Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Jak to zrobić - JTZ - blacharka prelude 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, 2:33
Posty: 12
Lokalizacja: Szczecin
Auto:: EVO VI
silnik: szybki
Znalazłem stary temat z poprzedniego forum, myślę, że nadal aktualny. Będą tu niebawem aktualizacje z botoksowania kolejnych p3g i nie tylko :)

Witam,

Większość forumowiczów wie, że nasze preludki rdzewieją. Mam nadzieję, że pomogę umocnić wiedzę z zakresu jak temu zaradzić.
Jako, że nie było chętnych, moja pralka zgłosiła się na ochotnika aby uzmysłowić, że żaden rudy naszej pasji nie straszny.
W sumie to nie miała zbyt dużego wyboru.
Osoby o słabych nerwach muszę uczciwie uprzedzić – poniższy materiał zawiera sceny drastyczne.

Po kolei więc:

Robimy rudemu wjazd na chatę
Obrazek


Flex wchodzi jak w masło i końca nie widać
Obrazek


Jak widać większość rudego już się grzecznie położyła na glebie
Obrazek


Lekko nadgryziona zębem czasu
Obrazek


Oceniamy straty
Obrazek


Obraz po pierwszej fazie nierównej walki
Obrazek


Zenek przynieś no wiadro piachu
Obrazek


Odciążona. Staniesz na kresce?
Obrazek


Oficjalnie stwierdzam – rudego brak
Obrazek


Dawca. Czysta przyjemność – rozwiercenie progów
Obrazek


Reszta też się jednak przyda
Obrazek


New Boys In Town
Obrazek


Nikt nie jest idealny
Obrazek


Po kosmetyce
Obrazek


Ten próg spotkał Rudego Cześka w bramie
Obrazek


Ogarnj się chłopie
Obrazek


I przestań się mazać
Obrazek


Ładna krewetka i brzydka krewetka
Obrazek


Tą ładną lubimy
Obrazek


Bądź twarda i się nie maż
Obrazek


Po mału ubieramy
Obrazek


Spawamy, czyścimy, malujemy
Obrazek


„Nie wierzę, mam próg!”
Obrazek


Ubieramy dalej
Obrazek


Już nawet jest do czego pasy przykręcić
Obrazek


Fotel się załamał
Obrazek


Nakopcili
Obrazek


Wyczyścili
Obrazek


Pomalowali
Obrazek


Z drugiej strony – szósty element
Obrazek


Wnętrzności skończone
Obrazek


Kierownik zarósł przy robocie
Obrazek


Pole walki
Obrazek


done
Obrazek


Z drugiej strony patrząc
Obrazek


Hej
Obrazek


Hop
Obrazek


Pomału
Obrazek


I bez pośpiechu
Obrazek


Już prawie
Obrazek


Nie ma co robić
Obrazek


Kosmetyka
Obrazek


Jakie felgi będą pasować
Obrazek


Czy będzie pasować?
Obrazek


Pasuje
Obrazek


Już nic nie wypadnie z bagażnika
Obrazek


I kolorek
Obrazek


Jeszcze mi z tego matiza rudy przeskoczy
Obrazek


Nie przeskoczył
Obrazek


Efekt finalny
Obrazek


JTZ na wesoło, bo co tu tłumaczyć, skoro mówi się, że blacharzami zostają ci,
co nie zdali egzaminów do Technikum Samochodowego - praca prosta,
wzmagająca jedynie dużo czasu i staranności.
Wykonałem 3 lata temu, bez konserwacji przestrzeni zamkniętych,
ognisk korozji brak.
Zdawałem sobie sprawę, że z ekonomicznego punktu widzenia taka
kompleksowa naprawa nie miała by racji bytu.
Robiłem to dla zdobycia praktyki. Hobbystycznie zajmuję się restauracją pojazdów klasycznych.

Był to mój pierwszy większy projekt, byłem tylko dobrze przygotowany teoretycznie,
bazowałem na niemieckiej literaturze specjalistycznej.
Obowiązuje zasada: -elementy nośne spawamy punktowo na zakładkę (w przypadku gdy je dosztukowujemy),
elementy poszycia zewnętrznego na styk punkt po punkcie aż do szczelnego zapełnienia spoiwem,
dając łączonym elementom czas na ostygnięcie ( np szlifując w międzyczasie).
Piaskowanie i podkład antykorozyjny są na porządku dziennym (także pod spawami,
po wykonaniu spawów czyścimy i dokładnie zamalowujemy naprawiane miejsca. Cynowanie to już inna historia.
Tematem tym chciałem dodać otuchy posiadaczom pięknego klasyka jakim jest Prelude.
W naszych autach korodują praktycznie tylko progi i nadkola tylne, reszta to kosmetyka.
Mimo braku nowych elementów można zdobyć reperaturki z „odzysku”,
bądź przy odrobinie wprawy wykonać reperaturki „na kolanie”.
Podstawowym narzędziem jest wtedy dobry młotek blacharski zestaw kowadełek i skórzana poduszka-worek z piaskiem.

Pamiętajcie: blacha jest cierpliwa.

Pozdrawiam

_________________
http://picasaweb.google.com/pladearbejde


22 lut 2013, 0:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2013, 13:13
Posty: 193
Lokalizacja: EPA
Auto:: Accord III
silnik: B20A2/A7
Zdrowo stary masz nasrane w głowie.

Sza...cun :D :ok:

_________________
...niech potomni wiedzą jakie to piękne samochody produkowali kiedyś Japończycy bo dziś już takich nie robią...


22 lut 2013, 0:19
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Acha :) Pojawił się ponownie znany temat :)

Tyle, że wydaje mi się, że było to więcej niż 3 lata temu - czy się mylę? Ciekawi mnie jeszcze jak wygląda to auto dziś - czy nic nie wyłazi. No i jeszcze pytanie jak samochód był eksploatowany, czy jeździł zimą itd.

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


22 lut 2013, 0:27
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 940
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
Cytuj:
Fotel się załamał


Obrazek

genialne opisy ubarwione humorem :rotfl:

piękna perfekcyjna robota, podziwiam ludzi, którzy podchodzą do pracy z pasją, gratulacje :)

_________________
Obrazek


22 lut 2013, 0:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, 2:33
Posty: 12
Lokalizacja: Szczecin
Auto:: EVO VI
silnik: szybki
Siedem lat temu ją robiłem, opis wkleiłem stary. Pewnie coś powychodziło, na materiałach się tak jeszcze nie znałem, konsrwacji przede wszystkim nie było i dwie zimy w Norwegii przejeżdziła. Zrobić dobrze blachę to jedno, zabezpieczyć najtrudniej. Może uda mi się ją znależć to napiszę coś więcej, bo nie wiem.

_________________
http://picasaweb.google.com/pladearbejde


22 lut 2013, 1:19
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2012, 10:47
Posty: 278
Lokalizacja: Inowrocław
Auto:: P3G
silnik: B20A3
Super robota! To czarny mat a moze folia?jakiej firmy farba?


22 lut 2013, 19:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 940
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
podobno matowy kolor łapie wilgoć w tym przypadku minia czy nie wypadałoby dodatkowo polakierować elementy w progach itp.?

_________________
Obrazek


22 lut 2013, 20:40
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 11:49
Posty: 400
Lokalizacja: Bytom
Auto:: Prelude 2G Civic 4G Legend III
silnik: A18 D16A9 C35
reaktywny? a podkład epoksydowy? też używałes?

_________________
www.pcpuls.pl

www.sklep.pcpuls.pl


23 lut 2013, 12:15
Zobacz profil WWW
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Sposób w jaki Darek robi auta jest godny naśladowania i nie ma co poddawać tego w wątpliwości. Większość tzw. blacharzy mogłaby się tutaj sporo nauczyć. Nie mówię konkretnie o tej Prelude, która jak sam autor wspomina posłużyła do nauki. Widziałem swojego czasu galerię innych jego prac, przed którymi należy pochylić głowę. Nie pamiętam teraz z głowy linku (i nie chce mi się szukać) - Darek jeśli będzie chciał, to się podzieli ;)

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


23 lut 2013, 14:48
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
te spawy na tylnych błotnikach zostawiłeś tak rzadkie czy później dospawałeś gęściej??


23 lut 2013, 17:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, 2:33
Posty: 12
Lokalizacja: Szczecin
Auto:: EVO VI
silnik: szybki
Williams, za takie teksty to Ci wyklepię maskę ;) , gratis.
Dzonygoog, farba to był zwykły przemysłowy półmat.
Domel podkład czerwony tlenkowy NOBIKOR Nobilesa, całkowicie zabezpiecza przed korozją - jest farbą antykorozyjną. Obecnie stosuję podkłady epoksydowe.
Freze, stosuje się albo reaktywny albo epoksydowy, nie oba na raz, reaktywny pokrywa się zwyklym podkładem.
Piter dzięki, galerię mam w podpisie.
Harry oczywiście szczelnie punkt po punkcie jak zresztą jest opisane wyżej.

Trzeba ratować nasze chrupki bo jest ich coraz mniej, zdziwiłem się ostatnio, że bardzo mało jest ogłoszen sprzedaży 3gena.

_________________
http://picasaweb.google.com/pladearbejde


23 lut 2013, 19:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 11:49
Posty: 400
Lokalizacja: Bytom
Auto:: Prelude 2G Civic 4G Legend III
silnik: A18 D16A9 C35
Już wiem ze obecnie epoksydowe ;) Ładnie !

_________________
www.pcpuls.pl

www.sklep.pcpuls.pl


23 lut 2013, 21:55
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2013, 20:53
Posty: 139
Lokalizacja: Łódź
Auto:: EX
silnik: Całkiem nowe B20A3 :o
Przeglądam ten temat zerkając jednocześnie przez okno na moją pacjentkę. Objawy chyba bliźniacze jak tej czarnej, mam nadzieje że uda się równie dobrze wszystko wyleczyć. : D


23 lut 2013, 22:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2013, 13:13
Posty: 193
Lokalizacja: EPA
Auto:: Accord III
silnik: B20A2/A7
williams napisał(a):
Zdrowo stary masz nasrane w głowie.

Sza...cun :D
Darek napisał(a):
Williams, za takie teksty to Ci wyklepię maskę ;) , gratis.


ojojoj kolega nie zrozumiał przesłania, że grozi przeróbką maski na "rat style" :lol:

napisze po raz kolejny: SZA...CUN :D

_________________
...niech potomni wiedzą jakie to piękne samochody produkowali kiedyś Japończycy bo dziś już takich nie robią...


23 lut 2013, 23:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, 2:33
Posty: 12
Lokalizacja: Szczecin
Auto:: EVO VI
silnik: szybki
Zrozumiał, zrozumiał i niczym nie grozi hehe, pozdro
Ale troche racji masz, właśnie tak mam na punkcie tego auta :lol:

_________________
http://picasaweb.google.com/pladearbejde


24 lut 2013, 1:54
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL