Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
prelude b20a3 classic edition 
Autor Wiadomość
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55
Posty: 605
Auto:: P3G+Civ4G
ładna prela... ja tez miałem mod z rurkami bezposrednio pod przepustnice jak Młodyrychu, ciezko bylo wyregulowac bo od 5k wogóle nie ciagło ale jak doregulowałem metoda prób i błedow to jechało dobrze a spalanie tylko 7-9L podtlenku lpg (w porównaniu na blosie palił 13 na trasie a 15L na miescie ) :)

a jak sie zachowuje A4 z osprzetem od a3? w a4 jest ostrzejszy wałek, brak sondy i brak black boxa. Nie ma jakis jaj z obrotami na tym osprzecie?

A znaki masz na kole zamachowym w tym prostokatnym okienku przy łaczeniu skrzyni biegów z blokiem (oryginalnie zabezpieczone to okienko taka zaslepka czarna) a nie na kole pasowym jak np w civicu


14 gru 2014, 17:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2014, 17:56
Posty: 61
Lokalizacja: zelów
Auto:: prelude
silnik: b20a3
Co do tego że nie założyłem osprzętu od b20a4 to tylko dlatego że jak silnik był wyjęty to większość gratów wykręcona ,porozłanczana .
Co do pracy silnika b20a4 na osprzęcie b20a3 nie widzę różnicy nie ma żadnych dolegliwości oprócz spalania dużego lpg .Myślę że przyczyną jest źle ustawiony zapłon bo zawory już ustawiłem choć mam reduktor brc który podobno nie jest ekonomiczny


15 gru 2014, 8:37
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
zmywok napisał(a):
Co do tego że nie założyłem osprzętu od b20a4 to tylko dlatego że jak silnik był wyjęty to większość gratów wykręcona ,porozłanczana .
Co do pracy silnika b20a4 na osprzęcie b20a3 nie widzę różnicy nie ma żadnych dolegliwości oprócz spalania dużego lpg .Myślę że przyczyną jest źle ustawiony zapłon bo zawory już ustawiłem choć mam reduktor brc który podobno nie jest ekonomiczny

no tak,bo Ty jestes mądrzejszy od Starej Gwardii,osób którzy na Prelude zjedli zęby...

_________________
pozdrawiam Plewis


15 gru 2014, 13:26
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Co ty z tym zapłonem? Ustaw aparat na środek to będzie dobrze.

_________________
Części do prelude III gen


15 gru 2014, 19:18
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55
Posty: 605
Auto:: P3G+Civ4G
drajwer napisał(a):
Co ty z tym zapłonem? Ustaw aparat na środek to będzie dobrze.


Nie bedzie dobrze... strobo a potem ciut do przodu jak jest gaz... u mnie musiałem dac sporo do przodu ale po ustawieniu przyspieszałem metoda na czucie w nodze i wystrzały z wydechu :) jest granica której przekroczyc nie wolno bo przestaje jechac ten szatan b20a3 :) najlepiej ustawic na benie punkt G i zarysowac czyms ostrym znaki zeby było wiadomo jak jest ksiazkowo a potem cofac i przyspieszac testujac podczas jazdy... przy gaznikach jest tak ze jak gazniki uwalone to zapłon bedzie inaczej niz przy zdrowych, trzeba to ustawiac indywidualnie...

PS a znalazles wogóle gdzie swiecic lampą? skoro ciagle piszesz ze zaplon zle ustawiony?


15 gru 2014, 19:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2014, 17:56
Posty: 61
Lokalizacja: zelów
Auto:: prelude
silnik: b20a3
dzisiaj użyczyłem lampe, znalazłem punkty ustawiłem na 0 i są strzały z wydechu.Na benzynie ma lekkiego zamuła z dołu .Teraz pytanie są znaki do wyprzedzenia zapłonu?? bo ja ich tam nigdzie nie widze
Wróciłem od lekarza bo nie dała mi jedna rzecz spokoju więc tak
przeczyściłem koło zamachowe poświęcając szczoteczkę do zębów
znaki które znalazłem wcześniej to wyprzedzenie zapłonu zaznaczona czerwoną kreską
i teraz jest problem punkt 0 jest zaznaczony białą kreska i choć przestawię aparat na max brakuje mu 1cm do punktu odniesienia
więc w sobotę zabieram się za ustawienie rozrządu bo myślę że jest źle ustawiony


15 gru 2014, 21:15
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
Strasznie chaotycznie piszesz i w sumie to nie wiem niczego po Twoim poście. Znalazłeś znaki, to dobrze, biała kreska (a właściwie powinien być krzyżyk, pewnie jest - tylko niewidoczny) to znak TDC (górny martwy punkt), przy ustawianiu zapłonu ten znak praktycznie Cię nie interesuje, jest niezbędny do ustawienia rozrządu. Zapłon ustawiasz na czerwony punkt i jeśli obracając aparatem możesz uzyskać na lampie ten punkt, to prawie na pewno rozrząd masz dobrze ustawiony. Mając LPG możesz zapłon przyspieszyć tj. obrócić aparat w kierunku kabiny przekraczając czerwony punkt o jakieś 0,5cm na oko.


16 gru 2014, 10:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2014, 17:56
Posty: 61
Lokalizacja: zelów
Auto:: prelude
silnik: b20a3
preludolec napisał(a):
Strasznie chaotycznie piszesz i w sumie to nie wiem niczego po Twoim poście. Znalazłeś znaki, to dobrze, biała kreska (a właściwie powinien być krzyżyk, pewnie jest - tylko niewidoczny) to znak TDC (górny martwy punkt), przy ustawianiu zapłonu ten znak praktyc
znie Cię nie interesuje, jest niezbędny do ustawienia rozrządu. Zapłon ustawiasz na czerwony punkt i jeśli obracając aparatem możesz uzyskać na lampie ten punkt, to prawie na pewno rozrząd masz dobrze ustawiony. Mając LPG możesz zapłon przyspieszyć tj. obrócić aparat w kierunku kabiny przekraczając czerwony punkt o jakieś 0,5cm na oko.

zrobię tak jak piszesz właśnie o to mi chodziło.byłem u gazownika i powiedzieli mi że w dolocie do puszki filtra powietrza przy lampie mam zwężkę która jest często stosowana aby silnik dostawał mniej powietrza i lepiej wysysało gaz z reduktora i mniej paliło auto .czy macie takie rozwiązanie w swoich autach i czy to jest konieczne


16 gru 2014, 13:22
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
Jeśli faktycznie masz jakąś zwężkę przed puchą filtra to ją wywal, nie jest potrzebna. Jedyna zwężka mająca prawo bytu w starszych generacjach instalacji LPG to mikser pomiędzy filtrem powietrza a silnikiem.


16 gru 2014, 14:05
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
preludolec napisał(a):
Jeśli faktycznie masz jakąś zwężkę przed puchą filtra to ją wywal, nie jest potrzebna. Jedyna zwężka mająca prawo bytu w starszych generacjach instalacji LPG to mikser pomiędzy filtrem powietrza a silnikiem.

Co za różnica czy zwężka jest na początku dolotu, w środku czy na końcu? Ja w swoich EXach nie miałem miksera ani mikserów, bo na ogół występowały dwa na każdy gaźnik osobno. Pod względem ekonomii lepiej mi się jeździło na gazie bezpośrednio wprowadzonym w puszkę filtra. Niestety prawie zawsze musiałem stosować zwężkę na dolocie. Najlepiej spisywała się rura od odkurzacza i szmata. Jedynym wyjątkiem była instalacja z blosem. Ale blos sam w sobie również jest zwężką. Za to jest to jedyna instalacja, która się dobrze spisuje w P3G 12v. Warunkiem jest jednak żeby pucha dolotu była szczelna a flansze na gaźnikach w dobrej kondycji.

_________________
Części do prelude III gen


16 gru 2014, 19:26
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
Taka różnica, że jak zastosujesz zwężkę na początku dolotu, to nie będzie ona spełniała swojego zadania tak jak by mogła. Zwężkę stosuje się, żeby zwiększyć podciśnienie w dolocie ułatwiające zasysanie gazu. Jeżeli tą zwężkę zastosujesz na początku, to wszystkie znajdujące się dalej połączenia rur będą Ci to podciśnienie skutecznie obniżały łapiąc lewe powietrze z komory silnika, bo często nie są to szczelne połączenia. Jeśli już stosować zwężkę to maksymalnie blisko punktu poboru gazu, a najlepiej wcale. Te zwężki wsadzają gazownicy, którym się nie chce poświęcić czasu na porządną regulację, bo nie wierzę, że się tego nie da zrobić bez niej, sorry.


16 gru 2014, 21:43
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55
Posty: 605
Auto:: P3G+Civ4G
Ja przy rurkach bezposrednio pod przepustnice na reduktorze tomasetto at-07 140HP nie miałem zadnej zwezki, mało tego, miałem stozek wiec da sie wyregulowac bez zadnej zwezki tylko trzeba chciec :)


17 gru 2014, 4:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2014, 17:56
Posty: 61
Lokalizacja: zelów
Auto:: prelude
silnik: b20a3
Jakiś czas temu zamontowałem cb radio głośnik nokia pod ręcznym i radio włożone zamiast popielniczki bez żadnej rzeźby .Antena cb zastąpiła elektryczną połamaną antenę
Obrazek


24 gru 2014, 0:25
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Mam takie samo cb w swojej preli i to juz z 7 lat. Nie wiem tylko po kiego grzyba dodatkowy głośnik wciskales? Ja mam w tym radiu głośność ustawioną na 1/3 skali i jest git. Dodatkowy głośnik tez mam ale go nie montowalem z w/w powodu.

_________________
Części do prelude III gen


24 gru 2014, 11:04
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
drajwer napisał(a):
Nie wiem tylko po kiego grzyba dodatkowy głośnik wciskales?

ja przy swoim wydechu nie używam nawet cb radia bo go nie słychać :P w ten sposób mam też spokój od gadatliwych pasażerów bo ich nie słyszę :)


24 gru 2014, 13:43
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL