Autor |
Wiadomość |
Mart
Dołączył(a): 16 gru 2017, 1:50 Posty: 25 Lokalizacja: Irl/Krk
Auto:: 3gen & EK3 VTi & Mx5
silnik: B20A7
|
MODEL: 2.0i 16v 4WS SILNIK: B20A7 ROK: 1992 KOLOR: G68M SKRZYNIA: Automat HAMULCE: Seria WYDECH: Seria WYPOSAŻENIE: el.antena, lusterka, szyby, szyber, ALB, 4WS, tylna wycieraczka, fabryczne radio i alarm. Siemka. O to moja Pralka, której właścicielem stałem się w sumie przypadkiem. Miałem już jechać po zupełnie inny samochód, ale przeglądając ogłoszenia natknąłem się własnie na nią. Kilka lat wstecz rozglądałem, się za 3'cią generacją, ale tu gdzie mieszkam (Irlandia) to taki trochę biały kruk. Strasznie ciężko coś trafić, więc temat odpuściłem. Tu taka mała dygresja, w tym tygodniu znalazłem dwie trójki na sprzedaż, ale w chorych pieniądzach 7000k euro, zapewne przez następny rok nic nowego się nie pojawi. Ok wracam do tematu. Jak wspomniałem miałem inne auto na oku, ale chwila zastanowienia, wyskubanie kilka dodatkowych monet ze skarbonki i tak Prela trafiła w moje ręce. Niestety nie wszystko wygląda tak pięknie jakby sie wydawało na pierwszy rzut oka zaraz po zakupie. Jest parę usterek no i oczywiście ruda też jest. Od wczoraj zaczęła się akcja ratunkowa. Będzie trochę zabawy, a najlepsze to, że mechanik/blacharz/lakiernik ze mnie żaden wiec nic tylko się przeżegnać i krzyż na drogę Za pewne będę tutaj męczył i zadawał głupie pytania, ale nie każdy mechesem się urodził i nie każdy nim być musi, ale grzebać lubię, łatwiej oczywiście przychodzi mi rozkręcanie niż w tą drugą stronę Plan jest taki, na początek wygonić rudą, bez spawania się niestety nie obędzie. Później już powoli do przodu. Na razie odkrywam tajemnice Praleczki, jest trochę kitu,szpachli itp ( a wyglądała tak "niewinnie") Będę wrzucał foty z postępów/progresów/regresów na bieżąco i mam nadzieję, że pomożecie z prodżektem ... POMOŻECIE ?? Koniec gadania i do roboty .... Poniżej pare zdjęć z dnia zakupu i takie tam ...
|
26 sty 2018, 22:19 |
|
|
2be3
Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26 Posty: 218 Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
|
Bardzo ładna trójeczka, gratuluję zakupu Gdy wrzuciłeś fotki zastanawiając się nad zakupem wyglądała jak z salonu. Aż tak super widać nie jest ale dasz radę Masz zamiar utrzymać ją w pełnym oryginale czy są plany na modyfikacje? Możesz wrzucać fotki przez imgura np. wtedy wyświetlają się w dużym rozmiarze na forum bo tutaj po wejściu w obrazek zasypuje reklamami
|
27 sty 2018, 12:10 |
|
|
Mart
Dołączył(a): 16 gru 2017, 1:50 Posty: 25 Lokalizacja: Irl/Krk
Auto:: 3gen & EK3 VTi & Mx5
silnik: B20A7
|
Plan to zostawienie Pralki w oryginalnym stanie, może jakieś fajne klasyczne koło i lekkie obniżenie. Chyba nie kręci mnie już poprawianie VIN'u. Narazie powoli będę się starał uporać z radzą, wyszło kilka kwiatków, ale chyba będzie dobrze
|
28 sty 2018, 1:12 |
|
|
nikolai66
Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00 Posty: 506 Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
|
Przemierzyłeś lakier ?
_________________ I n s t o c k W e t r u s t.
|
28 sty 2018, 11:08 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Po co? Jak jest zrobiona to ważne, że dobrze
_________________ Części do prelude III gen
|
28 sty 2018, 11:13 |
|
|
nikolai66
Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00 Posty: 506 Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
|
Skąd wiesz że jest dobrze zrobiona, skoro pojawia się korozja ? Czy jest dobra bo pojawia się korozja ? Niejedna wyglądała świetnie z kilogramem szpachli, gorzej jeśli trzeba coś poprawić i niby wyczyścić i zabezpieczyć, a odpada pół nadkola. Zdaje się było tak z białą prelą od Plewisa - nowy włąściciel zrobił galerię, a później ..... Więc jak z tym przemierzeniem lakieru ?
_________________ I n s t o c k W e t r u s t.
|
28 sty 2018, 11:38 |
|
|
Mart
Dołączył(a): 16 gru 2017, 1:50 Posty: 25 Lokalizacja: Irl/Krk
Auto:: 3gen & EK3 VTi & Mx5
silnik: B20A7
|
| | | | nikolai66 napisał(a): Skąd wiesz że jest dobrze zrobiona, skoro pojawia się korozja ? Czy jest dobra bo pojawia się korozja ? Niejedna wyglądała świetnie z kilogramem szpachli, gorzej jeśli trzeba coś poprawić i niby wyczyścić i zabezpieczyć, a odpada pół nadkola. Zdaje się było tak z białą prelą od Plewisa - nowy włąściciel zrobił galerię, a później ..... Więc jak z tym przemierzeniem lakieru ? | | | | |
Nie mierzyłem, nie mam miernika. Z tylami progów wiedziałem że jest tak sobie jak kupowałem samochód. Trochę jednak jest porzeźbione, ktoś , pokoitował, zalepił i pomalował baranem, wydawało się że tylko tyły progów a poszło trochę wyżej na nadkola. Zdzieram powoli to "g", myślałem że będzie lepiej, ale nie ma też tragedii biorąc pod uwagę ile samochód ma lat, są też wstawki zrobione po obu stronach tam gdzie jest wsuwany zderzak, za ładnie to nie wygląda pod względem techniki wykonania i też już ruda wyłazi, ale temat do ogarnięcia ( raczej ) Zobaczymy co będzie dalej, wydaje mi się, że nie powinno być źle. Poczysze wszystko,co trzba będzie to się wspawa itd Chce też rozebrać i odnowić tylny zawias w kolejności i tak powoli przesuwać się do przodu. Mam "dziuplė" gdzie Pralka sobie grzecznie stoi, powoli się zróbi, nie spieszy się. Wiadomo, że fajnie mieć cukiereczka lalunie bez grama rdzy czy szpachlu, ale jakoś się człowiek narobi przy "gruzie" to później i satysfakcja jest a piwko w garażu też lepiej smakuje w garażu niż przed telewizorem Mam jakieś foty z wczoraj, później wrzucę jak ruda chrupie...
|
28 sty 2018, 12:49 |
|
|
Mart
Dołączył(a): 16 gru 2017, 1:50 Posty: 25 Lokalizacja: Irl/Krk
Auto:: 3gen & EK3 VTi & Mx5
silnik: B20A7
|
Tak to mnie więcej na razie wygląda Takie wstawki są po obu stronach Od zewnątrz jest prawie ok, coś zaczyna się dziać o strony bagażnika gdzie były te wstawki robione. Ciężko tam będzie dojść to do czyścić Ten wspornik/listwa do mocowania zderzaka jest ugnity na dole, jak to wygląda w orginale?
|
29 sty 2018, 21:37 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Taka rdza to nie rdza. Da się to zabezpieczyć i poprawić domowymi sposobami bez pomocy blacharza.
_________________ Części do prelude III gen
|
29 sty 2018, 22:45 |
|
|
Mart
Dołączył(a): 16 gru 2017, 1:50 Posty: 25 Lokalizacja: Irl/Krk
Auto:: 3gen & EK3 VTi & Mx5
silnik: B20A7
|
Tutaj drajwer jest faktycznie spoko , gorzej z końcówkami progów i nadkolami. Tam sie więcej dzieje , ale muszę wszytko najpierw odczyścić dokładnie , narazie tylko punktowo sprawdzałem . Zabiorę sie za to następnym razem.
|
29 sty 2018, 22:50 |
|
|
Domel
Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55 Posty: 940 Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
|
W życiu bym nie wpadł aby w ten sposób odkręcić zderzak ale w sumie chyba tak jest łatwiej..., ja to mocowanie sobie odnowiłem, więc Tobie też polecam, bardzo często urywają się śruby od tej belki, więc uważaj jak będziesz odkręcał ogólnie tragedii nie ma, przynajmniej to od strony bagażnika można odnowić domowymi sposobami, podobnie jak u Ciebie u mnie z lewej strony też wspawywałem reperaturkę trzymającą zderzak na tych czarnych plastikach, u Ciebie z prawej widzę brakuje jednego, ogólnie jak skorodowane to praktycznie są nie do odzyskania, więc może dlatego go brakuje..., powodzenia
_________________
|
30 sty 2018, 0:37 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Nie jest łatwiej bo te okrągłe śrubki ciężko idą. No chyba, że idą lekko. Ja odkręcałem z całym wzmocnieniem bo wystarczy wejść pod auto i odkręcić 4 śrubki. Niestety jedna mi się ukręciła.
_________________ Części do prelude III gen
|
30 sty 2018, 11:14 |
|
|
Mart
Dołączył(a): 16 gru 2017, 1:50 Posty: 25 Lokalizacja: Irl/Krk
Auto:: 3gen & EK3 VTi & Mx5
silnik: B20A7
|
| | | | Domel napisał(a): W życiu bym nie wpadł aby w ten sposób odkręcić zderzak ale w sumie chyba tak jest łatwiej..., ja to mocowanie sobie odnowiłem, więc Tobie też polecam, bardzo często urywają się śruby od tej belki, więc uważaj jak będziesz odkręcał ogólnie tragedii nie ma, przynajmniej to od strony bagażnika można odnowić domowymi sposobami, podobnie jak u Ciebie u mnie z lewej strony też wspawywałem reperaturkę trzymającą zderzak na tych czarnych plastikach, u Ciebie z prawej widzę brakuje jednego, ogólnie jak skorodowane to praktycznie są nie do odzyskania, więc może dlatego go brakuje..., powodzenia | | | | |
Mam wszystkie te plastiki, ten akurat nie chciał się odkręci. Wkomponowny w reperaturkę To prawda, lekko nie szły. Ściągałem pierwszy raz ten zderzak i w sumie nie pomyślałem, że by to jakoś inaczej zrobić "Złe" nawyki z z mojego Civca, tam od góry właśnie na plastikowych kółkach jest mocowany zderzak więc tak sobie ścigałem jak cyfiku
|
30 sty 2018, 12:00 |
|
|
Mart
Dołączył(a): 16 gru 2017, 1:50 Posty: 25 Lokalizacja: Irl/Krk
Auto:: 3gen & EK3 VTi & Mx5
silnik: B20A7
|
Na razie cisza w temacie.. Dziś przyszły tylko "pomoce naukowe" Przydadzą się na pewno
|
14 lut 2018, 15:07 |
|
|
Armagedon
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28 Posty: 464 Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
|
Super mieć taki oryginalny wydruk manuala Mi też takie coś ogarniesz?
|
15 lut 2018, 21:58 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|