Autor |
Wiadomość |
cisek33
Dołączył(a): 15 lis 2012, 19:52 Posty: 215 Lokalizacja: PRA - DGR
Auto:: CG2
silnik: J30A1
|
Jako ,że obecnie jestem na wypowiedzeniu, a w mojej branży jest zimowy zastój to z nudów coś tam sobie w piwnicy grzebie Walał się po garażu drugi kompletny kolektor ssący, został wyczyszczony (a było z czego czyścić), wypolerowany w środku, pomalowany z zewnątrz.Blaszkę na zaślepienie EGRu i komplet uszczelek już mam, teraz tylko czekam aż się cieplej zrobi i zabieram się za wymianę Szkoda żeby tak wyczyszczony kolektor się zasyfił więc postanowiłem wykombinować jakiś tani oil catch tank z funduszami lipa więc plan był taki: kupić aluminiowy bidon ,koszt 6,5zł zejść do piwnicy, zobaczyć co się może przydać do tego "projektu" i działać bidon w prześlicznym kolorze wiercimy z boku butelki dziurkę ,rozpiłowujemy tak aby weszło kolanko z rurką do środka przekładamy polutowane kolanko z mufą i wciśniętym w nią wężem ,od środka zaklejamy poxiliną lub czymś podobnym z góry wkręcamy przejście 3/4"GZ/1/2"GW do tego wkręcamy kolanko (z jednej strony GZ 1/2" z drugiej dolutowana mufa fi 15 i zakończona wężem) elementy miedziane, mosiężne, stalowe malujemy i mamy jako tako wyglądający i mocno niskobudżetowy oil catch tank (koszt w moim wypadku 10zł ) dolny wąż podłączamy pod wyjscie z klawiatury (to z tym zaworkiem) górny pod wejście w kolektorze i kolektorek zostaje czysty na wieki
_________________Ciche auta zabijają dzieci
|
13 mar 2013, 18:00 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Czy to coś (o czym ja laik pierwszy raz słyszę) ma spełniać to samo zadanie co filtr na odmę?
_________________ Części do prelude III gen
|
13 mar 2013, 18:25 |
|
|
Mugen
Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:38 Posty: 595 Lokalizacja: Podbeskidzie
Auto:: W budowie
silnik: Nie ma!!!
|
Dokładnie tak. Ostatnio czytałem o tym na forum VW. Po ok 3 tys chłopaki mieli ok 100ml w takiej bańce.
_________________czujesz motyw?słońce, plaża, morzenagle ktoś rzuca hasło, że papier toaletowy i mydło rzucili:)Coco Jambo i do przodu...
|
13 mar 2013, 22:02 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Ja mam filterek na odmie. Jeżdżę z nim od 4 lat. Nadal jest czysty jak z pudełka. Rozumiem więc, że taki bidon to alternatywa dla tych co mają silniki w średniej kondycji. 100ml na 3 tys to ponad 300 ml na 10 tys km. Tyle to mi nie ubywa oleju w czerwonej pomiędzy wymianami.
_________________ Części do prelude III gen
|
13 mar 2013, 23:53 |
|
|
cisek33
Dołączył(a): 15 lis 2012, 19:52 Posty: 215 Lokalizacja: PRA - DGR
Auto:: CG2
silnik: J30A1
|
filtr na odmę zakładasz na wężyk nr 3, a oil catch tank na wężyk nr 7 http://old.japancars.ru/cat/honda/index ... lk=E__0801przez wąż nr 3 skrzynia korbowa czy jak to tam się nazywa się tylko "napowietrza" ,przez wąż nr 7 wydostają się opary oraz mgła olejowa i lecą one przez kolektor ssący do silnika ,a przy okazji brudzą kolektor. Spekulacje ,że to jest do silników które swoje już przejeździły są bezpodstawne mój silnik jest zdrowy, a jednak sobie montuje taką zabawkę ,ale tylko dlatego ,że mam wyczyszczony kolektor i nie chce żeby się zabrudził np. w wózkach widłowych itp maszynach wąż nr 7 jest wypuszczony po prostu pod silnik i leci wszystko na glebę
_________________Ciche auta zabijają dzieci
|
14 mar 2013, 12:19 |
|
|
Yreq
Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51 Posty: 635 Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
|
Coś chyba pomieszałeś. Wężyk nr7 kończy się zaraz pod pokrywą zaworów. Od kiedy jest tam skrzynia korbowa. Może się nie znam i w accordzie jest inaczej w pralce skrzynia korbowa jest jeszcze pod głowicą i cylindrami. Idź zatem do kąta, przemyśl to i wtedy wypowiedz się się jeszcze raz
_________________ Masz coś zrobić? zleć to komuś Chcesz porządnie? zrób to sam
|
14 mar 2013, 12:51 |
|
|
nikolai66
Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00 Posty: 505 Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
|
i co nieco wala się po bagażniku.
_________________ I n s t o c k W e t r u s t.
|
14 mar 2013, 13:27 |
|
|
cisek33
Dołączył(a): 15 lis 2012, 19:52 Posty: 215 Lokalizacja: PRA - DGR
Auto:: CG2
silnik: J30A1
|
dlatego napisałem "skrzynia korbowa czy jak to tam się nazywa" więc sam idź do kąta
_________________Ciche auta zabijają dzieci
|
14 mar 2013, 14:26 |
|
|
Yreq
Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51 Posty: 635 Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
|
Chodziło mi o to, że dużo niżej. tam wał się kręci i latają korbowody Cisek, czyli wężykiem 3 zasysa z zewnątrz? do, powiedzmy, skrzyni zaworowej I jeszcze ostatnia uwaga i więcej się nie czepiam. Nie powinien był ten temat znaleźć się w DIY? Bo opis jest w stylu zrób to sam.
_________________ Masz coś zrobić? zleć to komuś Chcesz porządnie? zrób to sam
|
14 mar 2013, 20:04 |
|
|
cisek33
Dołączył(a): 15 lis 2012, 19:52 Posty: 215 Lokalizacja: PRA - DGR
Auto:: CG2
silnik: J30A1
|
wężyk nr 3 zasysa powietrze z układu dolotowego tutaj ładnie pokazane jak to podłączyć dział faktycznie nie ten
_________________Ciche auta zabijają dzieci
|
14 mar 2013, 23:20 |
|
|
nikolai66
Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00 Posty: 505 Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
|
Bez sensu podłączenie. I tak syf leci w kolektor i tak. A nawet jak olej tam poleci, powiedzmy te 50 ml na 500 km to dla mnie na plus.
_________________ I n s t o c k W e t r u s t.
|
15 mar 2013, 16:13 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Skoro zasysa z układu dolotowego to jakim cudem cofa się do tego koletkora olej? Dziwne to...
_________________ Części do prelude III gen
|
15 mar 2013, 17:07 |
|
|
Fuego3
Administrator, Ożyrok, Szmata zlotowa
Dołączył(a): 18 lip 2011, 15:37 Posty: 739 Lokalizacja: Ohlau, Ślůnsk
Auto:: CRV II
silnik: K20A4
|
Dlatego podłączył nr. 7 a nie nr. 3
|
15 mar 2013, 17:27 |
|
|
Yreq
Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51 Posty: 635 Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
|
Trójką zasysa, siódemką wypuszcza Ja wcześniej myślałem, że przed przepustnicą już wypuszcza
_________________ Masz coś zrobić? zleć to komuś Chcesz porządnie? zrób to sam
|
15 mar 2013, 18:21 |
|
|
maly2001
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55 Posty: 605
Auto:: P3G+Civ4G
|
ja tez cos takiego kiedyś robiłem ale po stwierdzeniu braku oleju w srodku tego ustrojstwa wywaliłem i teraz zwykły filterek odmy załatwia sprawe dostawania się oparów oleju do dolotu.... moze pałowane silniki zygaja w dolot ale na serii to tylko moda i zbedne szpejo pod maską... Ale gratki ze Ci sie chciało pomodzic i za grosze zrobiłeś z głowa coś co troszke kosztuje
|
16 mar 2013, 20:32 |
|
|