|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Blade81
Dołączył(a): 05 kwi 2013, 19:57 Posty: 10 Lokalizacja: Karlino
Auto:: Prelude III
silnik: 2,0 EX
|
Witam wszystkich Jeśli Twoja Pralka ma problemy z nierówną pracą na biegu jałowym nie szukaj mechaników!!! Zaworek PCV (w instrukcji VALVE PCV) jest za to odpowiedzialny. Sprawdzenie banalne należy go wyciągnąć z pokrywy zaworów i zatkać palcem. Silnik powinien zacząć równo pracować. Element wymienny co ok. 70tys. km (10.000 mil), a do zakupu jedynie w ASO (koszt 172zł + gumka ok. 12zł) Jeśli ktoś ma pomysł jak zastosować zaworek np. z tico (mniejsza średnica) to proszę o info. pozdr
Temat przeniesiony do działu technicznego
|
05 kwi 2013, 20:19 |
|
|
Harry
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07 Posty: 631 Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
|
to 70000km czy 10000mil bo to duża rozbieżność??
|
06 kwi 2013, 16:25 |
|
|
Blade81
Dołączył(a): 05 kwi 2013, 19:57 Posty: 10 Lokalizacja: Karlino
Auto:: Prelude III
silnik: 2,0 EX
|
moja pomyłka 40 tys. mil czyli 66 tys. km czyli w przybliżeniu 70 i taka to matematyka
|
06 kwi 2013, 17:12 |
|
|
preludolec
Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23 Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
|
Blade81, może akurat u Ciebie. Zazwyczaj możliwych przyczyn nierównej pracy na biegu jałowym jest dużo więcej. Właściwie każdy układ tj. paliwowy, zapłonowy, dolotowy może wpływać i wpływa na bieg jałowy. Zaworkiem PCV zainteresowałbym się w sytuacji, kiedy notorycznie puszczałaby mi uszczelka miski olejowej, ale dobrze wiedzieć, że i na bieg jałowy to gówinko może mieć wpływ - szczerze mówiąc, nie wpadłbym na to. Jednak nie zakładaj z góry, że u każdego przyczyną nierównej pracy na biegu jałowym jest zaworek PCV, bo przypuszczam, że Twój przypadek to takie 1 na 100
|
06 kwi 2013, 17:43 |
|
|
Harry
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07 Posty: 631 Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
|
|
06 kwi 2013, 20:24 |
|
|
Armagedon
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28 Posty: 462 Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
|
Ktoś wie na której stronie manuala jest napisane o tym zaworku?
|
07 kwi 2013, 11:19 |
|
|
Yreq
Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51 Posty: 635 Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
|
Gdzieś mie się to o oczy obiło, ale nie pamiętam dokładnie, tam jest milion stron. Zapytam tylko zaciekawiony, czy w 16v też on występuje? I za co jest tak oficjalnie odpowiedzialnym? Trochę mnie to zastanawia. Pamiętam wzmiankę o nim przy okazji szukania info o EACV, FITV i takich tam
_________________ Masz coś zrobić? zleć to komuś Chcesz porządnie? zrób to sam
|
08 kwi 2013, 10:39 |
|
|
preludolec
Dołączył(a): 02 gru 2012, 12:23 Posty: 188
Auto:: BA2 ED7
silnik: B20A1 D16A9
|
Yreq, ten zaworek eliminuje nadciśnienie w skrzyni korbowej. Po wybuchu mieszanki w komorach spalania, chcąc nie chcąc, część spalin pod ciśnieniem przedostaje się przez pierścienie tłokowe do skrzyni korbowej. Dalej, te same spaliny wymieszane z mgłą olejową przechodzą przez separator oleju (taka puszka z labiryntem w środku, z tyłu bloku) gdzie olej z mgły teoretycznie powinien osadzać się na ściankach i spływać z powrotem do skrzyni korbowej. Teoretycznie, bo w praktyce separator puszcza część oleju i ten leci przez zaworek do kolektora. PCV ma bardzo małą średnicę przelotu i z biegiem lat olej po prostu go zapycha. Niesprawny PCV powoduje nadciśnienie w skrzyni korbowej, które szuka najłatwiejszej drogi ujścia, oczywiście przez uszczelkę miski olejowej. Tak to mniej więcej wygląda Jeszcze jedno, jeśli stwierdzicie, że coś jest nie tak z Waszym PCV, nie kupujcie nowego. To bardzo prosta konstrukcja i dzięki temu się nie psuje, jedynie zapycha. Wystarczy dobrze przeczyścić i wsadzić z powrotem. Umyty, włożyć do dzioba i dmuchnąć raz z jednego końca, raz z drugiego. Powinien puszczać powietrze zgodnie ze strzałką (jest na obudowie), a blokować w odwrotnym kierunku. Btw. zdziwicie się jakie skwary oleju z niego potrafią wypłynąć...
|
08 kwi 2013, 14:05 |
|
|
Domel
Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55 Posty: 940 Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
|
gdzie ten zaworek jest umiejscowiony w 16V?
_________________
|
08 kwi 2013, 22:04 |
|
|
Harry
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07 Posty: 631 Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
|
w pokrywie zaworów, zdejmij przewód od odmy to zobaczysz
|
08 kwi 2013, 22:27 |
|
|
cisek33
Dołączył(a): 15 lis 2012, 19:52 Posty: 215 Lokalizacja: PRA - DGR
Auto:: CG2
silnik: J30A1
|
12V 16V
_________________Ciche auta zabijają dzieci
|
09 kwi 2013, 11:23 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|