PRELUDE3 http://prelude3web.com.pl/forum/ |
|
Nietypowy swap z gaźników na wtrysk http://prelude3web.com.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=3968 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Bakral [ 20 lut 2017, 21:45 ] | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tytuł: | Nietypowy swap z gaźników na wtrysk | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Witam Jestem nowy i wypadałoby coś napisać o moim gracie . Kupiłem go niedawno bo w lipcu i jak się okazało panewki robiły puk puk (w dużym skrócie). Nie wiedza wzięła górę i kupiłem silnik B20A1 który "podobno" był montowany także w 3g ale pod innym kątem. Nie muszę mówić co się okazało. Jako, że drugiego silnika kupować nie chciałem stwierdziłem, że spróbuje naprawić blok od A3.
Nie będę się nad każdym aspektem rozpisywał tak więc... Blok A3 naprawiłem, przełożyłem tłoki i wał korbowy z A1 do bloku z A3
Następnie okazało się, że głowica trochę nie pasuje. (nie pasowała na kanały i mocowania na wspomaganie było problematyczne) Kupiłem więc głowice z kolektorami od B20A5 (swoją drogą A1 i A3 to B seria i mało co tu nie pasuje kolektory wziąłem w ciemno z czego się ciesze bo od A1 ssący na pewno by nie pasował)
Podsumowując obecnie silnik składa się z bloku z A3, tłoków i wału korbowego z A1 i głowicy z A5. Jedynym problemem obecnie zostaje elektryka (cały makaron tzn wiązki i komputer mam od A1 i raczej to nie podejdzie). Jest to w sumie mój pierwszy dłuższy post na forum (w życiu się na forach nie udzielałem) tak więc mam nadzieje, że mnie nie zjecie , że coś kiepsko napisałem czy cuś Nie wiem czy taki nietypowy swap już był tu omawiany choć pewnie tak. Jestem tylko ciekaw ile ten mieszaniec wypluje mocy |
Autor: | Harry [ 20 lut 2017, 22:00 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk |
Nigdy w życiu nie było to omawiane bo nikt czegoś takiego nie robił, silnik A1 był montowany w preli 2g BA2. Konstrukcyjnie jest on podobny ale jednak się różni. porównywałeś tłoki i wał?? Z ciekawości skąd wziąłeś A1?? Jest ich bardzo mało i jestem ciekaw |
Autor: | Bakral [ 20 lut 2017, 23:11 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk |
Panewka zaczęła pukać to zacząłem się rozglądać za silnikiem, chciałem coś prostego by łap nie trzeba było przerabiać więc szukałem jakiejś B-serii i wpadł mi na olx'e Tłoki są bardziej wypukłe co w sumie jest zrozumiałe bo więcej mocy ma A1, wał był po prostu w lepszym stanie ale generalnie wszystko ok. |
Autor: | milwarch [ 20 lut 2017, 23:15 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk |
Na PTP trochę pisaliśmy Trzymam kciuki żebyś dał radę to odciągnąć do końca. A droga jeszcze długa przed Tobą Z jednej strony masz polifta, więc najlepsza by była wiązka i komp z A9. O baku już wspominałem. Licznik mógłby zostać, bo masz elektroniczny speed sensor. A drugiej strony masz głowicę z A5, więc pasowała by wiązka z przedlifta... Takiej rzeźby nikt jeszcze nie robił... Wsadzenie tłoków z A1 może się udać, ale podłączyć to wszystko będzie wyzwaniem. |
Autor: | nikolai66 [ 21 lut 2017, 0:05 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk | |||||||||
Dlaczego ? Nie można przełożyć osprzętu z A9 ? Następnie wiązka i komp z a9 ? |
Autor: | Piter [ 21 lut 2017, 1:35 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk | |||||||||
Gdybyś zanim robić jakieś frankensztajny zapytał się na forum, to ktoś by Ci napisał o różnicach między B-serią w 2 i 3 generacji Prelude... albo 3-cich generacji Prelude i Accorda co w sumie na jedno i to samo wychodzi. B20A1/2/8 to podobne lecz inne silniki niż B20A3/4/5/7/9. A w ogóle całe to B20Ax jest inne niż pozostałe silniki B Hondy, również B20B, Z, C itp. itd. to już zupełnie inne motory, mimo że z "B" na początku.
przecież wał w a1 jest ten sam co a5. dosłownie. Part number nawet jest taki sam. |
Autor: | Bakral [ 21 lut 2017, 2:38 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk |
Gdyby jest tu kluczowe Co do tej B serii.. teraz już wiem, że ta B seria jest inna. Generalnie zauważyłem że Hondy są ciężkie w dopasowywaniu części. Szczególnie preludy, zbudowali gamme silników niepodobnych do niczego innego i wsadzili do preludy (z 1 strony fajne bo inne a z 2 no cóż). W warsztacie gdzie wsadzam silnik stoją 3 civicy (IV i 2x VI gen). Nie wiem jak z nowszymi preludami ale żeby coś pasowało do 3genu to ze świecą szukać. P3 to bardzo fajne autko ale ciężkie w tuningu. Swoją drogą, nie chce zakładać nowego tematu a mam jedno pytanko. Kojarzycie może by jakiś kolektor wydechowy z innego auta pasował do B20A5? Słyszałem, że może coś od jakiegoś Rovera ale żadnego dokładnego infa nie mam. |
Autor: | Black500 [ 21 lut 2017, 9:41 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk |
Co do elektryki moze od razu ecu master wsadzić? Wtedy będzie mniejszy problem z oryginalna wiazka. Bo i tak przydaloby sie to na tym sprzęcie wystroic? |
Autor: | Bakral [ 22 lut 2017, 11:58 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk |
Też nad tym myślałem ale stwierdziłem, że kupno zwykłego kompa wyjdzie mi taniej. |
Autor: | Bakral [ 22 lip 2018, 21:04 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk |
Witam Ponownie Jakoś w tym miesiącu stuknęło 2 lata jak mam pralkę a jako, że trochę minęło od ostatniego posta w temacie tego ,,wynalazku" więc pomyślałem, że coś napisze. Za mojej kadencji auto już dostało nowy silnik, amory, felgi, opony, wszystkie gumy na dole, hamulce a nawet nalepki (generalnie dużo wymieniać w każdym razem było tego sporo). O wycieczce pod białoruską granice do pewnej osoby nawet nie wspomnę Samochód o dziwo jeszcze żyje. Generalnie głównym powodem tego posta jest fakt, że w końcu zostało zmierzone ile to ma koxu. Tak więc jeszcze raz dzięki Armagedon za wskrzeszenie bydlaka. Zostawię was z fotą wykresu z hamowni bo może to kogoś interesować. (btw: chciałbym dodać, że moc była mierzona na wydechu nadającym się w kibel bo jeszcze się na nowy nie dorobiłem i nie była strojona) I jeszcze dodam taką ciekawostkę: po zjechaniu z hamowni zaczęły jej obroty falować (choć w sumie dziwniejsze było, że na tym mixie co tam jest bez strojenia żadnego: nie falowały) ale na walkę z tym przyjdzie czas. |
Autor: | Domel [ 22 lip 2018, 22:04 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk |
po wykresie wnioskuję, że z silnikiem lub jego osprzętem nie jest do końca jak powinno być, zwłaszcza z przebiegiem momentu obrotowego, który przy niecałych 3,5 tys. nagle zaczyna gwałtownie opadać, a powinien spokojnie jeszcze ciągnąć do około 4,5 tys. obrotów, rozumiem, że dół jest od A3 z kolektorem wydechowym od A5 czy A9? |
Autor: | plewis [ 22 lip 2018, 23:38 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk |
Czy masz jakieś braki do tego swapa B20a5? |
Autor: | Bakral [ 23 lip 2018, 17:55 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk |
Oba kolektory jak i głowica są od A5. Co do braków to trudno powiedzieć co można uznać za braki - teoretycznie jeździ więc wszystko ma. Ale co do A5 to chyba TYLKO głowica i kolektory są. |
Autor: | plewis [ 23 lip 2018, 18:16 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk | |||||||||
Jaki komp to obsługuje? |
Autor: | Bakral [ 23 lip 2018, 19:54 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk |
Wiązka i komputer są od A9. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |