Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
O hamulcach i hamowaniu silnikiem cz.1 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56
Posty: 807
Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
Mialem a8 w tip tronicu i ze spokojem moglem schamowac pojazd biegami ... Harry wez kup porzadne auto...

_________________
pozdrawiam Plewis


02 paź 2016, 15:03
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
owszem, tip troniciem dasz radę stracić prędkość tak jak i manualem. A zostaw lewarek na D i powiedz co się dzieje


02 paź 2016, 16:23
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Oczywiście, że auta ze skrzyniami automatycznymi hamują silnikiem. Nawet te zwykłe i proste jak moja w Accordzie, gdzie jest skrzynia hydrauliczna ze sterowaniem elektronicznym. ASB działa jednak nieco inaczej niż manual - tak jak zauważacie - skrzynia dąży do wrzucenia możliwie wysokiego biegu dla danych warunków jazdy. Często skutkuje to tym, że faktycznie obroty są na poziomie np. 1500 i siła hamowania jest wtedy znikoma - wręcz auto zamiast hamować potrafi przyspieszać. Tak samo zachowa się manual na zbyt wysokim biegu!!! Właśnie po to są inne pozycje lewarka niż "D" tylko trzeba wiedzieć o nich, a także umieć korzystać w odpowiednich sytuacjach. Wbrew pozorom i powszechnej opiniii w naszym kraju skrzynie automatyczne nie są wynalazkiem dla debili.

Dla przykładu - Accord - skrzynia posiada 4 biegi do przodu. Możliwe pozycje do ustawienia "D4"(odpowiednik zwykłego "D")-"D3"-"2"-"1". Pozycja "D3" używa tylko trzech pierwszych biegów, "2" - blokuje bieg drugi. Zgodnie z instrukcją obsługi można używać swobodnie "D3" i "2" dla zwiększonego hamowania silnikiem - i świadomy użytkownik to robi. Nieświadomy na górskich serpentynach będzie deptał hamulec i wytnie w końcu w przepaść, kiedy te się skończą... Tak samo jak manualu wrzucicie "trójkę" - tak samo robi się w automacie. Oczywiście, są nowocześniejsze skrzynie, które lepiej radzą sobie z różnymi sytuacjami, ale nawet w tych prostych da się jeździć efektywnie. Zrobiłem ostatnio trasę w góry, jeździłem po różnych stromych zjazdach i podjazdach. Hamulca używałem sporadycznie. Przeważnie wystarczalo zrzucenie do trzeciego biegu, w dwóch czy trzech sytuacjach potrzebowałem zblokowania drugiego biegu. Oczywiście. Mogłem to olać i deptać hamulec - tylko po co? Skoro skrzynia przewiduje proste rozwiązania w takich sytuacjach :)

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


08 paź 2016, 2:53
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Piter napisał(a):
Dla przykładu - Accord - skrzynia posiada 4 biegi do przodu. Możliwe pozycje do ustawienia "D4"(odpowiednik zwykłego "D")-"D3"-"2"-"1". Pozycja "D3" używa tylko trzech pierwszych biegów, "2" - blokuje bieg drugi. Zgodnie z instrukcją obsługi można używać swobodnie "D3" i "2" dla zwiększonego hamowania silnikiem - i świadomy użytkownik to robi. Nieświadomy na górskich serpentynach będzie deptał hamulec i wytnie w końcu w przepaść, kiedy te się skończą... Tak samo jak manualu wrzucicie "trójkę" - tak samo robi się w automacie. Oczywiście, są nowocześniejsze skrzynie, które lepiej radzą sobie z różnymi sytuacjami, ale nawet w tych prostych da się jeździć efektywnie. Zrobiłem ostatnio trasę w góry, jeździłem po różnych stromych zjazdach i podjazdach. Hamulca używałem sporadycznie. Przeważnie wystarczalo zrzucenie do trzeciego biegu, w dwóch czy trzech sytuacjach potrzebowałem zblokowania drugiego biegu. Oczywiście. Mogłem to olać i deptać hamulec - tylko po co? Skoro skrzynia przewiduje proste rozwiązania w takich sytuacjach :)

Piotrek, mam tak samo w acc V ale w acc VII, który ma 5 biegów mam tylko opcje D i D3. I nie można wrzucić D3 podczas jazdy na D. Mam za to tryb manualny, który mozna wbić w każdej chwili blokując dany bieg i zmieniając biegi ręcznie. Ale nie po to kupiłem automata żeby się podczas jazdy bawić lewarkiem. ;) Raz jeździłem po serpentynach ale jakoś nie przeszkadzała mi jazda z nogą na hamulcu. :)
Gadałem niedawno na ten temat z SeeDoo i Wojtkiem. Obaj się uśmiali jak usłyszeli o hamowaniu silnikiem w hydraulicznej skrzyni biegów. Jest ono tak znikome, że praktycznie nie istnieje. Nawet jak puścisz nogę z gazu przy 140 km/h co w przypadku manuala na najwyższym biegu powoduje odczuwalne zwalnianie. Ale do rzeczy. Chcecie zahamować automatyczną hydrauliczną skrzynią? Wbijcie podczas jazdy P ;)
Plewis pisał, że automaty hamują silnikiem. Ale Krzychu ma audi ze skrzynią mechaniczną a ta działa zupełnie inaczej niż hydrauliczne skrzynie w starych japońcach z klasycznymi hydraulicznymi skrzyniami. Mechaniczne automaty w audi faktycznie hamują silnikiem. Wolę jednak bezawaryjne skrzynie hydrauliczne ;)

_________________
Części do prelude III gen


08 paź 2016, 8:49
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 16:03
Posty: 708
Lokalizacja: Warschau, die Hauptstadt
Auto:: CG4
silnik: F20B7 w/AT
Tak, oczywiście nie ma co porównywać skrzyni klasycznej z mechanicznymi automatami, z których większość to tak naprawdę zautomatyzowany manual. Niemniej jednak da się takie efekty osiągnąć jak pisałem - inna sprawa, że to obciąża skrzynię. Co do bezawaryjności, cóż, praca mojej skrzyni pozostawia co nieco do życzenia i akurat o ile w IV i V genie Accorda skrzynie były żywotne, to VI - zarówno R4 jak i zwłaszcza V6 - ma z tym problemy.

_________________
Mam Made in Japan za parę papierów, kilka bajerów - by zginać frajerów
Obrazek


08 paź 2016, 11:33
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL