Autor |
Wiadomość |
Ryba
Dołączył(a): 18 mar 2014, 23:17 Posty: 10 Lokalizacja: Zielona Góra
Auto:: szykuje sie do zakupu
silnik: brak
|
Witam was wszystkich z racji ze jestem nowy i młody i planuje zakup pralki, postanowiłem zasięgnąć rady u ekspertów w temacie i dowiedzieć się wad których szukać przy zakupie, jak i wad eksploatacyjnych. I która wersje wybrać przed czy po lifcie i z jakim silnikiem.
|
18 mar 2014, 23:32 |
|
|
Glina
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2012
Dołączył(a): 01 maja 2012, 21:23 Posty: 525 Lokalizacja: Czersk
Auto:: Prelude BA4
silnik: B20A9 , J35A1
|
Witam. Przede wszystkim najważniejszy jest stan blacharki, choć już ciężko o rodzynki. Główne blączki blachy to końcówki progów i tylne nadkola. Co nie zmienia faktu żeby obejrzeć dokładnie całą bude m.in. okolice szyberdachu, podszybie, wyciągnij wszystko z bagażnika i zbacz jak podłoga i odpływy szyberdachu. Przedni magiel lubi mieć luzy przy dużych przebiegach. Co do silnika to lepiej kupić 16V (B20a5, B20a7(najmocniejsza wersja 150km) lub B20a9) zakup gaźnikowca B20a3 lub B20a4 może przyswoić Ci troszkę kłopotów, nie każdy potrafi dobrze ogarnąć ten silnik ( masa podciśnień ) i części już nie dostępne nawet w ASO. Sprawdź czy nie pali oleju, jeśli pali to albo będziesz dolewał, albo czeka cię generalny. Nie ma co się bawić w pół środki, że uszczelnisz górę itp. Zrobisz głowice padnie dół i na odwrót ( własna autopsja ). Wysłuchuj stukających panewek. Zawieszenie raczej zawsze jest do roboty, jak chcesz glebę to czeka cie wydatek . Polift czy przedlift to już wybór należy do ciebie, kwestia gustu. Jak coś to pisz tu jakie masz opcje i napisz ile chcesz wydać może któryś z forumowiczów się skusi na sprzedaż
_________________PRACOWNIA TAPICERKI SAMOCHODOWEJ -CZĘŚĆI DO P3G Dla forumowiczów zniżka !!! tel:503789900
|
19 mar 2014, 13:47 |
|
|
Juras
Dołączył(a): 18 lut 2014, 19:25 Posty: 3 Lokalizacja: Poznań
Auto:: ma być p3g
silnik: brak
|
Glina bardzo dobrze pisze Ciekawe za ile pozbyłbyś się swojego "Kanarka" ?
|
19 mar 2014, 18:52 |
|
|
Ryba
Dołączył(a): 18 mar 2014, 23:17 Posty: 10 Lokalizacja: Zielona Góra
Auto:: szykuje sie do zakupu
silnik: brak
|
Blacharka wiadomo jak to w japońcach a zawieszenie aż tak drogie ? nie chce takiej gleby żeby szurać wahaczem a lekko obniżona. Silnik myślę B20a7 jak tam ogólnie z jego awaryjnością i użytkowaniem?
|
19 mar 2014, 19:46 |
|
|
Ryba
Dołączył(a): 18 mar 2014, 23:17 Posty: 10 Lokalizacja: Zielona Góra
Auto:: szykuje sie do zakupu
silnik: brak
|
Temat na razie chce przemyśleć zakup planuje na przyszła zimę. Jaram się pralkami ale chce dobrze wszystko obmyslec i zaplanować żeby nie kupić skarbonki a budżet tak myślę ze do 8 tys na sam zakup.
|
19 mar 2014, 22:16 |
|
|
Glina
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2012
Dołączył(a): 01 maja 2012, 21:23 Posty: 525 Lokalizacja: Czersk
Auto:: Prelude BA4
silnik: B20A9 , J35A1
|
Co do zawieszenia, obniżysz sprężynami to szybko siadną amory. I za bardzo nie da się tym jeździć. Dobre amory np "tokiko blue hp" = 2k zł dobre sprężyny używane od 300 do 600zł. Amorki seryjne można dać skrócić i utwardzić koszt 800zł komplet. Z dobrymi sprężynami i takimi amorami jest naprawdę dobrze ( bynajmniej ja nie narzekam ). B20A7 to najbardziej pożądany silnik w P3G ale i najciężej dostępny. Wszystkie szesnastki mają tę samą bolączkę, lubią wypluć panewkę przy złym traktowaniu. Jest to spowodowane słabym smarowaniem i za niskim ciśnieniem oleju. Jeśli na czas wszystko wymieniasz i nie przeciągasz za długo na czerwonym polu to nic szczególnego nie powinno się stać. A ciśnienie oleju idzie podnieść.
_________________PRACOWNIA TAPICERKI SAMOCHODOWEJ -CZĘŚĆI DO P3G Dla forumowiczów zniżka !!! tel:503789900
|
19 mar 2014, 23:18 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Regeneracja i utwardzenie seryjnych amortyzatorów to koszt maks 600zl komplet. I wierzcie mi, że spiszą się wcale nie gorzej niż piorunsko drogie tokico.
_________________ Części do prelude III gen
|
20 mar 2014, 9:40 |
|
|
Ryba
Dołączył(a): 18 mar 2014, 23:17 Posty: 10 Lokalizacja: Zielona Góra
Auto:: szykuje sie do zakupu
silnik: brak
|
Zawsze można z wyzszej polki ale nie te najlepsze bo cena nie zawsze świadczy o jakości.
|
20 mar 2014, 20:17 |
|
|
Ryba
Dołączył(a): 18 mar 2014, 23:17 Posty: 10 Lokalizacja: Zielona Góra
Auto:: szykuje sie do zakupu
silnik: brak
|
A jak z tym 4 WS sprawdza sie to i czy nie psuje sie co chwile ?
|
24 mar 2014, 19:23 |
|
|
Armagedon
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28 Posty: 462 Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
|
Jest to najfajniejsza rzecz w prelude i nie słyszałem żeby u kogokolwiek coś się w tym układzie popsuło.
|
24 mar 2014, 19:27 |
|
|
Piter
Administrator
Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03 Posty: 708 Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
|
4WS w trzecim genie ma to do siebie, że jest w całości mechaniczny - w przeciwieństwie do nowszych preludek, gdzie bardzo lubiła szwankować elektronika. Tutaj ew. możesz liczyć się z typowymi przypadłościami układów kierowniczych typu jakieś luzy na końcówkach itp. Nic więcej się dziać nie powinno.
_________________Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
|
24 mar 2014, 21:07 |
|
|
Ryba
Dołączył(a): 18 mar 2014, 23:17 Posty: 10 Lokalizacja: Zielona Góra
Auto:: szykuje sie do zakupu
silnik: brak
|
A koszty utrzymania takiego autka przy codziennej jeździe ? ma ktoś takie dane ? glownie chodzi mi o spalanie
|
24 mar 2014, 23:01 |
|
|
Glina
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2012
Dołączył(a): 01 maja 2012, 21:23 Posty: 525 Lokalizacja: Czersk
Auto:: Prelude BA4
silnik: B20A9 , J35A1
|
Przy normalniej jeździe do 120km/h spalanie 8l, miasto i dokazywanie 10l. Ogólnie części nie są jakoś specjalnie drogie, nowe samochody w eksploatacji są droższe przy spalaniu oparłem się o moje B20a9 i mowa tu o Pb. Natomiast B20a3 spalało mi 8-10 l na trasie jadąc do 150km/h w mieście potrafił łyknąć 18l i tu mowa o LPG, na benzynie nie sprawdziłem.
_________________PRACOWNIA TAPICERKI SAMOCHODOWEJ -CZĘŚĆI DO P3G Dla forumowiczów zniżka !!! tel:503789900
|
25 mar 2014, 0:30 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
18 l LPG to dupiasta instalacja albo dupiasty silnik. Tyle to mi legend nie palił. LPG pali do 20% więcej czyli od 9 w trasie do 14 w mieście (przy palowaniu bo przy normalnej jeździe więcej jak 12 l gazu mi nie lyka).
_________________ Części do prelude III gen
|
25 mar 2014, 8:47 |
|
|
Ryba
Dołączył(a): 18 mar 2014, 23:17 Posty: 10 Lokalizacja: Zielona Góra
Auto:: szykuje sie do zakupu
silnik: brak
|
Ja tam gazu nie chce zakładać wiec pytam o bene wiec nie jest tak złe pali mniej niż mój scenic
|
25 mar 2014, 9:07 |
|
|