Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Honda by Wasyl 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 lis 2012, 5:35
Posty: 199
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Auto:: Perelede=)
silnik: H22A/H22A7/B20A7
to już jest zbyt monotonne...


10 lis 2014, 3:48
Zobacz profil

Dołączył(a): 09 kwi 2014, 13:19
Posty: 146
Lokalizacja: GŁOGÓW
Auto:: Honda Prelude
silnik: B20A9
Nowy filtr do Pralki.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


17 gru 2014, 19:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 11 lis 2012, 18:23
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude
silnik: B20a9+
ile taki filtr?


18 gru 2014, 12:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 09 kwi 2014, 13:19
Posty: 146
Lokalizacja: GŁOGÓW
Auto:: Honda Prelude
silnik: B20A9
260zł


20 sty 2015, 21:19
Zobacz profil

Dołączył(a): 09 kwi 2014, 13:19
Posty: 146
Lokalizacja: GŁOGÓW
Auto:: Honda Prelude
silnik: B20A9
sorry ze tak późno ale byłem zablokowany.


20 sty 2015, 21:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 505
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
Wasyl napisał(a):
260zł

Szkoda kasy - sprawdzone -przyrost=zero.

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


21 sty 2015, 1:14
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
nikolai66 napisał(a):
Szkoda kasy - sprawdzone -przyrost=zero.


Skąd wiesz? Mierzyłeś? W połączeniu z przelotowym wydechem na średnicy rur wewnątrz ~53mm na pewno daje przyrost.


21 sty 2015, 10:42
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 505
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
preludolec napisał(a):
W połączeniu z przelotowym wydechem na średnicy rur wewnątrz ~53mm na pewno daje przyrost.

Hałasu :)

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


21 sty 2015, 13:12
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
nikolai66 napisał(a):
preludolec napisał(a):
W połączeniu z przelotowym wydechem na średnicy rur wewnątrz ~53mm na pewno daje przyrost.

Hałasu :)


Hałasu, jeśli się buduje wydech na tłumikach za 100-150 zł, ja takich nawet nie biorę pod uwagę. Dobry tłumik przelotowy, który faktycznie tłumi, musi swoje kosztować. W moim ED7 z dość mocnym D16A9 mam pełen przelot na tłumikach Ragazzon/Magnaflow i do 3 tys obrotów pracuje jak stockowy, a na biegu jałowym czasem się zastanawiam czy silnik mi nie zgasł, bo go nie słychać. Powyżej 3 tys obrotków zaczyna się przyjemne, mocniejsze brzmienie, które pewnie Ty, zagorzały "stockowiec", i tak odebrałbyś jako hałas, więc o czym my w ogóle rozmawiamy.


21 sty 2015, 14:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 505
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
Może kolega pochwali się jakimś wykresem przed i po założeniu filtra.

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


21 sty 2015, 14:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
nikolai66 napisał(a):
Wasyl napisał(a):
260zł

Szkoda kasy - sprawdzone -przyrost=zero.

głupio gadasz,jest -1litr paliwa mniej..

_________________
pozdrawiam Plewis


21 sty 2015, 17:09
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 21:23
Posty: 525
Lokalizacja: Czersk
Auto:: Prelude BA4
silnik: B20A9 , J35A1
preludolec napisał(a):
nikolai66 napisał(a):
preludolec napisał(a):
W połączeniu z przelotowym wydechem na średnicy rur wewnątrz ~53mm na pewno daje przyrost.

Hałasu :)


Hałasu, jeśli się buduje wydech na tłumikach za 100-150 zł, ja takich nawet nie biorę pod uwagę. Dobry tłumik przelotowy, który faktycznie tłumi, musi swoje kosztować. W moim ED7 z dość mocnym D16A9 mam pełen przelot na tłumikach Ragazzon/Magnaflow i do 3 tys obrotów pracuje jak stockowy, a na biegu jałowym czasem się zastanawiam czy silnik mi nie zgasł, bo go nie słychać. Powyżej 3 tys obrotków zaczyna się przyjemne, mocniejsze brzmienie, które pewnie Ty, zagorzały "stockowiec", i tak odebrałbyś jako hałas, więc o czym my w ogóle rozmawiamy.


Sory za OT ale Grzesiu czy mógłbyś zrobić gdzieś jakiś opis twojego zestawu, co i jak z jakich rur i jakie przekroje. Ja w końcu chciałem zmienić ala mugena na coś cichszego ale też na przelocie. Wybrałem taką łądną dwururkę ale kosztowała włąśnie coś koło 200zł, i praktycznie nie wyciszyła nic :(.

_________________
Obrazek
PRACOWNIA TAPICERKI SAMOCHODOWEJ -CZĘŚĆI DO P3G Dla forumowiczów zniżka !!! tel:503789900


21 sty 2015, 17:38
Zobacz profil

Dołączył(a): 09 kwi 2014, 13:19
Posty: 146
Lokalizacja: GŁOGÓW
Auto:: Honda Prelude
silnik: B20A9
Słuchajcie filtr K&N stosuje we wszystkich pojazdach jakie mam a mam ich trochę. Czy daje moc na pewno nie jest to przyrost duży tylko max 1-2 konie. Jest inna zaleta, ma dużo mniejszy opór sannia powietrza i silnik lagodniej sie wkręca. Druga zaleta myjesz go raz lub dwa razy w roku i latasz dalej. Głośność montując filtr w oryginalna puszkę nie zmienia się.
Ja zrobiłem wydech caly z kwasiaka 2,25" tłumik środkowy magnaflow 75cm dlugi, końcowy twinloop OBX w polaczeniu z filtrem myślałem że cos się zmieni. Niestety przyspieszenie sie nie zmieniło max speed wynosi 220km/h ale trochę czekałem aż dojdzie(autostrada na Zgorzelec).
Zmierzyłem kompresję na cylindrach i wyszło tak:
1. 13 bar
2. 13,1 bar
3. 13 bar
4. 13,2 bar
Mierzyłem sie z Preluda kumpla odchodzi mi, mierzyłem sie z civiciem 1.5 szły równo.
Świece zaplonowe wszystkie szarego koloru także spalanie mieszanki idealne.
Szukam mocy którą powinna mieć w serii.
Pomóżcie!!!


22 sty 2015, 11:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 09 kwi 2014, 13:19
Posty: 146
Lokalizacja: GŁOGÓW
Auto:: Honda Prelude
silnik: B20A9
Co do głośności wydechu.
Pierwszy układ jaki zrobiłem caly z kwasiaka pełny przelot 2,25" środek magnaflow i koniec turboworks to byla masakra. Rezonans przy 3-3,5 obr nie do wytrzymania, wysokie bajka dużo ciszej. Bylem wkur...
Zrobiłem następny wydech kumplowi tez do III gena na 2.5" zakończony twinloopem po zamontowaniu wydechu i odpaleniu silnika nie wierzyłem cisza !!! Po przejechaniu sie dalej szok jak w seri.
Szybko zacząłem szukać cos do swojego i udalo mi się kupic twinloopa OBX.
Wziąłem wycialem końcowy tłumik tak myślę zobaczę jak będzie bez po przejechaniu sie cala okolica byla w szoku jak bolid f1 glosny metaliczny wysoki dźwięk, przeprosiłem mój tłumik ze aż tyle wytlumil.
Zamontowalem twinloopa i jest dużo ciszej w środku i totalny brak rezonansu. Przy 3,5 dostaje metalicznego dźwięku ale jest ok. Kolegi twinloop miał dużo większą puchę niż mój.
Słyszałem jeszcze jak chodzi m-tech ale na oryginalnym wydechu bardzo cichy i przyjemny.
Powiem wam tyle dobry tłumik to nie chinol z kwasiaka za 200zl. Chcesz mieć ciszę musisz zapłacić za dobry sprzęt.


22 sty 2015, 11:22
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
Prośba, mamy w Polsce system metryczny i używajmy systemu metrycznego. Większość w temacie wydechu rzuca liczby w calach, bez podania czy wymiar tyczy się średnicy wewnętrznej czy zewnętrznej rury, a przy grubości ścianki 2mm to już ma znaczenie. Ja w silnikach B20A1 na wydech daję rurę 57mm x 2mm czyli 53mm wewnątrz i uważam, że stockowej motorowni taki wydech dodaje skrzydeł. Ma też on od razu potencjał na przyszłość, gdyby chcieć zacząć się bawić w bardziej dogłębny tuning (sprawdzone w projekcie przy 170 KM). Dla przykładu, moje stare BA2, po zmianie samego wydechu na w/w średnice rur, tłumik środkowy ok 40cm x 12cm z Volvo i tłumik końcowy KOMOROWY z jakiegoś Audi/VW o dosyć sporych rozmiarach puchy ok 55cm x 18cm dały takie przyrosty:

Obrazek

więc nikt mi nie powie, że nie warto. Były to moje początki "kombinowania" z osiągami i brałem to na co mnie było stać, jeździłem po szrotach i szukałem czegoś głównie w nierdzewce, stąd końcowy komorowy - dzisiaj zdecydowanie dałbym przelot, pewnie Magnaflow.

Wracając do filtra powietrza, jak patrzę na inny wykres to po dodaniu sportowej wkładki JR fajnie zwiększyła się elastyczność silnika w całym zakresie do 5 tys obrotów o około 5Nm, moc o ok 2 KM w większości zakresu użytkowego, ale mocy maksymalnej nie zwiększyła. Tak czy siak, moim zdaniem warto.

Wasyl, z tego co piszesz masz zdrową motorownię, a czujesz, że nie trzyma serii i albo masz zbyt duże oczekiwania, albo jedyne co mi przychodzi do głowy to źle ustawiony zapłon, który potrafi bardzo zgasić osiągi. Rozgrzać silnik, zapiąć zworę, lampa na 1 cyl i ruszać aparatem aż trafisz CZERWONY znak na kole. Porównywanie do innej Preludy nie jest do końca miarodajne, może lepszy kierowca, może lepsze opony itd. , a Civic 1,5 potrafi zaskoczyć, więc to żadne wstyd, że szliście łeb w łeb, może wcale nie jest tak źle z osiągami Twojej A9ki? ;)


22 sty 2015, 13:24
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL