Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Mój Youngtimer :) 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 11:49
Posty: 400
Lokalizacja: Bytom
Auto:: Prelude 2G Civic 4G Legend III
silnik: A18 D16A9 C35
Ładnie Piter :), fajnie opisane ;), i czekamy na wyniki hamowni ;P

_________________
www.pcpuls.pl

www.sklep.pcpuls.pl


30 wrz 2013, 19:56
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
Freze, to sobie poczekacie ;p Mobilizowałem Pitera przez parę miesięcy, ale coś mu tam daleko ;) Już raz nawet pojechaliśmy, przy okazji mojego krótkiego pobytu w Wawie, ale wcześniej nieumówieni, trafiliśmy na zajęte rolki i nie wyszło. Piter, za parę tyg będzie okazja, mierzymy z Pawłem jego nowy projekt, MR2. Pomyśl ;)


30 wrz 2013, 20:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 11:49
Posty: 400
Lokalizacja: Bytom
Auto:: Prelude 2G Civic 4G Legend III
silnik: A18 D16A9 C35
aha :D no cóz cierpliwym trzeba byc :P

_________________
www.pcpuls.pl

www.sklep.pcpuls.pl


30 wrz 2013, 20:18
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 06 sty 2013, 2:41
Posty: 69
Lokalizacja: Pszów
Auto:: IIGen Ba2
silnik: b20a1 x2
preludolec napisał(a):
To prawda, ale gdyby ktoś chciał, znajdzie się jeden Osobiście uważam, że to najlepszy mod do stockowego motoru, u mnie zdecydowanie poprawił przebieg momentu obrotowego, plus dał 10Nm i chyba 2 kuca, mam na to "papiery"


Piter se może pozwolić na mody bo ma sprawne auto :) ,ja niestety musze wpakować pare tysi zanim będzie w "podobnym " stanie . Potem mogę myśleć o zwiększaniu mocy i innych rarytasach . Co do przyrostu mocy to bardzo sensowne rozwiązanie biorąc pod uwagę to iż auto jest użytkowane na co dzień


30 wrz 2013, 20:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 11:49
Posty: 400
Lokalizacja: Bytom
Auto:: Prelude 2G Civic 4G Legend III
silnik: A18 D16A9 C35
Nio :D az mnie kusi po .... ;D

_________________
www.pcpuls.pl

www.sklep.pcpuls.pl


30 wrz 2013, 20:30
Zobacz profil WWW
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Co jakiś czas pojawiają się pytania o lampy clear na forum... obecnie, niestety, dobrych reflektorów tego typu już nie można dostać. Dlatego zdecydowałem się przedstawić na przykładzie jednej z drobnych modyfikacji swojego auta jak wygląda taka porządna lampa.

Reflektory clear DEPO - maj 2009

Takie lampy nabyłem od nieobecnego już na forum P|eszczoHa, który swojego czasu trafił na dobre źródło i sprzedawał je w korzystnych pieniądzach. Z tego co jest (było) dostępne był to najlepszy możliwy wybór jako alternatywa dla oryginału Stanleya.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Miałem możliwość porównywać naocznie DEPO z produktami firm TYC oraz Autopal i zdecydowanie biły je na głowę. Wykonane są bardzo dobrze, świecą jeszcze lepiej, mają prawidłowo umieszczony i wyraźnie zaznaczony punkt odcięcia światła, nie oślepiają. Posiadają homologację europejską. Są to jedyne lampy, które świecą conajmniej tak dobrze jak Stanley w dobrym stanie.

Jeżdżę z takimi lampami już prawie 4,5 roku, ze zwykłymi żarówkami Tungsram i naprawdę nie narzekam choć wzrok mam nienajlepszy ;) Szkoda tylko, że są już niedostępne w Polsce. Pamiętam, że Gregor kiedyś pisał, że kupił takie w Niemczech na e-bayu kosztowały coś ca. 100 Euro... P|eszczoH miał je znacznie taniej...

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


05 paź 2013, 21:57
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Tym razem chciałem opisać kolejny mały mod z przeszłości.

Halogeny przeciwmgłowe - grudzień 2011

Odkąd kupiłem auto marzyły mi się halogeny przeciwmgłowe z wersji JDM. Są żółtego koloru i zamocowane są w obudowie z elektrycznie odchylanym wieczkiem. Niestety, okazało się że jest to gadżet praktycznie nie do zdobycia w normalnych pieniądzach. Ostatni raz, kiedy widziałem je na aukcji poszły za prawie 300$.

Chociaż takie halogeny są fajne...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

...to nie byłem skłonny wyłożyć za nie takiej kwoty i zacząłem szukać alternatywy.

Wiedziałem, że mają być żółte i początkowo chciałem upolować komplet z przedlifta BA4. Niestety, jak dobrze wiemy, jak już się trafiają to albo są skorodowane i nadają się na śmietnik, a jak już są ładne to kosztują 500zł. Cóż. Z myślą o moim aucie już prędzej dałbym 300$ za oryginał z E-BA1 niż 500zł za "zamiennik z przedlifta"... trzeba więc było znaleźć coś innego.

Rozwiązanie jak się okazało istnieje na rodzimym rynku w postaci produktów firmy Wesem. Są to lampy wysokiej jakości, posiadają homologację europejską, a rozmiarem i kształtem są prawie identyczne z halogenami z przedlifta. Do tego cena jest więcej niż przystępna i w razie jakby się stłukł od jakiegoś kamienia nie ma płaczu ;) Trzeba tylko przeboleć, że Wesem dedykuje ten model do Skody Favorit ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po zakupie halogenów pozostały do rozwiązania dwa problemy - braku włącznika oraz wykonaniem instalacji elektrycznej.

Pierwsza kwestia była banalna. Drajwer sprezentował mi kiedyś włącznik od świateł przeciwmgłowych tylnych. Odwróciłem na nim piktogramy i doskonale "udaje" włącznik od przednich ;)

Z drugim tematem było nieco więcej zachodu. W zasadzie BA2 posiada fabryczną instalację od halogenów wyprowadzoną w zderzaku. Niemniej jednak jest ona przewidziana do reflektorów dalekosiężnych, a co za tym idzie połączona z obwodem świateł drogowych. Nie było sensu tego przerabiać i postanowiłem wykonać instalację od zera.

Polskie przepisy mówią o tym, że przednie halogeny przeciwmgłowe nie mogą się załączać bez świateł pozycyjnych. Dodatkowo obecnie pozwalają na użycie barwy żółtej selektywnej w takich lampach - i tylko tam.

Z koniecznych elementów zakupiłem trochę przewodów, kostki elektryczne (w tym wodoszczelne), sprawdzony polonezowski przekaźnik świateł Elmot 541 oraz obudowę przekaźnika wtrysku Abimex z Poloneza 1.6 z miejscem na dwa bezpieczniki.

Obrazek

Obrazek


Następnie wymieniłem cienkie fabryczne przewody wyprowadzone z halogenów na porządne oraz na sucho w warunkach "pseudo-laboratoryjnych" skonstruowałem "pająka", aby przetestować czy to będzie chciało działać ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ponieważ wszystko działało tak jak sobie wymyśliłem, pozostało przenieść instalację do samochodu. Pierwszy etap prac został wykonany z pomocą Wojtka, który wykonał mocowania halogenów, a także ogarnął cholerne niefabryczne wodoszczelne kostki, które są wymysłem k... i szatana ;)

Drugi (i ostatni) etap prac - czyli wykonanie i połączenie reszty wiązki wykonywałem sam "pod chmurką" w słoneczny grudniowy dzień. Muszę przyznać, że lutowanie połączeń w temperaturze góra +5 stopni Celsjusza nie należy do rzeczy łatwych ani przyjemnych, na szczęście lutownica dała jakoś radę.

Ostatecznie całość wyszła tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Całość działa sobie od prawie dwóch lat. O dziwo, pomimo że są nisko podwieszone nie uległy uszkodzeniu, odpukać. Szkło nadal jest w bardzo dobrym stanie. Świadczy to bardzo dobrze o ich jakości wykonania. Na żywo prezentują się lepiej niż na zdjęciach i moim zdaniem dodają uroku. Dodatkowo wiem, że w złych warunkach atmosferycznych wiem jestem o wiele lepiej widoczny na drodze :)

Biorąc pod uwagę ich rozmiar, kształt i cenę mogą być też warte rozważenia jako zamiennik przedliftowych halogenów w 3g (choć nie wiem czy się łatwo dadzą wpasować). Wiem, że oryginał jest ładniejszy, ale moim zdaniem BA4 wyglądałoby z nimi bardzo dobrze (oczywiście bez fabrycznych kratek).

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


20 paź 2013, 0:40
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
W kolejnym poście chciałbym nieco przybliżyć historię felg w moim aucie ;)

Obrazek

Auto zakupiłem na fabrycznych 14" felgach stalowych ze standardowymi kołpakami jakie miało BA2. Ten zestaw został przeznaczony na zimę.

Felgi OEM ASAHI 14" - odsłona pierwsza - kwiecień 2008

Na sezon letni odkupiłem od Drajwera komplet oryginalnych aluminiowych felg ASAHI z europejskiej jubileuszowej wersji BA2 o oznaczeniu Edition-25. Smaczku dodawał fakt, że poza tą limitowaną wersją stanowiły one standardowe wyposażenie JDM-owej wersji BA1.

Obrazek Obrazek

Felgi kupione od Drajwera były jednak w stanie kiepskim...

Obrazek Obrazek

dlatego postanowiłem poddać je regeneracji. Zostały proszkowo pomalowane na kolor srebrny... i mówiąc szczerze nigdy mi się do końca po tej regeneracji nie podobały.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

A już na pewno daleko im było do stockowego wyglądu... no i kapselki nie zostały odnowione...

Felgi OEM ASAHI 14" - odsłona druga - kwiecień 2010

Dlatego też dwa lata później postanowiłem je przemalować. Chodził mi po głowie srebrny rant oraz ciemniejszy środek. Znajomy doradził mi ciemny brąz komponujący się z barwą auta i felgi zostały przemalowane na Sepang Bronze z palety BMW.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Ten efekt znacznie bardziej przypadł mi do gustu, ale z czasem trochę mi się opatrzył.

Felgi RH Classic Schwarz 15" - kwiecień 2012

Po kolejnych dwóch latach zapragnąłem zmiany i zakupiłem od P|eszczoHa felgi, które pozostały mu po sprzedaży Accorda. Są to niemieckie felgi RH Classic Schwarz, które swym wyglądem fajnie komponują się z nadwoziem starych Hond.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jak widać - również i te felgi były wizualnie zniszczone - podjąłem więc decyzję o ich regeneracji. Po dłuższym namyśle uznałem, że czarna barwa przy szarości mojego auta będzie zbyt smutna i poszedłem nieco ryzykownie w barwę Rosso Fiorano z palety Ferrari.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Zdjęcia nie oddają w pełni tej barwy - a efekt na żywo prezentuje się bardzo dobrze. Na tych felgach obecnie kończę drugi sezon letni i... kto wie? Może na wiosnę będzie jeszcze coś innego... choć raczej z racji na stan opon jeszcze z jeden sezon przejeżdżą, a ja skupię się na czym innym :)

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


01 lis 2013, 13:36
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 11:49
Posty: 400
Lokalizacja: Bytom
Auto:: Prelude 2G Civic 4G Legend III
silnik: A18 D16A9 C35
Piter orginalne robia fajne wrażenie na zdjeciach :) a te RH podobne do moich MIMow ;P

_________________
www.pcpuls.pl

www.sklep.pcpuls.pl


16 lis 2013, 13:23
Zobacz profil WWW
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Nadeszła pora, aby opisać największy i najtrudniejszy do wykonania mod jaki został zrobiony w tym samochodzie. Realizacja trwała dwa lata i pochłonęła sporo nerwów, a także niemało pieniędzy.

Sierpień 2013 - klimatyzacja

Tak, drodzy Państwo - w sierpniu tego roku stałem się posiadaczem najprawdopodobniej jedynego egzemplarza Prelude BA2 wyposażonego w pełni sprawną, bardzo wydajną i praktycznie w 100% oryginalną klimatyzację. Droga do tego wymarzonego celu była jednak długa i niełatwa, a także usiana niespodziankami i moimi wątpliwościami czy w ogóle się uda to skończyć. Ostatecznie osiągnąłem sukces i właśnie tą historią chciałbym się z Wami podzielić. Krok po kroku, po kolei... od chwili, kiedy się to wszystko zaczęło.

Odkąd w 2007 roku kupiłem samochód brakowało mi w nim klimy jak powietrza w upalne dni. Zacząłem się powoli zastanawiać nad zdobyciem potrzebnych części, ale wtedy jeszcze nie zdawałem sobie sprawy jak trudny jest to temat. Osobiście nigdy się nie widziałem europejskiego BA2 z klimą jednakże była ona doń dostępna w postaci kitu za sporą dopłatą. Samo auto było zaś przygotowane fabrycznie do montażu A/C o czym świadczyła choćby fabryczna wiązka pod deską rozdzielczą jak również obecność tych komponentów w EPC. Niemniej jednak - nigdy takowego nie spotkałem. Owszem - gaźnikowce się zdarzały, ale z racji na spore różnice w osprzęcie i elektronice sterującej nie brałem ich pod uwagę jako potencjalnych dawców. Zdecydowanie, o czym się miałem wkrótce przekonać, zdobycie klimatyzacji do II generacji Prelude nie jest tak prostym tematem jak w kolejnych generacjach.

Dość szybko zdałem sobie sprawę, że wkraczam na nieprzetarty szlak. Dużym utrudnieniem było słabe udokumentowanie tematu w manualu i EPC, a także praktyczny brak jakichkolwiek informacji w necie. Kiedy zorientowałem się, że dostępność części jest znikoma, początkowo przymierzałem się (podobnie jak Kaczor swojego czasu) do zaadoptowania klimy z trzeciej generacji Prelude. Niemniej jednak dogłębna lektura wszelkich dostępnych materiałów, a także rozmowy z Gywerem i Wojtkiem poddały pod wątpliwość tą drogę. Jako jednemu z nielicznych shinobi udało mi się również uruchomić i rozgryźć japońskie EPC, co rzuciło nieco światła na temat. Summa summarum dość szybko okazało się, że klimy z BA4 zaadoptować się nie da i szkoda tracić czas.

Chociaż wciąż miałem więcej znaków zapytania niż odpowiedzi, powoli zaczął rysować się na horyzoncie ogólny plan. Części musiały pochodzić od II generacji Prelude. Należało więc rozpocząć poszukiwania od rynków, gdzie A/C występowała jako standard - czyli USA oraz Japonia. Ustaliłem, że niektóre części będzie można zaadoptować z amerykańskiej wersji SI (silnik A20A4), ale problemem pozostał kompresor. Ten z kolei musiał pochodzić z legendarnego JDM-owego E-BA1 z niemniej legendarnym silnikiem B20A Gold Top. Tylko jak i gdzie go znaleźć? Jak ugryźć ten temat? Od czegoś jednak musiałem zacząć...

Zacząłem od przekonywania Adama czyli P|eszczoHa, który nosił się ze sprzedażą swojego Accorda CA5 z silnikiem A20A3. Jego Accord miał klimę (wprawdzie niesprawną), ale niektóre elementy były wspólne z II generacją Prelude. Ostatecznie namówiłem go do demontażu A/C tuż przed sprzedażą, choć ostateczną decyzję podjął ówczesny nabywca - Marcin_Crx, za co jestem obu wdzięczny. I tak 24 września 2011 roku wraz z P|eszczoHem w jedno popołudnie wyjęliśmy całą klimę z Accorda.

Obrazek Obrazek Obrazek

W zasadzie od razu było wiadomo, że większość elementów z Accorda nie będzie pasować. Do przeniesienia od razu był właściwie jedynie sterownik A/C oraz elektrozawory odpowiadające za podbicie wolnych obrotów po włączeniu klimy. Pozostałe części jak kompresor, łapy, parownik, kondenser, wiatrak, przewody... były niekompatybilne.

Obrazek Obrazek Obrazek


Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Musiałem więc kombinować dalej i zacząłem szukać kontaktów przez forum przez forum PreludePower, gdzie wszedłem w bardzo toporny kontakt z jednym gościem z USA. W międzyczasie zamontowałem sobie w aucie sterownik klimatyzacji oraz wspomniane elektrozawory. Pasowało prawie plug & play - jedyny problem polegał na tym, że musiałem dorzeźbić wspornik do jednego z zaworów.

Przesyłkę ze Stanów pomógł mi ogarnąć Paweł, czyli H22A i w listopadzie dotarły do mnie nowe zabawki: parownik, wentylator oraz włącznik klimatyzacji.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Części były w bardzo dobrym stanie. Wentylator musiał przejść regenerację, a parownik poza tym, że był brudny i przyjechało z nim trochę amerykańskich liści był ok. Włącznik również okazał się sprawny i po wykonaniu testów został zamontowany w aucie.

Byłem bardzo zadowolony. Po dwóch miesiącach wydawało mi się, że jestem już blisko skończenia projektu i nie później jak na wiosnę 2012 odpalę całość. W końcu miałem już elektronikę, parownik, wentylator... brakowało mi w zasadzie z istotnych elementów tylko sprężarki i kondensera. Tylko albo aż...

Nie było jednak tak łatwo. Temat kompresora poruszałem zarówno na forum 3geez jak i PreludePower - bez żadnego odzewu. Nadeszła wiosna, a ja dalej tkwiłem w tym samym punkcie. Wtedy pojawiły się u mnie pierwsze wątpliwości czy uda się to skończyć i zacząłem szukać dróg alternatywnych. Miałem wciąż w dyspozycji sprężarkę wyjętą z Accorda, którą przesłałem Preludolcowi żeby zobaczył, czy da się coś z tego wyrzeźbić. Grzesiek przymierzał ją do wyjętego bloku B20A8 i kategorycznie stwierdził, że to się nie uda.

Równolegle przeglądałem aukcje na amerykańskim E-bay. Zauważyłem, że co jakiś czas trafiają się tam kompletne silniki B20A Gold Top, które mają do siebie przykręcony tak pożądany przeze mnie kompresor. Zacząłem więc pisać do tych firm, czy nie odsprzedadzą mi samej sprężarki. Chociaż proponowałem bardzo dobre pieniądze, to w większości przypadków w ogóle mi nie odpowiadali lub stwierdzali, że oni sprzedają tylko kompletny silnik. Raz jeden mi się udało, że gość się zgodził, ale jak przyszło do dogadywania szczegółów przesyłki - zamilkł i więcej się nie odezwał.

Niezależnie od zdobycia sprężarki konieczne było również zdobycie koła pasowego z bieżnią na wieloklinowy pasek od klimy, ponieważ takowy ma JDM-owy kompresor podczas gdy silnik B20A1 wyposażony jest seryjnie w bieżnię pod klimę na zwykły pasek klinowy. Tutaj z pomocą przyszedł Preludolec od którego odkupiłem koło pasowe od B20A8 w idealnym stanie.

W końcu około lata 2012 roku na forum PreludePower napisał do mnie PW jeden człowiek z Nowej Zelandii, którego wcześniej pytałem o kompresor. Spytał, czy dalej jestem zainteresowany, bo może za jakiś czas mieć taki w posiadaniu... i zdobył go wczesną jesienią. Otrzymałem takie zdjęcie.

Obrazek

Tak, miał więc sprężarkę z łapami, ale brakowało tam jednego niezmiernie istotnego elementu, czyli napinacza paska klimatyzacji. Gość podjął jednak się znalezienia tej części, co udało mu się w styczniu 2013 roku.

Obrazek Obrazek

Wtedy był już komplet - pozostawała kwestia dogadania przesyłki z Nowej Zelandii do Polski. Tu również pomocną dłoń wyciągnął H22A za co jestem mu przeogromnie wdzięczny.

Obrazek

Ostatecznie w marcu 2013 roku po podróży z drugiego końca świata paczka była u mnie. Choć na powyższych zdjęciach widać było koło pasowe, to nie otrzymałem go w paczce - jeszcze raz byłem zadowolony, że wcześniej dogadałem się w tym temacie z Preludolcem. Na szczęście cała reszta elementów była nie tylko obecna, ale i w malinowym stanie. Sprężarka bez najmniejszych luzów.

Pozostało znalezienie kondensera i szybko się okazało, że w Polsce go nie dostanę, a zamienniki z USA były produktami V kategorii rodem z Chin. Gość, od którego kupowałem parownik zaproponował mi używany oryginał w świetnym stanie...

Obrazek Obrazek Obrazek

... podziękowałem, bo trochę inaczej pojmowałem świetny stan. Ponieważ swojego czasu Kaczor upierał się, że chłodnica od BA4 pasuje do BA2 (i potwierdzały to informacje w niektórych katalogach w necie) postanowiłem, że spróbuję z takim kondenserem. Dogadałem się z Gywerem i w czerwcu 2013 roku podjęliśmy próbę montażu klimatyzacji jednak praktycznie nic nie udało się zrobić jeśli chodzi o montaż w aucie. Wizyta nie była jednak zupełnie bezowocona, ponieważ Darek załatwił mi także nowiutką chłodnicę do BA4 zrobioną na zamówienie, a także w zaprzyjaźnionej firmie specjalnymi środkami do aluminium został umyty parownik. Okazało się też, że brakuje łącznika pomiędzy parownikiem, a nagrzewnicą, który musiałem dodatkowo ściągnąć ze Stanów.

Obrazek Obrazek Obrazek

W sierpniu miałem już komplet i montaż układu powierzyłem Wojtkowi. Zamontowałem jeszcze samodzielnie parownik po czym zawiozłem samochód do warsztatu. Całość prac trwała przez pięć dni i 23 września 2013 roku auto było gotowe do odbioru. Klima nabita, sprawna, choć niepodłączona :yahoo:

Koszt montażu był spory - dołożyła się doń konieczność dorobienia praktycznie wszystkich przewodów, bo te które miałem z Accorda nie nadawały się do niczego. Byly w tak złym stanie, że Wojtek wykorzystał z nich w zasadzie tylko końcówki i jeden dłuższy kawałek rurki. Został zamontowany nowy osuszacz do przerobionego uchwytu z CA5, a całość napełniona czynnikiem R134a. Wykonana została ogromna praca, a hipotezę jakoby chłodnica klimy od BA4 pasowała bez problemu do BA2 należy wsadzić między bajki - Wojtek może coś na ten temat w mało parlamentarnych słowach powiedzieć. Jedyne co tak naprawdę pasowało bez żadnego problemu to sprężarka z JDM.

Mi natomiast pozostał problem ogarnięcia wiązki elektrycznej pod maską. Nie obyło się bez problemów, bo po pierwszym przerobieniu wiązki z Accorda układ się nie załączał w ogóle. Przysporzyło to dużo pracy, bo teoretycznie było wszystko podłączone poprawnie i musiałem sprawdzać z miernikiem krok po kroku gdzie jest problem. Ostatecznie okazało się, że winny jest panel nawiewu...

Obrazek Obrazek

Po wymianie na inny jak ręką odjął - wszystko ruszyło. Pozostał tylko temat ogarnięcia wiązki by wyglądała profesjonalnie ;)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek ObrazekObrazek Obrazek

Na sam koniec wizyta u Wojtka by nabić czynnika do pełna i sprawdzić wydajność układu. Przy temperaturze zasysanego powietrza 29 stopni z kratki nawiewu klima oddawała po kilku-kilkunastu minutach pracy między 5-7 stopni :) Rewelacja :D

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

W ten sposób w drugiej połowie września 2013 po dwóch latach udało mi się ukończyć ten niełatwy mod. Powiem szczerze, że BA2 z klimatyzacją to zupełnie inne auto... co potwierdza sie również obecnie w tych późnojesiennych warunkach. Zniknęły problemy z wilgocią w aucie, parującymi szybami... znacznie wzrósł komfort podróży. Już nie mogę się doczekać do lata, by w pełni nacieszyć się chłodem w aucie. Chociaż założenie klimatyzacji do BA2 kosztowało mnie duże pieniądze - niektórzy za mniejszą kwotę kupują cały samochód, to nie żałuję ani jednej wydanej złotówki. Wiem, że było warto. Co więcej - NIE MA DRUGIEGO TAKIEGO BA2. Stało się unikalne i niepowtarzalne. :ok:

Na koniec chciałbym jeszcze raz wyrazić ogromne podziękowania dla: P|eszczoHa, Marcina_Crx, H22A, Gywera, Preludolca oraz Wojtka.

:padam: :padam: :padam:

Bez Was ten mod nigdy nie zostałby ukończony...

Obrazek

... a ja nie mógłbym cieszyć oczu powyższym widokiem :yahoo:

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


30 lis 2013, 14:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 11:49
Posty: 400
Lokalizacja: Bytom
Auto:: Prelude 2G Civic 4G Legend III
silnik: A18 D16A9 C35
Graty Piter wielu by sie poddało ! Aż zazdroszcze ;P

_________________
www.pcpuls.pl

www.sklep.pcpuls.pl


30 lis 2013, 16:03
Zobacz profil WWW
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Dzięki! A jest czego zazdrościć, ja teraz, po dwóch miesiącach jeszcze wciąż jestem zadziwiony jak bardzo odmieniło to podróżowanie tym autkiem :)

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


30 lis 2013, 17:04
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 11:49
Posty: 400
Lokalizacja: Bytom
Auto:: Prelude 2G Civic 4G Legend III
silnik: A18 D16A9 C35
No jak piszesz wyżej :) bardzo przydatne i jazda staje sie przyjemniejsza !

_________________
www.pcpuls.pl

www.sklep.pcpuls.pl


30 lis 2013, 17:33
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2012, 10:47
Posty: 278
Lokalizacja: Inowrocław
Auto:: P3G
silnik: B20A3
Gratsy :) ja ten mod nazwał bym inaczej..upgrade :P


30 lis 2013, 19:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 19 lut 2013, 19:33
Posty: 73
Auto:: BA2 i inne
silnik: dłubnięte N/A
Super, że masz AC w BA2 Cieszę się i gratuluję :piwo:


30 lis 2013, 20:30
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL