Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Porada - Zaworek PCV 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 05 kwi 2013, 19:57
Posty: 10
Lokalizacja: Karlino
Auto:: Prelude III
silnik: 2,0 EX
Witam wszystkich
Jeśli Twoja Pralka ma problemy z nierówną pracą na biegu jałowym nie szukaj mechaników!!!
Zaworek PCV (w instrukcji VALVE PCV) jest za to odpowiedzialny.
Sprawdzenie banalne należy go wyciągnąć z pokrywy zaworów i zatkać palcem. Silnik powinien zacząć równo pracować.
Element wymienny co ok. 70tys. km (10.000 mil), a do zakupu jedynie w ASO (koszt 172zł + gumka ok. 12zł)
Jeśli ktoś ma pomysł jak zastosować zaworek np. z tico (mniejsza średnica) to proszę o info.
pozdr

Temat przeniesiony do działu technicznego


05 kwi 2013, 20:19
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
to 70000km czy 10000mil bo to duża rozbieżność??


06 kwi 2013, 16:25
Zobacz profil

Dołączył(a): 05 kwi 2013, 19:57
Posty: 10
Lokalizacja: Karlino
Auto:: Prelude III
silnik: 2,0 EX
moja pomyłka 40 tys. mil czyli 66 tys. km czyli w przybliżeniu 70 i taka to matematyka


06 kwi 2013, 17:12
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
Blade81, może akurat u Ciebie. Zazwyczaj możliwych przyczyn nierównej pracy na biegu jałowym jest dużo więcej. Właściwie każdy układ tj. paliwowy, zapłonowy, dolotowy może wpływać i wpływa na bieg jałowy. Zaworkiem PCV zainteresowałbym się w sytuacji, kiedy notorycznie puszczałaby mi uszczelka miski olejowej, ale dobrze wiedzieć, że i na bieg jałowy to gówinko może mieć wpływ - szczerze mówiąc, nie wpadłbym na to. Jednak nie zakładaj z góry, że u każdego przyczyną nierównej pracy na biegu jałowym jest zaworek PCV, bo przypuszczam, że Twój przypadek to takie 1 na 100 ;>


06 kwi 2013, 17:43
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
preludolec napisał(a):
Twój przypadek to takie 1 na 100 ;>

2 na 100


06 kwi 2013, 20:24
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28
Posty: 462
Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
Ktoś wie na której stronie manuala jest napisane o tym zaworku?


07 kwi 2013, 11:19
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
Gdzieś mie się to o oczy obiło, ale nie pamiętam dokładnie, tam jest milion stron.
Zapytam tylko zaciekawiony, czy w 16v też on występuje?
I za co jest tak oficjalnie odpowiedzialnym? :hmm:
preludolec napisał(a):
Zaworkiem PCV zainteresowałbym się w sytuacji, kiedy notorycznie puszczałaby mi uszczelka miski olejowej,

Trochę mnie to zastanawia. Pamiętam wzmiankę o nim przy okazji szukania info o EACV, FITV i takich tam

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


08 kwi 2013, 10:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23
Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
Yreq, ten zaworek eliminuje nadciśnienie w skrzyni korbowej. Po wybuchu mieszanki w komorach spalania, chcąc nie chcąc, część spalin pod ciśnieniem przedostaje się przez pierścienie tłokowe do skrzyni korbowej. Dalej, te same spaliny wymieszane z mgłą olejową przechodzą przez separator oleju (taka puszka z labiryntem w środku, z tyłu bloku) gdzie olej z mgły teoretycznie powinien osadzać się na ściankach i spływać z powrotem do skrzyni korbowej. Teoretycznie, bo w praktyce separator puszcza część oleju i ten leci przez zaworek do kolektora. PCV ma bardzo małą średnicę przelotu i z biegiem lat olej po prostu go zapycha. Niesprawny PCV powoduje nadciśnienie w skrzyni korbowej, które szuka najłatwiejszej drogi ujścia, oczywiście przez uszczelkę miski olejowej. Tak to mniej więcej wygląda ;)

Jeszcze jedno, jeśli stwierdzicie, że coś jest nie tak z Waszym PCV, nie kupujcie nowego. To bardzo prosta konstrukcja i dzięki temu się nie psuje, jedynie zapycha. Wystarczy dobrze przeczyścić i wsadzić z powrotem. Umyty, włożyć do dzioba i dmuchnąć raz z jednego końca, raz z drugiego. Powinien puszczać powietrze zgodnie ze strzałką (jest na obudowie), a blokować w odwrotnym kierunku. Btw. zdziwicie się jakie skwary oleju z niego potrafią wypłynąć...


08 kwi 2013, 14:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 940
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
gdzie ten zaworek jest umiejscowiony w 16V?

_________________
Obrazek


08 kwi 2013, 22:04
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
w pokrywie zaworów, zdejmij przewód od odmy to zobaczysz :P


08 kwi 2013, 22:27
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 19:52
Posty: 215
Lokalizacja: PRA - DGR
Auto:: CG2
silnik: J30A1
12V
Obrazek
16V
Obrazek

_________________
Ciche auta zabijają dzieci
Obrazek


09 kwi 2013, 11:23
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 11 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL