Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Śnieżka szwagra 
Autor Wiadomość
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 415
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
Model: SR
Rok produkcji: 1990
Kolor: biała
Silnik: B21A1
Skrzynia biegów: automat
Zawieszenie: seryjne
Hamulce: seryjne
Wydech: seryjny
Wyposażenie: klima (sprawna :D), tempomat, halogeny, el. szyby, el. lusterka, trzypunktowe pasy z tyłu, trzecie światło stopu
Audio: seria
Przebieg: 150 000 km (obecnie)
Plany: rozrząd, olej, itp. + standardowa diagnostyka silnika czyli sprężanie, zapłon itd. (chociaż chodzi jak zegarek, więc bez spiny); jest trochę rudej do usunięcia w typowych miejscach; zmienić koła na seryjne wiatraki (done); zamontować seryjne radio (done); naprawić zamek drzwi kierowcy (done); naprawić halogeny (done); detailing wnętrza, karoserii i komory silnika; załatwić "Collector plates".
Wykonane prace: dopiero nastąpią.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Trust me, I'm an engineer!


09 kwi 2019, 7:19
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 2810
Lokalizacja: Otwock, Warszawa
Auto:: prelude, accord, forester SJ XT
silnik: H22A, K20, 2.0 DIT
Super. Rozumiem, że na Starym Kontynencie na żywo jej nie zobaczymy ? ;)

_________________
Części do prelude III gen


09 kwi 2019, 10:03
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50
Posty: 397
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
Fajna i B21A1 ma.
Gratulacje

_________________
ObrazekObrazek


09 kwi 2019, 11:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 04 kwi 2013, 19:23
Posty: 96
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto:: CRX Ballade
silnik: 1.6i-16 ZC1
Gratulacje, tylko pytanie - wydawało mi się, że polifty na tamte rynki miały lakierowane listwy, a tutaj czarne?


09 kwi 2019, 12:16
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26
Posty: 98
Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
Mmmm, coś pięknego. I takie wyposażenie :love: Powodzenia w przywracaniu blasku i bezawaryjnych kilometrów :pije:


09 kwi 2019, 15:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2019, 22:30
Posty: 66
Lokalizacja: Rawicz
Auto:: Honda Prelude BA4, Acura RL
silnik: B20A9, J37A2
Moje gratulacje! Mhmmmmmm..... i biała :yahoo:


09 kwi 2019, 22:59
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 415
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
Dzięki, to było takie moje małe marzenie, żeby wrócić do P3G. Tylko jakoś nie mogłem trafić na dobre auto. Aż w końcu jadąc z Vancover do domu postanowiłem pojechać inną, dłuższą (ale ciekawszą) drogą i jak raz trafiłem na nią stojącą przy drodze z kartką za oknem, że na sprzedaż. Oczywiście od razu zawróciłem i zadzwoniłem do właściciela. Prele kupiłem od mechanika, więc mechanicznie jest tip top, silnik chodzi jak zegarek, zawieszenie sztywne, bez żadnych stuków itp., prowadzi się super. Hamuje jak Prelude, czyli zwalnia bardziej niż hamuje, ale równo i bez żadnych wibracji. Także w końcu się trafiła okazja i wziąłem bez dłuższego zastanawiania :)

drajwer napisał(a):
Super. Rozumiem, że na Starym Kontynencie na żywo jej nie zobaczymy ? ;)

No niestety mało realne... chyba że bym kiedyś wrócił na "Stary Kontynent" to możliwe, że zabiore ją ze sobą.

milwarch napisał(a):
Fajna i B21A1 ma.

Apropo B21A1, jest coś dobrego w tym silniku porównując np. do A5? Wiem, że to na pewno lepsze od gaźników, ale porównując do 16V B20Ax chyba jednak wolałbym to drugie. Mocy wcale więcej nie ma, a częstym problemem w tych silnikach z tego co wyczytałem są zajechane pierścienie, bo Honda zrobiła jakiś inny blok, który miał ściany cylindrów z twardszego stopu. Niestety większość aut na tutejsze rynki ma B21A1, więc ciężko znaleźć coś innego.

marcin_crx napisał(a):
Gratulacje, tylko pytanie - wydawało mi się, że polifty na tamte rynki miały lakierowane listwy, a tutaj czarne?

Szczerze powiedziawszy to jak przeglądałem ogłoszenia to może z dwa razy widziałem polifta z listwami w kolorze. I to z tego co pamiętam to zawsze czerwone. Większość poliftów tutaj ma czarne listwy. Może to było specyficzne dla jakiejś palety kolorów :?:

_________________
Trust me, I'm an engineer!


10 kwi 2019, 5:51
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01
Posty: 673
Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
szwagier napisał(a):
Mocy wcale więcej nie ma, a częstym problemem w tych silnikach z tego co wyczytałem są zajechane pierścienie, bo Honda zrobiła jakiś inny blok, który miał ściany cylindrów z twardszego stopu.


Ja pamiętam że jednak B21A1 jeździło lepiej niż B20A9 :)
Dodatkowo, z tego co wiem, to pierścienie w B21A1 mają niby żywotność ok 100tyś km, bo nie blok jest twardszy, a one są jakieś ceramiczne czy coś.

_________________
Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!


10 kwi 2019, 18:39
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz

Dołączył(a): 19 mar 2013, 10:51
Posty: 119
Lokalizacja: Goleniów
Auto:: Honda Prelude Mazda Premacy
silnik: B20A4 1.8
Gratuluję udanego zakupu.Będziesz jeździł na miejscowe zloty ? ;)


11 kwi 2019, 21:41
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 415
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
mlodyrychu napisał(a):
Ja pamiętam że jednak B21A1 jeździło lepiej niż B20A9 :)

No, ok, ma minimalnie lepszą charakterystykę niż A9. 1KM wiecej mocy, i 8Nm wiecej momentu. Maxy są bliżej siebie i przy troszkę niższych obrotach, więc porównując nowe silniki może B21A1 wypadłoby minimalnie lepiej. Tak czy inaczej po przeszło 25 latach wszystko zapewne zależy od stanu silników, które porównujemy :P

mlodyrychu napisał(a):
Dodatkowo, z tego co wiem, to pierścienie w B21A1 mają niby żywotność ok 100tyś km, bo nie blok jest twardszy, a one są jakieś ceramiczne czy coś.

Pierwsze słyszę. Skąd takie info? Znalazłem coś takiego o B21A1:
Cytuj:
The B21A1 was basically a re-worked B20A5 with an increase in bore to 83 mm (3.3 in). The external block dimensions had to stay identical (although there was increased external strengthening and webbing on the B21) to the B20A5 block so Honda called upon Saffil to create a thin but strong cylinder liner called FRM (fiber reinforced metal) which basically consisted of a carbon fiber matrix, aluminum alloy, and aluminum oxide to make a very strong cylinder sleeve. The sleeve is so strong, in fact, that it wears out the piston rings causing low compression numbers, severe smoking, and high oil usage. It is possible in many situations to merely replace the worn rings in order to revive the motor's former output. Many machine shops will not attempt to re-hone or re-bore the FRM sleeves, as this type of sleeve will de-laminate during machining operations.

Generalnie to się potwierdza wszędzie na forach u ludzi, którzy faktycznie mieli problemy z tym silnikiem. Z reguły wymiana pierścieni załatwia sprawę.

aga75 napisał(a):
Gratuluję udanego zakupu.Będziesz jeździł na miejscowe zloty ?

Dzięki! :) Ze zlotami zobaczymy jak to będzie, bo ludzi w Kanadzie mniej więcej tyle co w Polsce a rozpiętość kraju liczona w tysiącach km. :driver:

Wczoraj przytargałem kolejną pralkę. Też polift z B21A1 i też biała z granatowym wnętrzem. Kupiłem ją w cenie kół, bo silnik nie ma kompresji na jednym cylindrze (prawdopodobnie wygięty zawór). Koła (oryginalne wiatraki w super stanie) przełożę do drugiej, silnik postaram się naprawić i... no i nie wiem w sumie co z nią zrobię, ale pewnie pójdzie na sprzedaż, bo mi się miejsce pod domem kończy :D


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Trust me, I'm an engineer!


14 kwi 2019, 16:16
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 2810
Lokalizacja: Otwock, Warszawa
Auto:: prelude, accord, forester SJ XT
silnik: H22A, K20, 2.0 DIT
Szwagier, posikałem się z zazdrości.

_________________
Części do prelude III gen


14 kwi 2019, 18:15
Zobacz profil

Dołączył(a): 04 kwi 2013, 19:23
Posty: 96
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto:: CRX Ballade
silnik: 1.6i-16 ZC1
Akurat o awaryjności silników B21 było dość głośno i jest ich sporo, ale kto by się tym przejmował. Jeździć, dbać i będzie chujać!


15 kwi 2019, 16:05
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 415
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
Trochę się tutaj ostatnio działo...

Kopciuszek, czyli druga pralka, którą przytargałem z uszkodzonym silnikiem przeszła odbudowę głowicy (miała wypalony jeden zawór wydechowy) i szereg innych napraw oraz kopletny detailing i pojechała do nowego właściciela. BTW. Kopciuszek, bo ktoś robił próbę olejową i chyba trochę przesadził z olejem, więc jak ją pierwszy raz odpaliłem to było siwo :)
Załącznik:
20190523_194314.jpg

Załącznik:
DSCF7539.JPG

Załącznik:
20190523_182351.jpg


Śnieżka, czyli pralka właściwa, przeszła już trochę prac:
- Wymiana sprężyn na nowe MOOG (okazało się, że jedna była pęknięta)
- Wymiana radia na OEM
- Naprawa zamka kierowcy
- Naprawa halogenów
- Zgrubna polerka (była dość matowa)

Po tych naprawach trochę się nią nacieszyłem:
Załącznik:
DSCF7275.JPG

Załącznik:
DSCF7337.JPG

Załącznik:
DSCF7345.JPG

Załącznik:
DSCF7387.JPG

Załącznik:
DSCF7445.JPG


Obecnie ubezpieczenie przeniosłem na Infiniti Q45 i Prelude przechodzi szereg prac:
- wymiana paska rozrządu, pompy, napinacza
- czyszczenie przepustnicy
- wymiana świec i kabli WN
- uszczelnienie aparatu zapłonowego
- wymiana uszczelki pod misą olejową
- naprawa anteny (wysuwa się tylko do połowy)
- montaż centralnego z pilotem i otwieraniem bagażnika
- malowanie pokrywy zaworów i osłony kolektora wydechowego
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana płynu kierowniczego (przy okazji zabezpieczenie antykorozyjne chłodniczki)
- oczywiście filtry, olej itp.
- wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód + tył
- pozbycie się rudej, na szczęście nie ma tego dużo... już się uzbroiłem w sparawkę MIG i butlę Ar/Co2
- detailing na zewnątrz, wewnątrz i w komorze silnika

To chyba tyle... jak już skończe prace to będę się ubiegał o zabytkowe blachy i będzie można znowu śmigać :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Trust me, I'm an engineer!


25 cze 2019, 3:04
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28
Posty: 433
Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
A poli Ci to guma? :mrgreen:


25 cze 2019, 14:20
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 415
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
Armagedon napisał(a):
A poli Ci to guma? :mrgreen:

Armagedon, piłeś, nie pisz :pije: :P

_________________
Trust me, I'm an engineer!


25 cze 2019, 20:19
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL