Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Oil Catch Tank homemade 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 19:52
Posty: 215
Lokalizacja: PRA - DGR
Auto:: CG2
silnik: J30A1
Jako ,że obecnie jestem na wypowiedzeniu, a w mojej branży jest zimowy zastój to z nudów coś tam sobie w piwnicy grzebie ;)
Walał się po garażu drugi kompletny kolektor ssący, został wyczyszczony (a było z czego czyścić), wypolerowany w środku, pomalowany z zewnątrz.Blaszkę na zaślepienie EGRu i komplet uszczelek już mam, teraz tylko czekam aż się cieplej zrobi i zabieram się za wymianę :yahoo:
Szkoda żeby tak wyczyszczony kolektor się zasyfił więc postanowiłem wykombinować jakiś tani oil catch tank :) z funduszami lipa więc plan był taki: kupić aluminiowy bidon ,koszt 6,5zł :mrgreen: zejść do piwnicy, zobaczyć co się może przydać do tego "projektu" i działać

bidon w prześlicznym kolorze :gwizdze:
Obrazek
wiercimy z boku butelki dziurkę ,rozpiłowujemy tak aby weszło kolanko z rurką do środka
Obrazek Obrazek
przekładamy polutowane kolanko z mufą i wciśniętym w nią wężem ,od środka zaklejamy poxiliną lub czymś podobnym
Obrazek Obrazek
z góry wkręcamy przejście 3/4"GZ/1/2"GW do tego wkręcamy kolanko (z jednej strony GZ 1/2" z drugiej dolutowana mufa fi 15 i zakończona wężem)
Obrazek
elementy miedziane, mosiężne, stalowe malujemy i mamy jako tako wyglądający i mocno niskobudżetowy oil catch tank (koszt w moim wypadku 10zł :P )
Obrazek
dolny wąż podłączamy pod wyjscie z klawiatury (to z tym zaworkiem) górny pod wejście w kolektorze i kolektorek zostaje czysty na wieki :ok:

_________________
Ciche auta zabijają dzieci
Obrazek


13 mar 2013, 18:00
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Czy to coś (o czym ja laik pierwszy raz słyszę) ma spełniać to samo zadanie co filtr na odmę?

_________________
Części do prelude III gen


13 mar 2013, 18:25
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:38
Posty: 595
Lokalizacja: Podbeskidzie
Auto:: W budowie
silnik: Nie ma!!!
Dokładnie tak. Ostatnio czytałem o tym na forum VW. Po ok 3 tys chłopaki mieli ok 100ml w takiej bańce.

_________________
czujesz motyw?
słońce, plaża, morze
nagle ktoś rzuca hasło, że papier toaletowy i mydło rzucili:)
Obrazek
Coco Jambo i do przodu...


13 mar 2013, 22:02
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Ja mam filterek na odmie. Jeżdżę z nim od 4 lat. Nadal jest czysty jak z pudełka. Rozumiem więc, że taki bidon to alternatywa dla tych co mają silniki w średniej kondycji. ;)

100ml na 3 tys to ponad 300 ml na 10 tys km. Tyle to mi nie ubywa oleju w czerwonej pomiędzy wymianami. :)

_________________
Części do prelude III gen


13 mar 2013, 23:53
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 19:52
Posty: 215
Lokalizacja: PRA - DGR
Auto:: CG2
silnik: J30A1
drajwer napisał(a):
Ja mam filterek na odmie. Jeżdżę z nim od 4 lat. Nadal jest czysty jak z pudełka. Rozumiem więc, że taki bidon to alternatywa dla tych co mają silniki w średniej kondycji. ;)

100ml na 3 tys to ponad 300 ml na 10 tys km. Tyle to mi nie ubywa oleju w czerwonej pomiędzy wymianami. :)


filtr na odmę zakładasz na wężyk nr 3, a oil catch tank na wężyk nr 7
http://old.japancars.ru/cat/honda/index ... lk=E__0801
przez wąż nr 3 skrzynia korbowa czy jak to tam się nazywa :P się tylko "napowietrza" ,przez wąż nr 7 wydostają się opary oraz mgła olejowa i lecą one przez kolektor ssący do silnika ,a przy okazji brudzą kolektor. Spekulacje ,że to jest do silników które swoje już przejeździły są bezpodstawne :krzeslo: mój silnik jest zdrowy, a jednak sobie montuje taką zabawkę ,ale tylko dlatego ,że mam wyczyszczony kolektor i nie chce żeby się zabrudził :mrgreen: np. w wózkach widłowych itp maszynach wąż nr 7 jest wypuszczony po prostu pod silnik i leci wszystko na glebę

_________________
Ciche auta zabijają dzieci
Obrazek


14 mar 2013, 12:19
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
Coś chyba pomieszałeś. Wężyk nr7 kończy się zaraz pod pokrywą zaworów. Od kiedy jest tam skrzynia korbowa.
Może się nie znam i w accordzie jest inaczej :rotfl: w pralce skrzynia korbowa jest jeszcze pod głowicą i cylindrami.
Idź zatem do kąta, przemyśl to i wtedy wypowiedz się się jeszcze raz ;>

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


14 mar 2013, 12:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 505
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
Yreq napisał(a):
w pralce skrzynia korbowa jest jeszcze pod głowicą i cylindrami.

i co nieco wala się po bagażniku.

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


14 mar 2013, 13:27
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 19:52
Posty: 215
Lokalizacja: PRA - DGR
Auto:: CG2
silnik: J30A1
Yreq napisał(a):
Coś chyba pomieszałeś. Wężyk nr7 kończy się zaraz pod pokrywą zaworów. Od kiedy jest tam skrzynia korbowa.
Może się nie znam i w accordzie jest inaczej :rotfl: w pralce skrzynia korbowa jest jeszcze pod głowicą i cylindrami.
Idź zatem do kąta, przemyśl to i wtedy wypowiedz się się jeszcze raz ;>


dlatego napisałem "skrzynia korbowa czy jak to tam się nazywa" więc sam idź do kąta :P

_________________
Ciche auta zabijają dzieci
Obrazek


14 mar 2013, 14:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
nikolai66 napisał(a):
Yreq napisał(a):
w pralce skrzynia korbowa jest jeszcze pod głowicą i cylindrami.

i co nieco wala się po bagażniku.

Chodziło mi o to, że dużo niżej. tam wał się kręci i latają korbowody

Cisek, czyli wężykiem 3 zasysa z zewnątrz? do, powiedzmy, skrzyni zaworowej :P

I jeszcze ostatnia uwaga i więcej się nie czepiam. Nie powinien był ten temat znaleźć się w DIY? Bo opis jest w stylu zrób to sam.

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


14 mar 2013, 20:04
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 19:52
Posty: 215
Lokalizacja: PRA - DGR
Auto:: CG2
silnik: J30A1
wężyk nr 3 zasysa powietrze z układu dolotowego ;) tutaj ładnie pokazane jak to podłączyć
Obrazek
dział faktycznie nie ten :torba: :lol:

_________________
Ciche auta zabijają dzieci
Obrazek


14 mar 2013, 23:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 505
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
Bez sensu podłączenie.
I tak syf leci w kolektor i tak.
A nawet jak olej tam poleci, powiedzmy te 50 ml na 500 km to dla mnie na plus.

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


15 mar 2013, 16:13
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
cisek33 napisał(a):
wężyk nr 3 zasysa powietrze z układu dolotowego

Skoro zasysa z układu dolotowego to jakim cudem cofa się do tego koletkora olej? Dziwne to...

_________________
Części do prelude III gen


15 mar 2013, 17:07
Zobacz profil
Administrator, Ożyrok, Szmata zlotowa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2011, 15:37
Posty: 739
Lokalizacja: Ohlau, Ślůnsk
Auto:: CRV II
silnik: K20A4
drajwer napisał(a):
cisek33 napisał(a):
wężyk nr 3 zasysa powietrze z układu dolotowego

Skoro zasysa z układu dolotowego to jakim cudem cofa się do tego koletkora olej? Dziwne to...

Dlatego podłączył nr. 7 a nie nr. 3 :P


15 mar 2013, 17:27
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
Trójką zasysa, siódemką wypuszcza ;)
Ja wcześniej myślałem, że przed przepustnicą już wypuszcza :torba:

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


15 mar 2013, 18:21
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55
Posty: 605
Auto:: P3G+Civ4G
ja tez cos takiego kiedyś robiłem ale po stwierdzeniu braku oleju w srodku tego ustrojstwa wywaliłem i teraz zwykły filterek odmy załatwia sprawe dostawania się oparów oleju do dolotu.... moze pałowane silniki zygaja w dolot ale na serii to tylko moda i zbedne szpejo pod maską...
Ale gratki ze Ci sie chciało pomodzic i za grosze zrobiłeś z głowa coś co troszke kosztuje :)


16 mar 2013, 20:32
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL