Forum użytkowników Hondy Prelude 3 Generacji





Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Problem w wentylatorem 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05
Posty: 164
Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
Witam. Szukałem w manualu i nic nie znalazłem, szukałem w internecie i nie znalazłem odpowiedzi. Mam taki problem, wentylator chłodnicy nie działa przy włączonym zapłonie, jak wyłączę zapłon wszystko działa okej.. Co to może być??


31 maja 2013, 9:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
Jeżeli chodzi o to, że włącza się dopiero po zgaszeniu nagrzanego auta, to jest normalne :P
Jeżeli chodzi o to, że przy włączonym silniku tak się nie dzieje, to już może być czujnik w chłodnicy het na dole koło korka ;)

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


31 maja 2013, 11:23
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05
Posty: 164
Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
No tak to że włącza po zgaszeniu auta to wiadomo że może się zdarzyć ponieważ woda przestaje krążyć w układzie. Ale ja mam taki problem że silnik się przegrzewa a wentylator na zapalonym silniku niema szans żeby się włączył. Po prostu jak jest auto przegrzane około 100 stopni to wentylator się włącza dopiero jak zgaszę silnik, włączam zapłon-wentylator gaśnie, wyłączam- wentylator zaczyna chodzić.

Czujnik temperatury sprawny pewnie, tak samo wentylator, ale coś po włączeniu zapłonu zakazuje włączyć się wentylatorowi, tylko pytanie co to takie może być..


31 maja 2013, 11:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
Tak jest to zbudowane i wuj.
Przy zgaszonym silniku kontrolę nad wentlem ma czujnik na grodzi, jak włączysz zapłon, to sterowanie przejmuje czujnik w chłodnicy.
Mnie dotknął ten sam problem, ale jestem nazbyt leniwy, żeby to zrobić :torba:
Popa po schematach ;) Schemat prawdę Ci powie

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


31 maja 2013, 11:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05
Posty: 164
Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
Aaaa to teraz rozumie wiec zepsuty czujnik w chłodnicy będzie...


31 maja 2013, 13:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2012, 8:51
Posty: 635
Lokalizacja: Świebo
Auto:: Polift 4WS
silnik: F22B (SOHC)
uaz555 napisał(a):
Aaaa to teraz rozumie wiec zepsuty czujnik w chłodnicy będzie...

Dokładnie to próbowałem Ci wyperswadować ;)
Czujnik możesz sprawdzić nagrzewając go do 90'C, wtedy powinien się zewrzeć.

_________________
Masz coś zrobić? zleć to komuś
Chcesz porządnie? zrób to sam


31 maja 2013, 14:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 28 lis 2012, 22:10
Posty: 77
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto:: Toyota
silnik: 4AFE
Yreq napisał(a):
Przy zgaszonym silniku kontrolę nad wentlem ma czujnik na grodzi, jak włączysz zapłon, to sterowanie przejmuje czujnik w chłodnicy.
Mnie dotknął ten sam problem, ale jestem nazbyt leniwy, żeby to zrobić :torba:


Ma to na celu wychłodzenie komory silnika. Wyciągasz kluczyk i włącza się wentylator. Na jakieś 5min? U ciebie jak się przegrzewa silnik(ponad połowę wychodzi chociaż na zegarach?) to pewnie za każdym razem po wyciągnięciu się włącza wentylator.

A propo, ostatnio znajomy przyprowadził Xsarę Picasso, po kilku chwilach, minutach załączał się wentylator, wskaźnik temp na minimum. Patrzę na poziom - minimum. Ale coś mnie tknęło i dolewam płynu. I dolewam, dolewam, dolałem 2L(!) i dopiero stan zaczął się podnosić, winny okazała się konstrukcja zbiorniczka płynu wyrównawczego, fałszował wyniki. W ASO nawet sobie nie poradzili z tą usterką :torba:

Ale to tak na marginesie :rotfl:


31 maja 2013, 21:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05
Posty: 164
Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
No jechałem w korku i temperatura właśnie wyszła ponad połowe ito tak dosyć, wiec szybko zjechałem z drogi i wyłączyłem silnik i dopiero wtedy włączył sie wentylator, płynu mam odpowiednią ilość.


01 cze 2013, 13:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 28 lis 2012, 22:10
Posty: 77
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto:: Toyota
silnik: 4AFE
Przychodzi mi do głowy zapchana chłodnica.


01 cze 2013, 21:38
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2012, 12:55
Posty: 940
Lokalizacja: Brzeg / opolskie
Auto:: Prelude EX
silnik: B20A5
w najgorszym wypadku może też być wywalona uszczelka pod głowicą, oby czujnik, który wskazał Yreq był tym najprostszym do wymiany elementem

_________________
Obrazek


01 cze 2013, 23:26
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Wymień czujnik w chlodnicy odpowiedzialny za załączanie wentylatora. Jeśli auto ci się grzeje to włącz ogrzewanie w aucie na maksa. Jak będzie leciało gorące i temperatura na wskaźniku zacznie spadać to obstawiam ten czujnik. Gorzej jak będzie leciało zimne tak jak w moim civicu. Wtedy nawet wróżka nie pomoże...

_________________
Części do prelude III gen


02 cze 2013, 10:35
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
drajwer napisał(a):
Gorzej jak będzie leciało zimne tak jak w moim civicu. Wtedy nawet wróżka nie pomoże...

w civicu są 2 linki od ogrzewania, jedna idzie od panelu sterującego gdzieś tam do okolic pedalu gazu, druga od tego miejsca do przewodu przed nagrzewnicą. Obie linki ci się ruszają w całym zakresie??
Uaz odpowiednia ilość to ile?? mam nadzieję, że patrzysz w chłodnicy a nie tym dupnym zbiorniczku.
Mam teorię, że sprawdzasz poziom płynu w zbiorniczku a w chłodnicy nic niema lub po prostu czujnik masz zwalony.
Domel nawet gdyby to była uszczelka to wentylator by się włączał


02 cze 2013, 10:56
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, 8:35
Posty: 3267
Lokalizacja: Otwock
Auto:: forester SJ XT, lexus ct 200h
silnik: 2.0 DIT, 5ZR
Harry napisał(a):
w civicu są 2 linki od ogrzewania, jedna idzie od panelu sterującego gdzieś tam do okolic pedalu gazu, druga od tego miejsca do przewodu przed nagrzewnicą. Obie linki ci się ruszają w całym zakresie??

Harry, nie chodzi o to, ze nie mam ogrzewania tylko o to, że jak się silnik przegrzewa to nagrzewnica jest zimna jakby w ogóle płynu w niej nie było. Jedną z teorii są mikropęknięcia w głowicy. Ale to nie o tym temat. ;)

_________________
Części do prelude III gen


02 cze 2013, 12:45
Zobacz profil

Dołączył(a): 08 gru 2012, 11:05
Posty: 164
Lokalizacja: Krosno
Auto:: Prelude
silnik: b20a5
Poziom płynu oczywiście sprawdzam w chłodnicy:) Chłodnice już kiedyś przepłukiwałem przy okazji zmiany płynu chłodzącego. Wtedy co mi ta temperatura wyżej poszybowała to resztę korka pokonałem właśnie z włączonym ogrzewaniem z które leciało gorące powietrze, wiec to raczej ten czujnik padł:) Musze go zlokalizować:) Głowice kupiłem po remoncie i dobrze wyglądała, od remontu samochodu zrobiłem już 6 tyś i nic płynu nie ubyło.


02 cze 2013, 13:16
Zobacz profil
Aktywny Zlotowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2012, 18:07
Posty: 631
Lokalizacja: Koczargi Stare
Auto:: PRELUDE! BMW
silnik: B20A1
ja też miałem zimną nagrzewnice (totalnie zimną), wypłukałem ją sodą kaustyczną i jest gorąco teraz.


02 cze 2013, 13:50
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group szablony forum phpbb3

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL