Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
wasil90 prelude 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 14:37
Posty: 143
Lokalizacja: Legnica
Auto:: H O N D A
silnik: B20A5
Model: BA4 4WS 16v
Rok produkcji: 1988
Silnik: B20A5, koło zamachowe Fidanza, wałki rozrządu z A7
Skrzynia biegów: D2J4
Zawieszenie: szwagrowe poli 90Sha, utwardzone amortyzatory, spreżyny H&R - 50mm przód/ Eibach -40mm tył
Hamulce: jeszcze seria
Układ wydechowy: jeszcze seria
Koła: 15"x8 przód, 15"x9 tył

Stwierdziłem, że może w końcu i ja pokażę swoją preludę. Autko powoli, ale systematycznie jest robione, więc może kiedyś uda mi się stwierdzić, że jest ostatecznie takie, jak bym chciał. Póki co w samochodzie zrobiłem całe zawieszenie w specyfikacji, jaka jest opisana wyżej i jestem bardzo zadowolony. Oprócz tego przerobiłem lekko wahacze, bo ze względu na obniżenie nie można było dobrze ustawić kątów pochylenia. Teraz kąty są łagodniejsze, choć chyba nawet są ustawione już zbyt łagodnie, więc trzeba będzie je jeszcze lekko skorygować :) To samo można zrobić (nawet łatwiej), gdyby komuś było mało negatywu :P Ja z kolei bardziej preferuję samochód o dobrych właściwościach jezdnych, dlatego kombinuję w tę stronę :D Żeby uniknąć dyskusji na temat słuszności tej modyfikacji, dodam, że nie ingeruje ona w konstrukcję zawieszenia i samego wahacza i pewnie już ktoś to robił.
Później zająłem się delikatnie silnikiem, więc założyłem lekkie koło zamachowe Fidanza, zmieniłem sprzęgło (oprócz docisku, który jeszcze pojeździ), a przy okazji zmieniło się uszczelniacz wału korbowego. Wleciała też skrzynia D2J4 z EX'a, chociaż tu jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa :) Z innej beczki wleciały natomiast wałki z A7 z nowymi uszczelniaczami, przy okazji wymiany paska rozrządu.
W sierpniu tego roku została też przeprowadzona naprawa blacharska, niestety tylko prawa strona samochodu, za to solidnie. Z lewej tylko załatany został próg, ale to tylko taka naprawa doraźna. Ale do kwietnia przyszłego roku lub po wrześniu prelude wróci do blacharza i zostanie przeprowadzona reszta napraw blacharskich już do końca, oczywiście z lakierowaniem. Teraz zostały polakierowane tylko progi, tylny prawy błotnik i tylna klapa. Usunięta została też dziura po antenie w błotniku.
Plan na najbliższy czas, to generalny remont plus małe modyfikacje układu hamulcowego w listopadzie/grudniu. Zobaczymy co się zmieści w tę felgę 15", ale pewnie zostanie standardowy rozmiar tarczy. W każdym razie auto ma zacząć porządnie hamować, zanim zacznę dalej bawić się silnikiem. Później dokończenie remontu blacharskiego i lakierowanie samochodu, a do tego czasu będę coś dalej działał nad przyspieszeniem, bo jeszcze dużo można zrobić :D
Co jeszcze. Samochód jest trochę odchudzony, ze środka wywalone zostało prawie wszystko, co można wywalić, reszta wyleci za jakiś czas (chociaż na jesień chyba włożę skórzane boczki spowrotem, niech pocieszą trochę oko, zanim wylecą na wiosnę). Jest też maska z laminatu. Akumulator ma wkrótce wylecieć spod maski, ale zastanawiam się nad inną koncepcją i raczej to ona przeważy, więc będzie inne rozwiązanie. Na przyszły sezon chcę też zamontować nowe fotele kubełkowe i rozpórki. Może zrobię też poszerzenia na błotniki, chociaż póki co nikt się jeszcze nie czepiał do wystających kół :D Co do nich, to zdaję sobie sprawę, że nie każdemu muszą się podobać i są bardziej klasyczne, niż wyścigowe, więc trochę kontrastują z moją koncepcją samochodu, ale są ładne, szerokie i lekkie, więc czemu nie :P
W Hondzie jest jeszcze dużo rzeczy do zrobienia i sporo detali, takich jak odnowienie listew szyb lub ich wymiana, włożenie na miejsce listwy ozdobnej tylnej szyby, czy zmiana listew bocznych na oryginalne, bo te to nie wiem co to jest :D Ale to też się zrobi w niedługim czasie :)
Tak czy siak, Prelude przyspiesza i prowadzi się super, więc jestem z niej zadowolony i chyba nawet trochę dumny :D
A w ogóle po co ja tyle piszę. Może chociaż trochę zabiję nudę na forum :D
Zdjęć póki co niewiele, ale są.
Załącznik:
rota prelude.jpg

Załącznik:
kol.jpg

Załącznik:
widok.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


11 paź 2014, 16:38
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Hmmm. Ciekawe koła. :)
Ale jedna uwaga - jak maska czarna to i daszki lamp też !

_________________
Części do prelude III gen


11 paź 2014, 16:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 11:49
Posty: 400
Lokalizacja: Bytom
Auto:: Prelude 2G Civic 4G Legend III
silnik: A18 D16A9 C35
o myslalem o tej feldze do 2 gena ale dziwnie to wyglada na 3 genie.

_________________
www.pcpuls.pl

www.sklep.pcpuls.pl


11 paź 2014, 20:15
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 14:37
Posty: 143
Lokalizacja: Legnica
Auto:: H O N D A
silnik: B20A5
drajwer napisał(a):
Ale jedna uwaga - jak maska czarna to i daszki lamp też !

Też tak jeszcze niedawno myślałem, ale po analizie zdjęć obu opcji i założeniu czarnej maski, stwierdzam, że nie :P Jakoś mi się spodobało w tej opcji, kiedy maska jest wyraźnie zarysowana. A przy czarnych daszkach wygląda, jak zwykła "prostokątna" maska. Z resztą może i maska będzie czerwona :) Tu chętnie posłucham sugestii.
Widziałem gdzieś kiedyś zdjęcie 2 gena z takim kołem i wyglądał fajnie :)


12 paź 2014, 12:20
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55
Posty: 605
Auto:: P3G+Civ4G
Do tego koła tylko naciag, max gleba, negatyw a nie balony, a jak chcesz miec normalna zawieche to inne koła bo teraz to jakbys chciał połaczyc nie wiem co z czym a kazda kontrola drogowa pozbawi cie dowodu za te wystajace opony z tyłu i dwie osoby na tyle te opony ci zjada nie mówiac o rantach błotników ... poza tym to jak przedni zderzak i listwy w kolor to konsekwentnie na całym aucie a nie tu tak a tam tak. prela bez listew albo z listwami w kolorze wyglada nieciekawie, jakby wyzsza była i jakby jej czegos brakowało...No i dokładki na czarno bo w kolorze wygladaja jakby nie wygladaly i pasuja jak swini siodło . Nie obraz sie ale taka mam opinie ale nie dlatego by szydzic tylo zeby to fajnie wygladalo bo ta prelka i twoja praca jak na razie zapowiada sie fajnie... co do daszków lamp... mi tez sie podoba ze daszki zostały czerwone...


12 paź 2014, 13:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 14:37
Posty: 143
Lokalizacja: Legnica
Auto:: H O N D A
silnik: B20A5
Co do koła, to już pisałem :P Opony z tyłu będę musiał tylko zmienić na niższy profil, bo faktycznie jest za blisko do błotnika. Ale o te dwie osoby z tyłu to bym się nie martwił, bo raczej ich tam nie będzie :P
Co do listew, to to jeszcze pozostałości poprzedniego właściciela. Wszystkie listwy były wtedy w kolor i stwierdził, że chyba chce mieć czarne, więc poleciał tą na tylnym zderzaku na czarno. Na szczęście, widząc to wykonanie, pozostałych już nie pomalował. Poza tym zwróć uwagę, że listwy boczne są nieoryginalne i w ogóle nie wiadomo co to, więc one są do wymiany teraz na pierwszy strzał. Czy w kolorze wyglądają tak nieciekawie, to nie wiem, w sumie nie. Ale jak już będę zmieniał, to faktycznie nie będę ich malował w kolor. Ale dokładka na czarno już nie, moim zdaniem za dużo tego będzie i nie będzie to lepiej wyglądać.
Spoko, nastawiłem się na to, że wiele rzeczy może się nie spodobać ;) A auto zobaczymy jak będzie się jeszcze z czasem zmieniać.


12 paź 2014, 15:17
Zobacz profil

Dołączył(a): 09 kwi 2014, 13:19
Posty: 146
Lokalizacja: GŁOGÓW
Auto:: Honda Prelude
silnik: B20A9
Ładna, jak dla mnie felga KOZAK nie spotykana.
Wybieram sie na zlot do Gostynia moze tez sie wybierasz?
Jak nie to musimy sie spotkac mamy nie daleko.
Pozdrawiam.


12 paź 2014, 19:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2014, 16:58
Posty: 220
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: BA4
silnik: B20A9
Byłeś nią może na rolkach?? Jaką mocą się legitymuje??

_________________
https://www.facebook.com/Czerwona-Prelude-III-1192304917454975/?ref=aymt_homepage_panel
http://www.AutoBezWgniecen.pl - Usuwanie wgnieceń bez lakierowania, regeneracja reflektorów, usuwanie odprysków na szybach oraz usuwanie rys z lakieru


13 paź 2014, 9:18
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 14:37
Posty: 143
Lokalizacja: Legnica
Auto:: H O N D A
silnik: B20A5
Mówisz o zakończeniu sezonu w ten weekend? Raczej mnie nie będzie. A skąd jesteś w ogóle?
Na rolkach byłem, ale raczej sprawdzić stan silnika na dalsze modyfikacje. Bo właściwie jakiego wyniku się spodziewać? Hamownia przecież nie pokaże przyrostów po zmianie skrzyni, czy koła zamachowego. Natomiast same wałki też dużo nie dadzą. W każdym razie wyszedł mi wynik 132 KM, co mnie osobiście bardzo zadowala, bo silnik trzyma moc, a może coś by się dało nawet jeszcze odzyskać, zanim będą przyrosty. Za to zmiany bardzo mocno odczułem w przyspieszaniu i różnica między serią, a tym co jest teraz, to praktycznie niebo, a ziemia.


14 paź 2014, 16:49
Zobacz profil

Dołączył(a): 09 kwi 2014, 13:19
Posty: 146
Lokalizacja: GŁOGÓW
Auto:: Honda Prelude
silnik: B20A9
Głogów 603991198


14 paź 2014, 17:15
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 gru 2012, 13:23
Posty: 165
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4, Legend KA3
silnik: F22Z2, C27A
Generalnie za te kapcie to psy zabierają dowód :P ale i tak fura prezenci sie zacnie :)


14 paź 2014, 20:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, 21:43
Posty: 34
Lokalizacja: WWL
Auto:: p3g
silnik: B20A9
Felgi świetne.


13 lis 2014, 20:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 31 sty 2013, 20:34
Posty: 137
Lokalizacja: Eg
Auto:: Audi A6
silnik: 2.4
Fajna Pralka ;)


18 lis 2014, 16:16
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 14:37
Posty: 143
Lokalizacja: Legnica
Auto:: H O N D A
silnik: B20A5
Mały up, żeby nie było, że nic się nie dzieje :P Jest styczeń, więc Honda stoi w garażu i powoli się robi. Ze środka wylatują ostatnie, niekoniecznie dla mnie niezbędne do jazdy, rzeczy, wygłuszenia, maty bitumiczne itp. Jestem na etapie zdzierania resztek i szlifowania podłogi, którą trzeba jakoś zręcznie pomalować. Potem wlecą kubełki, które już czekają na montaż i pasy szelkowe, które jeszcze nie czekają na montaż, ale pewnie wkrótce będą :D
Oprócz tego w kolejce na generalny remont już czeka układ hamulcowy. Pompa 1"; przewody w oplocie; abs wylatuje, a w jego miejsce wchodzi korektor z wersji bez abs. Wszystkie graty już są, jeszcze tylko zestawy do regeneracji zacisków. Rozmiary tarcz zostają seryjne, bo po pierwsze - rozmiar felgi, a po drugie uważam, że w dużo lżejszym samochodzie, niż seria, zaciski po regeneracji poradzą sobie bez trudu przy wspomnianych modyfikacjach, skoro miały sobie radzić bez nich. Ograniczę się do użycia sportowych tarcz i klocków i zobaczymy, co będzie.
Wagi auta sam jestem już ciekaw, bo myślę, że finalnie nie przekroczy tony, więc może jak wyjadę wiosną, to już zważę samochód, nawet jeśli jeszcze nie wszystko będzie skończone w tej kwestii :)
Oprócz tego dzieje się też kilka innych drobnostek, ale o tym w swoim czasie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


25 sty 2015, 13:04
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
jakiej to firmy tarcze i skąd je masz??


25 sty 2015, 13:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL