Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Nietypowy swap z gaźników na wtrysk 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2017, 22:32
Posty: 24
Lokalizacja: Grudziądz
Auto:: Prelude 3
silnik: B20 Home Made
Witam
Jestem nowy i wypadałoby coś napisać o moim gracie :D. Kupiłem go niedawno bo w lipcu i jak się okazało panewki robiły puk puk (w dużym skrócie).
Nie wiedza wzięła górę i kupiłem silnik B20A1 który "podobno" był montowany także w 3g ale pod innym kątem. Nie muszę mówić co się okazało.
Jako, że drugiego silnika kupować nie chciałem stwierdziłem, że spróbuje naprawić blok od A3.
Załącznik:
16911014_1406607342736599_892551432_o.jpg

Załącznik:
2.jpg

Nie będę się nad każdym aspektem rozpisywał tak więc... Blok A3 naprawiłem, przełożyłem tłoki i wał korbowy z A1 do bloku z A3
Załącznik:
hgh.jpg

Następnie okazało się, że głowica trochę nie pasuje. (nie pasowała na kanały i mocowania na wspomaganie było problematyczne)
Kupiłem więc głowice z kolektorami od B20A5 (swoją drogą A1 i A3 to B seria i mało co tu nie pasuje :D kolektory wziąłem w ciemno z czego się ciesze bo od A1 ssący na pewno by nie pasował)
Załącznik:
16832999_1404588999605100_1742600462_o.jpg

Załącznik:
16830992_634296110090884_2961552332776541740_n.jpg

Podsumowując obecnie silnik składa się z bloku z A3, tłoków i wału korbowego z A1 i głowicy z A5. Jedynym problemem obecnie zostaje elektryka (cały makaron tzn wiązki i komputer mam od A1 i raczej to nie podejdzie). Jest to w sumie mój pierwszy dłuższy post na forum (w życiu się na forach nie udzielałem) tak więc mam nadzieje, że mnie nie zjecie , że coś kiepsko napisałem czy cuś :D Nie wiem czy taki nietypowy swap już był tu omawiany choć pewnie tak. Jestem tylko ciekaw ile ten mieszaniec wypluje mocy ;)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


20 lut 2017, 21:45
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
Nigdy w życiu nie było to omawiane bo nikt czegoś takiego nie robił, silnik A1 był montowany w preli 2g BA2. Konstrukcyjnie jest on podobny ale jednak się różni. porównywałeś tłoki i wał??
Z ciekawości skąd wziąłeś A1?? Jest ich bardzo mało i jestem ciekaw


20 lut 2017, 22:00
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2017, 22:32
Posty: 24
Lokalizacja: Grudziądz
Auto:: Prelude 3
silnik: B20 Home Made
Panewka zaczęła pukać to zacząłem się rozglądać za silnikiem, chciałem coś prostego by łap nie trzeba było przerabiać więc szukałem jakiejś B-serii i wpadł mi na olx'e ;)
Tłoki są bardziej wypukłe co w sumie jest zrozumiałe bo więcej mocy ma A1, wał był po prostu w lepszym stanie ale generalnie wszystko ok.


Ostatnio edytowano 20 lut 2017, 23:16 przez Bakral, łącznie edytowano 1 raz



20 lut 2017, 23:11
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
Na PTP trochę pisaliśmy :)
Trzymam kciuki żebyś dał radę to odciągnąć do końca. A droga jeszcze długa przed Tobą ;)
Z jednej strony masz polifta, więc najlepsza by była wiązka i komp z A9. O baku już wspominałem.
Licznik mógłby zostać, bo masz elektroniczny speed sensor.
A drugiej strony masz głowicę z A5, więc pasowała by wiązka z przedlifta...
Takiej rzeźby nikt jeszcze nie robił...
Wsadzenie tłoków z A1 może się udać, ale podłączyć to wszystko będzie wyzwaniem.

_________________
ObrazekObrazek


20 lut 2017, 23:15
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 505
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
milwarch napisał(a):
A drugiej strony masz głowicę z A5, więc pasowała by wiązka z przedlifta..

Dlaczego ?
Nie można przełożyć osprzętu z A9 ?
Następnie wiązka i komp z a9 ?

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


21 lut 2017, 0:05
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Gdybyś zanim robić jakieś frankensztajny zapytał się na forum, to ktoś by Ci napisał o różnicach między B-serią w 2 i 3 generacji Prelude... albo 3-cich generacji Prelude i Accorda co w sumie na jedno i to samo wychodzi.

B20A1/2/8 to podobne lecz inne silniki niż B20A3/4/5/7/9.
A w ogóle całe to B20Ax jest inne niż pozostałe silniki B Hondy, również B20B, Z, C itp. itd. to już zupełnie inne motory, mimo że z "B" na początku.

Harry napisał(a):
porównywałeś tłoki i wał??

przecież wał w a1 jest ten sam co a5. dosłownie. Part number nawet jest taki sam.

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


21 lut 2017, 1:35
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2017, 22:32
Posty: 24
Lokalizacja: Grudziądz
Auto:: Prelude 3
silnik: B20 Home Made
Gdyby jest tu kluczowe ;) Co do tej B serii.. teraz już wiem, że ta B seria jest inna. Generalnie zauważyłem że Hondy są ciężkie w dopasowywaniu części. Szczególnie preludy, zbudowali gamme silników niepodobnych do niczego innego i wsadzili do preludy (z 1 strony fajne bo inne a z 2 no cóż). W warsztacie gdzie wsadzam silnik stoją 3 civicy (IV i 2x VI gen). Nie wiem jak z nowszymi preludami ale żeby coś pasowało do 3genu to ze świecą szukać. P3 to bardzo fajne autko ale ciężkie w tuningu.

Swoją drogą, nie chce zakładać nowego tematu a mam jedno pytanko. Kojarzycie może by jakiś kolektor wydechowy z innego auta pasował do B20A5? Słyszałem, że może coś od jakiegoś Rovera ale żadnego dokładnego infa nie mam.


21 lut 2017, 2:38
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2014, 16:58
Posty: 220
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: BA4
silnik: B20A9
Co do elektryki moze od razu ecu master wsadzić? Wtedy będzie mniejszy problem z oryginalna wiazka. Bo i tak przydaloby sie to na tym sprzęcie wystroic?

_________________
https://www.facebook.com/Czerwona-Prelude-III-1192304917454975/?ref=aymt_homepage_panel
http://www.AutoBezWgniecen.pl - Usuwanie wgnieceń bez lakierowania, regeneracja reflektorów, usuwanie odprysków na szybach oraz usuwanie rys z lakieru


21 lut 2017, 9:41
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2017, 22:32
Posty: 24
Lokalizacja: Grudziądz
Auto:: Prelude 3
silnik: B20 Home Made
Też nad tym myślałem ale stwierdziłem, że kupno zwykłego kompa wyjdzie mi taniej.


22 lut 2017, 11:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2017, 22:32
Posty: 24
Lokalizacja: Grudziądz
Auto:: Prelude 3
silnik: B20 Home Made
Witam Ponownie :D
Jakoś w tym miesiącu stuknęło 2 lata jak mam pralkę a jako, że trochę minęło od ostatniego posta w temacie tego ,,wynalazku" więc pomyślałem, że coś napisze.
Za mojej kadencji auto już dostało nowy silnik, amory, felgi, opony, wszystkie gumy na dole, hamulce a nawet nalepki (generalnie dużo wymieniać w każdym razem było tego sporo). O wycieczce pod białoruską granice do pewnej osoby nawet nie wspomnę :D Samochód o dziwo jeszcze żyje. Generalnie głównym powodem tego posta jest fakt, że w końcu zostało zmierzone ile to ma koxu. Tak więc jeszcze raz dzięki Armagedon za wskrzeszenie bydlaka. Zostawię was z fotą wykresu z hamowni bo może to kogoś interesować. (btw: chciałbym dodać, że moc była mierzona na wydechu nadającym się w kibel bo jeszcze się na nowy nie dorobiłem i nie była strojona) I jeszcze dodam taką ciekawostkę: po zjechaniu z hamowni zaczęły jej obroty falować (choć w sumie dziwniejsze było, że na tym mixie co tam jest bez strojenia żadnego: nie falowały) ale na walkę z tym przyjdzie czas.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


22 lip 2018, 21:04
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 940
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
po wykresie wnioskuję, że z silnikiem lub jego osprzętem nie jest do końca jak powinno być, zwłaszcza z przebiegiem momentu obrotowego, który przy niecałych 3,5 tys. nagle zaczyna gwałtownie opadać, a powinien spokojnie jeszcze ciągnąć do około 4,5 tys. obrotów, rozumiem, że dół jest od A3 z kolektorem wydechowym od A5 czy A9?

_________________
Obrazek


22 lip 2018, 22:04
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
Czy masz jakieś braki do tego swapa B20a5?

_________________
pozdrawiam Plewis


22 lip 2018, 23:38
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2017, 22:32
Posty: 24
Lokalizacja: Grudziądz
Auto:: Prelude 3
silnik: B20 Home Made
Oba kolektory jak i głowica są od A5. Co do braków to trudno powiedzieć co można uznać za braki - teoretycznie jeździ więc wszystko ma. Ale co do A5 to chyba TYLKO głowica i kolektory są.


23 lip 2018, 17:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
Bakral napisał(a):
Oba kolektory jak i głowica są od A5. Co do braków to trudno powiedzieć co można uznać za braki - teoretycznie jeździ więc wszystko ma. Ale co do A5 to chyba TYLKO głowica i kolektory są.

Jaki komp to obsługuje?

_________________
pozdrawiam Plewis


23 lip 2018, 18:16
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2017, 22:32
Posty: 24
Lokalizacja: Grudziądz
Auto:: Prelude 3
silnik: B20 Home Made
Wiązka i komputer są od A9.


23 lip 2018, 19:54
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL