Autor |
Wiadomość |
DilerEmocji
Dołączył(a): 10 sty 2014, 9:55 Posty: 6 Lokalizacja: Bełchatów
Auto:: w Budowie
silnik: B20A5
|
witam mam pytanie jak podniesc moc silnika B20A5 do ok 240km czy bardziej oplaca sie swap na h22
|
10 lis 2014, 22:14 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Jaki ambitny temat. I nie chodzi o chęć podniesienia mocy ale o samo nazwanie tematu. Pierwsza myśl jaka mi przyszła po przeczytaniu postu była taka, że nie jesteś dilerem tylko klientem. Albo bierzesz to co sprzedajesz. I to bierzesz za dużo. Druga myśl... Nie nie było drugiej myśli, nie mogę się jeszcze pozbierać ze śmiechu.
_________________ Części do prelude III gen
|
10 lis 2014, 22:19 |
|
|
milwarch
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50 Posty: 409 Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
|
Temat naprawdę sugeruje ambitny plan Można założyć turbinkę i obstawiać jak długo silnik wytrzyma Ale może nie przeżyć hamowni i nie będzie wiadomo czy osiągnął pożądaną moc
_________________
|
10 lis 2014, 22:36 |
|
|
Harry
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07 Posty: 631 Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
|
pewnie nawet do hamowni by nie dojechał
|
10 lis 2014, 23:17 |
|
|
nikolai66
Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00 Posty: 505 Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
|
_________________ I n s t o c k W e t r u s t.
|
10 lis 2014, 23:31 |
|
|
wasil90
Dołączył(a): 12 lis 2012, 14:37 Posty: 143 Lokalizacja: Legnica
Auto:: H O N D A
silnik: B20A5
|
Witaj, możesz spróbować poprzez tuning mechaniczny silnika
|
10 lis 2014, 23:40 |
|
|
milwarch
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50 Posty: 409 Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
|
240KM z wolnossącego B20A5 nie ma szans, a turbo go szybko zabije. No chyba, że złoży się silnik od zera na nowych, mocniejszych gratach... A może w pierwszym poście jest literówka i miało być pytanie: jak podnieść moc B20A5 do 140KM?
_________________
|
11 lis 2014, 1:44 |
|
|
Piter
Administrator
Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03 Posty: 708 Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
|
wziąć tłok i walnąć się w głowę
_________________Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
|
11 lis 2014, 1:54 |
|
|
DilerEmocji
Dołączył(a): 10 sty 2014, 9:55 Posty: 6 Lokalizacja: Bełchatów
Auto:: w Budowie
silnik: B20A5
|
wy starzy znawcy zamisat wysmiewac mnie powinniscie wytlumaczyc ze jest to niemozliwe tak jak w temacie pytam czy mozna podniesc moc a nie co o tym sadzicie i czy plany ambitne czy nie o turbo wiem ale kwestia kucia silnika podobnow chodzi w gre Kompresor tez za zdrowy dla silnika nie ebdzie ale slyszalem ze zakladaja gore od B18C4 i ma prawie 200Km stozek wtedy kompresor bym zalozyl i moze bedzie ( do tych znawców tylko tak slyszalem wiec aluzje zachowajcie dla siebie znajomy namawia mnie na H22A i nie jest to klopotem poprostu chcialem zostawić orginalną jednostkę i podniesc jej osiagi jesli jest to nie mozliwe z moim B20A5 zostawie silknik na kolejny projekt prosze o życzliwe wypowiedzi i z gory dziekuje
|
12 lis 2014, 21:02 |
|
|
Piter
Administrator
Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03 Posty: 708 Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
|
Życzliwie - to, o czym marzysz jest bez sensu. Jeśli dół silnika potrafi się wysrać przy seryjnych 109 koniach w EX to o czym my mówimy? B20Ax nie jest wytrzymałą jednostką i na pewno nie jest rozwojowe. Silniki B w Preludach są jakie są i trzeba się z tym pogodzić i przestać marzyć o kosmicznych mocach. Jeśli chcesz więcej mocy idź w inny silnik - H czy nawet F. To było miliard razy wałkowane na forum... To, do czego namawia Cię znajomy jest słuszne. Zyskujesz już na starcie silnik o 50% mocniejszy, który ma duże możliwości jeśli chodzi o podnoszenie mocy. No i nie rozpadnie się od tego jak B-seria. Jest teraz nawet do sprzedania taka Prela za marne grosze - o ile silnik/skrzynia są sprawne to ja bym się nie zastanawiał przy chęci swapa... to jest darmo. viewtopic.php?f=11&t=2603&view=unread#unread
_________________Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
|
13 lis 2014, 10:27 |
|
|
DilerEmocji
Dołączył(a): 10 sty 2014, 9:55 Posty: 6 Lokalizacja: Bełchatów
Auto:: w Budowie
silnik: B20A5
|
jak przy 109? jak na hamowni w takim stanie jak jest pokazalo mi 142 moze ktos cos kombinowal wczesniej bo lekki zamach fidanza w srodku sprzeglo exedy czy seria B20A5 posiada V-tec?
|
13 lis 2014, 11:45 |
|
|
Domel
Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55 Posty: 940 Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
|
_________________
|
13 lis 2014, 14:04 |
|
|
Piter
Administrator
Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03 Posty: 708 Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
|
109 ma wersja gaźnikowa tam się specjalnie dół nie różni... Napisałem, że skoro to się potrafi wysypać, 16-tki mające po około 140 koni się sypią to nie masz co myśleć z tym dołem o 240 koniach.
_________________Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
|
13 lis 2014, 14:34 |
|
|
preludolec
Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23 Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
|
Z tego co wiem, to B20A3 ma czopy korbowe o średnicy 45mm, a B20Ax DOHC ma 48mm, więc z technicznego punktu widzenia różnica jest OGROMNA, a nie prawie żadna. W kontekście wytrzymałości na moc/moment nie porównywałbym tych silników wcale, bo "nośność" panewek B20A3 jest o niebo niższa niż w silnikach DOHC tej rodziny. Nikogo tutaj się nie przekona do sensowności budowania mocy w silnikach B20A, bo pewnie faktycznie sensu to nie ma, ale to nie znaczy, że się nie da. Po prostu większość mechaników nie potrafi dobrze wyremontować takiego silnika, a co dopiero mówić o budowie jednostki, która naprawdę wytrzyma zdecydowanie wyższe moce. Osobiście zbuduję ~200 konne wolnossące B20A i chuj, zobaczycie.
|
13 lis 2014, 16:51 |
|
|
DilerEmocji
Dołączył(a): 10 sty 2014, 9:55 Posty: 6 Lokalizacja: Bełchatów
Auto:: w Budowie
silnik: B20A5
|
wiec mam kłopot bo w moim autku jest zamontowany zawór v-tec będę musiał sfotografować jednostkę i przedstawic zdjecie moze ktos cos wiecej na kombinowal i pomożecie szkoda tak zdrowe serce odlozyc na bok
|
13 lis 2014, 17:04 |
|
|