Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Odpowietrzanie ALB, 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05
Posty: 164
Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
Witam. Mam problem z odpowietrzeniem ALB ktoś to już przerabiał?? jak to sie robie w ogóle??

Wymieniałem uszczelki w zaciskach, następnie odpowietrzyłem jak w normalnym aucie bez alb i pedał jest strasznie nisko.


Samo alb działa, tylko podczas hamowania dobija cisnienie, po włączeniu silnika i podczas jazdy nie ma tego terkotania.


09 lut 2013, 15:38
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2013, 13:13
Posty: 193
Lokalizacja: EPA
Auto:: Accord III
silnik: B20A2/A7
Generalnie nie jest to trudny zabieg, niemniej jednak nawk...wiać się można solidnie.

Uleciało totalnie mi z głowy co i jak, ale najpierw musisz odpowietrzyć akumulator, a dopiero później pompę.

Musisz wyjąć przekaźnik od akumulatora i na krótko podawać napięcie na nią do momentu aż nabije ciśnienie. Będzie słychać. Popuszczasz ciśnienie odpowietrznikiem. Aż przestanie lecieć piana.

Następnie to samo na krótko z pompą. Ale przy pompie dodatkowo musisz podac napięcie (na krótko) na zawory (soloenid) tak żeby popuściły ciśnienie odpowietrznikami.

Zabawy co niemiara. To takie szczątkowe informacje, ale tyle mi w głowie zostało po tej nierównej walce...

Na starym forum był cały tutorial pięknie opisany.

Poprawicie i uzupełnijcie moją wypowiedz.

_________________
...niech potomni wiedzą jakie to piękne samochody produkowali kiedyś Japończycy bo dziś już takich nie robią...


09 lut 2013, 16:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 gru 2012, 18:00
Posty: 505
Lokalizacja: Wołczyn
Auto:: ba,cb,ab
silnik: 12/16v.
uaz555 napisał(a):
Witam. Mam problem z odpowietrzeniem ALB ktoś to już przerabiał?? jak to sie robie w ogóle??

Wszystko krok po kroku znajdziesz w manualu.

_________________
I n s t o c k W e t r u s t.


09 lut 2013, 17:18
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01
Posty: 833
Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
nikolai66 napisał(a):
uaz555 napisał(a):
Witam. Mam problem z odpowietrzeniem ALB ktoś to już przerabiał?? jak to sie robie w ogóle??

Wszystko krok po kroku znajdziesz w manualu.

Myślę że można napisać tutorial :) przyda się potomnym :) twórzmy forum na nowo !! :)

_________________
Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!


09 lut 2013, 18:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05
Posty: 164
Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
Mam manuala 62sf100.pdf, nie znalazłem tam info o odpowietrzaniu alb, szukałem w dziale hamulce, manual ma coś 970 stron. Może chociaż podpowiecie gdzie jest ten cholerny odpowietrznik pompy alb bo mniej wiecej już znalazłem jak to odpowietrzać:)


09 lut 2013, 18:26
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01
Posty: 833
Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
odgrzewam kotleta, bo mam problem...

Zmieniałem zaciski, (auto stało tyłem do dołu, podniesione tylko na lewarku przy lewym przednim kole) , przez moją nieuwagę poziom płynu w ALB byl poniżej minimum więc dolałem. Odpowietrzyłem wszystkie zaciski począwszy od prawego tyłu, na lewym przodzie kończąc. Powietrza w układzie brak, płyn świeży czysty.

Problem mam taki - na wyłączonym silniku pedał hamulca robi się twardy, ale po zapaleniu silnika wpada w podłogę a hamulce praktycznie nie hamują.

Co może być przyczyną?

Dodam, że od serwa odchodzi wąż, który za pomocą zaworu zwrotnego jest podłączony do PGMFi i po jego odpięciu hamulec robi się twardy, ale po ponownym załączeniu pedał znowu wpada w podłogę.

_________________
Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!


09 lip 2017, 21:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 14:37
Posty: 143
Lokalizacja: Legnica
Auto:: H O N D A
silnik: B20A5
Może masz problem właśnie z serwem. A jak w trakcie jazdy przy dłuższym hamowaniu? Pedał nie mięknie?


10 lip 2017, 20:29
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01
Posty: 833
Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
nie ma jazdy bo hamulce praktycznie NIE HAMUJĄ

przed wymianą zacisków wszystko było ok.

_________________
Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!


10 lip 2017, 23:01
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01
Posty: 833
Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
Wbrew wszechobecnej opinii, że hamulce odpowietrza się od najdalszego koła ....
... po pięciu takich próbach hamulec cały czas był taki sam (miekki, nie stawiał oporu, wpadał po odpaleniu silnika) , dopiero po przestudiowaniu manuala dopadłem schemat wg. którego odpowietrzyłem hamulce i hamulec w momencie wrócił do należytego stanu.

a więc, sekwencja odpowietrzania --> LEWY PRZÓD --> PRAWY TYŁ --> PRAWY PRZÓD --> LEWY TYŁ

_________________
Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!


19 lip 2017, 8:49
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
mlodyrychu napisał(a):
a więc, sekwencja odpowietrzania --> LEWY PRZÓD --> PRAWY TYŁ --> PRAWY PRZÓD --> LEWY TYŁ

Adam, ale tak ma być w każdej prelude czy tylko wtedy kiedy jest ALB?

_________________
Części do prelude III gen


19 lip 2017, 9:15
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01
Posty: 833
Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
W manualu znalazłem jedną procedurę odpowietrzania, tą którą podałem, więc wydaje mi się że będzie ona dla wersji BEZ i Z systemem ALB.
W dalszej części manuala jest informacja odnośnie odpowietrzania ALB, ale tyczy się samej pompy --> i do tego potrzebne jest specjalne urządzenie (chyba że ktoś potrafi to obejść)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!


24 lip 2017, 8:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2014, 15:29
Posty: 183
Lokalizacja: Głogów
Auto:: Prelude
silnik: B20A9
viewtopic.php?f=9&t=99&p=22102&hilit=Odpowietrzanie+alb#p22102

Tutaj w jednym poście jest opisana procedura odpowietrzenia pompy ALB bez użycia specjalistycznego urządzenia


24 lip 2017, 9:14
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01
Posty: 833
Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
Wkleję tutaj, żeby nie szukać :

robione Problem byl w zapowietrzonej pompie i starym plynie w niej Pompe ABSu odpowietrzamy osobno i rowniez osobno podajemy tam nowy plyn hamulcowy Nikt tego w mojej preli chyba nigdy nie robil! Lecialo takie gowno ze hohoho ;) Ja znalazlem przepis na odpowietrzanie na honda trójmiasto Przepis goscia o nicku "rynioo":
- na pompie powinien być odpowietrznik ale nim tylko odpowietrzysz pompę i modulator, a modulator poprzez podanie +12V na elektrozawory.w mojej '91 jest to czarny i czerwony, polaryzacja obojętna.
- odpowietrznik jest na pompie.to taka mała "śrubka" z dziurką i gumowym kapturkiem na głowie.
-najsampierw podłącz prostownik albo odpal motor.w przeciwny razie baterię zarypiesz
-poczekaj aż pompa się wyłączy a jeżeli się nie włączy to znaczy że jest ciśnienie :)
-wyjmij przekażnik od ALB i przygotuj krótki kabel do zwierania styków w nim.
-rozepnij kostni od elektrozaworów na modulatorze 3szt po 3 kable
-przygotuj potrójny kabel z plusa i taki sam z minusa do tychże wtyczek
-najlepiej kup małe konektorki - 3 męskie i 3 żeńskie (o ile dobrze pamiętam) tak będzie najbezpieczniej bo nie zrobisz zwarcia
-podłącz do każdej kostki kable do czarnego i czerwonego (tak jest w accordzie u ciebie może być inaczej więc jak nie masz tych kolorów to sprawdź w manualu albo multimetrem w każdym elektrozaworze są 2 cewki jak podłączysz nie do tych co trzeba to nic złego sieę nie stanie, poprostu nie "upuścisz" ciśnienia do zbiorniczka
-odpowietrz najpierw pompę z akumulatorem.odkręć odpowietrznik wyjmij przekaźnik ALB zewrzyj 2"złote"styki w jego gnieździe i poczekaj aż bombelki przestaną się pojawiać w płynie, potem zakręć odpowietrznik włącz pompe.jak zacznie zwalniać - rozłącz.sama się nie wyłączy więc musisz uważać żeby za dużo ciśnienia nie nawalić bo się może cuś znaturzyć :( znaczy się popsuć)
-następnie zapodaj napięcie na elektrozawory i poczekaj ok 2,3 sek aż płyn z bombelkami przestanie lecieć możesz swiecić tam latarką dla lepszej widoczności.one będą bardzo małe więc nie będziesz ich widział,tylko płyn będzie wydawał się mętny
-następnie czekasz 5,10 może 20 min do czasu aż bombelki wylecą i ulotnią się możesz swiecić tam latarką dla lepszej widoczności.
-powtarzaj operację az do skutku (500 ,1000,2000 razy :) )
-po wszystkim odpowietrz jeszcze raz przednie hamulce.
-bujnij się na jazde próbną daj po hamplach pożądnie parę razy,pedał powinien solidnie "odbijać" jeżeli odbija za słabo to znaczy że jest gdzieś jeszcze trochę powietrza,wtedy odpowietrzasz tylko zaworami(pompą niekoniecznie)

W serwisach Hondy mają specjalne urządzenie do odpowietrzania ALB ,które podłączają do kostki pod siedzeniem pasażera i symulują pracę ALB
ale moja metoda jest tak samo skuteczna.no i nie kosztuje :)

Moze komus sie przyda! Pzdr

_________________
Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!


24 lip 2017, 23:04
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 13 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL