Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 208 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Prelude B20A3 by Kitt2496 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lip 2015, 8:28
Posty: 52
Lokalizacja: Celestynów
Auto:: Accord VI, Prelude
silnik: F20B6, B20A9
Mi Ceramizer nic nie pomógł. Ale też nie zaszkodził.


15 kwi 2017, 20:43
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Silnik Hondy nie jest starą konstrukcją. Niejeden producent robi obecnie gorsze i starsze technologicznie silniki. Nie można silników w preli traktować przez pryzmat wieku i porównywać do starych opli. A jaki zalales olej? Może mineralny bo silnik stary? Zmień mechanika na specjalistę od Japończyków a nie od szmelcwagenów. Tyle siana wpakować w auto i wlać ceramizer. Gratuluję.

_________________
Części do prelude III gen


15 kwi 2017, 20:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 gru 2015, 23:44
Posty: 132
Lokalizacja: małopolskie
Auto:: Prelude 2.0 EX '91 AC
silnik: B20A3
drajwer napisał(a):
Silnik Hondy nie jest starą konstrukcją. Niejeden producent robi obecnie gorsze i starsze technologicznie silniki. Nie można silników w preli traktować przez pryzmat wieku i porównywać do starych opli. A jaki zalales olej? Może mineralny bo silnik stary? Zmień mechanika na specjalistę od Japończyków a nie od szmelcwagenów. Tyle siana wpakować w auto i wlać ceramizer. Gratuluję.


1) B20A jest konstrukcją przeszło 25 letnią, więc jest stara. Nie użyłem słowa przestarzała, tylko stara.

2) Nie powiedziałem, że teraz robi się wytrzymalsze silniki. Nie wypowiadam się na te tematy, bo nie siedzę w silnikach i mechanice. Proste naprawy zrobię sam, ale coś bardziej skomplikowanego zlecam osobom, które się znają na tym.

3) Nie porównałem B20A "do starych opli".

4) O to, jaki olej zalałem, niech Cię głowa nie boli. Na marginesie pełny syntetyk 5w40, ponieważ takie było zalecenie mechanika, który robił remont silnika.

5) O kompetencje mojego mechanika Ty się nie martw, bo nie ma o co. To, że ktoś umie robić remont japończyka, nie oznacza, że nie zrobi remontu w VW. Poza tym nie wiesz, kogo obrażasz, a się wypowiadasz. Facet naprawdę długo robi takie rzeczy, i wątpię, byś mu kiedykolwiek dorównał wiedzą i umiejętnościami. I tak, wiem co mówię, bo znam faceta osobiście, i ma straszny młyn, jeżeli chodzi o samochody. A odstać się do niego, to też sztuka. Ale nie, bo niejaki "Drajwer" sobie ubzdurał, że jakikolwiek mechanik, który będzie robił z moją prelą (poza ASO, MorawiCar i kilku podobnych) to partacz. Lepiej patrz swoich kompetencji, a nie docinaj mi w znacznej ilości postów, które opublikuję. A niech ktoś powie złe słowo o "Heniu Teleskopku" to od razu się rzucasz.

6) Mówisz o wlaniu ceramizera tak samo, jakbym wlał do silnika gnojówkę, albo cement. Poczytaj sobie opinie o Ceramizerze, popytaj się osób, które mają zdecydowanie więcej doświadczenia od Ciebie w mechanice samochodowej, poczytaj opinie o Ceramizerze w internecie, i dopiero potem wrzucaj takie posty.

I w żadnym razie Ciebie nie obraziłem, ponieważ przeczytałem to, co napisałem kilka razy przed wysłaniem. Po prostu nie lubię tego czepialstwa z Twojej strony. I to nie pierwszy już raz w tym temacie. To, że jesteś dłużej na forum ode mnie, nie oznacza, że możesz mi docinać na każdym razem.

_________________
https://www.facebook.com/PreludeBA4byKitt


Ostatnio edytowano 15 kwi 2017, 23:15 przez kitt2496, łącznie edytowano 1 raz



15 kwi 2017, 21:10
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Nie spinaj się tak, Święta są. ;)
Wrócę jednak do tematu oleju. Jaki producent robi pełen syntetyk 10w40?

_________________
Części do prelude III gen


15 kwi 2017, 22:52
Zobacz profil

Dołączył(a): 31 mar 2015, 16:09
Posty: 103
Lokalizacja: Tarnów
Auto:: Honda Prelude 3
silnik: ???
Pelen syntetyk to chyba 5w40 ludzie! :krzeslo:


15 kwi 2017, 23:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 gru 2015, 23:44
Posty: 132
Lokalizacja: małopolskie
Auto:: Prelude 2.0 EX '91 AC
silnik: B20A3
Z rozpędu napisałem 10w40, ponieważ ten olej wlewałem wcześniej. Teraz jest motul 8100 full synthetic.

_________________
https://www.facebook.com/PreludeBA4byKitt


15 kwi 2017, 23:16
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
kitt2496 napisał(a):
Z rozpędu napisałem 10w40, ponieważ ten olej wlewałem wcześniej. Teraz jest motul 8100 full synthetic.

Brawo Ty. Wg mnie najlepsza oliwa do silnika Hondy. Leje ten olej do wszystkich trzech swoich hondziawek. Przy takim oleju ceramizer jest zbędny. Ale to tylko moje zdanie. ;) Mam prawo się mylić choć czytałem i słuchałem na ten temat wiele.

_________________
Części do prelude III gen


16 kwi 2017, 1:50
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
Ceramizer nie zaszkodzi. To nie motodoktor. On nie zagęszcza oleju, a wręcz olej powinno się zmienić niedługo po aplikacji ceramizera. To co w teorii robi to tworzy warstwę ceramiczną na ściankach cylindrów, więc wpływa jedynie na nieszczelności w układzie tłok - pierścienie - cylinder. Jak są nowe pierścionki to i tak nie ma co uszczelniać, a redukcja tarcia dzięki warstwie ceramicznej może jedynie pomóc. Tyle teorii.

W praktyce również zalałem ceramizer do mojego B20 po remoncie w 2006 i nic mu się nie stało, więc jeśli nawet nie pomoże to nie zaszkodzi.

_________________
ObrazekObrazek


16 kwi 2017, 8:27
Zobacz profil

Dołączył(a): 17 cze 2013, 21:57
Posty: 49
Lokalizacja: Kraków
Auto:: BA4
silnik: B20A9
Też mi przyszły do głowy prześmiewcze myśli gdy pod listą super wykonanej pracy przeczytałem o ceramizerze ale też zanim Kitt odpowiedział udało mi się oglądnąć wspomniany odcinek programu i chyba nie tylko ja się trochę zdzwiłem. Tak żeby każdy mógł się do tego odnieść to wrzucam link:
https://www.youtube.com/watch?v=R90_VTz2mK4
Pomijając, czy można takiemu programowi i osobie zaufać lub czy przeprowadzany test można uznać za jakkolwiek miarodajny wychodzi na to że faktycznie z tym ceremizerem może nie jest tak źle. Uprzedzony jednak do cudownych eliksirów młodości wszystkie takie specyfiki i tak będę zawsze traktował jak suplementy diety w dziale motoryzacja. To że coś nie szkodzi to jeszcze nie dowód na to że coś nam daje ;) Są opinie że coś daje i wśród negatywnych opinii nie ma zbyt wiele konstruktywnych tez że coś szkodzi więc chociaż sam bym tego ustrojstwa nie zalał do silnika po remoncie to przynajmniej z kijem ganiać nie będę :krzeslo: :pijaki:

Kitt, fajnie że jesteś i jesteś tak aktywny na tym forum bo już nie pierwszy raz starasz się wpłynąć na czyjeś zdanie przekonując że nie musi mieć racji i czasami nawet Ci się to udaje :lol: Myślę jednak że zbyt duże jest w Tobie napięcie w odbiorze na krytykę innych. To forum powinno być dla Nas, nie przeciwko Nam bo każdy tu gra do jednej bramki dbając i wydając kupę kapusty na wymierające już auto. Odniosę się na przykładzie może do kwestii tych trudno dostępnych części o jakich wspomniałeś. To że udało Ci się zdobyć nie pierwszy raz z kolei części która na forum uznawana jest za trudno dostępna nie oznacza koniecznie że jest ona łatwo dostępna a wręcz świadczy dobrze o Tobie że potrafisz przeczesując rynek części je odnaleźć i to nie koniecznie za duże pieniądze. Gdyby ta część była łatwo dostępna, kupiłbym ją w pierwszym lepszym mechanicznym a często z tym jest problem nie w byle jakich sklepach. Chętnie podeślę Ci liste części których ja niestety nie zdołałem znaleźć i postawie Ci dobre piwo jak się zobaczymy jeśli Tobie się to uda ;) :piwo:

I to że któryś już raz ktoś wylewa łzy słysząc o gaźnikach i głośno krzyczy wywal to i daj spokój bo szkoda Twoich nerwów i kasy również jest uzasadnione. Miałem styczność z ok 10 właścicielami EX nie licząc mnie samego i na chwile obecną jesteś chyba jedyną która dotrwała tak długo i z pozytywnymi rezultatami. To świetnie że udaje Ci się odratować A3 bo kiedyś z pewnością ta jednostka będzie bardzo ceniona właśnie ze względów tych które dziś wiele innych wywaliła do kosza. Nie zmienia to jednak nic w tym że jeśli ktoś zapytałby mnie o to jaką prelę wybrać, z pewnością odradziłbym mu właśnie EX bo wiem że prędzej czy później nie byłby takim rycerzem w ratowaniu i to auto przeszłoby do kolejnego pełnego nadziei i błędnych idei młodego marzyciela.
Się napociłem, co złego to nie ja! :zabawka:


16 kwi 2017, 15:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 gru 2015, 23:44
Posty: 132
Lokalizacja: małopolskie
Auto:: Prelude 2.0 EX '91 AC
silnik: B20A3
Tak, jak Milwarch napisał, ceramizer to nie żaden motodoktor. On nie zagęszcza oleju, tylko doszczelnia całość. Jeżeli ten preparat nie zaszkodzi jednostce, a może pomóc, to nie widzę powodu, dlaczego nie spróbować.

Co do odbioru krytyki innych. To nie jest tak, że źle znoszę konstruktywną krytykę. Żle znoszę krytykę "dla sportu". Poza tym wcale się nie uniosłem, czy coś, tylko wyjaśniłem swój punkt widzenia, a to przecież nic złego. Człowiek całe życie się uczy, i nie mówię, że zawsze mam rację. Często popełniam błędy, ale wolę z nich wyciągnąć wnioski. Mogłem się unieść, jak drajwer nazwał mojego mechanika "specjalistą od szmelcwagenów", ponieważ nie była to przypadkowa osoba. Długo szukałem kogoś, kto się zna na rzeczy, a okazało się, ze 15km ode mnie ma swój warsztat. Fajny facet, bardzo konkretny, i ceny ma normalne, a nie astronomiczne.

Co do części, to napisz mi na fb, lub pw co potrzebujesz, do jakiego auta (model, wersja, pojemność ,moc ,rok) i coś pomyślimy. Jak znajdę, to Ci podeślę namiary ;)

Dzięki za słowa uznania, bo wcale nie było łatwo osiągnąć taki efekt. Długie miesiące zeszły na szukaniu części, i dochodzeniu, co tak naprawdę jest zepsute. Z tą wiedzą, którą mam teraz, raczej nie kupiłbym EX`a , choć fajnie się jeździ tym samochodem. Teraz są do zrobienia naprawdę proste rzeczy, typu wymiana sprężyn, no i można jeździć. Prawdopodobnie w tym sezonie reaktywuję klimatyzację :D

_________________
https://www.facebook.com/PreludeBA4byKitt


16 kwi 2017, 16:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 cze 2016, 21:57
Posty: 465
Lokalizacja: Siedlce
Auto:: BA4 EX Dual Trup
silnik: B20A3
Kitt, wyczyść gaźniki, potem je reguluj. Jakiego remontu byś nie zrobił, jeśli nie zrobisz porządku z gaźnikami, to Twoje A3 nigdy nie będzie pracować tak jak należy.


16 kwi 2017, 20:52
Zobacz profil

Dołączył(a): 20 mar 2013, 23:20
Posty: 72
Lokalizacja: Poznań
Auto:: Prelude III i Alfa Spider
silnik: B20A3
ja tam złego słowa nie powiem na b20a3,jeżdze już 5 lat,zrobione ponad 50 000km,odpala tak że rozrusznika nie słychać,pali w normie,obroty nie falują....i to dodatkowo od kilku lat na gazie
jedyna rzecz której się trzymam to odpalanie i gaszenie na benzynie,i raz w roku czyszczenie gaźników środkiem do nich przeznaczonym (bez ich rozkręcania),i tyle....oczywiście regularna jazda na benzynie co jakiś czas


16 kwi 2017, 23:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 gru 2015, 23:44
Posty: 132
Lokalizacja: małopolskie
Auto:: Prelude 2.0 EX '91 AC
silnik: B20A3
To malutko przebiegu rocznie robisz swoim samochodem. 10tys to jakbyś tylko weekendowo jeździł. Mi się silnik obrócił po około 20000km od zakupu, czyli tak mniej więcej roku. Mam nadzieję na długie, bezawaryjne przebiegi na tym silniku. Prela u mnie ma jeszcze kilka sezonów, gdzie będzie moim podstawowym samochodem, lecz jak zabiorę się za remont blacharsko-lakierniczy preli, to później będzie typowym FunCar`em a miejsce daily przejmie jakiś inny samochód, który mam na oku od dłuższego czasu.

Masz bardzo dobre praktyki, jeżeli chodzi o odpalanie, gaszenie na benzynie. Wielu ludzi o tym zapomina, a trzeba o tym pamiętać. Pierwsze tysiąc kilometrów zrobię na benzynie, potem odpalanie, gaszenie na benzynie oraz okazjonalne pojeżdżenie na benzynie. Gaźniki mam w planie wysłać do czyszczenia ultradźwiękowego, oraz ich regulację już na dotartym silniku, czyli po przejechanym tysiącu kilometrów. Ale to są plany dalekosiężne, dlatego na razie nie spamuję w swoim temacie :)

Tak na marginesie, szukam kogoś bardzo ogarniętego, jeżeli chodzi o gaźniki na terenie małopolski, a konkretnie Krakowa i okolic. Możecie kogoś polecić?

_________________
https://www.facebook.com/PreludeBA4byKitt


16 kwi 2017, 23:57
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 cze 2016, 21:57
Posty: 465
Lokalizacja: Siedlce
Auto:: BA4 EX Dual Trup
silnik: B20A3
Czyli jednak wiesz co robisz ;) Po ultradźwiękach zobaczysz różnicę a Twój A3 otrzyma drugie życie :) . Największym problemem jest jednak regulacja tego ustrojstwa. To, że ktoś się tego podejmie, niestety nie oznacza, że zrobi to dobrze.

Co do bezawaryjności A3 ciężko mi się wypowiedzieć, bo autem jeźdżę niecały rok i zrobiłem nim dopiero 2-3 tyś. km ;) . Nie mniej jednak auto stoi pod chmurą i codziennie rano wiezie mnie do pracy i jeśli chodzi o odpalanie to jest dokładnie tak jak opisuje SOPEL, poezja i pora roku jest tu bez znaczenia, zawsze jest to strzał z półobrotu ;)


17 kwi 2017, 10:01
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 gru 2015, 23:44
Posty: 132
Lokalizacja: małopolskie
Auto:: Prelude 2.0 EX '91 AC
silnik: B20A3
Nie ma to jak wiosenna pogoda :/
Obrazek

Dobrze, że jeszcze mam zimówki założone :)

_________________
https://www.facebook.com/PreludeBA4byKitt


18 kwi 2017, 14:04
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 208 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL