Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Czerwona B20A3 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2017, 22:41
Posty: 98
Lokalizacja: Łódź
Auto:: Honda Prelude 3gen
silnik: B20A3
Cześć wszystkim, od 2 miesięcy posiadam od dawna wymarzonego starego japońca. Honda z roku 1991 z silnikiem na podwójnym gaźniku bez żadnych modyfikacji po generalnym remoncie silnika oraz zrobionej kompletnie blacharce i położonym nowym czerwonym lakierze. Samochód cały czas sprawia wielka radochę podczas jazdy i za każdym razem odwracam sie po zaparkowaniu aby na niego popatrzeć.

Niestety mimo zapewnień sprzedającego ze wszystko jest zrobione i jest auto na cacy wychodzą powoli pewne niedociągnięcia. Ale mam nadzieje ze w końcu uda sie ze wszystkim dojść do ładu.


Ostatnio edytowano 06 lis 2020, 12:24 przez adam.richter, łącznie edytowano 1 raz



09 paź 2017, 20:16
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
A gdzie zdjęcia? :)

_________________
Części do prelude III gen


09 paź 2017, 21:07
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2014, 16:58
Posty: 220
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: BA4
silnik: B20A9
Tak, chcemy zdjęcia! :)

_________________
https://www.facebook.com/Czerwona-Prelude-III-1192304917454975/?ref=aymt_homepage_panel
http://www.AutoBezWgniecen.pl - Usuwanie wgnieceń bez lakierowania, regeneracja reflektorów, usuwanie odprysków na szybach oraz usuwanie rys z lakieru


09 paź 2017, 21:15
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2017, 22:41
Posty: 98
Lokalizacja: Łódź
Auto:: Honda Prelude 3gen
silnik: B20A3
Poniżej przesyłam zdjęcia. Auto prezentuje się naprawdę dobrze - wydaje się,
że przynajmniej w kwestii blach robota została dobrze zrobiona:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


10 paź 2017, 8:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2017, 22:41
Posty: 98
Lokalizacja: Łódź
Auto:: Honda Prelude 3gen
silnik: B20A3
I jeszcze zdjęcie wnętrza:
Obrazek


12 paź 2017, 13:01
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2017, 22:41
Posty: 98
Lokalizacja: Łódź
Auto:: Honda Prelude 3gen
silnik: B20A3
Na zdjęciach auto prezentuje się bardzo fajnie - blachy są naprawdę dobrze zrobione (przynajmniej póki co na to wskazuje), zwłaszcza jak się umyje i nawoskuje. Auto po zakupie przeszło kontrolę u mechanika i generalnie wszystko mechanicznie jest ok. Ale niestety fura nie jest bez większych/mniejszych problemów (ma już swoje lata):

- dokładnie miesiąc od zakupu poważna awaria: w trakcie jazdy (przed Siewierzem w korkach) diametralnie spadły obroty, ledwo dokulałem się na stację, pod maską ogień cały silnik gorący, w miejscu gdzie jest sonda lambda aż do czerwoności rozgrzał się silnik, dolałem płynu silnikowego (bo było poniżej minimum) i jakimś sposobem dojechałem do domu (jadąc maksymalnie 40 km/h i stając na każdej stacji na odpoczynek). Pytałem na forach - diagnoza: padła uszczelka pod głowicą, zatarty silnik - generalnie "panie szukaj pan silnika". Ściągnąłem poleconego mi mechanika odpalamy auto: samochód ciągnie do 3000 obrotów, cały cię trzęsie i obroty spadają do 2000 (czuć tak jakby auto chciało ale nie może więcej), robimy tak parę razy i nagle bum - z rury wydechowej wypluło resztki katalizatora. Auto jakby nagle odżyło wskakuje na obroty pracuje równo i ładnie nic nie klekocze -> do wymiany katalizator lub coś w jego miejscu (okazało się że jak zajrzeliśmy pod spód to generalnie do roboty jest cały wydech bo jest coś tam pomodzone pospawane - sprzedawca zapewniał że jest pełny przelot zrobiony)

- przy okazji okazało się że wentylator nie działa jak powinien: uruchamia się tylko po wyłączeniu auta i wyjęciu kluczyków i pracuje dość długo 5-10 minut. Żeby nie było łatwo prawdopodobnie nie jest to oryginalna chłodnica i czujnik temperatury trzeba było dobierać (dopiero za 3 razem trafiliśmy odpowiedni). Albo jest oryginalna tylko po prostu był problem z czujnikiem.

- czuć paliwem przy lewym tylnym kole. Była nieszczelność na filtrze i faktycznie dało się wyczuć benzynę na palcach (ale tylko i wyłącznie po jeździe, na postoju nic nie kapało) co zostało zrobione ale mimo wszystko nadal gdzieś jest jakaś nieszczelność bo czuć wachę. Co prawda nigdzie nie jest mokro ale trzeba będzie to zrobić.

- jak mam otwarty szyberdach to czuć paliwo/spaliny? Nie wiem czy to po prostu tak jest (jak się jedzie przy samej ziemi to zawsze będzie czuć) czy to kwestia tego że mam do robienia wydech i do robienia ta nieszczelność (o której pisałem wyżej)

- tłucze zawieszenie (kończą się już tylne amortyzatory). Pierwotnie auto było obniżone na -60mm ja mam teraz -30mm jest trochę wyżej i daje się jeździć po naszych drogach ale niestety każda dziura to "łup" słychać i czuć więc planuję zrobić całe zawieszenie. W aucie zamontowane są coilovery?? z możliwością regulacji i sprężyny do tego zestawu. Doczytałem się, że to straszna lipa i najtańszy sposób na obniżenie auta ale amorki strasznie dostają w d... .

- przy dużych deszczach mam trochę mokro w bagażniku, nie jest to jakaś wielka ilość wody ale się zbiera. Musiałem wypakować koło zapasowe i tam wyzbierać wodę. Nie wiem czy to jest kwestia uszczelek (bo na myjni specjalnie lałem karherem ale nic nie przeciekało), może to być kwestia 4 dziur które mam z tyłu w blachach bagażnika (pomiędzy blachą bagażnika a a tylnym spojlerem? jest przerwa) - na chwilę obecną uszczelniłem je domowym sposobem i niby póki co jest ok - choć nie było takich wielkich opadów deszczu więc nie wiem na ile się udało to zrobić

- tak samo przy dużych deszczach mam całe mokre spodnie części drzwi. Jak się weźmie ręką to można wyciskać wodę z tego materiału/filcu z obicia drzwi. Więc pewnie coś trzeba wymyślić z uszczelkami.




Zrobiono:
- naprawiony czujnik wentylatora (w końcu załącza się także podczas jazdy i na postoju nie musi pracować 10 minut)
- wyeliminowano drobne wyciekanie benzyny podczas jazdy


W planach do zrobienia:
- zrobienie porządnie pełnego wydechu (sprawdzenie dokładnie czy nie ma rozszczelnień)
- zrobienie zawieszenia/amortyzatorów
- zrobienie kilku drobiazgów: wymiana dolotu powietrza idącego do gaźnika (obecny jest ucięty w połowie z jakimś niby filtrem powietrza) - chciałbym wrócić do serii; kupno czujnika otwartych drzwi (na desce przy przekręcaniu wszystkie światełka się kontrolnie zapalają, ale gdy mam już otwarte drzwi pasażera nic się nie świeci)
- diagnoza skąd czuć wachę i naprawa
- dokładne sprawdzenie całego silnika czy gdzieś bokiem nie uciekają spaliny


Będę wdzięczny za wszelkie komentarze/uwagi/spostrzeżenia czy ktoś coś takiego miał czy rady jak sobie poradzić z tymi problemami:


13 paź 2017, 10:37
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2014, 16:58
Posty: 220
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: BA4
silnik: B20A9
adam.richter napisał(a):

- przy okazji okazało się że wentylator nie działa jak powinien: uruchamia się tylko po wyłączeniu auta i wyjęciu kluczyków i pracuje dość długo 5-10 minut. Żeby nie było łatwo prawdopodobnie nie jest to oryginalna chłodnica i czujnik temperatury trzeba było dobierać (dopiero za 3 razem trafiliśmy odpowiedni). Albo jest oryginalna tylko po prostu był problem z czujnikiem.



- przy dużych deszczach mam trochę mokro w bagażniku, nie jest to jakaś wielka ilość wody ale się zbiera. Musiałem wypakować koło zapasowe i tam wyzbierać wodę. Nie wiem czy to jest kwestia uszczelek (bo na myjni specjalnie lałem karherem ale nic nie przeciekało), może to być kwestia 4 dziur które mam z tyłu w blachach bagażnika (pomiędzy blachą bagażnika a a tylnym spojlerem? jest przerwa) - na chwilę obecną uszczelniłem je domowym sposobem i niby póki co jest ok - choć nie było takich wielkich opadów deszczu więc nie wiem na ile się udało to zrobić



To tak co do wentylatora który chłodzi silnik po wyjęciu kluczyka to normalne i prawidłowe :)

Co do wody w bagażniku to sprawdź odpływy szyberdachu one się bardzo często zatykają przez co w bagażniku zbiera się woda :)

_________________
https://www.facebook.com/Czerwona-Prelude-III-1192304917454975/?ref=aymt_homepage_panel
http://www.AutoBezWgniecen.pl - Usuwanie wgnieceń bez lakierowania, regeneracja reflektorów, usuwanie odprysków na szybach oraz usuwanie rys z lakieru


13 paź 2017, 13:30
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2017, 22:41
Posty: 98
Lokalizacja: Łódź
Auto:: Honda Prelude 3gen
silnik: B20A3
Tak to prawda :). Tylko chodzi mi o to, że po naprawie nie musi się odpalać za każdym razem i nie warczy przez kolejne 5-10 minut zanim się wychłodzi. Wcześniej odpalał się tylko i wyłącznie po wyjęciu kluczyków i nie działał w trakcie jazdy.

Tak jak pisałem, dzięki za każdą sugestię i spostrzeżenie (tym bardziej, że z tym modelem jestem zielony jak liście wiosną) - sprawdzę te odpływy.


13 paź 2017, 14:04
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26
Posty: 216
Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
Z zewnątrz prezentuje się super, czekam aż się spotkamy na którymś ze zlotów i zamienimy słowo. Bardzo ładne felgi, sam je bardzo poważnie brałem pod uwagę jeszcze niedawno ;) Działaj bo warto :ok:


13 paź 2017, 17:53
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2017, 22:41
Posty: 98
Lokalizacja: Łódź
Auto:: Honda Prelude 3gen
silnik: B20A3
Trochę zapomniałem o wpisach co było robione więc może żeby zachować jakąś chronologię napiszę od najstarszych :)

2018:
- nowy termostat
- naprawa wycieku paliwa (przy koszyczku filtra)
- nowe końcówki przewodów paliwowych
- kupno dodatkowych felg aluminiowych 15" + nowe opony zimowe
- nowe czerwone nakrętki kół
- drugie reflektory (żeby wywalić te soczewki, które miałem w chwili zakupu - całą instalacja została)
- zakup zbiornika paliwa i jego wymiana
- nowe głośniki pionieer na tył
- rozpórki przód i tył
- zakup zacisków na tył i ich regeneracja + wymiana klocków
- pełen pakiet detailingowy blach i wnętrza

I wiadomo co roku:
- wymiana filtrów i oleju


18 mar 2020, 22:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2017, 22:41
Posty: 98
Lokalizacja: Łódź
Auto:: Honda Prelude 3gen
silnik: B20A3
2019:
- regulowane zawieszenie BC
- halogeny + przełącznik
- chlapacze przód
- radio
- regeneracja/malowanie na czarno wszystkich listew zewnętrznych
- akumulator
- nowe czerwone nakrętki kół ze stożkami :)

I wiadomo co roku:
- wymiana filtrów i oleju


Ostatnio edytowano 18 mar 2020, 23:08 przez adam.richter, łącznie edytowano 1 raz



18 mar 2020, 22:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2017, 22:41
Posty: 98
Lokalizacja: Łódź
Auto:: Honda Prelude 3gen
silnik: B20A3
2020:

Auto zawiezione do Bobera i nazbierało się rzeczy do ogarnięcia:

Zawieszenie:
- regeneracja zacisków + malowanie RAL 3020 (czerwony) na tył i przód,
- wymiana kloców i tarcz na tył i przód hamulce,
- wymiana przewodów hamulcowych na nowe przewody w stalowym oplocie,
- przemalowanie reszty zawieszenia na czarny kolor (usunięcie pstrokacizny, która jest),
- weryfikacja zawieszenia, drążki, końcówki itp. – wymienione gumy i łączniki stabilizatorów
- wyprostować osłonki tarcz na ośkach i pomalować na czarno,
- przednie górne wahacze (lewa i prawa) były wymieniane pod koniec sezonu

Wnętrze:
- podłączyć radio żeby grało (poprzednio radio kasowało się w momencie wyjęcia kluczyków z auta, więc pewnie było źle podłączone),
- lampka popielniczki,
- ogarnąć miks kabli za radiem,
- doprowadzić kable do halogenów

Podwozie:
- przymocować przednią dolną plastikową osłonę silnika
- przymocować dokładki zderzaków (tył),
- poprowadzić instalację i zamontować neony boki, tył, przód,

Komora silnika:
- regeneracja/wymiana rozrusznika,
- sprawdzenie gumowych węży i ewentualna wymiana
- zespawać lewą śrubkę rozpórki,
- poprowadzić instalację (kable) od halogenów do kostki włącznika,

Inne:
- zrobić lub wytargać mocowania do halogenów
- zrobić prawidłowe przyłącza bocznych pozycyjnych
- zobaczyć czy się da lepiej spasować tylny i przedni zderzak,


18 mar 2020, 22:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2017, 22:41
Posty: 98
Lokalizacja: Łódź
Auto:: Honda Prelude 3gen
silnik: B20A3
Plany:

- zrobić nowy wydech od kolektora do końca (a może i nawet z kolektorem??)
- zająć się blachą nad szybą przy listwie
- zmienić felgi na coś innego


18 mar 2020, 22:53
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2017, 22:41
Posty: 98
Lokalizacja: Łódź
Auto:: Honda Prelude 3gen
silnik: B20A3
Przed:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


18 mar 2020, 22:57
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2017, 22:41
Posty: 98
Lokalizacja: Łódź
Auto:: Honda Prelude 3gen
silnik: B20A3
Gwint BC:

Obrazek


18 mar 2020, 22:59
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL