Autor |
Wiadomość |
Domel
Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55 Posty: 940 Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
|
jaki jest sens wymiany płynu co dwa lata jak producenci aut zalecają wymianę co 10 lat lub co 100 tys. km, moim zdaniem raz na 5 lat jest w zupełności wystarczające w starym aucie
_________________
|
18 sty 2017, 23:37 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Też mnie to zastanawia. Olej raz do roku - tak. Płyn hamulcowy - teoretycznie raz na dwa lata, ale jak się nie jeździ wyczynowo to można rzadziej. Ale płyn chłodniczy? To tak jak z nabijaniem klimy raz do roku. Jak coś jest zjeb.ne to trzeba uzupełniać. Ja w sumie zmieniam płyn chłodniczy w każdym nowo zakupionym aucie bo nie mam zaufania do sprzedawcy. Ale jak raz wymienie i nie ubywa to jeżdżę dopóki kolor się nie zmienia. W preli zmieniałem płyn przy każdej zmianie silnika. A, że przez siedem lat ze 3 razy silnik zmieniałem to średnia wymiany płynu chłodniczego wyszła mi niewiele ponad 2 lata Niedawno też zmieniałem silnik więc i płyn mam nowy. Ale na wiosnę zmieniam chłodnicę na grubszą więc znowu zmienię płyn.
_________________ Części do prelude III gen
|
18 sty 2017, 23:42 |
|
|
nikolai66
Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00 Posty: 505 Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
|
Po prostu mnie na to stać W nowych autach producenci zalecają wymianę oleju co 30 t km, ale czy ten olej podoła takiemu przebiegowi ? W nowym aucie układ chłodzenia jest czysty. Może i co 100 km wystarczy. Ale w starym, przeszło 25 letnim układzie - już tak czysto nie jest. Któryś forumowicz robił 5 płukanek z kubkami, i widać było ,ile razy trzeba taki układ przelać swieżym płynem , żeby go w miarę wyczyścić. 5tka płynu w promocji kosztuje ze 30 zł, więc nie ma tragedii. Ile to wyjdzie miesięcznie ? niecałe 2 zł . DWA zł na MIESIĄC
_________________ I n s t o c k W e t r u s t.
|
18 sty 2017, 23:50 |
|
|
SOPELTomcat
Dołączył(a): 20 mar 2013, 23:20 Posty: 72 Lokalizacja: Poznań
Auto:: Prelude III i Alfa Spider
silnik: B20A3
|
A ja popieram kolegę(nikolai) odnośnie płynu chłodniczego no chyba ze ktoś kupuje bardzo dobrej jakości,to może wymieniać raz na 3- 4 lata ale jak kupujemy taki za 30zł to ja wymieniam co dwa lata,a można co rok jak ktoś lubi ps.Mój ojciec kupił sobie dupowoza w postaci civica (angielkę) nawet nie wiedziałem że takie "coś"może być w układzie chłodniczym,jedna wielka korozja i breja a zaznaczam że auto oczywiście jeździło na płynie,na szczęście era lania wody w chłodnicy się już kończy w Polsce ale kiedy był płyn wymieniony tego nikt nie wie..
|
23 sty 2017, 21:54 |
|
|
nikolai66
Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00 Posty: 505 Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
|
Tak tylko dodam - od kilku lat Borygo.
_________________ I n s t o c k W e t r u s t.
|
23 sty 2017, 22:08 |
|
|
Domel
Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55 Posty: 940 Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
|
który kolor? bo nie wiem czy wiesz to ma znaczenie, do naszych starych konstrukcji powinno się używać niebieskich/zielonych, a do nowych różowe, które różnią się technologią produkcji a co za tym idzie posiadają różne dodatki/składniki, które w starych konstrukcjach mogą szybciej rozszczelnić układ niż pomóc...
_________________
|
23 sty 2017, 23:56 |
|
|
nikolai66
Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00 Posty: 505 Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
|
Niebieski. Do jednego acc (rocznik 91) przez 3 lata różowy. Brak wycieków- węże , chłodnica, nagrzewnica,pompa - wszystko suche.
_________________ I n s t o c k W e t r u s t.
|
24 sty 2017, 0:40 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Ja wszędzie leje koolera czyli koncentrat na glikolu. Pół na pół z wodą destylowaną i jest ok. Ma to swoje plusy bo w nagłej sytuacji zawsze można wody dolać a potem przed zimą uzupełnić samym koncentratem. Kolor oczywiście zielony.
_________________ Części do prelude III gen
|
24 sty 2017, 9:48 |
|
|
Pendunate
Dołączył(a): 09 sie 2016, 18:02 Posty: 90 Lokalizacja: Mosina
Auto:: Prelude 3 2.0EX 1991 BA4
silnik: B20A3 109KM
|
Wracam do głównego tematu. Okazuje się, że znowu guma od gaźnika mi pękła, stąd to wysokie spalanie. Stąd pytanie: jaki jest najlepszy sposób na zrobienie tej gumy? Ciężko mi stwierdzić, który sposób okaże się tym najlepszym. Ewentualnie, gdzie mogę dostać tę część? Jakieś ASO, ebay, czy inne zagraniczne serwisy?
|
09 lut 2017, 21:26 |
|
|
Srebhanka
Dołączył(a): 30 sty 2015, 14:01 Posty: 179 Lokalizacja: Piła
Auto:: Honda Prelude |||
silnik: B20a9 (BA4)
|
Rozbierz wyczyś i uszczelni klejem do szyb i powinno być dobrze a w najgorszym wypadku kup od kogoś dobre używki
|
11 lut 2017, 11:13 |
|
|
Pendunate
Dołączył(a): 09 sie 2016, 18:02 Posty: 90 Lokalizacja: Mosina
Auto:: Prelude 3 2.0EX 1991 BA4
silnik: B20A3 109KM
|
Nie wiem, co mój ojciec, wraz z mechanikiem wymyślił, ale szykuje się z tego ambitniejszy projekt. Mamy kontakt z pewną osobą od gaźników, która może nam załatwić poszczególne części. Jak cała historia się potoczy to opiszę później. Jedyne, co muszę wiedzieć, to jaki jest model gaźnika w pralce B20A3? Był jeden i ten sam, dla wszystkich A3, czy różne? Auta nie mam teraz w pobliżu i nie mogę teraz odczytać, dlatego pytam.
|
11 lut 2017, 16:54 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|