Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Zwą mnie POTWÓR ;) H22 Młodegorycha 
Autor Wiadomość
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01
Posty: 833
Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
przed chwila chcialem ją odpalić, ale nawet nie dychła :P stoi od 3 miesięcy nie ruszana :) nie znalazłem kabli, więc może jutro odpale :)

_________________
Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!


13 mar 2017, 19:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 14 paź 2015, 21:44
Posty: 89
Auto:: IIIgen BA4
silnik: H22A7
Nie wolno tak robić, trzeba co max 2 tyg przychodzić i odpalać przynajmniej na kilka min ;)
Oczywiście nie chodzi mi o aku :P
Ale to też dziwne bo miała nówkę sztukę i odpalała zawsze bez zająknięcia, nawet Xsix się dziwił :mrgreen:
Dawaj filmik i nie kręć :mrgreen:


13 mar 2017, 23:59
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55
Posty: 605
Auto:: P3G+Civ4G
Nie zgodziłbym się z tą legendą przepalania auta... to wręcz szkodliwe dla silnika czterosuwowego... w dwusuwach to tak bo silnik od razu jest smarowany.... podstawa to trzymać aku zawsze doładowane... odpiąć klemy żeby nic nie pobierało prądu i jak się dłużej nie jeździ doładowywać co 2-3 miesiące ... Poza tym pasowałoby dolać do baku trochę świeżej benzyny... podobno polskie paliwo po miesiącu staje się syfem benzynopodobnym czego doświadczyłem w nowiutkim agregacie prądotwórczym,który po jednym odpaleniu i pół roku nieużywania gaźnik miał "zacementowany"
To samo w motorze po zimie gaźnik nadawał się do czyszczenia... I to wszystko na paliwie z Shella...


14 mar 2017, 18:58
Zobacz profil

Dołączył(a): 14 paź 2015, 21:44
Posty: 89
Auto:: IIIgen BA4
silnik: H22A7
maly2001 napisał(a):
I to wszystko na paliwie z Shella...

Może dlatego :P
I nie rozumiem wypowiedzi odnośnie smarowania bo w R4 też jest smarowanie po odpaleniu i głównie o to mi chodzi ;)


14 mar 2017, 19:10
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Moja stała nieodpalana przez prawie 2 miesiące, czyli kiedy były mrozy. Dopiero jak temperatura w dzień była na plusie i wyszło słońce to odpaliłem żeby pochodziła pół godzinki i ją przewietrzyłem. Jak będę trzeźwy to może się nawet przejadę.

Silnikowi nie szkodzi długie nieodpalanie. Bardziej szkodliwa jest odkładająca się pod maską wilgoć, która nie odparuje jeśli silnik nie rozgrzeje komory silnika. Jak dzisiaj otworzyłem machę to cała pokrywa zaworów była mokra. A minęło tylko 2 tygodnie od ostatniego odpalania.

_________________
Części do prelude III gen


14 mar 2017, 19:15
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55
Posty: 605
Auto:: P3G+Civ4G
WOY napisał(a):
maly2001 napisał(a):
I to wszystko na paliwie z Shella...

Może dlatego :P
I nie rozumiem wypowiedzi odnośnie smarowania bo w R4 też jest smarowanie po odpaleniu i głównie o to mi chodzi ;)


Nie wiem czemu twierdzisz ze to własnie przez paliwo Shella... Moze Orlen czy BP jest lepsze? Oj nie sądze ze którekolwiek paliwo po dłuzszym czasie bedzie czyściutkie i bedzie miało odpowiednie prametry... Z benzyną dzieją się rózne złe rzeczy gdy ma dostep powietrza czy wilgoci (ma dużą higroskopijność przez co metnieje i rozwarstwia się)... i tylko trzymanie w szczelnych zbiornikach gwarantuje jakośc przez dłuzszy czas... W gazniku czy w baku benzyna ma dostęp do powietrza oraz wilgoci i dlatego dzieją się takie rzeczy...


Co do smarowania to np w zimie olej zmienia swoje własciwości wraz z temperaturą. Zanim olej z miski dotrze do wszystkich smarowanych elementów po odpaleniu ( zwłaszcza gęsty od niskiej temperatury) to w połaczeniu z wilgocią, o której Drajwer napisał daje bardzo szkodliwe skutki dla silnika.... Zobacz jak na zimnym silniku zawory "klepią".. Każdy to chyba kiedyś słyszał... A tam właśnie pod pokrywę zaworów najpóźniej dociera " ciepły" olej a wilgoci jest tam najwiecej. Jeszcze jest aspekt ekologiczny.... który mnie akurat wali ale zanim silnik osiągnie optymalną temperaturę pracuje na wiekszej dawce paliwa zanim sonda i katalizator się nagrzeje.....
Lepiej jest się delikatnie przejechać jak się już odpali silnik(przy okazji opony popracują, łozyska, gumy zawieszenia, pompa wspomagania itd) niż trzymać auto na wolnych obrotach... Albo po prostu nie odpalać bez potrzeby dbając tylko o kondycję aku.


14 mar 2017, 19:58
Zobacz profil

Dołączył(a): 14 paź 2015, 21:44
Posty: 89
Auto:: IIIgen BA4
silnik: H22A7
W przypadku tego silnika w tym samochodzie nie chodziło mi w ogóle o aku ;)
Co do rozgrzewania silnika nawet w mrozy to uwierz mi, że dość szybko łapie temp jw o którym piszemy.
Ja jak zimowałem to to pod chmurką to takie przepalenie zawsze wiązało się z jakąś przejażdżką właśnie w związku z tym co napisałeś.
Były też i "bączki" na śniegu bo szpera idealnie się sprawdza w takich sytuacjach :P
Jeżdżenie do domu i takie tam oby silnik pochodził i się zagrzał i nie pisze o dawaniu w palnik w zimę bo co to za radość jak non stop nie masz przyczepności ;)

Co innego jak samochód stoi w ciepłym suchym garażu.


15 mar 2017, 0:17
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01
Posty: 833
Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
WOY napisał(a):
Co innego jak samochód stoi w ciepłym suchym garażu.


i tak właśnie ma

_________________
Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!


15 mar 2017, 0:50
Zobacz profil

Dołączył(a): 14 paź 2015, 21:44
Posty: 89
Auto:: IIIgen BA4
silnik: H22A7
mlodyrychu napisał(a):
WOY napisał(a):
Co innego jak samochód stoi w ciepłym suchym garażu.


i tak właśnie ma

To "czymaj" go tam i nie wypuszczaj ;)


15 mar 2017, 2:59
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01
Posty: 833
Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
pogoda dzisiaj była fajna, więc trzeba było przewietrzyć potwora ;)

kilka fotek z dzisiaj :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!


20 mar 2017, 0:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 14 paź 2015, 21:44
Posty: 89
Auto:: IIIgen BA4
silnik: H22A7
Dobrze się prezentuje ;)
Ps. felgi to udało Ci się wyczyścić czy malowałeś? Bo białe dość :P


20 mar 2017, 0:41
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01
Posty: 833
Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
wszystko pomalowane :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!


20 mar 2017, 23:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 14 paź 2015, 21:44
Posty: 89
Auto:: IIIgen BA4
silnik: H22A7
Wcześniej była "kość słoniowa" i myślałem, że tak powinno być :gwizdze:
:mrgreen:
Dawaj jakiś filmik jak się sucho zrobi ;)
Ps. opony zmień r888 to i jazda będzie bardziej hardcorowa bo na tych trochę słabo się trzyma ;)


21 mar 2017, 0:30
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL