Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Praleczka B20A1 1987 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 08 wrz 2015, 23:53
Posty: 18
Lokalizacja: Gdańsk
Auto:: BA2
silnik: B20A1
Siemanko ;)
7 września 2015 stałem się posiadaczem Prelude 2-generacji z silnikiem B20A1 z rocznika 1987 przebieg 220tys. km . Preluda jest wyposażona naprawdę dobrze:
-Wspomaganie kierownicy (działające o wiele sprawniej niż w civicach V VI)
-Elektryczne szyby
-Elektryczny szyberdach
-Elektryczne, podgrzewane lusterka
-Klimatyzacja (do zrobienia regeneracja)
-Halogeny 8)
-Radio + 4głośniki
-Skórzana kierownica

Co udało mi się zrobić w aucie:
*Odkurzanie, pranie, czyszczenie wnętrza
*Wymiana radia na nowego Alpine CDE-180RM z USB, CD i AUXEM
*Wymiana żarówki w halogenie :cojest:

W planach jakie mam do auta:
*Zadbanie o stan blacharsko-lakierniczy
*Zadbanie o stan techniczny
*Wymiana płynów i filtrów eksploatacyjnych
*Zapewnienie dachu nad Preludą w okresie zimowym :buja:
*Poprawienie podświetlenia zegarów i panela środkowego
*Może "sleepy eyes"
*Delikatne obniżenie
*Ogólnie zachowanie auta w jak najlepszej kondycji bez zbędnych "tajuningów"
Nigdy wcześniej nie zakładałem kupna Prelude mając wcześniej jedynie Hondy Civic, natomiast po znalezieniu ogłoszenia tego oto egzemplarza nie było możliwości żebym jej chociaż nie obejrzał, podróż z Gdańska do Warszawy nie była dla mnie przeszkodą :). Auto pochodzi od forumowicza Piter-a, więc pozwolę sobie udostępnić informację na temat auta z Jego ogłoszenia
Cytuj:
Samochód wyposażony jest w mocny dwulitrowy silnik DOHC 16v z wtryskiem paliwa PGM-FI. Silnik mimo upływu lat wciąż trzyma moc fabryczną - 137KM - co przy niskiej masie auta i bardzo dobrze dopasowanej skrzyni zapewnia osiągi na poziomie ok. 8 sekund do 100km/h. Zalany jest olejem półsyntetycznym Motul 10W40. Jednostka sterująca ECU została zmieniona na wersję PH3 - występującą wyłącznie na rynku japońskim. Dzięki temu samochód posiada w pełni bezobsługowy elektroniczny zapłon sterowany z komputera.

Honda przez cały okres eksploatacji była regularnie serwisowana. Najważniejsze naprawy/wymiany z ostatnich trzech lat to nowy rozrząd, sprzęgło, klocki i tarcze (przód/tył), pompa paliwa, alternator, a także wydech - także od strony mechanicznej auto raczej wolne od większych wydatków. Obecnie ze znanych mi niedomagań wymiany wymaga jedynie linka hamulca ręcznego.

W 2009 roku samochód przechodził renowację blacharsko-lakierniczą w renomowanym zakładzie Fenix-Motors, ale niestety obecnie widać ponowne oznaki korozji - głównie w typowych dla tego modelu Hondy miejscach (m.in. tylne nadkola i końce progów). Nie ma jeszcze tragedii, ale trzeba będzie się tym tematem zainteresować.

Auto posiada niespotykane wyposażenie jak na wersję europejską tego auta, do których zalicza się pełna elektryka, podgrzewane lusterka, halogeny przeciwmgłowe, klimatyzacja (sprężarka do regeneracji) czy tylna szyba wyposażona w wycieraczkę ze spryskiwaczem. Na przedniej osi zamontowane są półsportowe amortyzatory gazowe Bilstein B6 sport, a na tylnej utwardzone Tokico. Zastosowane zostały przewody hamulcowe Goodridge w stalowym oplocie

Od grudnia 2013 roku zamontowany jest takze sekwencyjny wtrysk gazu - wtryski Hana zielone, komputer Stag-4, reduktor KME Silver. Instalacja wbita w dowód, homologacja na zbiornik do 2023 roku. Przebieg instalacji około 15 tys. km. Instalacja sprawuje się bezproblemowo i czyni jazdę bardzo ekonomiczną.


Autem bezpiecznie, bezproblemowo, ekonomicznie i przede wszystkim KOMFORTOWO wróciłem do domu :) Załączam fotki z podróży i z pierwszych "sesji"
Szykowanie do wyjazdu nowym nabytkiem spod domu poprzedniego właściciela :mrgreen:

Obrazek

Wyjeżdżamy z Warszawy, zdjęcie zrobione przez Pitera (znowu zapożyczam :mrgreen: )

Obrazek

Zjazd na kolacje do McDonalda w Warszawie :drink:

Obrazek

Pierwsze tankowanie :dres:

Obrazek



Powrót do Gdańska (Kolegi Civic 3gen dzięki któremu udała się podróż z Gdańska do Warszawy)

Obrazek

Tutaj już w Gdańsku, szybkie foty jedyne sztuki w Trójmieście

Obrazek
Obrazek

Tutaj jako że udało się w końcu zastać dzień bez deszczu pojechałem na szybkie spontan foty na Ergo Arenie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

05.10.2015
Preluda została przerejestrowana, ubezpieczona i teraz są naprawy żeby przejść przegląd (Sworznie, hamulce, końcówka drążka kierowniczego)

Dzisiaj wymieniona została końcówka drążka kierowniczego i alufelgi na OEM Asahi 14"

Obrazek
Obrazek
Obrazek

UP 01.04.16
Honda dostała springi obniżające i felgi które moim zdaniem wyglądają bardzo dobrze i mi się podoba (i nie tylko patrząc na ilość fotografów pod miejscem pracy) Wygląda to mniejwięcej tak

Obrazek
Obrazek


11.04.16
Pierwszy spot zaliczony, Trójmiasto Klasycznie rozpoczęcie sezonu 2016
Ustrzelony przez zabytkowi.com

Obrazek

A tutaj przez jednego z "oglądaczy"

Obrazek

CDN :)


Ostatnio edytowano 11 kwi 2016, 14:43 przez jblQ, łącznie edytowano 5 razy



14 wrz 2015, 14:12
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Witaj :) Smutno mi się trochę zrobiło jak popatrzyłem na fotki :) Mam nadzieję, że będziesz dbał o to auto nie gorzej niż ja... a przede wszystkim, że starczy Ci zapału i serca do tego auta.

Przygodę z forum proponuję jednak zapoznać się z regulaminem forum i przywitać w stosownym dziale ;)

P.S. halogeny nie są z FSO :!: Jeśli już to ze Skody Favorit/Felicia ;)

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


14 wrz 2015, 14:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 04 kwi 2013, 19:23
Posty: 150
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto:: CRX Ballade, S2000, Acc CB7
silnik: 1.6i-16 ZC1, DOHC VTEC F20C, F22B
Graty!

Auto Pitera sprawdzone przeze mnie i przez niego 7 lat temu.

Samochód bardzo wyjątkowy z bardzo fajną historią.

powodzenia - 3mam kciuki żeby te auto jeździło - dbaj o niego!


14 wrz 2015, 14:52
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 wrz 2015, 23:53
Posty: 18
Lokalizacja: Gdańsk
Auto:: BA2
silnik: B20A1
Piter napisał(a):
halogeny nie są z FSO :!: Jeśli już to ze Skody Favorit/Felicia ;)

Identyczne miałem z FSO stąd ta opinia :roll:


14 wrz 2015, 15:07
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Coś się dzieje z tym autem? ;)

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


29 lis 2015, 2:41
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 wrz 2015, 23:53
Posty: 18
Lokalizacja: Gdańsk
Auto:: BA2
silnik: B20A1
Dzieje się dzieje, obecnie dużo pracy i brak czasu . Auto stoi obecnie u blacharza na remoncie :) Fotki pewnie w 2016 będą :)


30 gru 2015, 15:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 19:52
Posty: 215
Lokalizacja: PRA - DGR
Auto:: CG2
silnik: J30A1
znowu remont blachy? :o sypią się te stare Hondy :lol:

_________________
Ciche auta zabijają dzieci
Obrazek


02 sty 2016, 18:10
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 wrz 2015, 23:53
Posty: 18
Lokalizacja: Gdańsk
Auto:: BA2
silnik: B20A1
Nie stare tylko dojrzałe :D no jak woda leci na kanape to chyba znaczy ze trzeba sie tym zajac :P


02 sty 2016, 21:35
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
cisek33 napisał(a):
znowu remont blachy? :o sypią się te stare Hondy :lol:

bo ona była do remontu blacharskiego, ja tego nie ukrywałem... i był to jeden z powodów sprzedaży tego samochodu. I

Natomiast zaskoczyło mnie stwierdzenie Jabola, że leje się na kanapę. Tylną? Ciekawe - tam nie miałem nigdy problemu. Dwukrotnie był problem z przodu, ale po wymianie szyby i remoncie podszybia w czerwcu 2015 r. jeszcze przed sprzedażą auta ten problem znikł.... No nic. Trzymam kciuki. I dawaj trochę częściej info, bo ja już się zastanawiałem czy nowa brzytwa, którą dzisiaj zapodałem do maszynki nie pochodzi z tego auta :rotfl:

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


11 sty 2016, 0:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 wrz 2015, 23:53
Posty: 18
Lokalizacja: Gdańsk
Auto:: BA2
silnik: B20A1
hehe preluda ma sie dobrze szykuje na sezon a woda na kanape ze narzekali pasazerowie na mokre spodnie i faktycznie jak sie rozebralo dziura na pięść i kielich przy mocowaniu amora zżarty na wylot prawie :) Ale ludzie się już nią zajęli będzie żyła i będzie się pokazywać na zlotach w 2016 taki plan : )) Piter nie martw się takiego rodzyna nie miałbym serca oddać na żyletki :) Miałbym wyrzuty sumienia i koszmary :D Aczkolwiek civic którym przyjechałem do warszawy ze znajomym tak skończył i zastąpił go w świetnym stanie Starlet : )) Info będę starał się dawać jak najczęściej

:torba:


11 sty 2016, 1:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 wrz 2015, 23:53
Posty: 18
Lokalizacja: Gdańsk
Auto:: BA2
silnik: B20A1
Siemanko po przerwie, potrzebuje pomocy, potrzebuję śrubki anodowane imbus do felg. Mam nowe buty dla preludy tyle że brakuje mi do ideału śrubek złotych.

Obrazek


15 lut 2016, 15:50
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
Przelakierowałeś budę na inny kolor? ;) Felga spoko, jednak białego środka nie widzę przy "szampańskim" nadwoziu, ale być może moja wyobraźnia mnie zawodzi.


15 lut 2016, 16:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2013, 17:47
Posty: 109
Lokalizacja: wwa
Auto:: 'lude
silnik: h22
od jakiegos czasu 2 generacja mi sie bardziej podoba od 3-ej.. btw. ladne, odpowiedzialne auto, no i calkiem spoko kolko, tylko tak jak preludolec pisze, choc moze moja wyobraznia tez jest do bani ;) pozdr i powodzenia!


15 lut 2016, 20:22
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 wrz 2015, 23:53
Posty: 18
Lokalizacja: Gdańsk
Auto:: BA2
silnik: B20A1
jak przyjdzie delikatne obnizenie to koło moim zdaniem leżeć będzie ciekawie : ) zobaczymy co z tego wyjdzie :) :zabawka:


16 lut 2016, 13:46
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
a co z blacharką?

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


17 lut 2016, 0:54
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL