Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Mój Youngtimer :) 
Autor Wiadomość
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Witam,

Edit : Styczeń 2018
Niniejszy wątek przedstawia historię Hondy Prelude drugiej generacji, którą posiadałem w latach 2007-2015. Przez cały okres użytkowania przejechałem tym samochodem ponad 100 tysięcy kilometrów, włożyłem w niego kupę serca, pieniędzy i nerwów, ale dał mi on w zamian kupę frajdy i satysfakcji.

Niniejsza galeria niegdyś była prowadzona na bieżąco, jeszcze na starym forum. Niestety - forum poszło do piachu z winy ówczesnego administratora, a wraz z nim cała zawartość. Podjąłem wtedy decyzję o odbudowei galerii na tym forum, teraz jednak okazało się, że wszystkie zdjęcia hostowane na imageshack poszły w kosmos... :mur:

Trochę się zastanawiałem i podjąłem decyzję, że jeszcze raz podejmę próbę reanimacji tego wątku. Raczej nie dopiszę tutaj już żadnej nowej treści, nie zamierzam też odblokowywać tego wątku - nie posiadam już tego samochodu. Uzupełnię jednak zdjęcia, które zaginęły.

W latach 2007-2014 był to mój samochód do codziennej eksploatacji, potem kupiłem Accorda i BA2 stało się drugim autem. Wiosną 2015 roku podjąłem decyzję o sprzedaży i sprzedałem ostatecznie równo po ośmiu latach posiadania - we wrześniu owego roku. Wtedy auto trafiło na Pomorze i od tego czasu zdążyło jeszcze raz zmienić właściciela. Z obecnym właścicielem utrzymuję kontakt na bieżąco, wiem że stara się dbać i ratować ten samochód, który nomen omen będzie miał w tym roku 31 lat :pije:

Jeśli jesteście zainteresowani dalszymi losami tego samochodu, po sprzedaży we wrześniu 2015 roku, to polecam lekturę galerii założonej przez chłopaka, który odkupił ode mnie auto :arrow: http://prelude3web.com.pl/forum/viewtopic.php?f=21&t=3215

Obecny właściciel nie założył tutaj własnej galerii, ale... zrobił sobie stronę na Facebooku i co jakiś czas podrzuca jakieś fotki :arrow: https://www.facebook.com/Prelude2Projekt-1406425949408510/

Jeśli natomiast chcecie poczytać o tym, co działo się w czasie, kiedy auto było w moich rękach zapraszam do lektury niniejszego wątku. Tym samym kończę już tą przydługą wstawkę edycyjną i wracamy do historii ;)


Obrazek

Dane techniczne (w chwili zakupu)

Model: 2.0i-16
Rok produkcji: 1987
Przebieg: 121000 km (autentyczny)
Kolor: Asturias Gray Metallic, NH-502M
Silnik: B20A1, wtrysk PGM-FI, 137KM
Skrzynia biegów: manual, B2K5
Zawieszenie: stock
Hamulce: stock, wersja bez ALB
Wydech: stock
Wnętrze: stock, tapicerka welurowa, pełna elektryka (poza lusterkami)
Audio: fabryczne radio Alpine i cztery głośniki Alpine

Przyznam się, ze nastawiony byłem na zakup trzeciej generacji. Obejrzałem kilka egzemplarzy, ba... byłem nawet bliski kupienia jednego, po który pojechałem do Niemiec. Niestety, pomimo pięknych zdjęć, okazał się szrotem ze stukającymi panewkami. Powoli zacząłem tracić wiarę aż tu nagle na niemieckim portalu zobaczyłem te zdjęcia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pierwsze słowa wypowiedziane trochę do monitora, trochę do siebie - "o k..., ale piękna". To było we wtorek, 25 września 2007 roku. Dalej wydarzenia potoczyły się lawinowo i w sobotę 29-ego wracałem nią z Berlina do Polski. ;) Nie mogę tu nie wspomnieć o nieocenionej pomocy Marcina_Crx - bez niego cała akcja przyprowadzenia tego auta nie odbyłaby się tak łatwo.

A tak wyglądała nazajutrz po sprowadzeniu :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tak właśnie marzenie o własnej Hondzie Prelude się ziściło :yahoo: Z perspektywy lat uważam, że był to bardzo dobry zakup, mówiąc szczerze wówczas nie przypuszczałem nawet, że aż tak dobry ;) Przez pięć lat eksploatacji przejechałem ponad 70 tysięcy kilometrów i mimo początkowych założeń pozostania przy stockowej, fabrycznej wersji poczyniłem pewne modyfikacje. Z początku ostrożnie, potem nieco śmielej - cały czas jednak pilnując się tego, aby nie zepsuć charakteru i uroku auta.

Modyfikacje:

-PH3 setup, czyli ECU z wersji JDM E-BA1
-klimatyzacja
-sekwencyjny wtrysk gazu
-amortyzatory Bilstein B6 Sport przód, utwardzane Tokico tył
-przewody hamulcowe w stalowym oplocie Goodridge
-reflektory clear DEPO
-halogeny przecimgłowe
-elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
-lampki courtesy lights
-wycieraczka tylnej szyby

c.d.n. ;)

Plany:

-obecnie wobec tego auta nie mam już żadnych, niemniej cieszy mnie to, że nie skończyło na złomie lub w rękach jakiegoś "upalacza" i zostało uratowane. Pozostaje obecnie w dalszej eksploatacji i chciałbym się kiedyś przejechać jeszcze raz moim egzemplarzem... a kiedyś... może :ok: ;)

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


30 lis 2012, 0:21
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
ale laleczka, pięknie wygląda


30 lis 2012, 0:23
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:38
Posty: 595
Lokalizacja: Podbeskidzie
Auto:: W budowie
silnik: Nie ma!!!
No, no. Fane vozidło. Nareszcie :D

_________________
czujesz motyw?
słońce, plaża, morze
nagle ktoś rzuca hasło, że papier toaletowy i mydło rzucili:)
Obrazek
Coco Jambo i do przodu...


30 lis 2012, 0:24
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 20:31
Posty: 187
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto:: Prelude
silnik: B20A5
Bardzo lubię ten samochód :) Podejście do tematu godne naśladowania ;)
Mam nadzieje, że uda mi się tak ogarniać przy swojej 8-)

_________________
Mój cel to "cofnąć czas" do 1989 roku :)


30 lis 2012, 0:28
Zobacz profil
Administrator, Ożyrok, Szmata zlotowa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2011, 15:37
Posty: 739
Lokalizacja: Ohlau, Ślůnsk
Auto:: CRV II
silnik: K20A4
Salonowe śliczności :roll:
To auto zawsze wzbudzało we mnie zachwyt.


30 lis 2012, 0:34
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 11:49
Posty: 400
Lokalizacja: Bytom
Auto:: Prelude 2G Civic 4G Legend III
silnik: A18 D16A9 C35
No cudne ;D

_________________
www.pcpuls.pl

www.sklep.pcpuls.pl


30 lis 2012, 0:49
Zobacz profil WWW
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 21:23
Posty: 525
Lokalizacja: Czersk
Auto:: Prelude BA4
silnik: B20A9 , J35A1
A dziś chciałem się pytać gdzie cię Piter wcięło :P ale widzę że jesteś :) Co do auta to wygląda bosko, jedno z najładniejszych i najbardziej zadbanych BA2 które znam. Ja wczoraj zakupiłem II gena AAB :) nie długo się pochwalę :P

_________________
Obrazek
PRACOWNIA TAPICERKI SAMOCHODOWEJ -CZĘŚĆI DO P3G Dla forumowiczów zniżka !!! tel:503789900


30 lis 2012, 23:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 14:37
Posty: 143
Lokalizacja: Legnica
Auto:: H O N D A
silnik: B20A5
Piękna jest :oops:


03 gru 2012, 18:54
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Dzięki za miłe słowa ;)

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


04 gru 2012, 0:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 lis 2012, 5:35
Posty: 199
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Auto:: Perelede=)
silnik: H22A/H22A7/B20A7
Kibicuje i będę kibicowal temu autu, żeby zostalo w oryginale jak najdlużej :)


11 gru 2012, 13:28
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
cegielka111 napisał(a):
Kibicuje i będę kibicowal temu autu, żeby zostalo w oryginale jak najdlużej :)

oj, do oryginału to już mu brakuje ;)

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


12 gru 2012, 0:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 lis 2012, 5:35
Posty: 199
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Auto:: Perelede=)
silnik: H22A/H22A7/B20A7
No to skoro tak, to kiedy jakieś 17" i obniżające springi? ;)


12 gru 2012, 1:36
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
cegielka111 napisał(a):
No to skoro tak, to kiedy jakieś 17" i obniżające springi? ;)

nie każdy musi iść w takim kierunku :P

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


13 gru 2012, 0:24
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 lis 2012, 5:35
Posty: 199
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Auto:: Perelede=)
silnik: H22A/H22A7/B20A7
Chociaż gleba :P


13 gru 2012, 1:14
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
cegielka111 napisał(a):
Chociaż gleba :P

Przejedź się ulicą, na której mieszka Piter to zdziwisz się, że jeszcze dystansów na sprężyny nie dołożył. Ja tam czerwoną ledwo się turlam. Dochodzą krawężniki i inne śpiące policjanty. A, że Piter jeździ tym autem na co dzień to nie dziwi, że gleba jest dla niego najgłupszym modem jaki mógłby zrobić.

_________________
Części do prelude III gen


14 gru 2012, 21:12
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL