Prelude B20A3 by Kitt2496
Autor |
Wiadomość |
Armagedon
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28 Posty: 462 Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
|
Pewnie tak... ja zawsze motam sie przy tylnych zaciskach, przeklęta ta gumka tłoczka
|
06 sie 2016, 19:09 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Dwa łagodnie wygięte cienkie i twarde druciki i wchodzi jak w masło. Choć najlepiej mieć trzecią rękę.
_________________ Części do prelude III gen
|
06 sie 2016, 19:16 |
|
|
Harry
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07 Posty: 631 Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
|
pistolet do dmuchania wystarczy, wkładasz gumkę w zacisk, przykładasz tłoczek do gumki i dmuchasz pistoletem przez otwór na przewód, wtedy gumka sama naskakuje na tłoczek i wkręcasz
|
06 sie 2016, 19:27 |
|
|
Armagedon
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28 Posty: 462 Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
|
Tego jeszcze nie próbowałem
|
06 sie 2016, 20:06 |
|
|
preludolec
Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23 Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
|
Dobre Harry, muszę kiedyś spróbować. Mój sposób niestety nie nadaje się do opisu
|
06 sie 2016, 20:12 |
|
|
Harry
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07 Posty: 631 Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
|
tylko trzeba dobrze wcisnąć gumkę w rowek bo inaczej będzie zeskakiwać, dzięki temu włożenie tłoczka zajmuje 15sekund
|
06 sie 2016, 22:13 |
|
|
kitt2496
Dołączył(a): 09 gru 2015, 23:44 Posty: 132 Lokalizacja: małopolskie
Auto:: Prelude 2.0 EX '91 AC
silnik: B20A3
|
Motałem się najwięcej z osłoną przeciwpyłową, ponieważ nie bardzo chciała wejść. Potem robiłem z drucikami i udało się. Mam zamówiony płyn wspomagania OEM Honda oraz MTF Honda, pasek pompy wspomagania. Jeszcze będę zamawiał łożysko oporowe, oraz sprzęgło, ponieważ nie wiem, co będzie do wymiany. Możliwe, że samo łożysko, bo poprzedni właściciel mówił coś, że robił sprzęgło. Łożysko na 100% kwalifikuje się do wymiany, a co będzie dalej, zobaczymy.
|
06 sie 2016, 22:51 |
|
|
kitt2496
Dołączył(a): 09 gru 2015, 23:44 Posty: 132 Lokalizacja: małopolskie
Auto:: Prelude 2.0 EX '91 AC
silnik: B20A3
|
Oto, co kurier dzisiaj mi przywiózł. Czuję się, jakby była gwiazdka. Niedługo zamówię jeszcze sprzęgło i będzie można zacząć poważne naprawy. Możliwe, że jeszcze we wrześniu zrobię rozrząd oraz sprzęgło.
|
08 sie 2016, 13:29 |
|
|
kitt2496
Dołączył(a): 09 gru 2015, 23:44 Posty: 132 Lokalizacja: małopolskie
Auto:: Prelude 2.0 EX '91 AC
silnik: B20A3
|
Coś długo nie pisałem, ale to nie znaczy, że nic z samochodem się nie dzieje. W samochodzie tak jak zapowiadałem, wymieniłem łożysko oporowe, docisk i tarcza sprzęgła była w bardzo dobrym stanie. Ponadto skrzynię zalałem Honda MTF, pompę wspomagania Honda PSF i dałem nowy pasek pompy wspomagania. Wszystko długo zeszło, ale da się. Wspomaganie chodzi dużo lżej, Przy okazji wyszły trzy kolejne rzeczy do zrobienia. Pompa sprzęgła ma wyciek, wysprzęglik nadaje się do regeneracji oraz trzeba wymienić pasek alternatora. Już zamówiłem zestawy naprawcze oraz pasek i w niedługim czasie będę usuwał wszystkie usterki. Dodatkowo usunąłem typową bolączkę prelud tej generacji, czyli opadające drzwi kierowcy. Kupiłem komplet zawiasów z Civica Vgen, o dziwo pasują, i dwa z nich oddałem do tokarza, by je zregenerował. Potem pomalowałem w zbliżony kolor do nadwozia, by ładnie się prezentowały. Efekt końcowy jest taki, że drzwi nic nie opadają, i zamykają się jak w pięcioletnim aucie. I jak się moja prela prezentuje?
|
23 sie 2016, 21:15 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Z ciekawości - ile płaciłeś za jedno opakowanie tego MTF?
_________________ Części do prelude III gen
|
23 sie 2016, 21:38 |
|
|
kitt2496
Dołączył(a): 09 gru 2015, 23:44 Posty: 132 Lokalizacja: małopolskie
Auto:: Prelude 2.0 EX '91 AC
silnik: B20A3
|
58.30zł za butelkę. I to nie jest podróba, po prostu haparts miało promocję
|
23 sie 2016, 22:03 |
|
|
mlodyrychu
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01 Posty: 834 Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
|
ile kosztuje zestaw naprawczy wysprzęglika? bo nowy kosztuje ok 60zł
_________________ Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!
|
23 sie 2016, 22:28 |
|
|
kitt2496
Dołączył(a): 09 gru 2015, 23:44 Posty: 132 Lokalizacja: małopolskie
Auto:: Prelude 2.0 EX '91 AC
silnik: B20A3
|
Oba zestawy naprawcze z przesyłką kosztują 50-60zł, a głównie mi zależało na zestawie naprawczym pompy sprzęgła
|
23 sie 2016, 22:43 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Super cena. Normalnie to z 90zl trzeba dać. Ja mam u siebie w Otwocku po 70zł ale, że biorę ba fakturę to netto wychodzi mi jakieś 57zł.
_________________ Części do prelude III gen
|
24 sie 2016, 9:25 |
|
|
kitt2496
Dołączył(a): 09 gru 2015, 23:44 Posty: 132 Lokalizacja: małopolskie
Auto:: Prelude 2.0 EX '91 AC
silnik: B20A3
|
W końcu ten czas musiał nadejść. Wreszcie zdecydowałem się na zakup felg na nowy sezon. Wymogów było kilka: *wzór wieloramienny *rozstaw 4x100 *wielkość 16" lub 17" *szerokość 7-8j *felga nienaprawiana, lekko poobijana od normalnego użytkowania *otwór centrujący >56.1mm *felga w miarę możliwości dobrej firmy *Całkowity koszt zakupu wraz z późniejszym piaskowaniem, malowaniem na złoto, polerowaniem rantów na lustro nieprzekraczający 1000zł Póki co, budżet nie pęka w szwach. Jak oceniacie zakup?
|
31 sie 2016, 21:09 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|