Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
wymiana przegubów 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 sty 2013, 21:24
Posty: 74
Lokalizacja: Żory
Auto:: Prelude ba4
silnik: a5
witam. Dłubie się dużo przy autkach, ale tego akurat nigdy nie robiłem. Dużo z tym roboty??


22 maja 2013, 18:23
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01
Posty: 833
Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
duzo nie duzo ;)

3h na dwie strony spokojnie wystarczą ;)

1. odkrecasz kółka
2. luzujesz sobie śrubę centralną
3. odkręcasz nakrętki z trzech sworzni
4. rozbijasz zawieche
5. odkręcasz śrubę centralną
6. ściągasz cybanty z obu manszet
7. wyciągasz sobie całą półoś (tylko żeby Ci nic do piachu nie wpadło ;) )
8. zbijasz stary przegub umieszczając półoś w imadle
9. smarujesz nowy
10. nabijasz nowy przegub
11. składasz wszystko do kupy

To tak po krótce :)
Jeśli ktoś to robi na aucie, też można, ale tak chyba wygodniej :)

_________________
Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!


22 maja 2013, 18:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 sty 2013, 21:24
Posty: 74
Lokalizacja: Żory
Auto:: Prelude ba4
silnik: a5
dzięki;) biorę się za to na weekend:)


24 maja 2013, 15:49
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 417
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
mlodyrychu napisał(a):

3h na dwie strony spokojnie wystarczą ;)



Oczywiście pod warunkiem, że wiesz, że nie będzie po drodze żadnych jazd, typu cięcie śrub zapieczonych w tulei czy coś... weź to sobie pod uwagę. Życie mnie nauczyło, że zawieszenie w ponad 20 letnich autach lubi sprawiać niespodzianki ;)

Jeszcze taka moja uwaga, śrubę centralną lepiej jest poluzować przed odkręceniem kółek. Przyda się także do tego długa rura :P

Poza tym dokładnie tak jak Rychu napisał :)

_________________
Trust me, I'm an engineer!


25 maja 2013, 14:59
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2012
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 21:23
Posty: 525
Lokalizacja: Czersk
Auto:: Prelude BA4
silnik: B20A9 , J35A1
My ostatnio wymieniając przegub musieliśmy użyć palnika tak bym zapieczony że nie chciał zejść :/

_________________
Obrazek
PRACOWNIA TAPICERKI SAMOCHODOWEJ -CZĘŚĆI DO P3G Dla forumowiczów zniżka !!! tel:503789900


25 maja 2013, 15:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:38
Posty: 595
Lokalizacja: Podbeskidzie
Auto:: W budowie
silnik: Nie ma!!!
Zapewne śruby mocujące widełki amorka się ukrecą :gwizdze:

_________________
czujesz motyw?
słońce, plaża, morze
nagle ktoś rzuca hasło, że papier toaletowy i mydło rzucili:)
Obrazek
Coco Jambo i do przodu...


26 maja 2013, 0:05
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05
Posty: 164
Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
Mugen napisał(a):
Zapewne śruby mocujące widełki amorka się ukrecą :gwizdze:



Ja zmieniałem przegub bez odkręcania widełek, wystarczy odkręcić górny wahacz śrubkami które są pod maską, one nigdy się nie zapiekają:D


26 maja 2013, 8:06
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
uaz555 napisał(a):
Mugen napisał(a):
Zapewne śruby mocujące widełki amorka się ukrecą :gwizdze:



Ja zmieniałem przegub bez odkręcania widełek, wystarczy odkręcić górny wahacz śrubkami które są pod maską, one nigdy się nie zapiekają:D

a po co? ja odkręcam górny sworzeń od wachacza :P


26 maja 2013, 8:59
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28
Posty: 462
Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
Jak miałem mojego starego przedlifta, to miałem pełno problemów o których piszecie przy wymianie przegubu, a to nakrętka centralna nie chce sie odkręcić półtora metrowa rurą, a to śruba na widełkach amora sie ukręciła itd. Odkąd mam moją granatnice, zero problemów przy odkręcaniu śrub. Wszystkie się odkręcają bez większych kombinacji. Nie ma to jak kupić auto garażowane przez 22 lata :P Coś w tym jest.

Wracając do tematu polecam odszukać topic w którym bodajże Drajwer rozpisał jaki przegub do której wersji idzie. Chodzi o liczbę zębów. Mi to zaoszczędziło sporo kłopotów, bo w sklepie zawsze przyjeżdża nie wiadomo co.


26 maja 2013, 10:46
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05
Posty: 164
Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
Harry napisał(a):
uaz555 napisał(a):
Mugen napisał(a):
Zapewne śruby mocujące widełki amorka się ukrecą :gwizdze:



Ja zmieniałem przegub bez odkręcania widełek, wystarczy odkręcić górny wahacz śrubkami które są pod maską, one nigdy się nie zapiekają:D

a po co? ja odkręcam górny sworzeń od wachacza :P



A po to że sworzeń górny morze być też zapieczony, a ściągacze i wybijaki mogą go zepsuć poza tym to itak więcej roboty niż wykręcić mocowanie wahacza do karoserii. Do przedlifta chyba jest 27 zębów a do polifta 32 z tego co pamiętam.


26 maja 2013, 11:33
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
ja odkręcam sworzeń od wahacza a nie sworzeń od zwrotnicy


26 maja 2013, 11:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:38
Posty: 595
Lokalizacja: Podbeskidzie
Auto:: W budowie
silnik: Nie ma!!!
Cytuj:
A po to że sworzeń górny morze być też zapieczony, a ściągacze i wybijaki mogą go zepsuć poza tym to itak więcej roboty niż wykręcić mocowanie wahacza do karoserii.

Czyżby na pewno więcej? Dokładnie tyle samo śrub do odkrecenia :P Nie spieram się bo można to robić na twój sposób a także Harrego :twisted:

_________________
czujesz motyw?
słońce, plaża, morze
nagle ktoś rzuca hasło, że papier toaletowy i mydło rzucili:)
Obrazek
Coco Jambo i do przodu...


26 maja 2013, 11:56
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 417
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
Harry napisał(a):
ja odkręcam sworzeń od wahacza a nie sworzeń od zwrotnicy


I to jest najgorsze możliwe miejsce, bo masz tam regulację kąta nachylenia.

_________________
Trust me, I'm an engineer!


26 maja 2013, 12:52
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
u mnie jest regulacja a jak robiłem ostatnio Ferettiemu to nie miał :P


26 maja 2013, 13:12
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55
Posty: 417
Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
Harry napisał(a):
u mnie jest regulacja a jak robiłem ostatnio Ferettiemu to nie miał :P

Jak to nie miał? :o

_________________
Trust me, I'm an engineer!


26 maja 2013, 13:16
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL