Autor |
Wiadomość |
williams
Dołączył(a): 15 sty 2013, 13:13 Posty: 193 Lokalizacja: EPA
Auto:: Accord III
silnik: B20A2/A7
|
gorzej jak główne poleciały, bo na korbacho bez demdontowania wału pójdzie. Musze do Marcina na bajere podejść
_________________ ...niech potomni wiedzą jakie to piękne samochody produkowali kiedyś Japończycy bo dziś już takich nie robią...
|
29 mar 2013, 11:21 |
|
|
preludolec
Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23 Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
|
Niestety Dominik, panowie straszą Cię nie bez przyczyny. Nie chodzi tutaj nawet o jakość panewek, bo nie wierzę, że współczesne panewki będą jakieś gorsze niż oryginalne. Biorąc pod uwagę postęp technologiczny i nowe, lepsze materiały z których są wykonane panewki na pewno stawiają je na lepszej pozycji, ale... No właśnie, kupując zamiennik, kupujesz wszystkie panewki w identycznym rozmiarze i to jest przyczyna. Chodzi o pasowanie panewek, a Honda jako pierwsza opracowała ten system do perfekcji i przy budowie silników kojarzyła dokładną średnicę zewnętrzną czopu z średnicą wewnętrzną podpory/stopy korbowodu dobierając odpowiedniej grubości panewkę. Zarówno dla czopów głównych jak i czopów korbowodu Honda wybierała spośród 7 różnych grubości panewek (identyfikowanych kolorami), zatem wyobrażasz sobie jak dokładne było to pasowanie. Mało tego, w naszych silnikach 3 czop powinien mieć więcej luzu niż na pozostałych ze względu na większe skupienie ciepła w tym miejscu. W praktyce po wymianie panewek na zamienniki, albo jakimś cudem trafisz w odpowiednie luzy, albo pasowanie rozjeżdża się w pizdu i silnik B20Ax przy swojej wrażliwości po prostu pada. Sam jestem na etapie składania silnika do mojego projektu i ze względów, o których napisałem powyżej, zaopatrzyłem się w tzw. plastigage i mam zamiar z Hondowską precyzją spasować to dziadostwo
|
29 mar 2013, 11:59 |
|
|
DominikPab
Dołączył(a): 16 sty 2013, 13:45 Posty: 61 Lokalizacja: Pabianice
Auto:: Prelude3G
silnik: B20A7
|
Grzesiu pada jeszcze podejrzenie na smog,że w trakcie kolizji tzn strzała bo było konkretny mogło się coś stać z nim tzn oberwał sie lub cos innego,wtedy panewki nie mają dobrego smarowania pół na pół z powietrzem i mogły tr przyłapać.Dla mnie jest to bardzo dziwne,przed wypadkiem wszystko było ok,a po swapie gdzie motor przepracował raptem 2mth zaczęły sie problemy z ciśnieniem i brokat w oleju.Nadmieniam,że przed dzwonem przy każdej wymianie oleju dokładnie cedziłem resztki z filtra dla własnego spokoju i nic nie było. wszystko sie wyjaśni mam nadzieje dziś.
|
29 mar 2013, 16:12 |
|
|
adamk1990
Dołączył(a): 28 lis 2012, 22:10 Posty: 77 Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto:: Toyota
silnik: 4AFE
|
Idzie wymienić główne od dołu normalnie tak jak korbowodowe.
|
29 mar 2013, 16:36 |
|
|
Domel
Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55 Posty: 940 Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
|
_________________
|
29 mar 2013, 19:06 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
W końcu ktoś o tym napisał. Ja nie miałem wystarczająco wiedzy teoretycznej w głowie żeby się wychylać. Dlatego ja, jeśli będę robił remont, to wstawię cały dół silnika do fachowca. Obrobią i wyważą wał i spasuja panewki pod wał i podpory. Jeśli przy okazji poprawi się smarowanie silnika poprzez podniesienie ciśnienia na pompie olejowej to można powiedzieć, że taki silnik będzie lepszy niż fabryczne B20Ax. Ale taki przyzwoity remont silnika to koszt zbliżony do swapa na H22 więc czasem lepiej kupić silnik z drugiej reki albo zaryzykować wkładanie panewek bez pasowania.
_________________ Części do prelude III gen
|
29 mar 2013, 19:07 |
|
|
DominikPab
Dołączył(a): 16 sty 2013, 13:45 Posty: 61 Lokalizacja: Pabianice
Auto:: Prelude3G
silnik: B20A7
|
Nie są wybite,każda tak samo przytarta, korby główne po same brzegi na szczęście nie zdążyło zerwać wierzchniej warstwy w smoku jakaś gumowa substancja. Chwilowy brak ciśnienia?
|
29 mar 2013, 21:34 |
|
|
Domel
Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55 Posty: 940 Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
|
_________________
|
29 mar 2013, 21:57 |
|
|
DominikPab
Dołączył(a): 16 sty 2013, 13:45 Posty: 61 Lokalizacja: Pabianice
Auto:: Prelude3G
silnik: B20A7
|
wszystkie są w takim samym stanie.
|
29 mar 2013, 22:05 |
|
|
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
daruj sobie ratowanie trupa... -jest to przykre ,ale szukaj innego 2giego sprawnego motoru.
_________________ pozdrawiam Plewis
|
29 mar 2013, 22:11 |
|
|
DominikPab
Dołączył(a): 16 sty 2013, 13:45 Posty: 61 Lokalizacja: Pabianice
Auto:: Prelude3G
silnik: B20A7
|
a jaką mi dasz gwarancję na twój motor,że jest w idealnym stanie?. Rozkręcałeś go?
|
29 mar 2013, 22:15 |
|
|
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
gwarancja rozruchowa jak sie rozgrzeje puści małego dymka ,ale żadne panewki nie grają ,silnik sprawdzony.
_________________ pozdrawiam Plewis
|
29 mar 2013, 22:16 |
|
|
DominikPab
Dołączył(a): 16 sty 2013, 13:45 Posty: 61 Lokalizacja: Pabianice
Auto:: Prelude3G
silnik: B20A7
|
rozruchowa to na każdym szrocie,u mnie też panewki nie grają a mało tego brak dymka ale dobrze wiedzieć bedę wiedział jak mój "trup" padnie to zgłoszę sie do ciebie.
|
29 mar 2013, 22:21 |
|
|
plewis
Dołączył(a): 14 lis 2012, 10:56 Posty: 807 Lokalizacja: Piła
Auto:: osobowe
silnik: spalinowy
|
przecież już padł.-daruj sobie dodatkowe koszta ,naprawdę nie ode mnie B20A7 -to od kogoś innego ale szukaj 2gi silnik -temat dawno przetarty
_________________ pozdrawiam Plewis
|
29 mar 2013, 22:25 |
|
|
DominikPab
Dołączył(a): 16 sty 2013, 13:45 Posty: 61 Lokalizacja: Pabianice
Auto:: Prelude3G
silnik: B20A7
|
Pierwsza i ostatnia próba. Płukamy silnik,nowe panewki NPR i obserwujemy co się bądzie działo. Będę informował na bieżąco. chwilowo temat zamknięty.
|
29 mar 2013, 22:32 |
|
|