Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Seryjne 200 konne serce N/A 1.6 (!) 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 19 lut 2013, 19:33
Posty: 73
Auto:: BA2 i inne
silnik: dłubnięte N/A
Informacyjnie- dzisiaj miałem okazję przejechać się Almerą 97' po swapie na jdm'owe serce N1 SR16VE. 200 koni w wolnossaku 1.6, i redline na 8600 + moment 180 Nm... Byłem w "szoku". W życiu nie powiedziałbym, że jadę autem z silnikiem o tak małej pojemności.
To chyba najmocniejsze seryjnie produkowane serce 1.6 na Świecie


28 gru 2014, 19:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 505
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
H22A napisał(a):
Informacyjnie- dzisiaj miałem okazję przejechać się Almerą 97' po swapie na jdm'owe serce N1 SR16VE. 200 koni w wolnossaku 1.6, i redline na 8600 + moment 180 Nm... Byłem w "szoku". W życiu nie powiedziałbym, że jadę autem z silnikiem o tak małej pojemności.
To chyba najmocniejsze seryjnie produkowane serce 1.6 na Świecie

Wszystko fajnie, ale jaka jest żywotność takiego silnika ?

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


28 gru 2014, 20:22
Zobacz profil

Dołączył(a): 19 lut 2013, 19:33
Posty: 73
Auto:: BA2 i inne
silnik: dłubnięte N/A
To silnik seryjny, więc nie musi być źle z trwałością. Mój Kolega akurat wszczepił taki z przebiegiem ponad 150 tys. mil. Wymienił płyny/filtry i śmiga... tzn. zrobił około 1 tys. km z bananem na ustach


28 gru 2014, 20:41
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
Zaciekawiłeś mnie Pawle tym silnikiem :) Z tego co widzę, to do końca seryjny on nie jest, bo to wersja limitowana spod łap tunera Autech Japan. Zmienne fazy z wałkami 288 stopni na "haju" i wzniosy zaworów po ~12mm, do tego wykorbienie...tłoki 86mm i skok 68,7mm to się zakręci lekko do 10 tys obrotów, więc moc tutaj i tak jest ograniczona marginesem bezpieczeństwa, natomiast niezły moment jak na taki skok tłoka, szacun dla Nissana, domyślam się, że wrażenia z jazdy bezcenne :) a żywotnością bym się nie przejmował, przy takiej konstrukcji.


28 gru 2014, 21:00
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 11:49
Posty: 400
Lokalizacja: Bytom
Auto:: Prelude 2G Civic 4G Legend III
silnik: A18 D16A9 C35
Ni jest seria na bank znam jedną osobę co ma też w tym silnikiu 200km i jest z częstochowy i nie była to seria ;)

_________________
www.pcpuls.pl

www.sklep.pcpuls.pl


28 gru 2014, 21:02
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
Tzn wyjechał z fabryki już z taką mocą, to nie podlega dyskusji. Zrobili ich ponoć 500 sztuk, bo pewnie taki był wymóg produkcji seryjnej / dopuszczenia do ruchu, albo jakieś tam kalkulacje Nissana. Fajna jednostka z, wbrew pozorom, jeszcze większym potencjałem.


28 gru 2014, 21:15
Zobacz profil

Dołączył(a): 19 lut 2013, 19:33
Posty: 73
Auto:: BA2 i inne
silnik: dłubnięte N/A
U mojego Kolegi siedzi SR16VE N1. Tak jak napisał Grzegorz Nissan wyprodukował tych serc chyba pół lub półtora tysiąca.
Jedynym ograniczeniem w wykorzystaniu możliwości tego silnika w budzie Almery widzę w tylnej belce skrętnej Almerci.
Kolega ma też P10'kę z VVL ale już z dwulitrowym sercem. Tam mocy i momentu jest powyżej 200 km/Nm. Toż to tez nie jest zawalidroga.


28 gru 2014, 22:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 14:37
Posty: 143
Lokalizacja: Legnica
Auto:: H O N D A
silnik: B20A5
Takie auta często robi się, żeby spełnić warunki homologacji auta do jakiejś serii wyścigowej, aczkolwiek o ścigającej się almerze nie słyszałem. Może był to po prostu taki zabieg producenta, żeby wypuścić to auto w odmianie "sportowej". Tak czy siak wrażenia z jazdy muszą być bardzo fajne :D
Stosunek mocy do pojemności jak w najmocniejszej odmianie hondy s2000, która, obok Porsche 911 GT3, generuje największą mocą z litra wśród silników wolnossących (bez wankli). Za to o tym silniku nissana w takich zestawieniach nigdy nie słyszałem, nie wiem z jakiego powodu. Z resztą najmocniejsza jego wersja miała podobno nawet 205 lub 207 KM.


29 gru 2014, 4:48
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
wasil90, Paweł napisał, że jego kolega wszczepił to nadserce do Almery, więc to nie jest rozwiązanie fabryczne w tym aucie. Pulsar VZ-R wyjeżdżał z fabryki oryginalnie z tym silnikiem.


29 gru 2014, 10:13
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL