Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Mój Youngtimer :) 
Autor Wiadomość
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 21:23
Posty: 525
Lokalizacja: Czersk
Auto:: Prelude BA4
silnik: B20A9 , J35A1
Ciężka praca popłaca :D gratulacje bo jest czego :D

_________________
Obrazek
PRACOWNIA TAPICERKI SAMOCHODOWEJ -CZĘŚĆI DO P3G Dla forumowiczów zniżka !!! tel:503789900


30 lis 2013, 20:43
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28
Posty: 462
Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
Słyszałem o tym projekcie od Pawła już dawno ale nigdy nie sądziłem, że uda się tego dokonać. Gratuluje!


01 gru 2013, 10:37
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Abaddon napisał(a):
Słyszałem o tym projekcie od Pawła już dawno ale nigdy nie sądziłem, że uda się tego dokonać. Gratuluje!

Sprawdziła się stara prawda - jeśli się czegoś bardzo mocno chce... to nie ma rzeczy nieosiągalnych :) Wszystko jest kwestią wytrwałości i ceny, którą trzeba zapłacić.

Ja specjalnie nie pisałem o tym temacie na forum wcześniej i trzymałem to w tajemnicy, bo sam miałem wątpliwości czy to się kiedykolwiek uda zrobić.

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


01 gru 2013, 13:04
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
Uczestniczyłem w projekcie klimy Pitera i poświęciłem sporo czasu na poszukiwaniach sprężarki klimatyzacji dla niego, dlatego wiem jak ciężko było dociągnąć to wszystko do końca i tym bardziej gratuluję szczęśliwego zakończenia, choć już pewnie gratulowałem nie raz :)


01 gru 2013, 17:24
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
To prawda, ale i na bieżąco wiedziałeś jak idą postępy :)

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


01 gru 2013, 20:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, 21:43
Posty: 34
Lokalizacja: WWL
Auto:: p3g
silnik: B20A9
Gratuluję wytrwałości, super mod !


03 gru 2013, 23:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 06 sty 2013, 2:41
Posty: 69
Lokalizacja: Pszów
Auto:: IIGen Ba2
silnik: b20a1 x2
gratulacje Piter ! Projekt na skale światową . 8-)


06 gru 2013, 18:49
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Dzięki za miłe słowa. Może nie jest to projekt na skalę światową... co najwyżej europejską, ale z drugiej strony o ile klimę w aucie doceni każdy kto lubi wygodę i komfort, to ten "mod" wrażenie zrobi tylko na wtajemniczonych w arkana fanatykach ;)

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


06 gru 2013, 23:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 04 kwi 2013, 19:23
Posty: 150
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto:: CRX Ballade, S2000, Acc CB7
silnik: 1.6i-16 ZC1, DOHC VTEC F20C, F22B
Cieszę się, że mogłem w jakiś sposób pomóc - klima w BA2 to unikatowy temat :)


07 gru 2013, 12:40
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 19:52
Posty: 215
Lokalizacja: PRA - DGR
Auto:: CG2
silnik: J30A1
gratulacje za wytrwałość w dążeniu do celu ,ja osobiście darowałem sobie takie tematy i wolałem zmienić auto :P

_________________
Ciche auta zabijają dzieci
Obrazek


07 gru 2013, 18:35
Zobacz profil
Administrator, Ożyrok, Szmata zlotowa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2011, 15:37
Posty: 739
Lokalizacja: Ohlau, Ślůnsk
Auto:: CRV II
silnik: K20A4
Wielkie graty Piter . Mi się do dziś nie udało dokonać tego w BA4 :P


27 gru 2013, 3:31
Zobacz profil WWW
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Dzięki :)

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


27 gru 2013, 22:03
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Dzisiaj opiszę mod, który pewnie nie wszystkim się spodoba. Nim to jednak zrobię, jak zwykle zacznę od początku.

Instalacja gazowa wersja I - sierpień 2010

Kiedyś zarzekałem się, że gazu do BA2 nie założę. Kilka lat jeździłem na benzynie i pomimo szczerych chęci wytrwania w tym postanowieniu w 2010 roku dopadł mnie poważny kryzys finansowy i musiałem podjąć jakąś decyzję. Gywer przekonał mnie do tego, że to już czas, aby przestać się wygłupiać i założyć LPG. Tak też się stało.

Ponieważ nie miałem wtedy pieniędzy wybrałem najtańszą sensowną opcję w postaci BLOSa. Instalację ogarnął Gywer, a Drajwer pomógł skołować butlę. Wrzucenie BLOSa pod maskę wymagało niestety m.in. nieodwracalnej ingerencji w elementy dolotu, ale cel został osiągnięty. Auto dostało gaz i stało się bardzo tanie w eksploatacji (wtedy gaz kosztował jeszcze koło 2zł).

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Tą instalację gazową eksploatowałem przez trzy lata i przejechałem na niej ponad 40 tysięcy km. Uważam, że w przypadku stockowego auta BLOS się sprawdza. Auto na gazie porusza się dość sprawnie i ma umiarkowany apetyt na LPG (choć pali te 15-20% więcej niż benzyny). Jako taka instalacja jest prawie bezobsługowa (poza wymianą filtra gazu i okresową regulacją).

Problemy zaczęły się w momencie, kiedy zacząłem wprowadzać poważniejsze modyfikacje. W 2012 roku, po założeniu setupu ECU PH3 zauważyłem, że zwiększyła się różnica w osiągach pomiędzy benzyną i gazem. Co więcej, nowy komputer wymagał sondy lamda, której wcześniej nie miałem i zacząłem borykać się z błędem "oxygen sensor". Na te problemy żadne regulacje nie pomagały, a założenie emulatora sondy lambda było jedynie półśrodkiem - do tego marnym. Sytuacja pogorszyła się w zeszłym roku, gdy założyłem klimę. Okazało się, że instalacja LPG nie jest w stanie utrzymać wolnych obrotów przy załączonym kompresorze. Gywer ją przeregulował i owszem, auto przestało gasnąć, ale skład spalin stał się kosmiczny. Temat próbował również ogarnąć drugi znany mi dobry gazownik (polecony przez Wojtka) i również nie znalazł wyjścia z sytuacji.

Instalacja gazowa wersja II - grudzień 2013

W ten sposób dojrzałem do chwili, gdy podjąłem decyzję o instalacji sekwencji. Mówiąc szczerze przymierzałem się do tego ruchu już od pewnego czasu między innymi kompletując oryginalne elementy do "zmodyfikowanego" przez BLOS dolotu - tutaj moje podziękowania dla Pawła H22A oraz Preludolca za pomoc w ogarnięciu tych części.

Modyfikacja instalacji LPG miała miejsce w przeddzień Sylwestra 2013 roku i wykonał ją w całości wspomniany już wcześniej znajomy Wojtka. Wykorzystane zostały następujące elementy:

-komputer STAG-4
-reduktor KME RED-1 Silver do 200KM
-wtryski HANA 2000 zielone (33-50KM / cylinder)

Jak widać, tym razem fundusze pozwoliły na zakup dobrej klasy części, a całość instalacji bardzo ładnie wyszła pod maską. Dolot został przywrócony do stanu fabrycznego, a jedyne "straty" to cztery dziury w kolektorze ssącym. :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Instalację eksploatuję nieco ponad miesiąc. Przejechałem przez ten czas około 1500km i jestem piekielnie zadowolony. Zniknęły absolutnie wszystkie problemy, z którymi się borykałem, a auto (szczególnie po ostatnim strojeniu) jeździ na LPG porównywalnie do benzyny. Śmiem nawet zaryzykować twierdzenie, że w pewnych zakresach nawet lepiej. Bez problemu osiągnąłem w niesprzyjających warunkach 200 km/h (rzecz jasna na niemieckim autobanie, był mróz -17 stopni). Dodatkowo instalacja jest całkowicie transparentna - gdyby nie kontrolka ciężko wyczuć na jakim paliwie się aktualnie jedzie - tym bardziej, że czasy przełączania LPG/Benzyna są liczone w milisekundach i niewyczuwalne. Absolutnie nie ma porównania co do BLOSa - zupełnie inna kultura pracy silnika, elastyczność, przyspieszenie. Zupełnie inna jazda.

Mam zamiar w niedługim czasie zrobić kolejne podejście do hamowni (mam nadzieję, że się uda) - wtedy wrzucę wykresy. Zarówno dawno obiecany wykres na benzynie po setupie PH3 jak i na LPG. Jestem bardzo ciekaw co wyjdzie, bo pod nogą czuję, że auto naprawdę świetnie się na tym gazie odpycha. Jedyny mankament - na sekwencji pali więcej, ale to chyba jest pochodna tego, że lepiej jeździ, a więc i chętniej i mocniej wciskam pedał gazu.

I chyba na razie to wszystko w tym temacie. Dodam, że do momentu, kiedy BA2 nie stanie się u mnie autem weekendowym, to LPG z niego nie wyjmę. Jest naprawdę aż tak dobrze ;)

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


07 lut 2014, 1:05
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Bardzo dobry reduktor. Mam taki w civicu i nabil juz prawie 200 tys km.

_________________
Części do prelude III gen


07 lut 2014, 9:51
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Tym razem opiszę coś na bieżąco ;)

Amortyzatory Bilstein B6 Sport

Adam znany także w forumowych kręgach jako P|eszczoH kupił kiedyś komplet Bilsteinów B6 Sport do swojego Accorda. Amortyzatory były jednak w kiepskim stanie i oddane zostały do firmy Zerkopol (autoryzowanego serwisu Bilstein) w celu regeneracji. Tył udało się zregenerować, przód natomiast został zbudowany od podstaw. Całość kosztowała więcej niż niektóre Prelude na allegro ;)

Nigdy tych amortyzatorów jednak nie założył i sprzedał auto. Ja przez ostatnie dwa lata usilnie Go namawiałem, aby je rozkompletował i sprzedał mi sam przód - gdyż wg posiadanych przeze mnie informacji powinny one pasować do BA2 (tył nie pasuje). W końcu udało nam się dojść do porozumienia i w zeszłym tygodniu stałem się szczęśliwym posiadaczem dwóch pięknych, nowiutkich B6-ek.

Natychmiast udałem się do Wojtka, aby zamontować je w miejsce moich zużytych fabrycznych Tokico. Niestety, po rozebraniu kolumny wyszedł na miejscu pewien problem. Albo Zerkopol dał ciała albo sprężyna od Accorda jest minimalnie szersza od tej w Prelude - jakby jednak nie było ani prośbą ani groźbą nie chciała wejść na półkę.

Po wykonaniu pomiarów okazało się, że wszystko rozbiło się o nieco ponad 0,1 mm... niby niewiele, niby nic, ale cały misterny plan legł w gruzach - nie na długo wprawdzie. Już na drugi dzień podrzuciłem temat znajomemu tokarzowi, który pięknie je dopasował.

Obrazek Obrazek

Na montaż musiałem jednak poczekać kilka dni, bo Wojtek był zawalony robotą. Tym razem jednak obyło się bez jakichkolwiek problemu - wszystko pasowało jakby od zawsze miało tam być ;)

Obrazek Obrazek

Tak więc od ostatniego wtorku moje auto jeździ na bardzo fajnych gazowo-olejowych amortyzatorach. Jest dokładnie tak, jak być powinno. Sztywno, twardo (ale głowy nie urywa) i sprężyście. Wreszcie skończyły się problemy z przodem auta, który nurkował przy hamowaniu, kładł się w zakrętach i potrafił dobić. Co więcej, bardzo dobrze zgrały się amortyzatory z tylnymi fabrycznymi Tokico, które były regnerowane i utwardzane jakiś czas temu w Zielonce. Jestem piekielnie zadowolony z tego w jaki sposób auto się prowadzi, bo prowadzi się wreszcie w taki sposób w jaki Prelude powinna jechać.

Te amortyzatory mają jeszcze jeden fajny bajer. Półka jest regulowana i mogą dzięki temu jeździć również z obniżającymi sprężynami. Może kiedyś... choć eksploatacja auta na codzień raczej wyklucza taki mod ;)

Mam nadzieję, że będą się spisywać dobrze. Niestety, mimo że Zerkopol jest autoryzowanym serwisem Bilsteina, to różne opinie czytałem na temat ich amortyzatorów. Czasem potrafią się wylać. Na szczęście te amortyzatory są rozbieralne i naprawialne. Można je regenerować i zmieniać ich konfigurację do woli. To jest również jedna z licznych zalet Bilsteinów B6 Sport ;)

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


08 lut 2014, 22:10
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL