Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Prelude 83-87 AB/BA2 Big Brake Kit TYŁ 260mm 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
Chcę Wam przedstawić i zaproponować ciekawy "kit" hamulców tarczowych na tył do II generacji Prelude nad którym pracowałem w ostatnim czasie, nazwę go "P2G 2w1 rear big brake kit". ;) Wykonany przeze mnie zestaw z adapterem w roli głównej załatwia tak naprawdę 2 problemy. Pierwszy, podstawowy, zaczyna na rynku brakować nowych tarcz na tył do 2 gena, naprawdę ciężko je dostać, a to co jest to chyba już tylko g warta Ashika za niemałe pieniądze. Żadnych innych porządnych tarcz u nas się nie znajdzie, a będzie tylko gorzej. Druga sprawa to w zasadzie nie problem tylko chęć poprawy hamulca tarczowego z tyłu i na pewno zdecydowane wzmocnienie hamulca ręcznego. To wszystko za sprawą większej średnicy tarczy jak również większej powierzchni ciernej klocka czyli powszechna modyfikacja tylnego hamulca w Hondach - przejście z hamulca 239mm na 260mm. W 2 genie ta modyfikacja wygląda niestety zgoła odmiennie niż w innych, nowszych Hondach, ponieważ zastosowano tutaj dość prymitywne rozwiązanie tarczo-piasty zamiast wygodniejszej w serwisie formy piasta + tarcza niezależnie. Piasta wchodząca w skład "kitu" to nic innego jak wytoczony element z fabrycznej tarczo-piasty, on tutaj się nie zużywa, a łożyska w są wymienne. Modyfikacja takiej wytoczonej piasty to pierścień o średnicy 61mm centrujący nową, dedykowaną do zestawu tarczę 260mm + nagwintowane otwory pod tzw stożkowe śruby montażowe tarczy. Zaprojektowany przeze mnie adapter pozwala na użycie większych tarcz i zacisków z zachowaniem wszelkich wytoczeń niezbędnych do uszczelnienia piasty/adaptera + posiada 4 otwory montażowe fabrycznej osłony tarczy (osłania ona w pelni nawet tarczę 260mm, więc nie ma potrzeby jej zmieniać), na zdjęciach zobaczycie o co chodzi. Dodatkowym elementem jest dystans pod tarcze, który jest niezbędny aby zachować odpowiednią grubość adaptera przekładającego się na jego wytrzymałość z zachowaniem centrowania tarczy. Następstwem "ubocznym" takiego zestawu jest odsadzenie koła o dodatkowe 9,5mm na zewnątrz (grubość tarczy + dystansu), ale to dla większości będzie pewnie bardziej zaletą niż wadą, jednak uprzedzam.


Zestaw który oferuję składa się zatem z:

1. Piasta z pierścieniem centrującym tarczę 61mm + nowy, oryginalny uszczelniacz piasty firmy NOK
2. Dystans zakładany pod tarczę, w ocynku.
3. Adapter zacisku wraz z o-ringiem uszczelniającym, w ocynku.
4. Śruby montażowe zacisku + śruby montażowe adaptera, w gatunku 10.9, kołnierzowe, w ocynku.

Koszt takiego zestawu, oczywiście na obie strony lewa/prawa to 650zł już z wysyłką + odsyłacie swoje stare tarcze w obojętnie jakim stanie, bez łożysk.


Pozostałe elementy do załatwienia we własnym zakresie (lub również mogę Wam w tym pomóc):

1. Tarcze hamulcowe o numerze 42510-ST3-E00, jakiej tylko firmy chcecie i na jakie możecie sobie pozwolić. Szacunkowy koszt 50zł wzwyż za szt.
2. Zaciski na tył z Civica MB6 i paru MG. System Lucas z tłoczkiem o średnicy 34mm. Szacunkowy koszt około 150zł szt.
(Od razu uprzedzam, że popularne zaciski z mocniejszych Prelude 4/5 gen się nie nadają, są innej "orientacji" i odpowietrznik wychodzi od spodu + wejście linki hamulca ręcznego jest od d strony)
3. Klocki hamulcowe na tył stosowane w Prelude/Accord/Civic/Integra/Legend z tarczami 260mm. Pełna dowolność
4. 4 dłuższe szpilki piasty M12x1,5 z radełkiem 12,2mm, jeśli znajdę jakieś dobre szpilki to dołaćze je do "kitu". Przedłużenie szpilek jest niezbędne ponieważ dochodzi grubość tarczy + dystansu (9,5mm)

Opcjonalnie mogę załatwić nowe łożyska na tył, oryginalne NTN, (ok. 200 zł obie strony czyli w sumie 4 łożyska), a możecie zwyczajnie przełożyć swoje stare łożyska, jeżeli są w dobrym stanie.

Poniżej galeria jak to wszystko wygląda "do kupy", jest to zestaw dla mnie, dodatkowe otwory są pod inny rozstaw

Zestawy będą robione na zamówienie po przedpłacie, elementy są wycinane laserowo, toczone i oddawane do przemysłowego cynkowania w firmie GALVO S.A. Koszt wykoanania takiego zestawu to 450 zł, zatem nie jest tajemnicą, że zarabiam na tym 200 zł od zestawu. Biorąc pod uwagę mój szerokopojęty "research", projekt, częściowo własne wykonanie i organizację czyli transport elementów do/z każdej usługi, wysyłka itp itd - nie jest to dużo.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek


24 maja 2015, 14:19
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 505
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
5 lat minęło jak jeden dzień :)
Temat aktualny ?

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


14 lis 2020, 20:31
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL