Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Jaką skrzynie ? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 20 sty 2018, 8:15
Posty: 12
Lokalizacja: CBR
Auto:: Prelude III
silnik: B20A9
witam powoli składam motor B20A3 z nowymi tłokami powiększonymi tulejami i tłokami o +0.5 od nominału, klawiatura będzie z wtrysku bo całość bd siedzieć w budzie w której właśnie siedział wtrysk B20A9 ale z zbiegu okoliczności znalazł się słupek od gaźnika, czytałem trochę na forum że może być to ciekawe połączenie ale nie znalazłem albo źle szukałem informacji na temat skrzyni, czy Ktoś orientuje się może w temacie co lepiej dobrać bądź kwestie różnic ( a może Ktoś ma porównanie i się wypowie ) pomiędzy : koło zamachowe sprzęgło skrzynia ( D2J4 ) z gaźnika A3 , czy zostawić taka jaka była z wtrysku czyli k. zam. sprzęgło i skrzynia ( D2M5 )
mam nadzieje ze nie pomyliłem oznaczeń i w miarę zrozumiale zadałem pytanie
dziękuję z góry za pomocne rady i info Pozdrawiam


13 sty 2020, 20:58
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 2847
Lokalizacja: Otwock, Warszawa
Auto:: prelude, accord, forester SJ XT
silnik: H22A, K20, 2.0 DIT
Jak masz D2J4 tzn, że masz przedlifta i to z przedlifta musisz zostawić skrzynię.
Skrzynie z gaźnikowców mają krótsze przełożenia więc zostawiłbym to co masz. Ewentualnie wsadź dłuższą z B20A5 czyli D2J5
Z tego co pamiętam to D2M5 jest z polifta B20A9 i żeby ją wsadzić musiałbyś zmienić nie tylko koło zamachowe i sprzęgło ale i półosie i zwrotnice. Nie pamiętam też jak jest ze speedsensorem i czy nie będzie tak, ze ten z przedlifta nie podejdzie do poliftowej skrzyni.
Zostaw tą skrzynię, która siedziała. Jak zaczniesz rzeźbić to coś na pewno się posra. ;)

_________________
Części do prelude III gen


13 sty 2020, 21:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 20 sty 2018, 8:15
Posty: 12
Lokalizacja: CBR
Auto:: Prelude III
silnik: B20A9
Właśnie chodzi o to ze mam bude polifta gdzie siedział silniki b20a9 i skrzynia d2m5 akupiłem silnik z przedlifta b20a3 z skrzynia d2j4 wiec żeby nie wymieniać półosi i zwrotnic jeżeli jest taka koniecznosc to lepiej żebym został przy skrzyni od wtrysku , ale dzięki i tak zapodpowiedz mam półosie od wtrysku i od gaźnika to porównam mam Nadzieje ze naocznie dostrzegę różnice jeżeli taka jest


14 sty 2020, 0:34
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2012, 20:50
Posty: 399
Lokalizacja: Warszawa
Auto:: Prelude BA4; Accord CW1
silnik: B20A9/A5; R20A3
Jeśli masz polifta to zostaw skrzynię z polifta. Koło zamachowe, sprzęgło, speed sensor i cały osprzęt silnika też.
Im więcej rzeczy zmienisz tym większa rzeźbę zrobisz i możesz się w tym nie odnaleźć.
Pierwszy krok ro studiowanie service manual i 2 suplementów. Jak się w tym odnajdziesz to zrozumiesz co i kiedy się zmieniło.

_________________
ObrazekObrazek


14 sty 2020, 0:44
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 2847
Lokalizacja: Otwock, Warszawa
Auto:: prelude, accord, forester SJ XT
silnik: H22A, K20, 2.0 DIT
Zrób tak jak pisze Miłosz. Przełóż koło zamachowe i sprzęgło ze starego silnika. Resztę zostaw. Zmień tylko sam słupek silnika. Nic więcej. Przełóż ze starego silnika chłodnicę oleju. Taka podstawka pod filtr. Gaźnikowce tego nie mają.

_________________
Części do prelude III gen


14 sty 2020, 0:54
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 862
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
na dłuższą metę skrzynia z dłuższymi przełożeniami będzie lepsza, nie będziesz się męczył w trasie:) także dobrze, że w Twoim przypadku będzie to skrzynia poliftowa pochodząca z A9, bo w prosty sposób dopasujesz także tarczę sprzęgłową z H22, po drugie gdybyś chciał wrzucić skrzynię z przedlifta, a do tego w Twoim przypadku pochodzącą z gaźnika to wszystko zmieniłoby się na gorszy setup, bo musiałbyś także zmienić półosie wraz z przegubami, zwrotnice i zaciski pod tarcze 242 co mija się z logiką :)

_________________
Obrazek


14 sty 2020, 12:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26
Posty: 109
Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
Domel napisał(a):
bo musiałbyś także zmienić półosie wraz z przegubami, zwrotnice i zaciski pod tarcze 242 co mija się z logiką :)

Nie można do przedliftowej EX-owej skrzyni założyć półosi i zwrotnic + piast z przedliftowej "szesnastki" :?:


14 sty 2020, 15:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2019, 22:30
Posty: 86
Lokalizacja: Rawicz
Auto:: Honda Prelude BA4, Acura RL
silnik: B20A9, J37A2
2be3 napisał(a):
Domel napisał(a):
bo musiałbyś także zmienić półosie wraz z przegubami, zwrotnice i zaciski pod tarcze 242 co mija się z logiką :)

Nie można do przedliftowej EX-owej skrzyni założyć półosi i zwrotnic + piast z przedliftowej "szesnastki" :?:

No nie pasują! Ilość frezów, inne przeguby etc :arrow:


14 sty 2020, 18:36
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 2847
Lokalizacja: Otwock, Warszawa
Auto:: prelude, accord, forester SJ XT
silnik: H22A, K20, 2.0 DIT
2be3 napisał(a):
Domel napisał(a):
bo musiałbyś także zmienić półosie wraz z przegubami, zwrotnice i zaciski pod tarcze 242 co mija się z logiką :)

Nie można do przedliftowej EX-owej skrzyni założyć półosi i zwrotnic + piast z przedliftowej "szesnastki" :?:

Można, Domel się pomylił. Tak samo jak można do poliftowego EXa wsadzić zwrotnice z poliftowej 16v.
Niemniej jednak nie zmienia to faktu, że Domel ma rację i nie ma co iść w rzeźbę i wsadzanie do polifta skrzyni z przeedlifta. I to niezaleznie od tego jaki tam siedzi silnik.
Jak tak u sienie kiedyś miałem i mocno się narobiłem żeby przywrócić to do stanu pierwotnego. Efekt jest taki, że została mi deska i zegary z przedlifta i nie mam wspomagania bo rzeźba ze speed speedsensorem się posypała :(

_________________
Części do prelude III gen


14 sty 2020, 21:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2017, 13:26
Posty: 109
Lokalizacja: Kęty
Auto:: Prelude 3g
silnik: B20A5
Oczywiście Panowie, również Was popieram że taka modyfikacja mija się z celem. Sam speedsensor który w przedlifcie jest na linkę potrafi narobić przy tej modyfikacji kłopotów nie wspominając własnie o konieczności wymiany półosi, zwrotnic, piast, itd.
Chodziło mi tylko i wyłącznie o słowa Domela dotyczące wkładania EX`owych skrzyń do 16v z tego samego okresu produkcji bo byłem zaskoczony że coś tam może nie pasować :)


14 sty 2020, 22:42
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2019, 22:30
Posty: 86
Lokalizacja: Rawicz
Auto:: Honda Prelude BA4, Acura RL
silnik: B20A9, J37A2
no to jestem pierwszy ,któremu udało się zrobić modyfikację sprawnego speedsensora?????
W mojej czerwonej jak wiedzą niektórzy jest B20A5. Skrzynię mam z przedlifta i mój serdeczny przyjaciel .który ma przyzwolenie,, dotykać gdzie inni nie mogą" zmodyfikował mi poprawnie! Do przedliftowej skrzyni wykonując adapter mocowania ( bo tym się różni też po za linką i elektryką) zainstalował speedsensor od polifta.
Gaywer miał okazję poznać tego mechanika odpalając mój samochód po swapie :D


14 sty 2020, 23:36
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 862
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
2be3 napisał(a):
Domel napisał(a):
bo musiałbyś także zmienić półosie wraz z przegubami, zwrotnice i zaciski pod tarcze 242 co mija się z logiką :)

Nie można do przedliftowej EX-owej skrzyni założyć półosi i zwrotnic + piast z przedliftowej "szesnastki" :?:


można, ale jeśli on posiada graty z przedliftowego gaźnikowca, to posiada setup z krótką skrzynią i heblami "242", czytać ze zrozumieniem :P

_________________
Obrazek


14 sty 2020, 23:54
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 2847
Lokalizacja: Otwock, Warszawa
Auto:: prelude, accord, forester SJ XT
silnik: H22A, K20, 2.0 DIT
O ile w ogóle ma taki komplet. ;)

_________________
Części do prelude III gen


15 sty 2020, 8:16
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 862
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
drajwer napisał(a):
O ile w ogóle ma taki komplet. ;)


ok faktycznie, nie napisał, że posiada całą budę na części, tylko mowa jest o słupku, więc to ja odczytałem bez zrozumienia, moja wina, sorki :P

_________________
Obrazek


15 sty 2020, 14:07
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL