Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 208 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Następna strona
Prelude B20A3 by Kitt2496 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 gru 2015, 23:44
Posty: 132
Lokalizacja: małopolskie
Auto:: Prelude 2.0 EX '91 AC
silnik: B20A3
Na razie póki co, to nie ma sprawnego b20a3 na sprzedaż. Przynajmniej mi nic o tym nie wiadomo. A jak będzie wał zrobiony, odpowiednie panewki, komplet uszczelek i uszczelniaczy, to silnik będzie pracował zdecydowanie lepiej, niż przed usterką. Muszę naprawić ten silnik, bo nie opłaca mi się kupować drugiego zza zachodniej granicy. A to jest do zrobienia, nie takie rzeczy się kiedyś robiło, i nie z takimi autami. Nie to, że ja takie coś robiłem, ale to jest wykonalne. Głowica jest w bdb stanie, kompresja na cylindrach jest bardzo dobra, więc szkoda go dawać na złom.

_________________
https://www.facebook.com/PreludeBA4byKitt


09 paź 2016, 23:52
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Plewis wie co pisze. Wał w B20Ax jest powierzchniowo utwardzany. Szlifując go zdzierasz warstwę utwardzaną przez co wał jest miękki jak plastelina. Kost ponownego utwardzenia wału i zrobienia całego remontu z głową znacznie przekracza koszt zakupu zdrowego silnika a czasem całej preli EX. Przyznam szczerze, że od ładnych paru lat nie liczyłem, że trafię na wypowiedź kogoś kto będzie się podejmował pakowania kasy w B20A3. Jak pada gaźnikowiec to jest najlepsza okazja do swapa na 16v. Dokładasz niewiele albo w ogóle i masz spokój z gaźnikami + bonus w postaci znaczącego wzrostu mocy.

_________________
Części do prelude III gen


10 paź 2016, 8:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 gru 2015, 23:44
Posty: 132
Lokalizacja: małopolskie
Auto:: Prelude 2.0 EX '91 AC
silnik: B20A3
Gdyby to było takie proste, od ręki dostać zdrowy silnik 16v z małym przebiegiem i całym niezbędnym osprzętem. Osprzęt łatwiej dostać, ale gorzej z silnikiem.

_________________
https://www.facebook.com/PreludeBA4byKitt


10 paź 2016, 12:40
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
kitt2496 napisał(a):
Gdyby to było takie proste, od ręki dostać zdrowy silnik 16v z małym przebiegiem i całym niezbędnym osprzętem. Osprzęt łatwiej dostać, ale gorzej z silnikiem.

Dobra,to remontuj swoj skoro doawiadczinych starych lisow nie chcesz sluchac

_________________
pozdrawiam Plewis


10 paź 2016, 18:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2014, 16:58
Posty: 220
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: BA4
silnik: B20A9
Silnik też można dostać tylko trzeba chwile poszukać lub poczekać bo sie trafi na pewno. A w Exa nie ma co pakować napisz ogłoszenie na forum w odpowiednim dziale i jakąś propozycje dostaniesz na pewno.

_________________
https://www.facebook.com/Czerwona-Prelude-III-1192304917454975/?ref=aymt_homepage_panel
http://www.AutoBezWgniecen.pl - Usuwanie wgnieceń bez lakierowania, regeneracja reflektorów, usuwanie odprysków na szybach oraz usuwanie rys z lakieru


10 paź 2016, 18:26
Zobacz profil WWW
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01
Posty: 834
Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
drajwer napisał(a):
Plewis wie co pisze. Wał w B20Ax jest powierzchniowo utwardzany. Szlifując go zdzierasz warstwę utwardzaną przez co wał jest miękki jak plastelina. Kost ponownego utwardzenia wału i zrobienia całego remontu z głową znacznie przekracza koszt zakupu zdrowego silnika a czasem całej preli EX.


Dareczku, koszt azotowania wału to jakieś 50zł w Siemianowicach ... wymiary się nie zmieniają podczas tego procesu, jak to ma miejsce podczas np hartowania indukcyjnego :)

ot, taka wskazówka na przyszłość :)

_________________
Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!


10 paź 2016, 21:42
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 14:37
Posty: 143
Lokalizacja: Legnica
Auto:: H O N D A
silnik: B20A5
Nie chcę się wgłębiać za bardzo w dyskusję, bo faktycznie to dobra okazja, żeby wsadzić tam 16v i to jest fajne wyjście, ale jeśli chodzi o szlifowanie wału, to nie tylko w silnikach B20Ax tak jest. Generalnie wał należy utwardzić po szlifie, żadna nowość, ani fanaberia.


10 paź 2016, 21:48
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Nieraz słyszałem, że koszt przyzwoitego remontu silnika to kwota zbliżona do kosztu swapa na H22. Taki silnik musi przejść przez ręce kilku specjalistów a w tej branży nikt za darmo niczego nie zrobi.

_________________
Części do prelude III gen


10 paź 2016, 22:07
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55
Posty: 605
Auto:: P3G+Civ4G
Remont a3 jest nieopłacalny, 16v znalesć w dobrej kondycji to jak znaleść szpilkę w dupie mulatki, h22 nie dośc ze drogie to takiego który nie bedzie żarł oleju litrami to jak szpilka w dupie mulatki a ty byś tam pakował swojego drąga :) moim zdaniem najlepsza opcja to swap na f-serię ... te silniki kupisz za czapkę gruszek nawet w biedronce, a kiedys jak upolujesz dobre h22 wsadzasz prawie p&p....


11 paź 2016, 23:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
maly2001 napisał(a):
Remont a3 jest nieopłacalny, 16v znalesć w dobrej kondycji to jak znaleść szpilkę w dupie mulatki, h22 nie dośc ze drogie to takiego który nie bedzie żarł oleju litrami to jak szpilka w dupie mulatki a ty byś tam pakował swojego drąga :) moim zdaniem najlepsza opcja to swap na f-serię ... te silniki kupisz za czapkę gruszek nawet w biedronce, a kiedys jak upolujesz dobre h22 wsadzasz prawie p&p....

tutaj kolega nie ma pieniedzy na 16V a Ty mu polecasz swapa na F-serie... to jakies nie porozumienie jest...

_________________
pozdrawiam Plewis


12 paź 2016, 0:43
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Żadnej F ani H serii. Autem po takim swapie nie da się jeździć na co dzień. F seria ma tyle koni co seryjne 16V więc pomysł na takiego swapa jest w ogóle z dupy. Ze znalezieniem zdrowego H22 jest zdecydowanie łatwiej niż ze znalezieniem 16V a koszt samego swapa na H i na F serię jest identyczny (nie licząc kosztu samego silnika). A to, że H22 bierze olej to nie problem bo jak pisałem autem po takim swapie nie da się na co dzień jeździć. Najtaniej zrobić swapa na 16V kupując całą prelę z takim silnikiem i sprzedając swojego EXa. Ewentualnie kupić rozbitą albo zgniłą 16V i przełożyć graty. Wiem co pisze bo sam przechodziłem te wszystkie swapy.

_________________
Części do prelude III gen


12 paź 2016, 6:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 sie 2016, 18:02
Posty: 90
Lokalizacja: Mosina
Auto:: Prelude 3 2.0EX 1991 BA4
silnik: B20A3 109KM
Czy wersja BA4 2.0EX wychodziła fabrycznie z tym spoilerem? Myślałem, że spoiler występował tylko w Si...


18 paź 2016, 11:13
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 gru 2015, 23:44
Posty: 132
Lokalizacja: małopolskie
Auto:: Prelude 2.0 EX '91 AC
silnik: B20A3
Są dwie możliwości. Pierwsza, że to auto miało fabrycznie ten spojler. Druga, że ktoś zmodyfikował klapę, i doczepił ten spojler. Ogółem mi się ta lotka podoba. Małe coś, a cieszy. A co do silnika, to na razie leży sobie na stole, i czeka, aż coś z nim zacznę robić. Remont w częściach nie wyjdzie drogo, a znowu będzie się dało jeździć. Mam takie ogólne pytanie. Jakim olejem zalewać ten silnik po remoncie? Wiele osób doradza mineralny do silnika z takim przebiegiem, zwłaszcza 15w40. Sam się nie znam na tym, więc wolę się dopytać.

_________________
https://www.facebook.com/PreludeBA4byKitt


18 paź 2016, 20:37
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
Jeśli zrobisz remont, wymyjesz w środku, wymienisz wszystkie pierścienie, panewki i uszczelki, a potem zalejesz to dziadowskim olejem to tak jakbyś tą kasę wyrzucił w błoto. Lej dobry 10W40 zgodnie z tym co przewidział producent.
Fachowców co polecają gęsty olej mineralny bo silnik jest stary omijaj szerokim łukiem. Pewnie poprzedni właściciel posłuchał tej rady i dlatego teraz robisz remont.
Jaki niby jest argument za zmianą na mineralny? Że silnik bierze olej? Po zmianie pierścieni przestanie, a jeśli ma wycieki to trzeba wymienić uszczelki, co przy remoncie i tak powinieneś zrobić.
Ja po remoncie swojego B20A5 jeżdżę (a raczej jeździłem, bo teraz tylko stoi) na pełnym syntetyku 5W40. Mam też Civica 1.4 z 99r, który od nowości jeździ na 5W40 i mając ponad 260kkm nie bierze oleju.

_________________
ObrazekObrazek


18 paź 2016, 21:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 sie 2016, 18:02
Posty: 90
Lokalizacja: Mosina
Auto:: Prelude 3 2.0EX 1991 BA4
silnik: B20A3 109KM
Pytam, bo sam nabyłem wersję 2.0EX bez spojlera, ale z naklejką Classic Edition, której niestety już nie mam, bo autko całe malowałem.
Naklejka jest widoczna o tutaj (zdjęcie w dzień zakupu, przed malowaniem):
Obrazek
Ktoś się orientuje, czy to wgl w oryginale było? Mam wrażenie, że w internecie kiedyś tylko jedno takie zdjęcie widziałem, też zielona pralka (może właśnie moja) :O


18 paź 2016, 21:52
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 208 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL