Autor |
Wiadomość |
szwagier
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55 Posty: 417 Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
|
Model: SR Rok produkcji: 1990 Kolor: biała Silnik: B21A1 Skrzynia biegów: automat Zawieszenie: seryjne Hamulce: seryjne Wydech: seryjny Wyposażenie: klima (sprawna ), tempomat, halogeny, el. szyby, el. lusterka, trzypunktowe pasy z tyłu, trzecie światło stopu Audio: seria Przebieg: 150 000 km (obecnie) Plany: rozrząd, olej, itp. + standardowa diagnostyka silnika czyli sprężanie, zapłon itd. (chociaż chodzi jak zegarek, więc bez spiny); jest trochę rudej do usunięcia w typowych miejscach; zmienić koła na seryjne wiatraki (done); zamontować seryjne radio (done); naprawić zamek drzwi kierowcy (done); naprawić halogeny (done); detailing wnętrza, karoserii i komory silnika; załatwić "Collector plates". Wykonane prace: dopiero nastąpią.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Trust me, I'm an engineer!
|
09 kwi 2019, 7:19 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Super. Rozumiem, że na Starym Kontynencie na żywo jej nie zobaczymy ?
_________________ Części do prelude III gen
|
09 kwi 2019, 10:03 |
|
|
milwarch
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50 Posty: 409 Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
|
Fajna i B21A1 ma. Gratulacje
_________________
|
09 kwi 2019, 11:37 |
|
|
marcin_crx
Dołączył(a): 04 kwi 2013, 19:23 Posty: 150 Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto:: CRX Ballade, S2000, Acc CB7
silnik: 1.6i-16 ZC1, DOHC VTEC F20C, F22B
|
Gratulacje, tylko pytanie - wydawało mi się, że polifty na tamte rynki miały lakierowane listwy, a tutaj czarne?
|
09 kwi 2019, 12:16 |
|
|
2be3
Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26 Posty: 216 Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
|
Mmmm, coś pięknego. I takie wyposażenie Powodzenia w przywracaniu blasku i bezawaryjnych kilometrów
|
09 kwi 2019, 15:22 |
|
|
Acura
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 17 lut 2019, 22:30 Posty: 307 Lokalizacja: Rawicz
Auto:: Honda Prelude BA4, Acura RL
silnik: B20A9 ,B20A5,B20A3, J37A2
|
Moje gratulacje! Mhmmmmmm..... i biała
|
09 kwi 2019, 22:59 |
|
|
szwagier
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55 Posty: 417 Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
|
Dzięki, to było takie moje małe marzenie, żeby wrócić do P3G. Tylko jakoś nie mogłem trafić na dobre auto. Aż w końcu jadąc z Vancover do domu postanowiłem pojechać inną, dłuższą (ale ciekawszą) drogą i jak raz trafiłem na nią stojącą przy drodze z kartką za oknem, że na sprzedaż. Oczywiście od razu zawróciłem i zadzwoniłem do właściciela. Prele kupiłem od mechanika, więc mechanicznie jest tip top, silnik chodzi jak zegarek, zawieszenie sztywne, bez żadnych stuków itp., prowadzi się super. Hamuje jak Prelude, czyli zwalnia bardziej niż hamuje, ale równo i bez żadnych wibracji. Także w końcu się trafiła okazja i wziąłem bez dłuższego zastanawiania No niestety mało realne... chyba że bym kiedyś wrócił na "Stary Kontynent" to możliwe, że zabiore ją ze sobą. Apropo B21A1, jest coś dobrego w tym silniku porównując np. do A5? Wiem, że to na pewno lepsze od gaźników, ale porównując do 16V B20Ax chyba jednak wolałbym to drugie. Mocy wcale więcej nie ma, a częstym problemem w tych silnikach z tego co wyczytałem są zajechane pierścienie, bo Honda zrobiła jakiś inny blok, który miał ściany cylindrów z twardszego stopu. Niestety większość aut na tutejsze rynki ma B21A1, więc ciężko znaleźć coś innego. Szczerze powiedziawszy to jak przeglądałem ogłoszenia to może z dwa razy widziałem polifta z listwami w kolorze. I to z tego co pamiętam to zawsze czerwone. Większość poliftów tutaj ma czarne listwy. Może to było specyficzne dla jakiejś palety kolorów
_________________ Trust me, I'm an engineer!
|
10 kwi 2019, 5:51 |
|
|
mlodyrychu
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01 Posty: 835 Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
|
Ja pamiętam że jednak B21A1 jeździło lepiej niż B20A9 Dodatkowo, z tego co wiem, to pierścienie w B21A1 mają niby żywotność ok 100tyś km, bo nie blok jest twardszy, a one są jakieś ceramiczne czy coś.
_________________ Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!
|
10 kwi 2019, 18:39 |
|
|
aga75
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 19 mar 2013, 10:51 Posty: 152 Lokalizacja: Goleniów
Auto:: Honda Prelude Mazda Premacy
silnik: B20A4 1.8
|
Gratuluję udanego zakupu.Będziesz jeździł na miejscowe zloty ?
|
11 kwi 2019, 21:41 |
|
|
szwagier
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55 Posty: 417 Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
|
No, ok, ma minimalnie lepszą charakterystykę niż A9. 1KM wiecej mocy, i 8Nm wiecej momentu. Maxy są bliżej siebie i przy troszkę niższych obrotach, więc porównując nowe silniki może B21A1 wypadłoby minimalnie lepiej. Tak czy inaczej po przeszło 25 latach wszystko zapewne zależy od stanu silników, które porównujemy Pierwsze słyszę. Skąd takie info? Znalazłem coś takiego o B21A1: Generalnie to się potwierdza wszędzie na forach u ludzi, którzy faktycznie mieli problemy z tym silnikiem. Z reguły wymiana pierścieni załatwia sprawę. Dzięki! Ze zlotami zobaczymy jak to będzie, bo ludzi w Kanadzie mniej więcej tyle co w Polsce a rozpiętość kraju liczona w tysiącach km. Wczoraj przytargałem kolejną pralkę. Też polift z B21A1 i też biała z granatowym wnętrzem. Kupiłem ją w cenie kół, bo silnik nie ma kompresji na jednym cylindrze (prawdopodobnie wygięty zawór). Koła (oryginalne wiatraki w super stanie) przełożę do drugiej, silnik postaram się naprawić i... no i nie wiem w sumie co z nią zrobię, ale pewnie pójdzie na sprzedaż, bo mi się miejsce pod domem kończy
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Trust me, I'm an engineer!
|
14 kwi 2019, 16:16 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Szwagier, posikałem się z zazdrości.
_________________ Części do prelude III gen
|
14 kwi 2019, 18:15 |
|
|
marcin_crx
Dołączył(a): 04 kwi 2013, 19:23 Posty: 150 Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto:: CRX Ballade, S2000, Acc CB7
silnik: 1.6i-16 ZC1, DOHC VTEC F20C, F22B
|
Akurat o awaryjności silników B21 było dość głośno i jest ich sporo, ale kto by się tym przejmował. Jeździć, dbać i będzie chujać!
|
15 kwi 2019, 16:05 |
|
|
szwagier
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55 Posty: 417 Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
|
Trochę się tutaj ostatnio działo... Kopciuszek, czyli druga pralka, którą przytargałem z uszkodzonym silnikiem przeszła odbudowę głowicy (miała wypalony jeden zawór wydechowy) i szereg innych napraw oraz kopletny detailing i pojechała do nowego właściciela. BTW. Kopciuszek, bo ktoś robił próbę olejową i chyba trochę przesadził z olejem, więc jak ją pierwszy raz odpaliłem to było siwo Śnieżka, czyli pralka właściwa, przeszła już trochę prac: - Wymiana sprężyn na nowe MOOG (okazało się, że jedna była pęknięta) - Wymiana radia na OEM - Naprawa zamka kierowcy - Naprawa halogenów - Zgrubna polerka (była dość matowa) Po tych naprawach trochę się nią nacieszyłem: Obecnie ubezpieczenie przeniosłem na Infiniti Q45 i Prelude przechodzi szereg prac: - wymiana paska rozrządu, pompy, napinacza - czyszczenie przepustnicy - wymiana świec i kabli WN - uszczelnienie aparatu zapłonowego - wymiana uszczelki pod misą olejową - naprawa anteny (wysuwa się tylko do połowy) - montaż centralnego z pilotem i otwieraniem bagażnika - malowanie pokrywy zaworów i osłony kolektora wydechowego - wymiana płynu chłodniczego - wymiana płynu kierowniczego (przy okazji zabezpieczenie antykorozyjne chłodniczki) - oczywiście filtry, olej itp. - wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód + tył - pozbycie się rudej, na szczęście nie ma tego dużo... już się uzbroiłem w sparawkę MIG i butlę Ar/Co2 - detailing na zewnątrz, wewnątrz i w komorze silnika To chyba tyle... jak już skończe prace to będę się ubiegał o zabytkowe blachy i będzie można znowu śmigać
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Trust me, I'm an engineer!
|
25 cze 2019, 3:04 |
|
|
Armagedon
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28 Posty: 463 Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
|
A poli Ci to guma?
|
25 cze 2019, 14:20 |
|
|
szwagier
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55 Posty: 417 Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
|
Armagedon, piłeś, nie pisz
_________________ Trust me, I'm an engineer!
|
25 cze 2019, 20:19 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|