Autor |
Wiadomość |
H22A
Dołączył(a): 19 lut 2013, 19:33 Posty: 73
Auto:: BA2 i inne
silnik: dłubnięte N/A
|
Informacyjnie- dzisiaj miałem okazję przejechać się Almerą 97' po swapie na jdm'owe serce N1 SR16VE. 200 koni w wolnossaku 1.6, i redline na 8600 + moment 180 Nm... Byłem w "szoku". W życiu nie powiedziałbym, że jadę autem z silnikiem o tak małej pojemności. To chyba najmocniejsze seryjnie produkowane serce 1.6 na Świecie
|
28 gru 2014, 19:51 |
|
|
nikolai66
Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00 Posty: 505 Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
|
Wszystko fajnie, ale jaka jest żywotność takiego silnika ?
_________________ I n s t o c k W e t r u s t.
|
28 gru 2014, 20:22 |
|
|
H22A
Dołączył(a): 19 lut 2013, 19:33 Posty: 73
Auto:: BA2 i inne
silnik: dłubnięte N/A
|
To silnik seryjny, więc nie musi być źle z trwałością. Mój Kolega akurat wszczepił taki z przebiegiem ponad 150 tys. mil. Wymienił płyny/filtry i śmiga... tzn. zrobił około 1 tys. km z bananem na ustach
|
28 gru 2014, 20:41 |
|
|
preludolec
Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23 Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
|
Zaciekawiłeś mnie Pawle tym silnikiem Z tego co widzę, to do końca seryjny on nie jest, bo to wersja limitowana spod łap tunera Autech Japan. Zmienne fazy z wałkami 288 stopni na "haju" i wzniosy zaworów po ~12mm, do tego wykorbienie...tłoki 86mm i skok 68,7mm to się zakręci lekko do 10 tys obrotów, więc moc tutaj i tak jest ograniczona marginesem bezpieczeństwa, natomiast niezły moment jak na taki skok tłoka, szacun dla Nissana, domyślam się, że wrażenia z jazdy bezcenne a żywotnością bym się nie przejmował, przy takiej konstrukcji.
|
28 gru 2014, 21:00 |
|
|
Freze
Dołączył(a): 12 lis 2012, 11:49 Posty: 400 Lokalizacja: Bytom
Auto:: Prelude 2G Civic 4G Legend III
silnik: A18 D16A9 C35
|
Ni jest seria na bank znam jedną osobę co ma też w tym silnikiu 200km i jest z częstochowy i nie była to seria
|
28 gru 2014, 21:02 |
|
|
preludolec
Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23 Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
|
Tzn wyjechał z fabryki już z taką mocą, to nie podlega dyskusji. Zrobili ich ponoć 500 sztuk, bo pewnie taki był wymóg produkcji seryjnej / dopuszczenia do ruchu, albo jakieś tam kalkulacje Nissana. Fajna jednostka z, wbrew pozorom, jeszcze większym potencjałem.
|
28 gru 2014, 21:15 |
|
|
H22A
Dołączył(a): 19 lut 2013, 19:33 Posty: 73
Auto:: BA2 i inne
silnik: dłubnięte N/A
|
U mojego Kolegi siedzi SR16VE N1. Tak jak napisał Grzegorz Nissan wyprodukował tych serc chyba pół lub półtora tysiąca. Jedynym ograniczeniem w wykorzystaniu możliwości tego silnika w budzie Almery widzę w tylnej belce skrętnej Almerci. Kolega ma też P10'kę z VVL ale już z dwulitrowym sercem. Tam mocy i momentu jest powyżej 200 km/Nm. Toż to tez nie jest zawalidroga.
|
28 gru 2014, 22:22 |
|
|
wasil90
Dołączył(a): 12 lis 2012, 14:37 Posty: 143 Lokalizacja: Legnica
Auto:: H O N D A
silnik: B20A5
|
Takie auta często robi się, żeby spełnić warunki homologacji auta do jakiejś serii wyścigowej, aczkolwiek o ścigającej się almerze nie słyszałem. Może był to po prostu taki zabieg producenta, żeby wypuścić to auto w odmianie "sportowej". Tak czy siak wrażenia z jazdy muszą być bardzo fajne Stosunek mocy do pojemności jak w najmocniejszej odmianie hondy s2000, która, obok Porsche 911 GT3, generuje największą mocą z litra wśród silników wolnossących (bez wankli). Za to o tym silniku nissana w takich zestawieniach nigdy nie słyszałem, nie wiem z jakiego powodu. Z resztą najmocniejsza jego wersja miała podobno nawet 205 lub 207 KM.
|
29 gru 2014, 4:48 |
|
|
preludolec
Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23 Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
|
wasil90, Paweł napisał, że jego kolega wszczepił to nadserce do Almery, więc to nie jest rozwiązanie fabryczne w tym aucie. Pulsar VZ-R wyjeżdżał z fabryki oryginalnie z tym silnikiem.
|
29 gru 2014, 10:13 |
|
|