Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Nietypowy swap z gaźników na wtrysk 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
Bakral napisał(a):
Wiązka i komputer są od A9.

A sondę jaka masz ?

_________________
pozdrawiam Plewis


23 lip 2018, 20:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2017, 22:32
Posty: 24
Lokalizacja: Grudziądz
Auto:: Prelude 3
silnik: B20 Home Made
Nie ma żadnej :D


23 lip 2018, 20:44
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Bakral napisał(a):
Nie ma żadnej :D

To jak nie masz ECU od A7 to słabo to będzie chodzić.

_________________
Części do prelude III gen


23 lip 2018, 22:40
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
Bakral napisał(a):
Nie ma żadnej :D

Chwalisz się czy zalisz? Masz jedyne 130KM ,więc to chyba nie powód do zacieszania...

_________________
pozdrawiam Plewis


24 lip 2018, 0:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2017, 22:32
Posty: 24
Lokalizacja: Grudziądz
Auto:: Prelude 3
silnik: B20 Home Made
plewis napisał(a):
Chwalisz się czy zalisz? Masz jedyne 130KM ,więc to chyba nie powód do zacieszania...

Odpowiadam na twoje pytania. Z mocy osobiście jestem zadowolony bo i tak w przyszłości powinien trochę jeszcze dostać, choć w sumie jakby miał na stałe 130 koni to bym nie płakał. Ten samochód ma jeździć a nie zapi*alać.
A co do ECU od A7, jest jakaś znacząca różnica pomiędzy A7 i A9 mam rozumieć?


24 lip 2018, 9:54
Zobacz profil

Dołączył(a): 23 lip 2018, 23:31
Posty: 7
Lokalizacja: Grudziądz
Auto:: Punto HGT / CC / Civic IV
silnik: 1.7VFD / 1.4 FIRE / D14A1
plewis napisał(a):
Bakral napisał(a):
Nie ma żadnej :D

Chwalisz się czy zalisz? Masz jedyne 130KM ,więc to chyba nie powód do zacieszania...


chwali się, bo został zrobiony jedyny taki mix w PL, którego sam bys sie nie podjął albo bys pierdzielił, że to niemozliwe. wynik 130KM (niuta moglo byc nieco wiecej) nie jest zły. kreski i tak nie wygladaja najgorzej. tam sa nawet graty z B18C4, takze co nieco pasuje z nowszych b serii. autor nie wsponial tez o wałkach rozrzadu - w głowice z A5 zostały wsadzone wałki z prali II, A1.


24 lip 2018, 10:20
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
Bakral napisał(a):
plewis napisał(a):
Chwalisz się czy zalisz? Masz jedyne 130KM ,więc to chyba nie powód do zacieszania...

Odpowiadam na twoje pytania. Z mocy osobiście jestem zadowolony bo i tak w przyszłości powinien trochę jeszcze dostać, choć w sumie jakby miał na stałe 130 koni to bym nie płakał. Ten samochód ma jeździć a nie zapi*alać.
A co do ECU od A7, jest jakaś znacząca różnica pomiędzy A7 i A9 mam rozumieć?

Tak ,jest różnica ,check Ci nie pali ?

_________________
pozdrawiam Plewis


24 lip 2018, 10:23
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
SUPERCUCUMBER napisał(a):
plewis napisał(a):
Bakral napisał(a):
Nie ma żadnej :D

Chwalisz się czy zalisz? Masz jedyne 130KM ,więc to chyba nie powód do zacieszania...


chwali się, bo został zrobiony jedyny taki mix w PL, którego sam bys sie nie podjął albo bys pierdzielił, że to niemozliwe. wynik 130KM (niuta moglo byc nieco wiecej) nie jest zły. kreski i tak nie wygladaja najgorzej. tam sa nawet graty z B18C4, takze co nieco pasuje z nowszych b serii. autor nie wsponial tez o wałkach rozrzadu - w głowice z A5 zostały wsadzone wałki z prali II, A1.


Jedyny taki mix w PL? trochę przesadziłeś. EXów, w których zrobiono swap na 16v bez ruszania dołu sam widziałem co najmniej 3. Jednego nawet w automacie a tam jest więcej rzeźby. Blok się niczym nie różni. 16v ma grubszy i wytrzymalszy wał i dodatkowe chłodzenie pod filtrem oleju. Czyli dół jest trwalszy. I tyle. Swap prosty jak budowa cepa.
Ale żeby wywalić sondy lambda zostawiając ECU z A5 czy A9 to już bez sensu. jedynie A7 nie posiada sondy i ma stałe mapy paliw. Nie świeci CHECK? Pewnie go w ogóle nie ma. ;)
Piszesz o wałkach od B20A1. A czymże się one różnią od tych które są w A5? Mierzył ktoś ich ostrośc ktoś czy wsadzono bo tylko takie się trafiły?

Generalnie fajnie, że się chłopaki bawicie ale z wypowiedzi kolegów Bakral i SUPERCUCUMBER można wywnioskować, że lepiono z czego się da i sam fakt, że auto w ogóle jeździ i ma trochę więcej mocy niż fabryczne gaźniki jest już dla Was wyczynem na skalę co najmniej ogólnokrajową. Pisanie, że plewis by się czegoś takiego nie podjął jest bliskie prawdzie. Może nie pałam miłością do Krzyska ale wiem, że w gównie rzeźbić nie lubi i nie podjąłby się czegoś takiego - choć z pewnością by umiał - bo najzwyczajniej wiedziałby, że to druciarstwo a nie fachowa robota. I nie chciałby się pod tym podpisywać. I chyba nikt z osób, które znam.

Tyle ode mnie. Bez urazy oczywiście. Bezawaryjnej jazdy życzę.

_________________
Części do prelude III gen


24 lip 2018, 11:22
Zobacz profil

Dołączył(a): 23 lip 2018, 23:31
Posty: 7
Lokalizacja: Grudziądz
Auto:: Punto HGT / CC / Civic IV
silnik: 1.7VFD / 1.4 FIRE / D14A1
jak swap bez ruszania dołu, jak w cały dół B20A3 zostały wepchnięte bebechy z pralki II gen (b20a1). wałki wsadzone z B20A1, bo ori z A5 były powycierane, te z A1 były w niezłym stanie. fakt, troche było grzebaniny i przymierzania z innych H, bo cieżko o cokoliwek do tego auta.

drajwer napisał(a):
Ale żeby wywalić sondy lambda zostawiając ECU z A5 czy A9 to już bez sensu. jedynie A7 nie posiada sondy i ma stałe mapy paliw.


myslisz, ze komp z A7 moze pomoc? hmm


24 lip 2018, 11:40
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
Dzięki Dareczku , kiedyś się pozygasz przeze mnie na jakimś zlocie ...

_________________
pozdrawiam Plewis


24 lip 2018, 12:04
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
SUPERCUCUMBER napisał(a):
plewis napisał(a):
Bakral napisał(a):
Nie ma żadnej :D

Chwalisz się czy zalisz? Masz jedyne 130KM ,więc to chyba nie powód do zacieszania...


chwali się, bo został zrobiony jedyny taki mix w PL, którego sam bys sie nie podjął albo bys pierdzielił, że to niemozliwe. wynik 130KM (niuta moglo byc nieco wiecej) nie jest zły. kreski i tak nie wygladaja najgorzej. tam sa nawet graty z B18C4, takze co nieco pasuje z nowszych b serii. autor nie wsponial tez o wałkach rozrzadu - w głowice z A5 zostały wsadzone wałki z prali II, A1.

Wow na gratach z B18 VTC??? Suuuperrr!!! Powiem tak B20a5 ma 137 KM :)

_________________
pozdrawiam Plewis


24 lip 2018, 12:13
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
Darek ostro jak zwykle ;-)
Dla mnie ten temat ma drugie dno. Pokazuje coś co wszystkich nas niebawem czeka, a może już dotyczy...

Jeszcze kilka lat i w razie awarii wszystkich nas będzie czekać taka "rzeźba w gównie".
Może w tym wypadku można było jeszcze kupić kompletne B20A5/9, ale za kilka lat trzeba będzie naprawiać na resztkach dostępnych części i wiedza co pasuje z innych silników może się przydać.

Do tej pory na forum panowała opinia (wzięta z Wikipedii), że B20A nie jest kompatybilne z resztą B serii. Okazuje się, że jednak niektóre części pasują.

Ja bym chętnie zobaczył osobny temat tej preli z pełną listą "modyfikacji".

_________________
ObrazekObrazek


24 lip 2018, 14:25
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
milwarch napisał(a):
Darek ostro jak zwykle ;-)
Dla mnie ten temat ma drugie dno. Pokazuje coś co wszystkich nas niebawem czeka, a może już dotyczy...

Jeszcze kilka lat i w razie awarii wszystkich nas będzie czekać taka "rzeźba w gównie".
Może w tym wypadku można było jeszcze kupić kompletne B20A5/9, ale za kilka lat trzeba będzie naprawiać na resztkach dostępnych części i wiedza co pasuje z innych silników może się przydać.

Do tej pory na forum panowała opinia (wzięta z Wikipedii), że B20A nie jest kompatybilne z resztą B serii. Okazuje się, że jednak niektóre części pasują.

Ja bym chętnie zobaczył osobny temat tej preli z pełną listą "modyfikacji".

Że niby co pasuje ,jak te silniki są tak inne jak Honda i Audi ... Co nakrętka od pokrywy np. dekla głowicy pasuje ?

_________________
pozdrawiam Plewis


24 lip 2018, 14:49
Zobacz profil

Dołączył(a): 23 lip 2018, 23:31
Posty: 7
Lokalizacja: Grudziądz
Auto:: Punto HGT / CC / Civic IV
silnik: 1.7VFD / 1.4 FIRE / D14A1
milwarch napisał(a):
Darek ostro jak zwykle ;-)


Jeszcze kilka lat i w razie awarii wszystkich nas będzie czekać taka "rzeźba w gównie".



otóż to, nietsety. z czesciami blacharskimi juz jest problem, a szkoda bo 3gen to chyba najladniejsza Pralka..


plewis,

co z tego ze B20A5 ma 137KM. Tutaj masz B20A3 ktore generuje 130KM, tylko dlatego, ze nie domaga. chciabym zobaczyć wykresy B20A3, ile "koksu" wypluwają...


24 lip 2018, 15:11
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
SUPERCUCUMBER napisał(a):
co z tego ze B20A5 ma 137KM. Tutaj masz B20A3 ktore generuje 130KM, tylko dlatego, ze nie domaga. chciabym zobaczyć wykresy B20A3, ile "koksu" wypluwają...

A co tu jest z B20A3? To głowica daje moc. Z tego co wyczytałem to do wnętrza B20A5 (głowica i kolektory są z A5) dorzucono dół z flakami z B20A1. Wał jest z A1, wałki są z A1, głowica i kolektory z A5, blok można powiedzieć, że też z A5 bo jest co do milimetra identyczny. Z B20A3 jest tylko oznaczenie silnika. B20A1 i B20A5 mają fabrycznie 137KM. Wyszło Wam 130KM. Szału nie ma ale dobre i to. Ale nie porównujcie się do mocy B20A3, z którego nic nie zostało tylko do B20A1 i A5. A wydech jest z A3 czy coś innego? Dolot jaki? Doczytałem, że wiązka i komp są od A9 czyli OBD1. B20A1, A5 i A7 chodziły na OBD0. Poza tym kostki pod ECU są w A5 i A7 identyczne ale inne niż w A9. jak sobie poradziliście z ominięciem sondy lambda, która w A9 jest w portkach? I po co wsadzaliście stary żeliwny kolektor od A5 skoro wszystko było na wierzchu i można było dać stalowy z A9? Za stówkę, dwie taki można dostać i oszczędza się pare kilo. Poza tym kolektor od A9 można ładnie wyportować dodając parę KM. Jak już szliście w wiązki od A9 to trzeba było zadbać o jak najwięcej osprzętu z A9. Wbrew pozorom jest najłatwiej dostępny ze wszystkich 16v. No nic, było minęło. Czasu nie cofniesz. Jedyna korzyść to wiedza, że na upartego do bloku od III gen wejdą bebechy z A1. Ale to wiedziałem już dawno bo wały od A1, A5, A7 i A9 mają ten sam numer katalogowy. Jednak żywotności A1 raczej nie osiągniecie bo w mojej teorii wynika ona z ułożenia silnika. :D Ale to tylko moja teoria. ;) Tak czy inaczej silników A1 jest już tak mało, że nie ma co się jarać. Polecam swap na H22. Do tego gratów od cholery. A koników tyle co w dwóch B20A3.

_________________
Części do prelude III gen


24 lip 2018, 16:21
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL