Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
B20A5 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 10 sty 2014, 9:55
Posty: 6
Lokalizacja: Bełchatów
Auto:: w Budowie
silnik: B20A5
witam mam pytanie jak podniesc moc silnika B20A5 do ok 240km
czy bardziej oplaca sie swap na h22


10 lis 2014, 22:14
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Jaki ambitny temat. I nie chodzi o chęć podniesienia mocy ale o samo nazwanie tematu.

Pierwsza myśl jaka mi przyszła po przeczytaniu postu była taka, że nie jesteś dilerem tylko klientem. Albo bierzesz to co sprzedajesz. I to bierzesz za dużo. ;) Druga myśl... Nie nie było drugiej myśli, nie mogę się jeszcze pozbierać ze śmiechu. ;)

_________________
Części do prelude III gen


10 lis 2014, 22:19
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
Temat naprawdę sugeruje ambitny plan ;)
Można założyć turbinkę i obstawiać jak długo silnik wytrzyma :) Ale może nie przeżyć hamowni i nie będzie wiadomo czy osiągnął pożądaną moc :D

_________________
ObrazekObrazek


10 lis 2014, 22:36
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
pewnie nawet do hamowni by nie dojechał :P


10 lis 2014, 23:17
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 505
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
milwarch napisał(a):
Można założyć turbinkę i obstawiać jak długo silnik wytrzyma :) Ale może nie przeżyć hamowni i nie będzie wiadomo czy osiągnął pożądaną moc :D

:rotfl:

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


10 lis 2014, 23:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 14:37
Posty: 143
Lokalizacja: Legnica
Auto:: H O N D A
silnik: B20A5
DilerEmocji napisał(a):
witam mam pytanie jak podniesc moc silnika B20A5 do ok 240km
czy bardziej oplaca sie swap na h22

Witaj, możesz spróbować poprzez tuning mechaniczny silnika :)


10 lis 2014, 23:40
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
240KM z wolnossącego B20A5 nie ma szans, a turbo go szybko zabije. No chyba, że złoży się silnik od zera na nowych, mocniejszych gratach...

A może w pierwszym poście jest literówka i miało być pytanie: jak podnieść moc B20A5 do 140KM? ;)

_________________
ObrazekObrazek


11 lis 2014, 1:44
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
wziąć tłok i walnąć się w głowę ;)

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


11 lis 2014, 1:54
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 sty 2014, 9:55
Posty: 6
Lokalizacja: Bełchatów
Auto:: w Budowie
silnik: B20A5
wy starzy znawcy zamisat wysmiewac mnie powinniscie wytlumaczyc ze jest to niemozliwe tak jak w temacie pytam czy mozna podniesc moc a nie co o tym sadzicie i czy plany ambitne czy nie
o turbo wiem ale kwestia kucia silnika podobnow chodzi w gre
Kompresor tez za zdrowy dla silnika nie ebdzie ale slyszalem ze zakladaja gore od B18C4 i ma prawie 200Km stozek wtedy kompresor bym zalozyl i moze bedzie ( do tych znawców tylko tak slyszalem wiec aluzje zachowajcie dla siebie
znajomy namawia mnie na H22A i nie jest to klopotem poprostu chcialem zostawić orginalną jednostkę i podniesc jej osiagi jesli jest to nie mozliwe z moim B20A5 zostawie silknik na kolejny projekt
prosze o życzliwe wypowiedzi i z gory dziekuje


12 lis 2014, 21:02
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Życzliwie - to, o czym marzysz jest bez sensu. Jeśli dół silnika potrafi się wysrać przy seryjnych 109 koniach w EX to o czym my mówimy? B20Ax nie jest wytrzymałą jednostką i na pewno nie jest rozwojowe. Silniki B w Preludach są jakie są i trzeba się z tym pogodzić i przestać marzyć o kosmicznych mocach. Jeśli chcesz więcej mocy idź w inny silnik - H czy nawet F. To było miliard razy wałkowane na forum...

To, do czego namawia Cię znajomy jest słuszne. Zyskujesz już na starcie silnik o 50% mocniejszy, który ma duże możliwości jeśli chodzi o podnoszenie mocy. No i nie rozpadnie się od tego jak B-seria. Jest teraz nawet do sprzedania taka Prela za marne grosze - o ile silnik/skrzynia są sprawne to ja bym się nie zastanawiał przy chęci swapa... to jest darmo.

viewtopic.php?f=11&t=2603&view=unread#unread

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


13 lis 2014, 10:27
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 sty 2014, 9:55
Posty: 6
Lokalizacja: Bełchatów
Auto:: w Budowie
silnik: B20A5
jak przy 109? jak na hamowni w takim stanie jak jest pokazalo mi 142 moze ktos cos kombinowal wczesniej bo lekki zamach fidanza w srodku sprzeglo exedy
czy seria B20A5 posiada V-tec?


13 lis 2014, 11:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 940
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
DilerEmocji napisał(a):

czy seria B20A5 posiada V-tec?


nie posiada

_________________
Obrazek


13 lis 2014, 14:04
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
DilerEmocji napisał(a):
jak przy 109? jak na hamowni w takim stanie jak jest pokazalo mi 142 moze ktos cos kombinowal wczesniej bo lekki zamach fidanza w srodku sprzeglo exedy
czy seria B20A5 posiada V-tec?

109 ma wersja gaźnikowa tam się specjalnie dół nie różni... Napisałem, że skoro to się potrafi wysypać, 16-tki mające po około 140 koni się sypią to nie masz co myśleć z tym dołem o 240 koniach.

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


13 lis 2014, 14:34
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
Z tego co wiem, to B20A3 ma czopy korbowe o średnicy 45mm, a B20Ax DOHC ma 48mm, więc z technicznego punktu widzenia różnica jest OGROMNA, a nie prawie żadna. W kontekście wytrzymałości na moc/moment nie porównywałbym tych silników wcale, bo "nośność" panewek B20A3 jest o niebo niższa niż w silnikach DOHC tej rodziny. Nikogo tutaj się nie przekona do sensowności budowania mocy w silnikach B20A, bo pewnie faktycznie sensu to nie ma, ale to nie znaczy, że się nie da. Po prostu większość mechaników nie potrafi dobrze wyremontować takiego silnika, a co dopiero mówić o budowie jednostki, która naprawdę wytrzyma zdecydowanie wyższe moce. Osobiście zbuduję ~200 konne wolnossące B20A i chuj, zobaczycie. :)


13 lis 2014, 16:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 sty 2014, 9:55
Posty: 6
Lokalizacja: Bełchatów
Auto:: w Budowie
silnik: B20A5
wiec mam kłopot bo w moim autku jest zamontowany zawór v-tec będę musiał sfotografować jednostkę i przedstawic zdjecie moze ktos cos wiecej na kombinowal i pomożecie szkoda tak zdrowe serce odlozyc na bok


13 lis 2014, 17:04
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL