Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Zamiana gaziorów na wtrysk 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 28 lis 2012, 22:10
Posty: 77
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto:: Toyota
silnik: 4AFE
Siema, mam w garażu dół silnika B20A3 w zapasie,(w moim już 11miesiąc grają panewki! ale jeździ) planuję wrzucić go na wiosnę (jak silnik przetrwa do tej pory), tak myślałem od razu przerobić swoje auto na zasilanie wtryskowe. Co potrzebowałbym do tej konwersji? Wiadomo, głowica, komputer, wiązka. Co jeszcze? Wiem, że ktoś z forum to robił. Czy wgl czy z bloku B20A3 da się to zrobić? Chcę konkretnie podejść do tematu, zrobić kapitalkę przy okazji i od razu dodać kucy :D
Dodam iż na gaźnikach chodzi mi wyśmienicie, ssanie 1100, wolne ok. 800, zero jakiś dławień, skoków obrotów, pięknie się wkręca i zapierd.. jak na 109KM przystało, nigdy na gazie nie chodził, nie pali oleju nawet jak pod 190km/h podchodzi czasami. W ogóle przeciwieństwo co przeżyłem z poprzednią :P
Wyjścia mam dwa, albo wał przerzucić do swojego i z dwóch jeden zrobić, albo jeden odpicować i wrzucić gdy ten się sypnie.

Wszelkie sugestie mile widziane.


05 lis 2013, 22:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 18 gru 2012, 16:34
Posty: 100
Lokalizacja: Olsztyn
Auto:: P3G
silnik: B20A9
do swapu 12v -> 16v oporcz tego najlepiej bak, prawa strona wiazki, alternator, troche tych gracików naokoło silnika. A co do rzeźby dól12v góra 16v wiele rozmów juz sie toczyło:) dół który dostaje 109km ma dostac 140. Nawet inżynierowie hondy nie przewidzieli takiego wzrostu mocy:D w takim setupie żywotnośc dołu strasznie się skurczy i na moj gust nie warto pakować kapuchy w generalny remont. Czyli wyjscia są dwa. Albo zostaje a3 i rób kapitalke(ewentualnie przełóż osprzęt od a4 mniej kłopotliwy jest) i jeździj gaźniorami albo druga opcja swap całego motoru 16v wraz z osprzetem. Tak to widze oczyma duszy swej, ale są tutaj prawdziwi eksperci którzy są bardziej ogarnięci:)


05 lis 2013, 23:10
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2012, 3:21
Posty: 96
Lokalizacja: Spilsby/Iława
Auto:: Honda Prelude
silnik: H22A
adamk1990 napisał(a):
Siema, mam w garażu dół silnika B20A3 w zapasie,(w moim już 11miesiąc grają panewki! ale jeździ) planuję wrzucić go na wiosnę (jak silnik przetrwa do tej pory), tak myślałem od razu przerobić swoje auto na zasilanie wtryskowe. Co potrzebowałbym do tej konwersji? Wiadomo, głowica, komputer, wiązka. Co jeszcze? Wiem, że ktoś z forum to robił. Czy wgl czy z bloku B20A3 da się to zrobić? Chcę konkretnie podejść do tematu, zrobić kapitalkę przy okazji i od razu dodać kucy :D
Dodam iż na gaźnikach chodzi mi wyśmienicie, ssanie 1100, wolne ok. 800, zero jakiś dławień, skoków obrotów, pięknie się wkręca i zapierd.. jak na 109KM przystało, nigdy na gazie nie chodził, nie pali oleju nawet jak pod 190km/h podchodzi czasami. W ogóle przeciwieństwo co przeżyłem z poprzednią :P
Wyjścia mam dwa, albo wał przerzucić do swojego i z dwóch jeden zrobić, albo jeden odpicować i wrzucić gdy ten się sypnie.

Wszelkie sugestie mile widziane.

szukaj zdrowego A7 to da ci jakąś radość z jazdy :) a nie będziesz modził z A3 ;)


05 lis 2013, 23:20
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2012, 10:47
Posty: 278
Lokalizacja: Inowrocław
Auto:: P3G
silnik: B20A3
Ka tez póki chodzi mi te a3 to niech chodzi a jak będzie SWAP to na 16V bez modzenia z a3 , ewentualnie gdyby za grosze osprzęt od a4 dostać to bym go zalozyl


06 lis 2013, 7:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 28 lis 2012, 22:10
Posty: 77
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto:: Toyota
silnik: 4AFE
I oto mi chodziło, jak coś robić to porządnie, szkoda bo w sumie mam dwa b20a3, teraz trzeci kupować.. Temat do przemyślenia.


06 lis 2013, 9:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2013, 13:45
Posty: 61
Lokalizacja: Pabianice
Auto:: Prelude3G
silnik: B20A7
Z tego co mi wiadomo to silniki z serii "B20" doły mają takie same,ewentualna różnica jest w tym jaka masz głowice.

_________________
https://picasaweb.google.com/1128581731 ... directlink


06 lis 2013, 14:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 28 lis 2012, 22:10
Posty: 77
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto:: Toyota
silnik: 4AFE
DominikPab napisał(a):
Z tego co mi wiadomo to silniki z serii "B20" doły mają takie same,ewentualna różnica jest w tym jaka masz głowice.


Też tak na początku zakładałem, pytanie czy wtryskowe doły były jakoś wzmacniane? Korby, wał?


06 lis 2013, 18:08
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
W 16V korby i czopy korbowodowe na wale są grubsze. Taka subtelna różnica ;)

_________________
ObrazekObrazek


06 lis 2013, 19:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2013, 13:45
Posty: 61
Lokalizacja: Pabianice
Auto:: Prelude3G
silnik: B20A7
milwarch napisał(a):
W 16V korby i czopy korbowodowe na wale są grubsze. Taka subtelna różnica ;)

bardzo możliwe zwracam honor ;)

_________________
https://picasaweb.google.com/1128581731 ... directlink


06 lis 2013, 19:12
Zobacz profil
Administrator, Ożyrok, Szmata zlotowa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2011, 15:37
Posty: 739
Lokalizacja: Ohlau, Ślůnsk
Auto:: CRV II
silnik: K20A4
Tak, w zasadzie "blok" jest identyczny a reszta niekoniecznie.


06 lis 2013, 19:34
Zobacz profil WWW
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Bez remontu dołu taka hybryda się wysra.

_________________
Części do prelude III gen


06 lis 2013, 20:26
Zobacz profil

Dołączył(a): 28 lis 2012, 22:10
Posty: 77
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto:: Toyota
silnik: 4AFE
Chyba nie ma sensu wstawiania korb i wału od mocniejszej wersji.
Nie spodziewałem się takiego odzewu, daje to do myślenia, niektórzy patrzą z przymrużeniem oka na ten temat, ale nie chcę innej preli kupować, za dużo wpakowałem w nią kasy, został silnik do ogarnięcia. Chcę pomodzić z tym co mam, ale i tak pewnie znając życie A3 zostanie :P Jeśli ktoś ma coś sensownego do dodania to niech pisze śmiało, dzięki


06 lis 2013, 22:07
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28
Posty: 462
Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
adamk1990 napisał(a):
Chyba nie ma sensu wstawiania korb i wału od mocniejszej wersji.
Nie spodziewałem się takiego odzewu, daje to do myślenia, niektórzy patrzą z przymrużeniem oka na ten temat, ale nie chcę innej preli kupować, za dużo wpakowałem w nią kasy, został silnik do ogarnięcia. Chcę pomodzić z tym co mam, ale i tak pewnie znając życie A3 zostanie :P Jeśli ktoś ma coś sensownego do dodania to niech pisze śmiało, dzięki


Skąd ja to znam, wpakowałem za dużo kasy i nie chce sprzedawać i kupować innej :) U mnie było to samo kiedyś :P Ja na Twoim miejscu poszukałbym dobrego wału do A3, może by się udało jeszcze taki znaleźć. Byłoby najtaniej, a skoro jesteś zadowolony z A3 to po co odrazu wstawiać 16V? Może za rok za dwa najdzie Cię taka ochota to sobie zeswapujesz.


07 lis 2013, 20:52
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 gru 2012, 13:23
Posty: 165
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4, Legend KA3
silnik: F22Z2, C27A
chyba nie ma sensu robic czegokolwiek z b20........jeździć, zajeździć, wymienić silnik.


11 lis 2013, 14:17
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2014, 16:58
Posty: 220
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: BA4
silnik: B20A9
Mam takie pytanie. Czy opłaca się zrobić coś takiego że zostawić a3 przerobić go na wtrysk i w przyszłości jak się wysra silnik włożyć w niego a7 lub coś takiego, czy nie warto się bawić w takie rzeczy i wkładać od razu cały silnik??? Bo jeśli bym robił na dwa razy to bym Sb koszty trochę rozłożył i w sumie jak bym miał wtrysk zrobiony to przełożenie silnika to chwila moment jest :) a najgorsza robota by była zrobiona przy okazji włożenia wtrysku?

_________________
https://www.facebook.com/Czerwona-Prelude-III-1192304917454975/?ref=aymt_homepage_panel
http://www.AutoBezWgniecen.pl - Usuwanie wgnieceń bez lakierowania, regeneracja reflektorów, usuwanie odprysków na szybach oraz usuwanie rys z lakieru


07 kwi 2014, 22:38
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL