Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
b20a9 mocno falujące obroty 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 13 mar 2015, 9:29
Posty: 4
Lokalizacja: ślask
Auto:: prelude
silnik: 2.0 b20a9
Witam mam pewien problem. po zmianie silnika z b20a3 na b20a9 falują mi bardzo obroty . Po odpaleniu zaczyna się wkręcać pod 3 tyś obrotów i spada do tysiąca i tak cały czas . troszkę o tym czytałem i dodam że układ chłodzenia jest odpowietrzony , pojawia się błąd sondy lambda . Po odbiciu kostki od sondy nie ma reakcji żadnej . Gdy zasłonie całkowicie przepustnice silnik gaśnie , jednak gdy ja zasłonie tak ze ledwo pobiera powietrze silnik wraca do 1000 obrotów i wszystko chodzi idealnie . Co to może być ?? Lewe powietrze? tylko skąd ? Proszę o pomoc


13 mar 2015, 10:53
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Lewe powietrze bym odpuścił no chyba, że masz niedokręcony kolektor do głowicy.
Czy wywala tylko błąd sondy? Chodziłby wtedy w trybie awaryjnym ale na obroty by się wkręcał i wolne też by były ok. Czy podmieniałeś coś przy swapie czy silnik i elektryka pochodziły z jednego auta? Napisz jak najwięcej szczegółów odnośnie swapa.

_________________
Części do prelude III gen


13 mar 2015, 12:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 13 mar 2015, 9:29
Posty: 4
Lokalizacja: ślask
Auto:: prelude
silnik: 2.0 b20a9
Więc tak silnik i całą wiązka wraz z bakiem i wszystkimi częściami pochodziła z jednego samochodu dawca . krokowce podmieniałem na inne i cały czas to samo a po odpięciu kostki od krokowca jest zmiana w falowaniu. Kolektor odkręcałem od głowicy i założyłem tą samą uszczelkę 2 raz :torba: bo nie mogłem dostać tej uszczelki . silnik normalnie wkręca się na obroty , na kablach nie ma żadnego przebicia , silnik po swapie odpalił od strzałą tylko od razu falował , dodam ze w samochodzie dawca było wszystko ok .


13 mar 2015, 12:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 940
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
może chodzi o czujnik położenia przepustnicy? chociaż wtedy wywaliłoby błąd

Obrazek

czy przed swapem silnik był odpalany w dawcy i chodził normalnie?

_________________
Obrazek


13 mar 2015, 16:28
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
jogi napisał(a):
Kolektor odkręcałem od głowicy i założyłem tą samą uszczelkę 2 raz :torba: bo nie mogłem dostać tej uszczelki.

No to masz odpowiedź. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że tu leży przyczyna problemu. Jak można robić swapa i nie zaopatrzyć się w nowe uszczelki? Trzeba było na forum napisać, może ktoś ma taką uszczelkę albo wie gdzie dostać od ręki. Ja taką jedną mam a u mnie w maleńkim Otwocku jest kilka sklepów motoryzacyjnych, w których oczekiwanie na tą uszczelkę trwa nie dłużej niż dwa dni.

_________________
Części do prelude III gen


13 mar 2015, 17:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
Sprawdziłbym też zawór szybkiego biegu jałowego, pewnie jego śruba regulacyjna się wykręciła i zawór nie domyka się do końca, a komputer wtedy szaleje. Odkręć dekielek, który znajduje się na jego szczycie (dwie śrubki). Zobaczysz charakterystyczną, dużej średnicy śrubę z nacięciami na kołnierzu, wkręć ją jeden pełny obrót, dokręć dekielek i sprawdź czy jest poprawa.


13 mar 2015, 22:28
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
no i co do tego zaworu, o którym Preludolec pisze - poziom płynu chłodniczego oraz czy układ jest dobrze odpowietrzony. Coś mi dzwoni, że może mieć to wpływ.

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


14 mar 2015, 2:20
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
w układzie chłodzenia masz metalowe trójniki, miałem kiedyś to samo i jeden był zapchany, rozgrzej go trochę i dotykaj wszystkich wężyków po kolei czy są ciepłe


14 mar 2015, 8:31
Zobacz profil

Dołączył(a): 13 mar 2015, 9:29
Posty: 4
Lokalizacja: ślask
Auto:: prelude
silnik: 2.0 b20a9
może rzeczywiscie jest źle odpowietrzony ktoś mi napisze jak prawidłowo odpowietrzyć ten układ , wiem ze nieopodal termostatu jest odpowietrznika ale coś więcej? uszczelkę pod kolektor kupiłem nową jednak mi nie pasowała dlatego założyłem starą bo była zupełnie inna a po oznaczeniu silnika zamawiałem ... co do zaworu w poniedziałek będę sprawdzał bo mówiąc szczerze na niego nie zwróciłem uwagi .


14 mar 2015, 18:41
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL