Galeria z serii lepiej późno niż wcale.
Trochę tu cicho więc w końcu znalazłem chwilę żeby założyć galerię preli, którą mam od 2008 roku (!)
Rocznik: 1991
Kolor: R51 (na razie w różnych odcieniach).
Wyposażenie: 4WS, klimatyzacja (chwilowo zdemontowana), 3punktowe pasy z tyłu, pełna elektryka (standard 16v + gadżety jak owiewka szybra czy podłokietnik).
Trochę historii.
Auto fabrycznie posiadało silnik B20A3 i praktycznie zerowe wyposażenie. Poprzedni właściciel - PatyS, który miał to auto od 2006 roku jako pierwszy własciciel w Polsce zrobił swapa na B20A5 - nie tylko silnik ale i wnętrze i cały układ przeniesienia napędu.
Ja po zakupie wsadziłem A7, które po z powodu lekko stukającej panewki zostało zastąpione przez mega zdrowe B20A9. Przy okazji wleciała poliftowa skrzynia i zwrotnice. Doszły duże tarcze na przód 282mm z dwutłoczkowymi zaciskami z legenda. Tarcze EBC. Do tego super mocne przewody hamulcowe w stalowym oplocie Goodridge. Pięć la temu naszło mnie na swapa na H22. Przy okazji wywaliłem gaz. Dawcą była prela 3 gen po swapie i po dzwonie więc miałem z górki. Do tego silnik był i nadal jest w super kondycji, do tego podkręcony do 228 KM. Słupek H22A, kolektory H22A7, ECU P28, skrzynia M2B4 ze szperą, wydech przelotowy, łapy silnika „made in USA”. Zawieszenie seria. Tam gdzie pojawiły się luzy wylądowały oryginalne gumy z ASO. Jedynie tylne górne sworznie po regeneracji. Podobnie przednie amortyzatory. Wnętrze - deska i zegary nadal od przedlifta (deskę i zegary od polifta mam - czeka na przekładkę). Fotele i boczki od poliftowego angola 16v.
Plany na dzisiaj - przywrócić klimę do działania (graty są, brakuje przerobionej belki przedniego zawieszenia - traction bar, żeby weszła sprężarka klimy). Zacina się wspomaganie z powodu rzeźbionego speedsensora. Jak wsadzę deskę i zegary z polifta i doprowadze odpowiednią elektrykę to wspomaganie będzie działało normalnie. Wyjąć skrzynię i wymienić synchronizatory trzeciego biegu (czasami zgrzyta trójka jak się ją wbija szybko na maksymalnych obrotach). Na koniec buda. Ząb czasu zrobił swoje. Jak się robi tragicznie to staram się to maskować na bieżąco ale chałupniczymi sposobami.
Zdjęcia z 2017 roku. Już po swapie na H22. U mnie pod domem. Jeszcze bez rdzy:
Poniżej trochę historii i zdjęcia z czasów zaraz po zakupie i z kolejnych lat. Od 2008 roku począwszy: