olo90 - prelude reborn project
Autor |
Wiadomość |
olo90
Dołączył(a): 20 kwi 2016, 23:20 Posty: 29 Lokalizacja: Katowice
Auto:: Prelude 1987, bravo
silnik: B20A5
|
Witajcie, W końcu zebrałem się do napisania kilku słów o sobie i swojej Preli. Dotychczas na forum śledziłem, pytałem, kupowałem itp., ale czas się w końcu przedstawić i opisać auto....a raczej spory projekt, który realizujemy z dobrze znanym Wam wszystkim kolegą Armagedonem. Mieszkam i pracuję w Katowicach, pasjonatem motoryzacji jestem od zawsze, ale dotychczas japońskie to miałem motocykle Przypadkiem po przejażdżce P3 w 16V i 4WS stwierdziłem że chcę mieć taka zabawkę Auto kupiłem w 2016 roku z okolic Sędziszowa małopolskiego - fajna wersja, brak tuningów, 16V, 4WS, dobra cena - szybka decyzja i po 8 godzinach wracałem nią już do domu. Auto z założenia miało mi służyć weekendowo, ale nie być źródłem większych remontów itp. Czas pokazał, że nasza znajomość przerodziła się w coś więcej, a 2 zimy odkryły przed nami resztę tajemnic Auto na dzień dzisiejszy jest bardzo generalnie remontowane blacharsko i lakierniczo. W 2017 roku zrobione było: - kompletne sprzęgło - jak się później okazało niepotrzebnie - remont zawieszenia z regeneracją amortyzatorów - hamulce - które i tak do dnia dzisiejszego nie zatrzymują auta zadowalająco - kilka drobnych wymian eksploatacyjnych W najbliższych miesiącach pochwalę się efektem końcowym pracy Janka, więc co jakiś czas dorzucę coś więcej. Kilka suchych danych: - rocznik 1987 - przebieg ok. 159 tyś km - silnik B20A5 - skrzynia manual - kolor ciemny granat, chyba Midnight blue - ABS, elektryka szyb i klapka w zegarku Pozdrawiam! Michał
|
28 lut 2019, 12:56 |
|
|
Tutaś
Aktywny Zlotowicz, Jełop
Dołączył(a): 09 lis 2012, 0:50 Posty: 371 Lokalizacja: Gdańsk/Tromsø
Auto:: Prelude 3G / Prelude 3G
silnik: B20A7 / B20A5
|
Bez zdjęć się nie liczy
|
28 lut 2019, 14:06 |
|
|
olo90
Dołączył(a): 20 kwi 2016, 23:20 Posty: 29 Lokalizacja: Katowice
Auto:: Prelude 1987, bravo
silnik: B20A5
|
|
28 lut 2019, 14:58 |
|
|
Domel
Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55 Posty: 940 Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
|
fajny przedlift w słusznym kolorze i idealnej wersji, sam bym takiego przytulił powodzenia, czekam na zdjęcia po finale prac
_________________
|
28 lut 2019, 17:31 |
|
|
dragonov27
Dołączył(a): 05 sty 2013, 19:18 Posty: 192 Lokalizacja: Ostróda/Achim
Auto:: FK2 BA4
silnik: K20C1 B20A9
|
Miejmy nadzieje że ją Janek równo pospawa...
|
01 mar 2019, 10:59 |
|
|
Armagedon
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28 Posty: 464 Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
|
Miejmy nadzieję, że Michał nie zabierze Preludy nie rozliczając się za nią. No bo co to było 2 tysiące zł przecież tylko... Drobniaki w porównaniu do zakupu nowego civica
|
02 mar 2019, 9:43 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3268 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Ładny przedlift. Słuszna wersja. Coraz mniej takich widuję. Panowie, prywatne sprawy proszę załatwiać poza forum.
_________________ Części do prelude III gen
|
02 mar 2019, 11:35 |
|
|
olo90
Dołączył(a): 20 kwi 2016, 23:20 Posty: 29 Lokalizacja: Katowice
Auto:: Prelude 1987, bravo
silnik: B20A5
|
Witajcie, czas pokazać efekty i napisać mały update. Obecnie autko jest ukończone w 98%, praktycznie w stanie fabrycznym, bez żadnych modyfikacji oprócz felg. Kilka informacji co zostało zrobione: - Cała blacharka i nowy lakier na całym aucie (oryginalny lakier jest wyłącznie w komorze silnika, bo tam było zdrowo), m.in. nowe progi, nadkola, podszybie, itp. - konserwacja podwozia - ponowna, ale tym razem skuteczniejsza regeneracja hamulców, tj. całkowita regeneracja zacisków z malowaniem - wymiana kilku elementów zawieszenia, przeguby - wymiana wydechu od katalizatora do końca - wymiana termostatu, płynu itp. - uszczelnienie miski olejowej - wymiana uszczelniacza na wale - wymiana panewek w silniku - i pewnie jeszcze kilka drobnych rzeczy, o których Pamięta już tylko Janek Do zrobienia zostało: - ogarnięcie ALB i uruchomienie ABS - serwis oryginalnego radia, bo miewa słabsze dni Wysokość samochodu..... tu prośba do Was, bo mam mieszane uczucia. Z jednej strony jeździ się bardzo wygodnie i komfortowo, a z drugiej strony autko jest dosyć wysokie jak na swój kształt i linię. Koła które są założone, to 17" o szerokości 8" i ta szerokość felgi z oponą 215/40 (bez naciągu) dodatkowo przysporzyła problem w postaci wystawania kół poza obrys o ok. 1,0 -1,5 cm. Nie chcę zglebić tego auta o 4-6 cm, ale 2-3 cm chętnie bym go obniżył. Ktos ma jakiś rozsądny pomysł aby nie zniszczyć nadkoli? Ps. w przyszłym tygodniu jadę na porządną sesję, więc odświeżę zdjęcia. Pzdr Michał
|
28 maja 2019, 16:16 |
|
|
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
Szukaj springów Eibach pro kit obniżają ok 35mm no i są jeszcze w miarę komfortowe ,ja takie polecam,jeśli koła wystają o 1-1,5cm to Jet bardzo dużo i raczej będzie ciężko je pozostawić bez ruszania nadkoli ,ja bym proponował zmianę kół,lub zawiózł bym jedną do tokarza ,aby sprawdził ile można zdjąć materiału(o ile można) aby uzyskać większe et gdzieś w granicy 35
_________________ pozdrawiam Plewis
Ostatnio edytowano 28 maja 2019, 18:15 przez plewis, łącznie edytowano 1 raz
|
28 maja 2019, 18:12 |
|
|
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
Najlepsza opcja będzie jednak zmiana kół ,bo już pomijając kontrolę policyjne (zabiorą dowód) to popsujesz lakier na błotnikach i nie tylko...
_________________ pozdrawiam Plewis
|
28 maja 2019, 18:12 |
|
|
milwarch
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50 Posty: 409 Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
|
Na fotce wygląda jakby te felgi miały duże ET... Nie ma tam przypadkiem dystansów? Jakie mają ET? Poza tym ładne i szkoda byłoby zmieniać. Jak byłem młody to też chciałem szprychowe felgi do preludy
_________________
|
28 maja 2019, 18:58 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3268 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Zmiana opon na 195 pozwoli nam schować tylko 10 mm. Żeby schować 1,5 cm trzeba by dać opony 185. Czy to będzie ładne i praktyczne? Nie wiem, na naciągach się nie znam. Fakt, że felga pasuje ale wg mnie auto równie dobrze będzie wyglądało na 16 a nawet na 15 calach. No i komfort będzie większy. Tak więc podpisuję się po tym co plewis napisał.
_________________ Części do prelude III gen
|
28 maja 2019, 20:31 |
|
|
olo90
Dołączył(a): 20 kwi 2016, 23:20 Posty: 29 Lokalizacja: Katowice
Auto:: Prelude 1987, bravo
silnik: B20A5
|
Dystansów nie ma, a felgi mają ET30. Czy ewentualne zebranie materiału z felgi jest bezpieczne, bo wydaje mi sie, że zmienią się rozkłady sił działających na ta felgę. Szkoda na dziurze stracić koło...
|
29 maja 2019, 16:00 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3268 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Prędzej łożyska zajedziesz. Lepiej nie ingerować w takie elementy jak felgi. Choć mamy teraz takie techniki, że efekt powinien być zadowalający i bezpieczny.
_________________ Części do prelude III gen
|
29 maja 2019, 16:10 |
|
|
Vivax
Dołączył(a): 08 lut 2013, 20:53 Posty: 139 Lokalizacja: Łódź
Auto:: EX
silnik: Całkiem nowe B20A3 :o
|
Miałem podobnie odsadzone felgi kiedyś, nie polecam walki z tym. Obcierały nawet na seryjnym zawieszeniu kiedy auto było obciążone. Pozostaje naciąg, rolowanie nadkoli, negatyw itp, ale ostatecznie prościej kupić inne koło.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
02 cze 2019, 11:20 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|