Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Honda by Wasyl 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 09 kwi 2014, 13:19
Posty: 146
Lokalizacja: GŁOGÓW
Auto:: Honda Prelude
silnik: B20A9
Masz racje i dobrze piszesz. Ja też jestem samoukiem i dlubie sam przy swoich pojazdach. Powiem ci szczerze myślałem że 2.0i 16V będzie lepiej szla. Hamownia będę musiał sie rozglądnąć w mojej okolicy (dolnośląskie Głogów).
Zaplon jak piszesz sprawdzę mam taka lampę ustawiam ją zaplon w Samuraiu w Preludzie jeszcze tego nie robiłem.
Ostatnio jak spr luz zaworowy to pasek rozrządu między kołami ma luz z 2-3cm taki ma być?


22 sty 2015, 15:59
Zobacz profil

Dołączył(a): 09 kwi 2014, 13:19
Posty: 146
Lokalizacja: GŁOGÓW
Auto:: Honda Prelude
silnik: B20A9
Wydech mam z rury 2.25" x1.5mm po zewnętrznej 57mm


22 sty 2015, 16:07
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 14:37
Posty: 143
Lokalizacja: Legnica
Auto:: H O N D A
silnik: B20A5
Wasyl napisał(a):
pasek rozrządu między kołami ma luz z 2-3cm taki ma być?

ile? między którymi kołami? Tak czy inaczej za dużo. Sprawdź na wszelki wypadek znaki na kołach i napnij pasek :P


22 sty 2015, 16:26
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
Przy ustawianiu luzów zaworowych sprawdzałeś ustawienie rozrządu? Powinieneś, więc zakładam, że tak. Jeśli nie, to dla świętego spokoju ustaw koło zamachowe na punkt TDC (biały krzyżyk) i skonfrontuj go ze znakami na kółkach rozrządu. Luz na pasku 2-3 cm to moim zdaniem zdecydowanie za dużo. Ja ustawiam zawsze pasek tak, że jak go "ruszam" góra-dół to ma luzu max z 1cm, czyli jest dość mocno napięty - tylko wtedy masz pewność precyzji czasów otwarcia/zamknięcia zaworów i nic się nie rozjeżdża. Napnij pasek i ustaw zapłon. Przy regulacji zapłonu pamiętaj o tym co napisałem wyżej czyli silnik rozgrzany, obroty ~800 i zapięta zwora ustawiania zapłonu, w manualu masz to bardzo precyzyjnie rozpisane, krok po kroku. Jeśli okaże się, że miałeś mocno opóźniony zapłon to zobaczysz jak auto odżyje po zmianie... :)


22 sty 2015, 17:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 09 kwi 2014, 13:19
Posty: 146
Lokalizacja: GŁOGÓW
Auto:: Honda Prelude
silnik: B20A9
W poniedziałek będę działać. Znaki na kołach są ok ale luz o ktorym pisałem jest miedzy kołami wałków w głowicy, bylem mocno zdziwiony ze jest aż taki duży. Z zapłonem spróbuję ale gdzie się tą zworę zakłada?
Aktualnie nie ma mnie przy aucie. Postudiuję manuala mam nadzieję że ogarnę ten zaplon i rozrząd. Przy wymianie rozrządu czy napięciu paska musze ściągać plastyki w nadkolu. Trochę malo miejsca od góry. Może lepiej wymienić pasek na nowy.


22 sty 2015, 19:27
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
Wasyl napisał(a):
W poniedziałek będę działać. Znaki na kołach są ok ale luz o ktorym pisałem jest miedzy kołami wałków w głowicy, bylem mocno zdziwiony ze jest aż taki duży. Z zapłonem spróbuję ale gdzie się tą zworę zakłada?
Aktualnie nie ma mnie przy aucie. Postudiuję manuala mam nadzieję że ogarnę ten zaplon i rozrząd. Przy wymianie rozrządu czy napięciu paska musze ściągać plastyki w nadkolu. Trochę malo miejsca od góry. Może lepiej wymienić pasek na nowy.


Taki luz jest wręcz niebezpieczny dla silnika, trzeba go ogarnąć. Nie pamiętam jak jest w 3genie z dojściem do napinacza, musisz sam obadać, albo ktoś z posiadaczy Ci coś podpowie. Zworę masz w okolicach cewki, szukaj wolnej wtyczki 2 pinowej z gumowym kapturkiem jeśli nie zaginął przez te wszystkie lata. Przygotuj sobie też jakiś spinacz, żeby połączyć te 2 piny.


22 sty 2015, 21:34
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55
Posty: 605
Auto:: P3G+Civ4G
No i najwazniejsze ze znaki do zaplonu sa na kole zamachowym w okienku na łaczeniu silnika ze skrzynią a nie na kołach pasowych jak np w civicach... no i jak miałes taki luz to profilaktycznie wymieniłbym pasek rozrzadu bo ten luz mógł go "zjesc" przedwczesnie...


22 sty 2015, 23:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 09 kwi 2014, 13:19
Posty: 146
Lokalizacja: GŁOGÓW
Auto:: Honda Prelude
silnik: B20A9
Dzięki wielkie za info. W poniedziałek zaczynam reanimacje mojej Praluni.
Będę Was informował na bieżąco.


23 sty 2015, 7:34
Zobacz profil

Dołączył(a): 09 kwi 2014, 13:19
Posty: 146
Lokalizacja: GŁOGÓW
Auto:: Honda Prelude
silnik: B20A9
Zapłon ustawiony był opóźniony 15 byla poza okienkiem teraz jest na znaku. Pasek wymienię w przyszłym tygodniu. Po przejechaniu się jakby lepiej ciągnęła od 4 tyś Obr.
Po wymianie paska ustawieniu zaworów i jeszcze raz zapłonu poszukam hamowni i sie okaże.


29 sty 2015, 22:24
Zobacz profil

Dołączył(a): 09 kwi 2014, 13:19
Posty: 146
Lokalizacja: GŁOGÓW
Auto:: Honda Prelude
silnik: B20A9
Nowe gumy - fajnie się na nich lata szczególnie jak uzyskają swoja temp. Fela bez szalu ale trafily mi się w dobrej cenie.
Jeszcze hamulce muszę zmienić bo nie dają rady z tymi oponami.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


13 maja 2015, 16:43
Zobacz profil

Dołączył(a): 09 kwi 2014, 13:19
Posty: 146
Lokalizacja: GŁOGÓW
Auto:: Honda Prelude
silnik: B20A9
Zawiecha poszla -50mm i wpadly nowe amory kayaby


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


13 maja 2015, 16:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 sty 2013, 19:18
Posty: 192
Lokalizacja: Ostróda/Achim
Auto:: FK2 BA4
silnik: K20C1 B20A9
-50 ???? gdzie? jak ? Jakiej firmy zawias?


13 maja 2015, 17:13
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2013, 19:49
Posty: 162
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto:: MAZDA MX5 NA / LEXUS IS300 SC
silnik: 1.8 Turbo / 3.0 2JZ
to jest -50?? kurde musze keidyś obczaic jak siedzi seryjna pralka a jak moja, bo mi sie wydawało ze mam -40 a tu widze ze raczej duzo nizej xD

_________________
Charade 1.0D + Charade 1.0B -> Prelude 3 B20A5 -> CIVIC EG5 D16Z6 -> Saxo 1.5D -> Charade GTTi 1.0T -> Prelude 3 B20A5 4WS + Toyota MR2 AW11 -> Charade 4WD -> MX5 NBfl 1.8 -> Clio II 1.5 DCI + MX5 NA 1.8 Turbo


13 maja 2015, 18:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 09 kwi 2014, 13:19
Posty: 146
Lokalizacja: GŁOGÓW
Auto:: Honda Prelude
silnik: B20A9
Vogtlandy kupiłem ale bylo cos przy nich motane Tyl bardziej siedział po pomiarach okazalo się że zostały skrócone o 2cm.
Przednie skróciłem o tyle samo i siedzi jak widać.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


13 maja 2015, 18:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 sty 2013, 19:18
Posty: 192
Lokalizacja: Ostróda/Achim
Auto:: FK2 BA4
silnik: K20C1 B20A9
Czyli ciełeś spreżyny obniażające :p cieżko ustalić czy to - 50 mm . Prela stoi dość wyskok jak na - 50mm . Te zawieszenia tak mają że tył siada niżej . To samo mam na H&R -30 w moim acc .Z tyłu szybko robi sie negatyw.


13 maja 2015, 19:16
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL