PRELUDE3
http://prelude3web.com.pl/forum/

Nietypowy swap z gaźników na wtrysk
http://prelude3web.com.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=3968
Strona 1 z 3

Autor:  Bakral [ 20 lut 2017, 21:45 ]
Tytuł:  Nietypowy swap z gaźników na wtrysk

Witam
Jestem nowy i wypadałoby coś napisać o moim gracie :D. Kupiłem go niedawno bo w lipcu i jak się okazało panewki robiły puk puk (w dużym skrócie).
Nie wiedza wzięła górę i kupiłem silnik B20A1 który "podobno" był montowany także w 3g ale pod innym kątem. Nie muszę mówić co się okazało.
Jako, że drugiego silnika kupować nie chciałem stwierdziłem, że spróbuje naprawić blok od A3.
Załącznik:
16911014_1406607342736599_892551432_o.jpg

Załącznik:
2.jpg

Nie będę się nad każdym aspektem rozpisywał tak więc... Blok A3 naprawiłem, przełożyłem tłoki i wał korbowy z A1 do bloku z A3
Załącznik:
hgh.jpg

Następnie okazało się, że głowica trochę nie pasuje. (nie pasowała na kanały i mocowania na wspomaganie było problematyczne)
Kupiłem więc głowice z kolektorami od B20A5 (swoją drogą A1 i A3 to B seria i mało co tu nie pasuje :D kolektory wziąłem w ciemno z czego się ciesze bo od A1 ssący na pewno by nie pasował)
Załącznik:
16832999_1404588999605100_1742600462_o.jpg

Załącznik:
16830992_634296110090884_2961552332776541740_n.jpg

Podsumowując obecnie silnik składa się z bloku z A3, tłoków i wału korbowego z A1 i głowicy z A5. Jedynym problemem obecnie zostaje elektryka (cały makaron tzn wiązki i komputer mam od A1 i raczej to nie podejdzie). Jest to w sumie mój pierwszy dłuższy post na forum (w życiu się na forach nie udzielałem) tak więc mam nadzieje, że mnie nie zjecie , że coś kiepsko napisałem czy cuś :D Nie wiem czy taki nietypowy swap już był tu omawiany choć pewnie tak. Jestem tylko ciekaw ile ten mieszaniec wypluje mocy ;)

Autor:  Harry [ 20 lut 2017, 22:00 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk

Nigdy w życiu nie było to omawiane bo nikt czegoś takiego nie robił, silnik A1 był montowany w preli 2g BA2. Konstrukcyjnie jest on podobny ale jednak się różni. porównywałeś tłoki i wał??
Z ciekawości skąd wziąłeś A1?? Jest ich bardzo mało i jestem ciekaw

Autor:  Bakral [ 20 lut 2017, 23:11 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk

Panewka zaczęła pukać to zacząłem się rozglądać za silnikiem, chciałem coś prostego by łap nie trzeba było przerabiać więc szukałem jakiejś B-serii i wpadł mi na olx'e ;)
Tłoki są bardziej wypukłe co w sumie jest zrozumiałe bo więcej mocy ma A1, wał był po prostu w lepszym stanie ale generalnie wszystko ok.

Autor:  milwarch [ 20 lut 2017, 23:15 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk

Na PTP trochę pisaliśmy :)
Trzymam kciuki żebyś dał radę to odciągnąć do końca. A droga jeszcze długa przed Tobą ;)
Z jednej strony masz polifta, więc najlepsza by była wiązka i komp z A9. O baku już wspominałem.
Licznik mógłby zostać, bo masz elektroniczny speed sensor.
A drugiej strony masz głowicę z A5, więc pasowała by wiązka z przedlifta...
Takiej rzeźby nikt jeszcze nie robił...
Wsadzenie tłoków z A1 może się udać, ale podłączyć to wszystko będzie wyzwaniem.

Autor:  nikolai66 [ 21 lut 2017, 0:05 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk

milwarch napisał(a):
A drugiej strony masz głowicę z A5, więc pasowała by wiązka z przedlifta..

Dlaczego ?
Nie można przełożyć osprzętu z A9 ?
Następnie wiązka i komp z a9 ?

Autor:  Piter [ 21 lut 2017, 1:35 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk

Gdybyś zanim robić jakieś frankensztajny zapytał się na forum, to ktoś by Ci napisał o różnicach między B-serią w 2 i 3 generacji Prelude... albo 3-cich generacji Prelude i Accorda co w sumie na jedno i to samo wychodzi.

B20A1/2/8 to podobne lecz inne silniki niż B20A3/4/5/7/9.
A w ogóle całe to B20Ax jest inne niż pozostałe silniki B Hondy, również B20B, Z, C itp. itd. to już zupełnie inne motory, mimo że z "B" na początku.

Harry napisał(a):
porównywałeś tłoki i wał??

przecież wał w a1 jest ten sam co a5. dosłownie. Part number nawet jest taki sam.

Autor:  Bakral [ 21 lut 2017, 2:38 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk

Gdyby jest tu kluczowe ;) Co do tej B serii.. teraz już wiem, że ta B seria jest inna. Generalnie zauważyłem że Hondy są ciężkie w dopasowywaniu części. Szczególnie preludy, zbudowali gamme silników niepodobnych do niczego innego i wsadzili do preludy (z 1 strony fajne bo inne a z 2 no cóż). W warsztacie gdzie wsadzam silnik stoją 3 civicy (IV i 2x VI gen). Nie wiem jak z nowszymi preludami ale żeby coś pasowało do 3genu to ze świecą szukać. P3 to bardzo fajne autko ale ciężkie w tuningu.

Swoją drogą, nie chce zakładać nowego tematu a mam jedno pytanko. Kojarzycie może by jakiś kolektor wydechowy z innego auta pasował do B20A5? Słyszałem, że może coś od jakiegoś Rovera ale żadnego dokładnego infa nie mam.

Autor:  Black500 [ 21 lut 2017, 9:41 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk

Co do elektryki moze od razu ecu master wsadzić? Wtedy będzie mniejszy problem z oryginalna wiazka. Bo i tak przydaloby sie to na tym sprzęcie wystroic?

Autor:  Bakral [ 22 lut 2017, 11:58 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk

Też nad tym myślałem ale stwierdziłem, że kupno zwykłego kompa wyjdzie mi taniej.

Autor:  Bakral [ 22 lip 2018, 21:04 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk

Witam Ponownie :D
Jakoś w tym miesiącu stuknęło 2 lata jak mam pralkę a jako, że trochę minęło od ostatniego posta w temacie tego ,,wynalazku" więc pomyślałem, że coś napisze.
Za mojej kadencji auto już dostało nowy silnik, amory, felgi, opony, wszystkie gumy na dole, hamulce a nawet nalepki (generalnie dużo wymieniać w każdym razem było tego sporo). O wycieczce pod białoruską granice do pewnej osoby nawet nie wspomnę :D Samochód o dziwo jeszcze żyje. Generalnie głównym powodem tego posta jest fakt, że w końcu zostało zmierzone ile to ma koxu. Tak więc jeszcze raz dzięki Armagedon za wskrzeszenie bydlaka. Zostawię was z fotą wykresu z hamowni bo może to kogoś interesować. (btw: chciałbym dodać, że moc była mierzona na wydechu nadającym się w kibel bo jeszcze się na nowy nie dorobiłem i nie była strojona) I jeszcze dodam taką ciekawostkę: po zjechaniu z hamowni zaczęły jej obroty falować (choć w sumie dziwniejsze było, że na tym mixie co tam jest bez strojenia żadnego: nie falowały) ale na walkę z tym przyjdzie czas.

Autor:  Domel [ 22 lip 2018, 22:04 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk

po wykresie wnioskuję, że z silnikiem lub jego osprzętem nie jest do końca jak powinno być, zwłaszcza z przebiegiem momentu obrotowego, który przy niecałych 3,5 tys. nagle zaczyna gwałtownie opadać, a powinien spokojnie jeszcze ciągnąć do około 4,5 tys. obrotów, rozumiem, że dół jest od A3 z kolektorem wydechowym od A5 czy A9?

Autor:  plewis [ 22 lip 2018, 23:38 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk

Czy masz jakieś braki do tego swapa B20a5?

Autor:  Bakral [ 23 lip 2018, 17:55 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk

Oba kolektory jak i głowica są od A5. Co do braków to trudno powiedzieć co można uznać za braki - teoretycznie jeździ więc wszystko ma. Ale co do A5 to chyba TYLKO głowica i kolektory są.

Autor:  plewis [ 23 lip 2018, 18:16 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk

Bakral napisał(a):
Oba kolektory jak i głowica są od A5. Co do braków to trudno powiedzieć co można uznać za braki - teoretycznie jeździ więc wszystko ma. Ale co do A5 to chyba TYLKO głowica i kolektory są.

Jaki komp to obsługuje?

Autor:  Bakral [ 23 lip 2018, 19:54 ]
Tytuł:  Re: Nietypowy swap z gaźników na wtrysk

Wiązka i komputer są od A9.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/