Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
białe ba2 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 06 sty 2013, 2:41
Posty: 69
Lokalizacja: Pszów
Auto:: IIGen Ba2
silnik: b20a1 x2
Od poniedziałku jestem posiadaczem zdrowego ba2 po dość długim polowaniu właśnie na ten konkretny model :) . Trochę do porobienia ale jak na ten rocznik oraz przebieg jest naprawdę dobrze . pierwsze dwie foty zrobione po powrocie o 2 w nocy :) . Dodam jeszcze ,że auto pokonało już dystans w moich rękach prawie 500 km bez najmniejszego problemu .

Model: 2.0i-16
Rok produkcji: 1986
Przebieg: ok. 350.000 raczej autentyczny choć krążą ploty że kręcony ;)
Kolor: biały
Silnik: B20A1, wtrysk PGM-FI, 137KM
Skrzynia biegów: B2K5
Zawieszenie: wytłuczona seria
Hamulce: stock, wersja z nie działającym ALB
Wydech: końcowy tłumik jakis sportowy
Wnętrze: seria
Audio: brak

W sumie to każdy cos wie na temat tego auta i nie ma sensu sie głębiej rozpisywać ,ale dodam cos od siebie : II Gen ba2 - pierwsze auto po zdaniu prawka w wieku 18 lat :) . Sentyment na całe życie . Wyboru zbytnio nie było więc postanowiłem kupić białasa z tablicy po kilku miesiącach rozmyślań . Tylko b20a1 wchodziło w gre . Nie żałuje po kilku dniach użytkowania . Fakt zawiecha cała do roboty ,ale buda jest ogranięta w dużym stopniu , silnik stockowy jak na ten przebieg żwawo kręci ,skrzynia bardzo ładnie pracuje ,sprzęgło nie dawno musiało być wymieniane bo znakomicie sie klei .Poprzedni własciciel dość dużo kasy wpakował w lakier ale są delikatne poprawki do zrobienia .Hamulce również do przeglądnięcia bo jest delikatne bicie powyżej 130km/h . Honda jest moim drugim autem więc nie będe jej tłuk na co dzień . Powoli będę się z nią bawił ,wszystko do zrobienia ,najważniejsze że ją mam :twisted: Do tej pory Honda przeszła generalne czyszczenie oraz polerke lakieru , zdarłem wszystkie naklejki oraz zamontowałem radio .

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 16 sie 2013, 21:38 przez kidman000, łącznie edytowano 2 razy



15 sie 2013, 0:15
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 11:49
Posty: 400
Lokalizacja: Bytom
Auto:: Prelude 2G Civic 4G Legend III
silnik: A18 D16A9 C35
Dobrze że kolejna jest z nami :)

_________________
www.pcpuls.pl

www.sklep.pcpuls.pl


15 sie 2013, 8:56
Zobacz profil WWW
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Uja widać na tych zdjęciach... Czy to nie ta, która miała dużo właścicieli na forum (m.in. mnie)?

_________________
Części do prelude III gen


15 sie 2013, 9:10
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Tak, to ta Drajwer. Również ta, którą prowadziłem, a więc jest namaszczona :lool:

Niemniej jednak proszę o edycję pierwszego posta i dopasowanie go do jakiegoś ogólnie przyjętego schematu galerii ;)

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


15 sie 2013, 12:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 19 lut 2013, 19:33
Posty: 73
Auto:: BA2 i inne
silnik: dłubnięte N/A
Poznaję "jom". Dobrze, że autko jest w dobrych rękach.


16 sie 2013, 11:02
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Co mnie cieszy to fakt, że auto ma spory przebieg, często zmienia właścicieli a wciąż wygląda i jeździ całkiem przyzwoicie.

_________________
Części do prelude III gen


16 sie 2013, 12:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 06 sty 2013, 2:41
Posty: 69
Lokalizacja: Pszów
Auto:: IIGen Ba2
silnik: b20a1 x2
przebieg może i kolosalny lecz nie jedno auto o przebiegu połowicznym wygląda o wiele gorzej od Hondy . Miała kilku włascicieli lecz ogarniętych ludzi którzy w miarę możliwosci dbali o nią . A najmocniejszym ogniwem jest poprzedni który poswięcił anglika na częsci na ratowanie tej . Mam sporo zdjęć z przed kilku lat i wiem jak to wyglądało . Auto nie widziało dwóch poprzenich zim bo przestało w garażu ,więc nie jest załatwione solą .


16 sie 2013, 21:48
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Jakby Ci czegoś było trzeba to pisz. Bardzo niechętnie, ale pozbywam się niektórych gratów.

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


18 sie 2013, 23:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 06 sty 2013, 2:41
Posty: 69
Lokalizacja: Pszów
Auto:: IIGen Ba2
silnik: b20a1 x2
w pierwszej kolejności potrzebuje zawieszenie ,czyli wszystkie sworznie , tuleje , drążki ,no i przede wszystkim sportowe zawieszenie . Najlepiej jak najniższe sprężyny ,do tej pory udało mi się znaleść jedynie na Eyabu same sprężyny lecz tylko -35 , przy okazji mam pytanie czy podejdzie zawias od III Gena ? pewnie nie z tego co pamiętam ale zapytam dla pewności . Amorki można w najgorszym wypadku dać do regeneracji ale musi być konkretna gleba . Auto i tak będzie użytkowane sporadycznie więc w niczym mi to nie przeszkadza i prawdopodobnie będzie to jedyna modyfikacja po za zmianą kół (te też sobie zostawię ) kolejną rzeczą której będe szukał to skórzana oryginalna kierownica w jak najlepszym stanie . Moja jest z anglika w dobrym stanie ale wole skórzaną . Kolejna część która prosi sie o wymiane to przedni gril lub sama listwa pod grilem bo jest strasznie pomiétolona . No i to by bylo na tyle :) Jesli ktos nie potrzebuje kompletnych elektrycznych lusterek i podgrzewanych foteli najlepiej skórzanych z edition25 to tez chétnie przygarne :lol:

Dodam jeszcze ze pierwsza awaria juz za mna ;) dzis mi szczelil przewod paliwowy bo jakis majster zamontowal zwykly gumowy i posciagal zwyklymi opaskami ,ale awaria juz usunieta .Jedyne straty to jakies 3-4 litry paliwa :)


Udalo mi sie odkopac stare zdjecia haa . Nie wiem czy to dobre miejsce ale moze akurat . Najlepsze jest to ze dalem dokladnie tyle samo za obecna prele co za pierwsza :P choc przyznam ze teraz bym juz takiego "tuningu" nie odstawil

2000 rok-
Obrazek
Obrazek
Obrazek

2001 rok -
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

a to oryginalna niestety strasznie okaleczona ba2 edition25 od mojego kolegi . Miala skory w super stanie ,klime , grzane fotele alusy takie jak ma Piter ,pierwotnie byla czarna lecz strasznie pognita ... lata 95-96-97 nie pamietam dokladnie . Mialem okazje niá smigac na fotelu obok kierowcy ;) Wlasnie od niej zaczela sie moja przygoda z IIGenem . Na tamte czasy to bylo prawie jak ferrari :)
Obrazek


19 sie 2013, 19:30
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
ja tam mam inne felgi, ale to detal... tzn. w sumie mam jeszcze te z Edition25, ale nie używam ;)

Co do zawieszenia:

-tył BA2 ma zupełnie inny niż BA4 i nie pasuje generalnie nic.. jedynie klocki hamulcowe. Nawet tarcza jest inna i piekielnie ciężko dostępna (i radzę to zapamiętać, że jest inna, bo katalogi kłamią) ;)

-przód już lepiej, bo jest podony. Dolne sworznie są identyczne, górne się różnią. Część tulei współdzielona z civiciem IVg, więc i pewnie z BA4 podejdą, ale dokładnie nie pamiętam które. Wahacze różne. Da się dopasować amor od 3g, ale z lekką rzeźbą. Sprężyny podobne, ale ciut krótsze (BA2). Tarcze hamulcowe identyczne z BA4 16v, klocki i zaciski różne. Marny wybór klocków hamulcowych... zresztą z tarczami już nie lepiej.

Za to większość tulei zawieszenia do dostania w ASO... była jeszcze jakiś czas temu.

Co do Twojej kierownicy to akurat ona odkąd ją Drajwer kupował od Manka była bez skóry. I po prostu ktoś tą skórę zdjął, bo się mu najwidoczniej przetarła. BA2 nigdy nie występowało z kierownicą bez fabrycznego obszycia, Anglik również. I jeśli mam coś doradzić, to raczej w Twoim przypadku dałbym komuś (np. Glinie) do obszycia. Szukanie oryginału w dobrym stanie to ciężki temat.

Z tego co potrzebujesz z częściami Ci nie pomogę, a co elektrycznych lusterek uprzedzam, że nie ma wiązki elektrycznej i trzeba ją samemu zaprojektować - lusterka do dostania w Stanach, panel sterujący być może też.

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


19 sie 2013, 22:23
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:38
Posty: 595
Lokalizacja: Podbeskidzie
Auto:: W budowie
silnik: Nie ma!!!
Nie widziałem ale stwierdzam że chyba ładna sztuka. Gratulacje zią! :D

_________________
czujesz motyw?
słońce, plaża, morze
nagle ktoś rzuca hasło, że papier toaletowy i mydło rzucili:)
Obrazek
Coco Jambo i do przodu...


01 wrz 2013, 22:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
Kidman, jeżeli zależy Ci na baaardzo konkretnym zawieszeniu, to mam:

- Na przód używane czerwone Koni, z wewnętrzną płynną regulacją twardości (tzn. po wciśnięciu lagi, przed montażem) w bdb stanie, 0 rdzy, suche.
- Na tył nowe, zewnętrznie, płynnie regulowane (tzn. otwierasz kufer i kręcisz) czerwone Koni + oryginalne "obudowy" TOKICO (tylko pod takie pasują te wkłady)
- Na tył nowe, dedykowane springi EIBACHa, obniżenie -35mm albo -40mm, nie pamiętam.

Setup nadający się zarówno na tor jak i do zwykłej jazdy. Jeśli jesteś zainteresowany, pisz na PW.


02 wrz 2013, 16:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 06 sty 2013, 2:41
Posty: 69
Lokalizacja: Pszów
Auto:: IIGen Ba2
silnik: b20a1 x2
żeby nie było ,że sie nic nie dzieje :) Obrazek przednie elementy zawieszenia już u mnie ,w sobote wymiana, czekam jeszcze na Spaxy od Pawła . W przyszłym miesiącu powinienem z kolegą Preludolcem sfinalizować amorki z Konika . Honda miała stać ale nie umiałem sie oprzeć pokusie i od momentu zakupu nakulałem już ponad 1500km żeby poznać bliżej swoje auto :) Jedyną awarią która mnie spotkała to dziurawy przewód paliwowy w okolicach pompy paliwa , koszt naprawy to 8zł przewód i 2zł 2 opaski uciskowe + 15min roboty , nie wiem ile paliwa uciekło ale nie dużo ponieważ usterka została szybko zlokalizowana . Ogólnie jestem mega zadowolony z auta :) A i dokonałem Modyfikacji audio - nowe radio JVC na MP3 + USB . Nie obyło sie bez wymiany kostki ,ale zachowałem oryginał więc w każdej chwili można wrócic do pierwszej opcji .

Mam jeszcze szybkie pytanie bo nie jestem pewien : czy przednie lampy (wkłady) pasują od III generacji ? konkretnie chodzi mi o zamontowanie takich clearów http://allegro.pl/reflektor-lampa-clear ... 23018.html . Moje lampy po prostu są matowe ... polerowałem je pastą i mleczkiem ale po 2-3 dniach to samo , no i generalnie chodzi o to żeby poprawić widoczność w nocy i trosze odmłodzić przód . Miałem kiedyś Cleary od Tommylego z PTP ale one były sciągane z USA ,po zamontowaniu do nich żarówek o zabarwieniu niebieskim efekt był oszałamiający zarówno w nocu jak i w dzień . Podglądowe foto clearow z US w mojej byłej : Obrazek
Obrazek


30 wrz 2013, 20:59
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Tak, wymiarowo mamy te same wkłady co trzecia generacja (choć sama faktura szkła nieco się różni) i wiele innych aut. Jeśli chodzi o cleary najlepsze co można było swojego czasu dostać jest DEPO, reszta to syf i w większości bez homologacji. Niestety DEPO obecnie jest praktycznie niedostępne.

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


30 wrz 2013, 23:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 06 sty 2013, 2:41
Posty: 69
Lokalizacja: Pszów
Auto:: IIGen Ba2
silnik: b20a1 x2
odkurzę troche temat , jeszcze tylko springi na przód i zakładamy


Obrazek


06 maja 2014, 19:32
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL