Autor |
Wiadomość |
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
zmieniaj na hamulce na conajmniej z 16V czyli 262mm
_________________ pozdrawiam Plewis
|
27 wrz 2016, 10:36 |
|
|
kitt2496
Dołączył(a): 09 gru 2015, 23:44 Posty: 132 Lokalizacja: małopolskie
Auto:: Prelude 2.0 EX '91 AC
silnik: B20A3
|
Jak hamulce 262mm, to czy trzeba coś przerabiać? A zauważyłem, że lekko mi ściąga w lewo przy przyspieszaniu, i mocno w prawo przy hamowaniu. Gumę będę na dniach oglądał.
|
27 wrz 2016, 17:54 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Przeróbka hebli na większe to koszt - wymiana zwrotnic, zacisków ze zwrotnicami + nowe klocki. Kupić zwrotnice od 16v to nielada wyczyn więc sobie odpuść. No i najmniejsze koła jakie wejdą to 14' Dobre tarcze i dobre klocki + nowy płyn a będziesz miał lepsze heble niż niejedna jeżdżąca 16v.
_________________ Części do prelude III gen
|
27 wrz 2016, 19:22 |
|
|
maly2001
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55 Posty: 605
Auto:: P3G+Civ4G
|
Tu się nie zgodzę... dobre tarcze, w miarę klocki i do miejskich predkości wystarczy.... ale... wystarczy jedno hamowanie ze 170 i cały ten stuff idzie w pizd...u, tarcze pokrzywione, klocki zeszklone.... przy wydmuszce TAK. Ale do seryjnej preli 12v to raczej do predkosci 120 ....Naprawdę nie warto inwestowac w hamulce do 12v....
|
28 wrz 2016, 1:36 |
|
|
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
Oj Dareczku z tego co pamietam to kto jak kto,ale Ty raczej bezpieczenstwo przedewszystkim i oboje wiemy,ze stockowe 262 nie hamuja,a co dopiero te z EXa... Wasyl ma fajny komplet na przod,potrzebaby zwrotnic od 16tki,serio to taki problem? Boberek juz nie ma ? Sam nie dawno pozegnalem komplet 262 w przyzwoitym stanie na zlom... Nikt nie chcial za pare zlotych...
_________________ pozdrawiam Plewis
|
28 wrz 2016, 2:06 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Gdzie w Polsce można 170 jeździć? No chyba, że kolega śmiga prelą do Niemiec. Mi EX w automacie hamował lepiej niż niejedna 16v. Jak tarcze są dobre to nic się nie ma prawa pokrzywić. Prela to nie takie ciężkie auto. A brak dostępności zwrotnic do 16v powinien być wystarczającym argumentem. Jak kolega używa preli do normalnej jazdy to nie ma co szaleć z wydatkami na swap hebli.
_________________ Części do prelude III gen
|
28 wrz 2016, 9:11 |
|
|
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
nie poznaje Cie Dareczku ,gdzie te zestawy EBC... co do wiekszych hebli może sie Glina wypowiedzieć ,przewieziony został Białaskiem kiedy i ma porównanie jak powinna przyspieszać ,a co ważniejsze jak wytrącać prędkość...
zamiast tych obrzydliwych kół (sorki to moja opinia tylko) zainwestowałbym w większe heble.. te czerwone obręcze są całkiem spoko ,zostaw je...
_________________ pozdrawiam Plewis
|
28 wrz 2016, 10:28 |
|
|
Domel
Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55 Posty: 940 Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
|
po wymianie tarcz i klocków w 12V przeraziłem się i myślałem, że układ jest zapowietrzony tak słabo hamują te hamulce
_________________
|
28 wrz 2016, 17:05 |
|
|
maly2001
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55 Posty: 605
Auto:: P3G+Civ4G
|
A w automacie tak nie ma przypadkiem ze jak nacisniesz hamulec hamuje tez silnik skrzynią? Zdaje mi się ze tak właśnie jest i dlatego może automat lepiej hamuje.
|
28 wrz 2016, 18:00 |
|
|
Armagedon
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28 Posty: 464 Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
|
a jak w manualu hamujesz mając wbity bieg to układ silnik/skrzynia to co, nie hamuje? No przecież hamuje i w automacie jest tak samo. Nie ma różnicy w sile hamowania silnikiem...
|
28 wrz 2016, 19:12 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Automat prawie nie hamuje silnikiem dlatego w automatach szybciej zużywają się klocki. Wystarczy trochę pojeździć automatem albo poczytać i wszystko będzie jasne. Mowa oczywiście o skrzyniach hydraulicznych. Są tryby sport, w których hamowanie silnikiem się odbywa ale nie w takim stopniu jak w manualach gdzie przy delikatnej jeździe można w ogóle nie dotykać hamulca. Też się z tym zgadzam. Ważniejsze dobre i skuteczne heble niż ładne szpanerskie koło. Poza tym mała EXowa tarcza wygląda ok tylko na feldze 13 - 14 cali ale na 16' a nie daj Boże na 17' bardzo komicznie.
_________________ Części do prelude III gen
|
28 wrz 2016, 19:29 |
|
|
maly2001
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55 Posty: 605
Auto:: P3G+Civ4G
|
No ale automat redukuje biegi wiec jak nie hamuje? A jakie jest np. na piątce hamowanie silnikiem w manualu? Zadne. Redukujesz biegi ręcznie i masz wtedy hamowanie. Automat to robi sam. Wiec dalej twierdze ze bez ruszania lewarka w manualu jest gorsze hamowanie niż w automacie. Sorry za OT ale nawet najlepsze tarcze do 12v i do tego fabrycznie bardzo słaby tył dają bardzo mała skuteczność. Pamiętam w Ulezu ze na spalonym sprzegle czyli małych przyspieszenia ch i bez hamowania silnikiem po 3 zakrętach nie miałem juz hamowania.
|
28 wrz 2016, 20:21 |
|
|
Domel
Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55 Posty: 940 Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
|
podpisuję się pod tym, w automacie są skuteczniejsze hamulce...
_________________
|
28 wrz 2016, 21:27 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Przejedźcie się najpierw prelą w automacie albo accordem z tych lat a potem wypisujcie takie rzeczy. Rozpędzając się powoli do prędkości 50 km/h skrzynia jest na 3 biegu. Puszczając nogę z gazu skrzynia wbija czwarty bieg i na takim wyhamowuje. Mając skrzynie manualną i chcąc poprawić skuteczność hamowania wystarczy przy takiej prędkości zapiąć dwójkę i mamy odczuwalne hamowanie silnikiem. W automacie takiego odczucia nie ma. I piszę tu o skrzyniach hydraulicznych w prelude III, acc IV, V, VI i VII gen.
_________________ Części do prelude III gen
|
29 wrz 2016, 8:33 |
|
|
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
Czyli moral jest taki,zeby zmieniac hamulce na jak najmniejsza tarcze i po prostu zrzucac biegi,by sie zatrzymac:))))
_________________ pozdrawiam Plewis
|
29 wrz 2016, 9:09 |
|
|