Cześć!
Utworzyłem tego posta ponieważ stało się coś czym chciałbym się z Wami podzielić
Od kilku lat, za sprawą zlotów i wielu spotkań poza nimi w różnych częściach kraju i europy
, znowu mam radochę z posiadania Preli taką jak ponad 14 lat temu, gdy kupiłem swojego pierwszego EX'a. Dzięki Wam zdobyłem się na kolejny krok i nie do końca wiem jak to się stało, ale szukając części do Księżniczki, natrafiłem na ogłoszenie sprzedaży P3G na gaźnikach stojącej od 5 lat w stodole. Zaćmiło mnie i od razu wziąłem telefon do ręki i myśląc że powiat BIELSKI to musi być koło BIELSKA BIAŁEJ
umówiłem się z chłopem na spotkanie. Gdy wysłał mi dokładny adres, zwątpiłem ... 500km od domu, w pobliżu ... Hajnówki
Tutaj wielkie podziękowania dla Janka, który zgodził się dla mnie zaniechać obowiązków i pojechał zobaczyć to "coś"
Po jego telefonie, wiedziałem że chcę to mieć, ale jeszcze nie wiem jak to sprowadzić do siebie. Kombinowałem kombinowałem, aż w końcu szybka akcja - telefon do Boberka i 6h później samochód stał już na lawecie Bob3r Garage
a kilka dni później miała już sprawny układ hamulcowy i stała pod moim garażem - za to jeszcze raz ogromne DZIĘKUJĘ dla Karolinki i Boberka - takiego ekspresu się nie spodziewałem
jesteście cudowni !!
Dodam tylko, że cała akcja ze ściągnięciem samochodu spod Bielska Podlaskiego do Katowic trwała od początku lipca do połowy listopada
bo właściciel pracował poza PL i był niemal niedostępny. Kolejna możliwość jej odebrania byłaby dopiero początkiem marca 2021r.
Data zakupu: 14.11.2020r
Model: 2.0 EX
Rok produkcji: 1991
Przebieg: 131100km
Kolor: R51
Silnik: B20A4
Skrzynia biegów: automatyczna
Zawieszenie: stock
Hamulce: stock
Wydech: stock
Wnętrze: stock
Audio: radio Honda CRV
Zrobione:
- odszczurzenie wnętrza i karoserii
4h samego odkurzania, czyszczenia plastików itd. i gruntownego mycia z podlaskich mad, ił i innych błot
- polerka maski (nie było czasu na resztę jeszcze)
- hamulce - nowa pompa i płyn - Boberek
- świeży olej w silniku + filtr oliwy
- nowy filtr powietrza
- nowe tarcze i klocki przód
- nowy Akumulator
- zaraz wychodzę wymienić termostat, płyn chłodniczy, może olej w skrzyni i jeszcze kilka drobiazgów
Plany:
- jakieś ładne koło (obecnie na 13'')
- konserwacja podwozia, póki jest zdrowe i nie ma na nim żadnego nalotu rdzy.
- wyciągnięcie wgniotek, ewentualnie przekazanie do fachowca od tychże prac
- radio original Honda (właśnie przyszło do paczkomatu
)
- zaczyna się pojawiać rdza na jednej końcówce nadkola tylnego, a końcówki progów już ktoś naprawiał.
Samochód jest po gradobiciu, za to w totalnym oryginale, żaden element (prócz końcówek progów) nie był malowany, wersja ABC z B20A4 pod maską, automatem, zegarkiem z klapką i działającą oryginalną anteną elektryczną
- nie zamierzam zmieniać NIC, prócz pomalowania zderzaków i lusterek w kolor
Jeśli nie uda się wyciągnąć wgniotek, będę myślał o malowaniu, ale to ostateczność.