Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Tapczanik, czyli wielofunkcyjny dupowozik 
Autor Wiadomość
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 lis 2012, 10:54
Posty: 123
Lokalizacja: Siedlce
Auto:: ACC
silnik: F18A3
Potestowałam i wychodzi na to, że jak wcisnę sprzęgło to obroty nagle spadają na łeb na szyję do pierwszej kreski, czyli tak ok.200-300 obr/min i zaczyna się dusić, czasem zgaśnie, czasem nie, ale za chwilę obroty się stabilizują i są tak na poziomie 900obr/min. i trzymają równo. Pod obciążeniem jest wszystko ok. nawet jak się wolno toczy bez dodawania gazu to trzyma obroty i nie gaśnie. Najgorzej jest na ciepłym silniku, jak jest zimny to tak jakby też trochę spadają obroty, ale nie aż tak.
Tak samo jest na LPG i na benzynie.
Tak sobie myślę, że może jakiś kabelek od któregoś z czujników się rozłączył, bo Maciek wyciągając wahacz musiał odkręcić puszkę z bezpiecznikami i mocno ją odgiąć. Przed tym jak zaczął mi acc rozbierać było wszystko dobrze.


19 kwi 2013, 17:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
A na postoju ja sprzęgło wciśniesz, też się przydusza? Albo jak wejdzie na obroty i puścisz gaz? Nie wiem czy sprzęgło może dać taki opór przy wciskaniu. Błędy jakieś wywala może? Jeśli to elektryka, to powinno coś wyrzucić :hmm:

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


20 kwi 2013, 11:50
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 lis 2012, 10:54
Posty: 123
Lokalizacja: Siedlce
Auto:: ACC
silnik: F18A3
Na postoju jak po prostu wcisnę sprzęgło przed wrzuceniem biegu nic się nie zmienia. Ale zauważyłam, że jak tak sobie stoi na luzie i leciutko trącę gaz, to zaczyna się dusić. Tak jakby w pewnym położeniu przepustnicy (prawie zamknięta) się gubił z obrotami. Gdzieś wyczytałam, że po odłączeniu akumulatora czasem ECU się gubi i trzeba mu zrobić resecik, a ja właśnie podmieniałam akumulator. Może to to, bo raczej rozbieranie zawieszenia nie miało z tym nic wspólnego ;)


20 kwi 2013, 13:32
Zobacz profil
Administrator, Ożyrok, Szmata zlotowa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2011, 15:37
Posty: 739
Lokalizacja: Ohlau, Ślůnsk
Auto:: CRV II
silnik: K20A4
Ania, przecież reset ECU to podstawa :P


20 kwi 2013, 14:26
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
AnnS napisał(a):
Tak jakby w pewnym położeniu przepustnicy (prawie zamknięta) się gubił z obrotami.

Nie wiem czy w praktyce czujnik przepustnicy się brudzi, ale może by go wyczyścić :hmm:
Potencjometry lubią się brudzić, szczególnie w pozycji spoczynku
Fuego3 napisał(a):
Ania, przecież reset ECU to podstawa :P

Przeca wyjęcie aku to też reset

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


20 kwi 2013, 14:33
Zobacz profil
Administrator, Ożyrok, Szmata zlotowa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2011, 15:37
Posty: 739
Lokalizacja: Ohlau, Ślůnsk
Auto:: CRV II
silnik: K20A4
Yreq napisał(a):
Przeca wyjęcie aku to też reset

No i później trzeba go "nauczyć" sterowania :P


20 kwi 2013, 14:43
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
Jest w tym jakaś głębsza technika, czy ma po prostu pochodzić, potem się przejechać?

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


20 kwi 2013, 14:49
Zobacz profil
Administrator, Ożyrok, Szmata zlotowa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2011, 15:37
Posty: 739
Lokalizacja: Ohlau, Ślůnsk
Auto:: CRV II
silnik: K20A4
Oczywiście, tylko co niektórym (np. MilkyWay) poleciały przy tym panewki.
Poza tym to nie jest P3G, dlatego lepiej niech się wypowie ten, który zna temat.


20 kwi 2013, 14:56
Zobacz profil WWW
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
Fuego3 napisał(a):
... MilkyWay

Ja Ci dam MilkyWay!!! ;>

Gdzieś pisali że strojenie polega na pozwoleniu silnikowi pochodzić na luzie bez dotykania gazu aż załączy się wiatrak chłodnicy, a po ponownym zapaleniu przejażdżkę w pełnym zakresie obrotów na kilku biegach.
O ile wg mnie pierwsza część ma sens (i sam zauważyłem lepszą pracę silnika po tym zabiegu, a zwłaszcza łapanie obrotów po odpuszczeniu gazu), tak z tym kręceniem radzę nie przesadzać. Ja pociągnąłem do odcinki na 2-ce i 3-ce i panewka się skończyła. Na pewno to nie było jedyną przyczyną jej końca, ale z pewnością nie pomogło.
Teraz po zagrzaniu po prostu wsiadam i jadę, a ECU się uczy mojego stylu ;)

Ale czy reset pomoże na gaśnięcie to nie wiem. Jeśli wcześniej było ok a teraz gaśnie to warto spróbować.

Zapowietrzony układ chłodzenia też powoduje falowanie obrotów, ale w Twoim accord-ie raczej nie trzeba odpowietrzać.

_________________
ObrazekObrazek


20 kwi 2013, 17:32
Zobacz profil
Administrator, Ożyrok, Szmata zlotowa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2011, 15:37
Posty: 739
Lokalizacja: Ohlau, Ślůnsk
Auto:: CRV II
silnik: K20A4
milwarch napisał(a):
Ja Ci dam MilkyWay!!

Nie mpgae sie doczekać, szczrgólnie na Ilonkę :oczami:
Przepraszam za spam :torba:


20 kwi 2013, 21:01
Zobacz profil WWW
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 lis 2012, 10:54
Posty: 123
Lokalizacja: Siedlce
Auto:: ACC
silnik: F18A3
Pomijając to, że nie bardzo jeździ, ale za to ładnie wygląda :yahoo:
Obrazek

sama słodycz - cukierasek :D
Obrazek

Szwagier, a tą śrubę to Ty dokręciłeś?
Obrazek


20 kwi 2013, 21:13
Zobacz profil
Administrator, Ożyrok, Szmata zlotowa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2011, 15:37
Posty: 739
Lokalizacja: Ohlau, Ślůnsk
Auto:: CRV II
silnik: K20A4
Fajniutkie pomarańczowe.
Mam podobne :)


20 kwi 2013, 21:26
Zobacz profil WWW
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 lis 2012, 10:54
Posty: 123
Lokalizacja: Siedlce
Auto:: ACC
silnik: F18A3
Obrazek
Tak to jest jak Szwagier nie ma czasu, sama sobie musiałam radzić ;) Nawet moje lepienie tłumika wytrzymało do czasu, kiedy wreszcie Szwagier go wymienił w tą sobotę. Wreszcie Hanka mruczy jak należy :D
A oprócz nowego tłumika, Hanka otrzymała jeszcze komputerek, pokazujący wartości spalania i parę innych parametrów. Też sama sobie go zamontowałam wspierana konsultacjami fachowca :zabawka: Fotki później, muszę jeszcze jakoś to estetycznie ogarnąć, bo wisi na kablach ;)
Do ogarnięcia pozostała klima, bo czynnik spierdzielił po trzech dniach od nabicia :(


25 cze 2013, 10:07
Zobacz profil
Administrator, Ożyrok, Szmata zlotowa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2011, 15:37
Posty: 739
Lokalizacja: Ohlau, Ślůnsk
Auto:: CRV II
silnik: K20A4
Nożyczki, cążki, czyżby manicure pod Hondą :?: ;)
Podoba mi się ta fotka :D
Pokaż ten komputerek. Kilka lat temu chciałem sobie zamontować taki, ale za diabła nie wiedziałem gdzie umieścić wyświetlacz i projekt upadł :/


16 lip 2013, 19:15
Zobacz profil WWW
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 lis 2012, 10:54
Posty: 123
Lokalizacja: Siedlce
Auto:: ACC
silnik: F18A3
Manicure to ja dopiero teraz będę musiała zrobić, bo po kilku dniach grzebania w Pralce i Acc to domyć pazurów nie mogę ;)

Ale przynajmniej Hania ma już zrobiony make-up :D Zafundowałam jej malowanie pokrywy zaworów i zacisków hamulcowych, na razie tylnych, przednie poczekają na następny urlop. W sumie to tak wyszło przypadkiem, bo te zaciski wymagały regeneracji po spartaczeniu roboty przez jakiś mechaników, którzy tak skręcili tłoczek, że gumki pocięli :mur: A że akurat Szwagier wysyłał pralkowe zaciski do malowania, to dorzuciłam też swoje :)
Poza tym Szwagier wyregulował zawory i Hania chodzi jak nowa :) Klima też ogarnięta, do wymiany poszła chłodnica.
Kilka fotek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


20 lip 2013, 18:35
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL