Artur przywiózł nam samochód na wymianę uszczelki miski. Niby nic, no nie ?
Po zdjęciu miski zauważyliśmy masę opiłków i wspólnie zdecydowaliśmy o zaglądnięciu do panewek. Panewki korbowe okazały się być w bardzo dobrym stanie, natomiast główne były przytarte. Właściciel zgodził się na wyjęcie silnika, wstępnie mieliśmy sprawdzić stan wału.
Silnik powiesiliśmy na stojaku i Bober zabrał się za rozbieranie dołu, niestety efekt był przykry. Auto - lala. Silnik czyściutki, zero nagaru, złoto, olej żółciutki. Pierwsza zdjęta panewka główna była przytarta w stopniu niewielkim, wał pod nią wyglądał w miarę dobrze, dawał nadzieję na bezinwazyjną naprawę. Zaczęliśmy demontować wał, by oddać go specjalistom do sprawdzenia. Wszystko szło jak po maśle. Każda zdjęta podpora, korba, panewka utrzymywała nas w niezmiennej nadziei. Niestety, jedna panewka - ta centralna, postanowiła się obrócić, zmielić blok i zetrzeć wał. Zobaczcie na zdjęciu, jest zmiażdżona i odkształcona, druga ma zatkany kanalik olejowy opiłkami.
Taki blok i wał nie nadają się do naprawy, wał miałby być naprawiony dopiero na trzeci szlif, co w ogóle nie powinno mieć miejsca. Właściciel nastawił się na remont silnika, aczkolwiek postanowił, że kupi inny silnik w tym celu.
Silnik znaleźliśmy, a przy okazji przytargaliśmy Prelude Matysia, której za niedługo stworzymy osobny wątek.
I silnik przygotowany do remontu :
Zakres prac w szlifierni : szlif wału (pierwszy szlif) osiowanie tulejowanie obróbka głowicy
Oraz niezbędne nowe części : panewki główne panewki dystansowe panewki krbowe pierścienie tłokowe uszczelnienia : głowicy, pokrywy zaworów, misy olejowej, wału od strony skrzyni, wału od strony rozrządu, pompy wody, małe uszczelnienia osprzętu.
Czekamy na odbiór
_________________ Karola BOB3R GARAGE: Robert tel. 514 781 432 Karola tel. 664 978 561
Ostatnio edytowano 04 paź 2020, 21:32 przez Preludovelove, łącznie edytowano 4 razy
poznasz go na Osace, jak wszystko dobrze pójdzie On jest z Krakowa, okazało się że dwa trzecie geny stały na sprzedaż w lakierni dwie uliczki od naszego bloku. My kupilismy jedną, a Artur, który tam pracuje - drugą. Stopniowo doprowadzał sobie auto do stanu idealnego, robił blacharkę, lakier, wydech.... nie mnie to opisywać Namawiam go do założenia konta na forum ale on mówi, że brak mu czasu na wszystko.
_________________ Karola BOB3R GARAGE: Robert tel. 514 781 432 Karola tel. 664 978 561
Remont silnika w czerwonej Preludzie Artura ruszył pełną parą! Dół poskładany: Panewki główne, wał i podpory wału zamontowane, Pompa oleju i obudowa uszczelniacza wału od strony skrzyni - przykręcona Nowe pierścienie tłokowe założone na tłoki Montaż tłoków, panewek korbowych i korbowodów Założenie osłony i smoka olejowego Montaż misy olejowej i uszczelnienie
Jak dół to i góra : Założenie uszczelki głowicy Montaż głowicy Założenie popychaczy zaworowych i wałków
What's next ? Ustawienie rozrządu i regulacja zaworów Montaż alternatora, pompy wspomagania, napinacza, magistrali wodnej, aparatu zapłonowego, czujnika położenia wałka wraz z uszczelnieniem trzech ostatnich Założenie kolektorów i podpór Uszczelnienie pokrywy zaworów i miski olejowej Założenie wiązki
Mycie skrzyni i komory :
_________________ Karola BOB3R GARAGE: Robert tel. 514 781 432 Karola tel. 664 978 561
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników