Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
O hamulcach i hamowaniu silnikiem cz.1 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
zmieniaj na hamulce na conajmniej z 16V czyli 262mm

_________________
pozdrawiam Plewis


27 wrz 2016, 10:36
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 gru 2015, 23:44
Posty: 132
Lokalizacja: małopolskie
Auto:: Prelude 2.0 EX '91 AC
silnik: B20A3
Jak hamulce 262mm, to czy trzeba coś przerabiać? A zauważyłem, że lekko mi ściąga w lewo przy przyspieszaniu, i mocno w prawo przy hamowaniu. Gumę będę na dniach oglądał.

_________________
https://www.facebook.com/PreludeBA4byKitt


27 wrz 2016, 17:54
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Przeróbka hebli na większe to koszt - wymiana zwrotnic, zacisków ze zwrotnicami + nowe klocki. Kupić zwrotnice od 16v to nielada wyczyn więc sobie odpuść. No i najmniejsze koła jakie wejdą to 14'
Dobre tarcze i dobre klocki + nowy płyn a będziesz miał lepsze heble niż niejedna jeżdżąca 16v.

_________________
Części do prelude III gen


27 wrz 2016, 19:22
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55
Posty: 605
Auto:: P3G+Civ4G
drajwer napisał(a):
Przeróbka hebli na większe to koszt - wymiana zwrotnic, zacisków ze zwrotnicami + nowe klocki. Kupić zwrotnice od 16v to nielada wyczyn więc sobie odpuść. No i najmniejsze koła jakie wejdą to 14'
Dobre tarcze i dobre klocki + nowy płyn a będziesz miał lepsze heble niż niejedna jeżdżąca 16v.


Tu się nie zgodzę... dobre tarcze, w miarę klocki i do miejskich predkości wystarczy.... ale... wystarczy jedno hamowanie ze 170 i cały ten stuff idzie w pizd...u, tarcze pokrzywione, klocki zeszklone.... przy wydmuszce TAK. Ale do seryjnej preli 12v to raczej do predkosci 120 ....Naprawdę nie warto inwestowac w hamulce do 12v....


28 wrz 2016, 1:36
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
drajwer napisał(a):
Przeróbka hebli na większe to koszt - wymiana zwrotnic, zacisków ze zwrotnicami + nowe klocki. Kupić zwrotnice od 16v to nielada wyczyn więc sobie odpuść. No i najmniejsze koła jakie wejdą to 14'
Dobre tarcze i dobre klocki + nowy płyn a będziesz miał lepsze heble niż niejedna jeżdżąca 16v.

Oj Dareczku z tego co pamietam to kto jak kto,ale Ty raczej bezpieczenstwo przedewszystkim i oboje wiemy,ze stockowe 262 nie hamuja,a co dopiero te z EXa... Wasyl ma fajny komplet na przod,potrzebaby zwrotnic od 16tki,serio to taki problem? Boberek juz nie ma ?
Sam nie dawno pozegnalem komplet 262 w przyzwoitym stanie na zlom... Nikt nie chcial za pare zlotych...

_________________
pozdrawiam Plewis


28 wrz 2016, 2:06
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Gdzie w Polsce można 170 jeździć? No chyba, że kolega śmiga prelą do Niemiec.
Mi EX w automacie hamował lepiej niż niejedna 16v. Jak tarcze są dobre to nic się nie ma prawa pokrzywić. Prela to nie takie ciężkie auto.
A brak dostępności zwrotnic do 16v powinien być wystarczającym argumentem.
Jak kolega używa preli do normalnej jazdy to nie ma co szaleć z wydatkami na swap hebli.

_________________
Części do prelude III gen


28 wrz 2016, 9:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
nie poznaje Cie Dareczku ,gdzie te zestawy EBC...
co do wiekszych hebli może sie Glina wypowiedzieć ,przewieziony został Białaskiem kiedy i ma porównanie jak powinna przyspieszać ,a co ważniejsze jak wytrącać prędkość...

zamiast tych obrzydliwych kół (sorki to moja opinia tylko) zainwestowałbym w większe heble..
te czerwone obręcze są całkiem spoko ,zostaw je...

_________________
pozdrawiam Plewis


28 wrz 2016, 10:28
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 940
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
po wymianie tarcz i klocków w 12V przeraziłem się i myślałem, że układ jest zapowietrzony tak słabo hamują te hamulce :oops:

_________________
Obrazek


28 wrz 2016, 17:05
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55
Posty: 605
Auto:: P3G+Civ4G
drajwer napisał(a):
Gdzie w Polsce można 170 jeździć? No chyba, że kolega śmiga prelą do Niemiec.
Mi EX w automacie hamował lepiej niż niejedna 16v. Jak tarcze są dobre to nic się nie ma prawa pokrzywić. Prela to nie takie ciężkie auto.
A brak dostępności zwrotnic do 16v powinien być wystarczającym argumentem.
Jak kolega używa preli do normalnej jazdy to nie ma co szaleć z wydatkami na swap hebli.


A w automacie tak nie ma przypadkiem ze jak nacisniesz hamulec hamuje tez silnik skrzynią? Zdaje mi się ze tak właśnie jest i dlatego może automat lepiej hamuje.


28 wrz 2016, 18:00
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28
Posty: 462
Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
a jak w manualu hamujesz mając wbity bieg to układ silnik/skrzynia to co, nie hamuje? No przecież hamuje i w automacie jest tak samo. Nie ma różnicy w sile hamowania silnikiem...


28 wrz 2016, 19:12
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Automat prawie nie hamuje silnikiem dlatego w automatach szybciej zużywają się klocki. Wystarczy trochę pojeździć automatem albo poczytać i wszystko będzie jasne. Mowa oczywiście o skrzyniach hydraulicznych. Są tryby sport, w których hamowanie silnikiem się odbywa ale nie w takim stopniu jak w manualach gdzie przy delikatnej jeździe można w ogóle nie dotykać hamulca.


plewis napisał(a):
zamiast tych obrzydliwych kół (sorki to moja opinia tylko) zainwestowałbym w większe heble..
te czerwone obręcze są całkiem spoko ,zostaw je...

Też się z tym zgadzam. Ważniejsze dobre i skuteczne heble niż ładne szpanerskie koło. Poza tym mała EXowa tarcza wygląda ok tylko na feldze 13 - 14 cali ale na 16' a nie daj Boże na 17' bardzo komicznie.

_________________
Części do prelude III gen


28 wrz 2016, 19:29
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 22:55
Posty: 605
Auto:: P3G+Civ4G
No ale automat redukuje biegi wiec jak nie hamuje? A jakie jest np. na piątce hamowanie silnikiem w manualu? Zadne. Redukujesz biegi ręcznie i masz wtedy hamowanie. Automat to robi sam. Wiec dalej twierdze ze bez ruszania lewarka w manualu jest gorsze hamowanie niż w automacie. Sorry za OT ale nawet najlepsze tarcze do 12v i do tego fabrycznie bardzo słaby tył dają bardzo mała skuteczność. Pamiętam w Ulezu ze na spalonym sprzegle czyli małych przyspieszenia ch i bez hamowania silnikiem po 3 zakrętach nie miałem juz hamowania.


28 wrz 2016, 20:21
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 940
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
maly2001 napisał(a):
No ale automat redukuje biegi wiec jak nie hamuje? A jakie jest np. na piątce hamowanie silnikiem w manualu? Zadne. Redukujesz biegi ręcznie i masz wtedy hamowanie. Automat to robi sam. Wiec dalej twierdze ze bez ruszania lewarka w manualu jest gorsze hamowanie niż w automacie. Sorry za OT ale nawet najlepsze tarcze do 12v i do tego fabrycznie bardzo słaby tył dają bardzo mała skuteczność.


podpisuję się pod tym, w automacie są skuteczniejsze hamulce...

_________________
Obrazek


28 wrz 2016, 21:27
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Przejedźcie się najpierw prelą w automacie albo accordem z tych lat a potem wypisujcie takie rzeczy. Rozpędzając się powoli do prędkości 50 km/h skrzynia jest na 3 biegu. Puszczając nogę z gazu skrzynia wbija czwarty bieg i na takim wyhamowuje. Mając skrzynie manualną i chcąc poprawić skuteczność hamowania wystarczy przy takiej prędkości zapiąć dwójkę i mamy odczuwalne hamowanie silnikiem. W automacie takiego odczucia nie ma. I piszę tu o skrzyniach hydraulicznych w prelude III, acc IV, V, VI i VII gen.

_________________
Części do prelude III gen


29 wrz 2016, 8:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
Czyli moral jest taki,zeby zmieniac hamulce na jak najmniejsza tarcze i po prostu zrzucac biegi,by sie zatrzymac:))))

_________________
pozdrawiam Plewis


29 wrz 2016, 9:09
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL