Autor |
Wiadomość |
skreczot
Dołączył(a): 02 sty 2013, 21:24 Posty: 74 Lokalizacja: Żory
Auto:: Prelude ba4
silnik: a5
|
witam. Dłubie się dużo przy autkach, ale tego akurat nigdy nie robiłem. Dużo z tym roboty??
|
22 maja 2013, 18:23 |
|
|
mlodyrychu
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 15 lis 2012, 1:01 Posty: 833 Lokalizacja: Kattowitz Gieschewald
Auto:: p3g b20a9
|
duzo nie duzo 3h na dwie strony spokojnie wystarczą 1. odkrecasz kółka 2. luzujesz sobie śrubę centralną 3. odkręcasz nakrętki z trzech sworzni 4. rozbijasz zawieche 5. odkręcasz śrubę centralną 6. ściągasz cybanty z obu manszet 7. wyciągasz sobie całą półoś (tylko żeby Ci nic do piachu nie wpadło ) 8. zbijasz stary przegub umieszczając półoś w imadle 9. smarujesz nowy 10. nabijasz nowy przegub 11. składasz wszystko do kupy To tak po krótce Jeśli ktoś to robi na aucie, też można, ale tak chyba wygodniej
_________________ Biała Honda, właśnie ją mam, biała Honda, szybsza niż wygląda !!
|
22 maja 2013, 18:41 |
|
|
skreczot
Dołączył(a): 02 sty 2013, 21:24 Posty: 74 Lokalizacja: Żory
Auto:: Prelude ba4
silnik: a5
|
dzięki;) biorę się za to na weekend:)
|
24 maja 2013, 15:49 |
|
|
szwagier
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55 Posty: 417 Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
|
Oczywiście pod warunkiem, że wiesz, że nie będzie po drodze żadnych jazd, typu cięcie śrub zapieczonych w tulei czy coś... weź to sobie pod uwagę. Życie mnie nauczyło, że zawieszenie w ponad 20 letnich autach lubi sprawiać niespodzianki Jeszcze taka moja uwaga, śrubę centralną lepiej jest poluzować przed odkręceniem kółek. Przyda się także do tego długa rura Poza tym dokładnie tak jak Rychu napisał
_________________ Trust me, I'm an engineer!
|
25 maja 2013, 14:59 |
|
|
Glina
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2012
Dołączył(a): 01 maja 2012, 21:23 Posty: 525 Lokalizacja: Czersk
Auto:: Prelude BA4
silnik: B20A9 , J35A1
|
My ostatnio wymieniając przegub musieliśmy użyć palnika tak bym zapieczony że nie chciał zejść
_________________PRACOWNIA TAPICERKI SAMOCHODOWEJ -CZĘŚĆI DO P3G Dla forumowiczów zniżka !!! tel:503789900
|
25 maja 2013, 15:32 |
|
|
Mugen
Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:38 Posty: 595 Lokalizacja: Podbeskidzie
Auto:: W budowie
silnik: Nie ma!!!
|
Zapewne śruby mocujące widełki amorka się ukrecą
_________________czujesz motyw?słońce, plaża, morzenagle ktoś rzuca hasło, że papier toaletowy i mydło rzucili:)Coco Jambo i do przodu...
|
26 maja 2013, 0:05 |
|
|
uaz555
Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05 Posty: 164 Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
|
Ja zmieniałem przegub bez odkręcania widełek, wystarczy odkręcić górny wahacz śrubkami które są pod maską, one nigdy się nie zapiekają:D
|
26 maja 2013, 8:06 |
|
|
Harry
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07 Posty: 631 Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
|
a po co? ja odkręcam górny sworzeń od wachacza
|
26 maja 2013, 8:59 |
|
|
Armagedon
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 16 lis 2012, 0:28 Posty: 462 Lokalizacja: Białystok
Auto:: prelude 3gen 89', MR2 AW11
silnik: B20A5, 4A-GE
|
Jak miałem mojego starego przedlifta, to miałem pełno problemów o których piszecie przy wymianie przegubu, a to nakrętka centralna nie chce sie odkręcić półtora metrowa rurą, a to śruba na widełkach amora sie ukręciła itd. Odkąd mam moją granatnice, zero problemów przy odkręcaniu śrub. Wszystkie się odkręcają bez większych kombinacji. Nie ma to jak kupić auto garażowane przez 22 lata Coś w tym jest. Wracając do tematu polecam odszukać topic w którym bodajże Drajwer rozpisał jaki przegub do której wersji idzie. Chodzi o liczbę zębów. Mi to zaoszczędziło sporo kłopotów, bo w sklepie zawsze przyjeżdża nie wiadomo co.
|
26 maja 2013, 10:46 |
|
|
uaz555
Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05 Posty: 164 Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
|
A po to że sworzeń górny morze być też zapieczony, a ściągacze i wybijaki mogą go zepsuć poza tym to itak więcej roboty niż wykręcić mocowanie wahacza do karoserii. Do przedlifta chyba jest 27 zębów a do polifta 32 z tego co pamiętam.
|
26 maja 2013, 11:33 |
|
|
Harry
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07 Posty: 631 Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
|
ja odkręcam sworzeń od wahacza a nie sworzeń od zwrotnicy
|
26 maja 2013, 11:46 |
|
|
Mugen
Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:38 Posty: 595 Lokalizacja: Podbeskidzie
Auto:: W budowie
silnik: Nie ma!!!
|
Czyżby na pewno więcej? Dokładnie tyle samo śrub do odkrecenia Nie spieram się bo można to robić na twój sposób a także Harrego
_________________czujesz motyw?słońce, plaża, morzenagle ktoś rzuca hasło, że papier toaletowy i mydło rzucili:)Coco Jambo i do przodu...
|
26 maja 2013, 11:56 |
|
|
szwagier
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55 Posty: 417 Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
|
I to jest najgorsze możliwe miejsce, bo masz tam regulację kąta nachylenia.
_________________ Trust me, I'm an engineer!
|
26 maja 2013, 12:52 |
|
|
Harry
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07 Posty: 631 Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
|
u mnie jest regulacja a jak robiłem ostatnio Ferettiemu to nie miał
|
26 maja 2013, 13:12 |
|
|
szwagier
Aktywny Zlotowicz, Organizator Zlotu 2013
Dołączył(a): 10 lis 2012, 19:55 Posty: 417 Lokalizacja: Peachland, BC, Canada
Auto:: '90 Prelude SR, '89 Prelude Si 4WS
silnik: B21A1, B20A5
|
Jak to nie miał?
_________________ Trust me, I'm an engineer!
|
26 maja 2013, 13:16 |
|
|