Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Żółtaczka Zakaźna szwagra 
Autor Wiadomość
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Vivax napisał(a):
u mnie po mroźnej nocy nie da rady zapalić na LPG bo zaraz zamarznie instalacja i auto gaśnie, trzeba przynajmniej to pierwsze 500m na benzynie jednak przejechać. W ciągu dnia lepiej na LPG bo przerzucanie na benzyne przed każdym zgaszeniem samochodu jest cholernie irytujące.

Na gaz przełącza się jak woda w parowniku jest ciepła dlatego sekwencja jest żywotniejsza i zdrowsza dla silnika bo nie pozwala na odpalanie na gazie.
Ale jeśli już ktoś odpala na gazie na zimnym i mu zamarza instalacja to coś jest nie tak. Ja mogę czerwoną odpoalić na blosie na gazie przy -14 (raz niechący to zrobiłem) i odpali po drugim, trzecim zakręceniu rozrusznika. Obroty stabilne i nic się nie dzieje. Fakt, że podczas takiej operacji zabija się parownik ale przy sprawnej instalacji odpalenie na gazie nawet w duże mrozy nie powinno być problemem.


Szwagier, coś mi się wydaje, że źle tego blosa zainstalowałeś. Rurka która podaje gaz z parownika do blosa powinna być na górze. Albo ja źle widzę...

_________________
Części do prelude III gen


29 mar 2013, 8:35
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55
Posty: 605
Auto:: P3G+Civ4G
dopuszczalne jest te 30st pochylenia. wyreguluj i bedziesz zadowolony...


29 mar 2013, 11:04
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 417
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
drajwer napisał(a):
Na gaz przełącza się jak woda w parowniku jest ciepła dlatego sekwencja jest żywotniejsza i zdrowsza dla silnika bo nie pozwala na odpalanie na gazie.
Darku, a co się niszczy w silniku (poza membranami w parowniku) od jeżdżenia na zimnym na gazie?

drajwer napisał(a):
Ale jeśli już ktoś odpala na gazie na zimnym i mu zamarza instalacja to coś jest nie tak.
Co jest nie tak? Parowanie (czyli zamiana cieczy w gaz) wymaga energii. Ta energia jest pobierana w postaci ciepła. Czyli parownik podczas swojej pracy ochładza się. W pewnych warunkach może się schłodzić do tego stopnia, że zamarznie. Normalna sprawa.

drajwer napisał(a):
Fakt, że podczas takiej operacji zabija się parownik
Nie zabija a skraca jego żywotność, to różnica :P Uwarunkowania ekonomiczne podałem kilka postów wcześniej.

drajwer napisał(a):
Szwagier, coś mi się wydaje, że źle tego blosa zainstalowałeś. Rurka która podaje gaz z parownika do blosa powinna być na górze. Albo ja źle widzę...
Tak jak pisałem tak zdjęcie zrobione, że wydaje się być koślawo. Kolanko jest u góry. Tylko całego blosa musiałem odchylić od pionu bo się pod maską nie mieścił.

_________________
Trust me, I'm an engineer!


29 mar 2013, 11:35
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
szwagier napisał(a):
Darku, a co się niszczy w silniku (poza membranami w parowniku) od jeżdżenia na zimnym na gazie?

A co się niszczy w silniku jak za mocno skręcimy gaz i ograniczymy jego ilość w mieszance? Wypalają się gniazda zaworowe i silnik z dnia na dzień traci koniki.
Ja na zimnym silniku na gazie odczuwam wyraźny brak mocy. Może to przez zbyt bogatą mieszankę? W kazdym razie na pewno nie "odpowiednią". Zimą wydaję 700zł miesięcznie na gaz i 200zł na benzynę (sam civic, pralek nie liczę bo zimą jeżdżę nimi sporadycznie). Może dlatego mam nalatane ponad 100 tys na jednej instalacji bez serwisu (pod moją noga ostatnie 58 tys).

_________________
Części do prelude III gen


29 mar 2013, 11:47
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 417
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
drajwer napisał(a):
szwagier napisał(a):
Darku, a co się niszczy w silniku (poza membranami w parowniku) od jeżdżenia na zimnym na gazie?

A co się niszczy w silniku jak za mocno skręcimy gaz i ograniczymy jego ilość w mieszance? Wypalają się gniazda zaworowe i silnik z dnia na dzień traci koniki.
Ja na zimnym silniku na gazie odczuwam wyraźny brak mocy. Może to przez zbyt bogatą mieszankę? W kazdym razie na pewno nie "odpowiednią". Zimą wydaję 700zł miesięcznie na gaz i 200zł na benzynę (sam civic, pralek nie liczę bo zimą jeżdżę nimi sporadycznie). Może dlatego mam nalatane ponad 100 tys na jednej instalacji bez serwisu (pod moją noga ostatnie 58 tys).


Wszystko jest kwestią regulacji.
I właśnie z tego powodu a nie innego silnik na sekwencji żyje dłużej od tradycyjnych instalacji. Bo w sekwencji przeciętny zjadacz chleba nie zuboży sobie mieszanki kręcąc registrem.

_________________
Trust me, I'm an engineer!


29 mar 2013, 12:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05
Posty: 164
Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
No tak racje, może się zubożyć mieszanka w silniku jak jest zimna ciecz w parowniku ale jeżdżę cały czas z miernikiem i nigdy mi sie nic takiego nie przytrafiło, a zubażanie mieszanki by mniej paliło niema sensu bo i tak będzie więcej palił niż na optymalnej.


30 mar 2013, 13:08
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 417
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
Wczoraj rozgrzebałem hamulce. Dzisiaj byłem na rolkach, żeby sprawdzić skuteczność moich poczynań.

Efekt: siła hamowania tyłu zmieniła się z około 700N na 1270N w lewym kole i 1250N w prawym kole.
Czas modyfikacji: 3 godziny.
Koszt: 10 zł :)

Podsumowując... za 10 zł usprawniłem tylne hamulce na tyle, że teraz wszystkie 4 koła blokują mi się w tym samym momencie :)

Jak znajdę jutro chwilę to wrzucę opis ze zdjęciami modyfikacji.

_________________
Trust me, I'm an engineer!


18 maja 2013, 11:35
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05
Posty: 164
Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
Czekam na opis!!


18 maja 2013, 22:22
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
szwagier napisał(a):
Wczoraj rozgrzebałem hamulce. Dzisiaj byłem na rolkach, żeby sprawdzić skuteczność moich poczynań.

Efekt: siła hamowania tyłu zmieniła się z około 700N na 1270N w lewym kole i 1250N w prawym kole.
Czas modyfikacji: 3 godziny.
Koszt: 10 zł :)

Podsumowując... za 10 zł usprawniłem tylne hamulce na tyle, że teraz wszystkie 4 koła blokują mi się w tym samym momencie :)

Jak znajdę jutro chwilę to wrzucę opis ze zdjęciami modyfikacji.


Szwagierku, a czy skuteczność przodu pozostała zupełnie bez zmian? Podaj wyniki wszystkich kół przed i po. Rozumiem, że skuteczność przodu nadal jest sporo większa i przód nie stracił względem tyłu? Pytanie czy teraz tylne tarcze nie okażą się za małe i będą w stanie przy dynamicznej jeździe i dynamicznym hamowaniu oddawać ciepło jak należy...

_________________
Części do prelude III gen


03 lip 2013, 18:04
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 417
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
drajwer napisał(a):
szwagier napisał(a):
Wczoraj rozgrzebałem hamulce. Dzisiaj byłem na rolkach, żeby sprawdzić skuteczność moich poczynań.

Efekt: siła hamowania tyłu zmieniła się z około 700N na 1270N w lewym kole i 1250N w prawym kole.
Czas modyfikacji: 3 godziny.
Koszt: 10 zł :)

Podsumowując... za 10 zł usprawniłem tylne hamulce na tyle, że teraz wszystkie 4 koła blokują mi się w tym samym momencie :)

Jak znajdę jutro chwilę to wrzucę opis ze zdjęciami modyfikacji.


Szwagierku, a czy skuteczność przodu pozostała zupełnie bez zmian? Podaj wyniki wszystkich kół przed i po. Rozumiem, że skuteczność przodu nadal jest sporo większa i przód nie stracił względem tyłu? Pytanie czy teraz tylne tarcze nie okażą się za małe i będą w stanie przy dynamicznej jeździe i dynamicznym hamowaniu oddawać ciepło jak należy...


Przód bez zmian. Mod ten nie ma najmniejszego wpływu na przednie hamulce. Nie mam teraz kartek z przeglądu, ale w przodzie różnica nie była większa jak 10-20N. Rozkład sił przód-tył był po modzie w granicach 70%-30% i jest to moim zdaniem idealny rozkład dla tego auta.

Na chwilę obecną na Ułęży spaliłem przednie klocki - jest drewno. I w tej chwili mógłbym latać bokiem... co mi się zresztą udało pod koniec dnia na Ułęży. Klocki tylne o dziwo się nie zjarały - w sensie nie straciły bardzo na skuteczności, bo na torze się z nich kopciło - co zresztą widziałeś :P W końcu ATE to chyba półka wyżej niż Ferodo, może dlatego. Zresztą tak czy inaczej największe siły i tak idą na przód i to przód zawsze dostaje najbardziej w tyłek.

Podsumowując, na torze spaliłem przód, a tył jest okej, nawet tarcze mi się trochę ze rdzy oczyściły :D Zresztą nie może być tak, że tył będzie się teraz przegrzewał, bo wersje z ALB mają z tyłu dokładnie taką samą tarczę, klocek i zacisk a dostają jeszcze bardziej w dupę niż w przypadku wersji bez ALB z wywalonym korektorem.

W następnym tygodniu wymieniam tarcze + klocki z tyłu, tarcze + zaciski + klocki z przodu (na 16V) i po dotarciu pojadę na rolki zobaczyć jak to hamuje. Wtedy będę ewentualnie korygował stosunek przód-tył.

_________________
Trust me, I'm an engineer!


03 lip 2013, 18:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2013, 19:49
Posty: 162
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto:: MAZDA MX5 NA / LEXUS IS300 SC
silnik: 1.8 Turbo / 3.0 2JZ
Kurde mega spoko to Twoje autko, co prawda ten kolorek mogłby mieć delikatnie inny odcień, ale to sprawa gustu ; P
a tak z ciekawości ile koszt takiego swapa, jak sie ma silnik i skrzynie z f22 w domu? :) może być PW :)

_________________
Charade 1.0D + Charade 1.0B -> Prelude 3 B20A5 -> CIVIC EG5 D16Z6 -> Saxo 1.5D -> Charade GTTi 1.0T -> Prelude 3 B20A5 4WS + Toyota MR2 AW11 -> Charade 4WD -> MX5 NBfl 1.8 -> Clio II 1.5 DCI + MX5 NA 1.8 Turbo


14 lip 2013, 23:41
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 417
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
Żeby nie było, że się nic nie dzieje.

Przez ostatnie dwa miesiące Prela dostała sporo nowych rzeczy.
- swap hamulców z przodu na 16V
- nowe tarcze (Mikoda) i klocki (TRW) zarówno z przodu jak i z tyłu, dodatkowo zrobiłem regenerację zacisków tył+przód (nowe gumki z przodu, z tyłu gumki i tłoczki) - hamulce są teraz żyleta :) no i żeby to ładnie wyglądało to poszedł proszkowy lakier na zaciski
- nowa szyba z przodu - przyciemniana z JDM'a
- nowa osłona drążka kierowniczego z przodu
- tylny magiel
- uszczelniacz półosi + nowy olej w skrzyni
- wymieniłem także przewód elastyczny od sprzęgła, bo przeciekał
- dodatkowo, wyregulowałem sobie gaz na przeglądzie, wymieniłem olej i filtry, wyregulowałem zawory i posprawdzałem wszystko inne :)
- no i wisienka na torcie... kupiłem jeszcze bagażnik dachowy, żeby wozić rowerki.

Po tych wszystkich zabiegach prela bez problemu doturlała się do Chorwacji, gdzie będzie jeździć przez najbliższe pół roku :) :driver:

Obrazek

Zdjęcie zrobione w Czechach po drodze do Chorwacji. Byliśmy tak obładowani, że nawet dojazdówka musiała wylecieć na dach :)
Obrazek

_________________
Trust me, I'm an engineer!


08 wrz 2013, 15:33
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 417
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
Pozdrav iz Hrvatske!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Trust me, I'm an engineer!


04 gru 2013, 5:01
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28
Posty: 462
Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
Chorwacja nawet zimą jest piękna :) Musze tam znowu zawitać swoją prelą. Gdzie robiłeś te fotki?


05 gru 2013, 8:25
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 940
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
Bardzo ciekawe jest to, że pojechałeś tam aż na pół roku, podejrzewam, że ściągnęła Cię tam praca?
Abaddon też mnie zaciekawiło gdzie fotki były robione, dlatego rozszyfrowałem chorwacką rejestrację z auta stojącego obok :P tym bardziej, że śnieg to raczej rzadkie zjawisko w Chorwacji :) miejscowość to Pula leżąca na półwyspie Istria :)
Obrazek

_________________
Obrazek


05 gru 2013, 9:15
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL