Prelude B20A3 by Kitt2496
Autor |
Wiadomość |
kitt2496
Dołączył(a): 09 gru 2015, 23:44 Posty: 132 Lokalizacja: małopolskie
Auto:: Prelude 2.0 EX '91 AC
silnik: B20A3
|
Na razie póki co, to nie ma sprawnego b20a3 na sprzedaż. Przynajmniej mi nic o tym nie wiadomo. A jak będzie wał zrobiony, odpowiednie panewki, komplet uszczelek i uszczelniaczy, to silnik będzie pracował zdecydowanie lepiej, niż przed usterką. Muszę naprawić ten silnik, bo nie opłaca mi się kupować drugiego zza zachodniej granicy. A to jest do zrobienia, nie takie rzeczy się kiedyś robiło, i nie z takimi autami. Nie to, że ja takie coś robiłem, ale to jest wykonalne. Głowica jest w bdb stanie, kompresja na cylindrach jest bardzo dobra, więc szkoda go dawać na złom.
|
09 paź 2016, 23:52 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Plewis wie co pisze. Wał w B20Ax jest powierzchniowo utwardzany. Szlifując go zdzierasz warstwę utwardzaną przez co wał jest miękki jak plastelina. Kost ponownego utwardzenia wału i zrobienia całego remontu z głową znacznie przekracza koszt zakupu zdrowego silnika a czasem całej preli EX. Przyznam szczerze, że od ładnych paru lat nie liczyłem, że trafię na wypowiedź kogoś kto będzie się podejmował pakowania kasy w B20A3. Jak pada gaźnikowiec to jest najlepsza okazja do swapa na 16v. Dokładasz niewiele albo w ogóle i masz spokój z gaźnikami + bonus w postaci znaczącego wzrostu mocy.
_________________ Części do prelude III gen
|
10 paź 2016, 8:47 |
|
|
kitt2496
Dołączył(a): 09 gru 2015, 23:44 Posty: 132 Lokalizacja: małopolskie
Auto:: Prelude 2.0 EX '91 AC
silnik: B20A3
|
Gdyby to było takie proste, od ręki dostać zdrowy silnik 16v z małym przebiegiem i całym niezbędnym osprzętem. Osprzęt łatwiej dostać, ale gorzej z silnikiem.
|
10 paź 2016, 12:40 |
|
|
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
Dobra,to remontuj swoj skoro doawiadczinych starych lisow nie chcesz sluchac
_________________ pozdrawiam Plewis
|
10 paź 2016, 18:22 |
|
|
Black500
Dołączył(a): 11 mar 2014, 16:58 Posty: 220 Lokalizacja: Warszawa
Auto:: BA4
silnik: B20A9
|
Silnik też można dostać tylko trzeba chwile poszukać lub poczekać bo sie trafi na pewno. A w Exa nie ma co pakować napisz ogłoszenie na forum w odpowiednim dziale i jakąś propozycje dostaniesz na pewno.
_________________https://www.facebook.com/Czerwona-Prelude-III-1192304917454975/?ref=aymt_homepage_panelhttp://www.AutoBezWgniecen.pl - Usuwanie wgnieceń bez lakierowania, regeneracja reflektorów, usuwanie odprysków na szybach oraz usuwanie rys z lakieru
|
10 paź 2016, 18:26 |
|
|
mlodyrychu
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01 Posty: 834 Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
|
Dareczku, koszt azotowania wału to jakieś 50zł w Siemianowicach ... wymiary się nie zmieniają podczas tego procesu, jak to ma miejsce podczas np hartowania indukcyjnego ot, taka wskazówka na przyszłość
_________________ Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!
|
10 paź 2016, 21:42 |
|
|
wasil90
Dołączył(a): 12 lis 2012, 14:37 Posty: 143 Lokalizacja: Legnica
Auto:: H O N D A
silnik: B20A5
|
Nie chcę się wgłębiać za bardzo w dyskusję, bo faktycznie to dobra okazja, żeby wsadzić tam 16v i to jest fajne wyjście, ale jeśli chodzi o szlifowanie wału, to nie tylko w silnikach B20Ax tak jest. Generalnie wał należy utwardzić po szlifie, żadna nowość, ani fanaberia.
|
10 paź 2016, 21:48 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Nieraz słyszałem, że koszt przyzwoitego remontu silnika to kwota zbliżona do kosztu swapa na H22. Taki silnik musi przejść przez ręce kilku specjalistów a w tej branży nikt za darmo niczego nie zrobi.
_________________ Części do prelude III gen
|
10 paź 2016, 22:07 |
|
|
maly2001
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55 Posty: 605
Auto:: P3G+Civ4G
|
Remont a3 jest nieopłacalny, 16v znalesć w dobrej kondycji to jak znaleść szpilkę w dupie mulatki, h22 nie dośc ze drogie to takiego który nie bedzie żarł oleju litrami to jak szpilka w dupie mulatki a ty byś tam pakował swojego drąga moim zdaniem najlepsza opcja to swap na f-serię ... te silniki kupisz za czapkę gruszek nawet w biedronce, a kiedys jak upolujesz dobre h22 wsadzasz prawie p&p....
|
11 paź 2016, 23:47 |
|
|
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
tutaj kolega nie ma pieniedzy na 16V a Ty mu polecasz swapa na F-serie... to jakies nie porozumienie jest...
_________________ pozdrawiam Plewis
|
12 paź 2016, 0:43 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Żadnej F ani H serii. Autem po takim swapie nie da się jeździć na co dzień. F seria ma tyle koni co seryjne 16V więc pomysł na takiego swapa jest w ogóle z dupy. Ze znalezieniem zdrowego H22 jest zdecydowanie łatwiej niż ze znalezieniem 16V a koszt samego swapa na H i na F serię jest identyczny (nie licząc kosztu samego silnika). A to, że H22 bierze olej to nie problem bo jak pisałem autem po takim swapie nie da się na co dzień jeździć. Najtaniej zrobić swapa na 16V kupując całą prelę z takim silnikiem i sprzedając swojego EXa. Ewentualnie kupić rozbitą albo zgniłą 16V i przełożyć graty. Wiem co pisze bo sam przechodziłem te wszystkie swapy.
_________________ Części do prelude III gen
|
12 paź 2016, 6:32 |
|
|
Pendunate
Dołączył(a): 09 sie 2016, 18:02 Posty: 90 Lokalizacja: Mosina
Auto:: Prelude 3 2.0EX 1991 BA4
silnik: B20A3 109KM
|
Czy wersja BA4 2.0EX wychodziła fabrycznie z tym spoilerem? Myślałem, że spoiler występował tylko w Si...
|
18 paź 2016, 11:13 |
|
|
kitt2496
Dołączył(a): 09 gru 2015, 23:44 Posty: 132 Lokalizacja: małopolskie
Auto:: Prelude 2.0 EX '91 AC
silnik: B20A3
|
Są dwie możliwości. Pierwsza, że to auto miało fabrycznie ten spojler. Druga, że ktoś zmodyfikował klapę, i doczepił ten spojler. Ogółem mi się ta lotka podoba. Małe coś, a cieszy. A co do silnika, to na razie leży sobie na stole, i czeka, aż coś z nim zacznę robić. Remont w częściach nie wyjdzie drogo, a znowu będzie się dało jeździć. Mam takie ogólne pytanie. Jakim olejem zalewać ten silnik po remoncie? Wiele osób doradza mineralny do silnika z takim przebiegiem, zwłaszcza 15w40. Sam się nie znam na tym, więc wolę się dopytać.
|
18 paź 2016, 20:37 |
|
|
milwarch
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50 Posty: 409 Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
|
Jeśli zrobisz remont, wymyjesz w środku, wymienisz wszystkie pierścienie, panewki i uszczelki, a potem zalejesz to dziadowskim olejem to tak jakbyś tą kasę wyrzucił w błoto. Lej dobry 10W40 zgodnie z tym co przewidział producent. Fachowców co polecają gęsty olej mineralny bo silnik jest stary omijaj szerokim łukiem. Pewnie poprzedni właściciel posłuchał tej rady i dlatego teraz robisz remont. Jaki niby jest argument za zmianą na mineralny? Że silnik bierze olej? Po zmianie pierścieni przestanie, a jeśli ma wycieki to trzeba wymienić uszczelki, co przy remoncie i tak powinieneś zrobić. Ja po remoncie swojego B20A5 jeżdżę (a raczej jeździłem, bo teraz tylko stoi) na pełnym syntetyku 5W40. Mam też Civica 1.4 z 99r, który od nowości jeździ na 5W40 i mając ponad 260kkm nie bierze oleju.
_________________
|
18 paź 2016, 21:47 |
|
|
Pendunate
Dołączył(a): 09 sie 2016, 18:02 Posty: 90 Lokalizacja: Mosina
Auto:: Prelude 3 2.0EX 1991 BA4
silnik: B20A3 109KM
|
Pytam, bo sam nabyłem wersję 2.0EX bez spojlera, ale z naklejką Classic Edition, której niestety już nie mam, bo autko całe malowałem. Naklejka jest widoczna o tutaj (zdjęcie w dzień zakupu, przed malowaniem): Ktoś się orientuje, czy to wgl w oryginale było? Mam wrażenie, że w internecie kiedyś tylko jedno takie zdjęcie widziałem, też zielona pralka (może właśnie moja) :O
|
18 paź 2016, 21:52 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|