Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Mój Youngtimer :) 
Autor Wiadomość
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Przyznam, że kosztowało mnie kupę silnej woli żeby odbudować tą galerię po apokalipsie starego forum... zwyczajnie nie chiało mi się tego wszystkiego pisać od nowa. Mam nadzieję, że to forum nie skończy w taki sposób, bo za trzecim razem nei będzie już żadnej galerii :)

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


15 mar 2014, 19:18
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Piter napisał(a):
Może po prostu to moje B20A1 jest zamulone jak Drajwer kiedyś stwierdził i po prostu tak ma ;)


Pijany pewnie byłem. Tak czy inaczej liczby nie kłamią. A one są imponujące. Dobrze, że założyłeś sekwencję. Żadna instalacja starszej generacji nie może się jej równać.

_________________
Części do prelude III gen


16 mar 2014, 17:46
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
drajwer napisał(a):
Piter napisał(a):
Może po prostu to moje B20A1 jest zamulone jak Drajwer kiedyś stwierdził i po prostu tak ma ;)


Pijany pewnie byłem. Tak czy inaczej liczby nie kłamią. A one są imponujące. Dobrze, że założyłeś sekwencję. Żadna instalacja starszej generacji nie może się jej równać.

wiesz co, ja kojarzę Twoje czarne BA2 i moim zdaniem jeździło lepiej. To moje jakoś nigdy nie było specjalnie mocne... kiedyś myślałem, że to wina katalizatora, ale po jego wyrzuceniu specjalnie się nie poprawiło.

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


16 mar 2014, 19:19
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28
Posty: 462
Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
A ja myśle Piter, że apetyt rośnie w miare jeźdżenia :) Objeździłeś ten silnik już sporo i może wydaje Ci się, że jest coraz słabszy, a tak na prawde to twoje oczekiwania są coraz większe huehue :D


16 mar 2014, 20:20
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Piter, ta czarna w ogóle jakaś wściekła była. Może to przez nowy wydech, który zafundował jej Paweł. Może niech obecny właściciel coś się wypowie. Ale podobne odczucia mam że swoją czerwoną. Niby zdrowe A9 na osprzecie A7 a wydaje mi się, że zdrowe A3 zloiloby jej skórę.

_________________
Części do prelude III gen


17 mar 2014, 11:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 505
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
Czarna jest znacznie żwawsza od byłej ba2 Preludolca- właściwie miałem wrażenie, że niewiele się dzieje do 4 tyś. obr (Wtedy dwójka Grzesia jeszcze była na wydechu z kwasówki, filtrze k&n i kablach magnecore).
Przebiegi - jeśli oryginalne - 19x i 23x t km.

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


17 mar 2014, 22:27
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
nikolai66 napisał(a):
Czarna jest znacznie żwawsza od byłej ba2 Preludolca- właściwie miałem wrażenie, że niewiele się dzieje do 4 tyś. obr (Wtedy dwójka Grzesia jeszcze była na wydechu z kwasówki, filtrze k&n i kablach magnecore).
Przebiegi - jeśli oryginalne - 19x i 23x t km.


Moja była kolosalnie zwolniła po tym jak zabrałem z niej spawany przeze mnie kolektor wydechowy z portkami, a wstawiłem oryginał + portki od A20. Później puściłem Piterowi setup PH3 i wróciłem do PJ5 i tutaj znowu nastąpił "powrót do bazy". Należy jednak pamiętać, że na w/w gratach osiągnąłem 153 kuca i 185 Nm i to w lekkiej budzie BA2 zdecydowanie dało się wyczuć, teraz podejrzewam, że jest dobra seria. Czarna jeździ lepiej, bo prawdopodobnie został dobrze trafiony wydech, wielokrotnie pisałem to na starym forum i nadal uważam, że przy B20A1 dobry wydech potrafi zdziałać cuda. Niestety nie ma recepty i w dużej mierze jest to kwestia szczęścia, sprawdzona jest wew. średnica rur 54mm i końcowy przelotowy, a wydaje mi się, że dużo dałby też dobrze dobrany tłumik środkowy tj. o większej/mniejszej pojemności, bliżej/dalej od portek. Żeby jednak to sensownie dobrać, należałoby poeksperymentować i najlepiej potwierdzać wykresem z hamowni, a nie dupohamownią, to się wiąże z $. Piter uzyskał dobry wynik, ale znam możliwości B20A1 i wiem, że z tym co jest u niego zrobione powinno być lepiej. Winowajcą jest tutaj na 80% wydech i Piter o tym dobrze wie.


18 mar 2014, 12:10
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
To prawda, dlaczego piszę o wydechu? Otóż... chyba akurat tego nie opisywałem w tym wątku, było na starym forum na pewno, tutaj chyba nie - nadrobię to.

Żeby wyjaśnić o co chodzi. Jak kupiłem auto, to miało w sobie oryginalny (fabryczny!) wydech wraz z katalizatorem, który spotykany jest bardzo często w niemieckich BA2 (i Paweł miał i Grzesiek chyba też w nowej). Oryginalny wydech BA2 ma średnicę rur 50mm i wielki tłumik komorowy z tyłu.

Kiedy ten wydech się posypał musiałem wymienić wszystko od portek. Ze względu na to, że lubię komfort i ciszę chciałem zostać przy serii... ale serii się nie dało dostać. Udało mi się za to zdobyć dedykowane zamienniki Bosala (m.in. dzięki pomocy Jarusneta ściągane zza oceanu). Wydech miał być do 2.0. I pewnie jest, tylko do A20A4, a nie B20A1. Różnice? Średnica rur jest 45mm nie 50mm, a końcowy tłumik jest dwa razy mniejszy od oryginalnego. Może przesadziłem, że dwukrotnie, ale spokojnie o 1/3. Puszka nie jest taka pękata, znacznie bardziej płaska. Spełnia jednak swoje zadanie - pasował plug & play i jest dość cichy (mimo wywalenia katalizatora).

Prawdopodobnie jednak tutaj giną te konie od PH3. Pewnie z lepszym wydechem (nawet fabrycznym, tym co był) miałbym te 142-143 konie na które liczyłem. A może więcej? Kto to wie. Nie będę jednak tego wydechu na razie ruszał, chyba że będę miał jakiś gwałtowny przypływ gotówki i okazję. Po prostu po tym jak Wojtek go pospawał działa sobie bardzo dobrze, dziury na razie się nie robią, a więc nie ma sensu go wyrzucać.

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


18 mar 2014, 19:58
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Ot, jeszcze taka ciekawostka w temacie spalania. Odkąd założyłem sekwencję auto zaczęło palić więcej LPG niż na BLOSie. Hm... próbowałem sobie to tłumaczyć, bo w sumie tak, przełącza się na LPG o wiele szybciej niż wcześniej, niskie temperatury i tak dalej...

No i zacząłem się zastanawiać czy przypadkiem za bardzo nie cisnę. Jak widać po wykresie, auto na gazie zapitala, więc i częściej i chętniej się ten pedał gazu wciska :) Postanowiłem zrobić test. Przejeździłem zbiornik gazu w stylu godnym jazdy youngtimerem - czyli spokojnie, bez gwałtownych przyspieszeń, równo i płynnie, w miarę możliwości nie przekraczając 3,5 tysiąca rpm. Wynik? 11.3l/100km po Warszawie z klimą. A jak się jeździ ostro to potrafi dobić i do 14-15 ;) Coś za coś. :)

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


19 mar 2014, 1:00
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 11:49
Posty: 400
Lokalizacja: Bytom
Auto:: Prelude 2G Civic 4G Legend III
silnik: A18 D16A9 C35
Cos się dzieje Piter :>

_________________
www.pcpuls.pl

www.sklep.pcpuls.pl


10 paź 2014, 20:02
Zobacz profil WWW
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
A więc stało się. 27 września 2007 - 7 września 2015. Okrągłe 2900 dni. Prawie 101 tysięcy kilometrów. Samochód odjechał z nowym właścicielem w kierunku Gdańska.

Trochę mi smutno, ale musiało się to stać. Mam nadzieję, że nowy właściciel zawita na forum i zrealizuje swój plan zarejestrowania mojego - już byłego - BA2 jako zabytek na żółtych tablicach. Gorąco mu w tym kibicuję.

To jest ostatnie zdjęcie, które jej zrobiłem - już z nowym Panem.

Załącznik:
BA2.jpg


Koniec mojej przygody z BA2 i koniec tej galerii. Zamykam. Idę się upić Jackiem Danielsem.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


07 wrz 2015, 22:39
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL