Autor |
Wiadomość |
uaz555
Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05 Posty: 164 Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
|
Witam. Szukałem w manualu i nic nie znalazłem, szukałem w internecie i nie znalazłem odpowiedzi. Mam taki problem, wentylator chłodnicy nie działa przy włączonym zapłonie, jak wyłączę zapłon wszystko działa okej.. Co to może być??
|
31 maja 2013, 9:49 |
|
|
Yreq
Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51 Posty: 635 Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
|
Jeżeli chodzi o to, że włącza się dopiero po zgaszeniu nagrzanego auta, to jest normalne Jeżeli chodzi o to, że przy włączonym silniku tak się nie dzieje, to już może być czujnik w chłodnicy het na dole koło korka
_________________ Masz coś zrobić? zleć to komuś Chcesz porządnie? zrób to sam
|
31 maja 2013, 11:23 |
|
|
uaz555
Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05 Posty: 164 Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
|
No tak to że włącza po zgaszeniu auta to wiadomo że może się zdarzyć ponieważ woda przestaje krążyć w układzie. Ale ja mam taki problem że silnik się przegrzewa a wentylator na zapalonym silniku niema szans żeby się włączył. Po prostu jak jest auto przegrzane około 100 stopni to wentylator się włącza dopiero jak zgaszę silnik, włączam zapłon-wentylator gaśnie, wyłączam- wentylator zaczyna chodzić.
Czujnik temperatury sprawny pewnie, tak samo wentylator, ale coś po włączeniu zapłonu zakazuje włączyć się wentylatorowi, tylko pytanie co to takie może być..
|
31 maja 2013, 11:47 |
|
|
Yreq
Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51 Posty: 635 Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
|
Tak jest to zbudowane i wuj. Przy zgaszonym silniku kontrolę nad wentlem ma czujnik na grodzi, jak włączysz zapłon, to sterowanie przejmuje czujnik w chłodnicy. Mnie dotknął ten sam problem, ale jestem nazbyt leniwy, żeby to zrobić Popa po schematach Schemat prawdę Ci powie
_________________ Masz coś zrobić? zleć to komuś Chcesz porządnie? zrób to sam
|
31 maja 2013, 11:57 |
|
|
uaz555
Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05 Posty: 164 Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
|
Aaaa to teraz rozumie wiec zepsuty czujnik w chłodnicy będzie...
|
31 maja 2013, 13:56 |
|
|
Yreq
Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51 Posty: 635 Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
|
Dokładnie to próbowałem Ci wyperswadować Czujnik możesz sprawdzić nagrzewając go do 90'C, wtedy powinien się zewrzeć.
_________________ Masz coś zrobić? zleć to komuś Chcesz porządnie? zrób to sam
|
31 maja 2013, 14:01 |
|
|
adamk1990
Dołączył(a): 28 lis 2012, 22:10 Posty: 77 Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto:: Toyota
silnik: 4AFE
|
Ma to na celu wychłodzenie komory silnika. Wyciągasz kluczyk i włącza się wentylator. Na jakieś 5min? U ciebie jak się przegrzewa silnik(ponad połowę wychodzi chociaż na zegarach?) to pewnie za każdym razem po wyciągnięciu się włącza wentylator. A propo, ostatnio znajomy przyprowadził Xsarę Picasso, po kilku chwilach, minutach załączał się wentylator, wskaźnik temp na minimum. Patrzę na poziom - minimum. Ale coś mnie tknęło i dolewam płynu. I dolewam, dolewam, dolałem 2L(!) i dopiero stan zaczął się podnosić, winny okazała się konstrukcja zbiorniczka płynu wyrównawczego, fałszował wyniki. W ASO nawet sobie nie poradzili z tą usterką Ale to tak na marginesie
|
31 maja 2013, 21:11 |
|
|
uaz555
Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05 Posty: 164 Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
|
No jechałem w korku i temperatura właśnie wyszła ponad połowe ito tak dosyć, wiec szybko zjechałem z drogi i wyłączyłem silnik i dopiero wtedy włączył sie wentylator, płynu mam odpowiednią ilość.
|
01 cze 2013, 13:29 |
|
|
adamk1990
Dołączył(a): 28 lis 2012, 22:10 Posty: 77 Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto:: Toyota
silnik: 4AFE
|
Przychodzi mi do głowy zapchana chłodnica.
|
01 cze 2013, 21:38 |
|
|
Domel
Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55 Posty: 940 Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
|
w najgorszym wypadku może też być wywalona uszczelka pod głowicą, oby czujnik, który wskazał Yreq był tym najprostszym do wymiany elementem
_________________
|
01 cze 2013, 23:26 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Wymień czujnik w chlodnicy odpowiedzialny za załączanie wentylatora. Jeśli auto ci się grzeje to włącz ogrzewanie w aucie na maksa. Jak będzie leciało gorące i temperatura na wskaźniku zacznie spadać to obstawiam ten czujnik. Gorzej jak będzie leciało zimne tak jak w moim civicu. Wtedy nawet wróżka nie pomoże...
_________________ Części do prelude III gen
|
02 cze 2013, 10:35 |
|
|
Harry
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07 Posty: 631 Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
|
w civicu są 2 linki od ogrzewania, jedna idzie od panelu sterującego gdzieś tam do okolic pedalu gazu, druga od tego miejsca do przewodu przed nagrzewnicą. Obie linki ci się ruszają w całym zakresie?? Uaz odpowiednia ilość to ile?? mam nadzieję, że patrzysz w chłodnicy a nie tym dupnym zbiorniczku. Mam teorię, że sprawdzasz poziom płynu w zbiorniczku a w chłodnicy nic niema lub po prostu czujnik masz zwalony. Domel nawet gdyby to była uszczelka to wentylator by się włączał
|
02 cze 2013, 10:56 |
|
|
drajwer
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35 Posty: 3267 Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
|
Harry, nie chodzi o to, ze nie mam ogrzewania tylko o to, że jak się silnik przegrzewa to nagrzewnica jest zimna jakby w ogóle płynu w niej nie było. Jedną z teorii są mikropęknięcia w głowicy. Ale to nie o tym temat.
_________________ Części do prelude III gen
|
02 cze 2013, 12:45 |
|
|
uaz555
Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05 Posty: 164 Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
|
Poziom płynu oczywiście sprawdzam w chłodnicy:) Chłodnice już kiedyś przepłukiwałem przy okazji zmiany płynu chłodzącego. Wtedy co mi ta temperatura wyżej poszybowała to resztę korka pokonałem właśnie z włączonym ogrzewaniem z które leciało gorące powietrze, wiec to raczej ten czujnik padł:) Musze go zlokalizować:) Głowice kupiłem po remoncie i dobrze wyglądała, od remontu samochodu zrobiłem już 6 tyś i nic płynu nie ubyło.
|
02 cze 2013, 13:16 |
|
|
Harry
Aktywny Zlotowicz
Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07 Posty: 631 Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
|
ja też miałem zimną nagrzewnice (totalnie zimną), wypłukałem ją sodą kaustyczną i jest gorąco teraz.
|
02 cze 2013, 13:50 |
|
|